Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Krijg Raspberrypi LCD scherm niet geroteerd via config.txt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jellyshock
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 27-06 15:20

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik heb sinds kort een raspberrypi 3B met raspbian waar ik pi-hole op heb geïnstalleerd. Ik heb met mijn matige coding skills pi-hole naar tevredenheid werkend gekregen.
Ik heb ook een LCD touch screen aan de pi gekoppeld waar de pi-hole statistics op worden getoond m.b.v. PADD. Ook dat heb ik werken gekregen.

Het enige wat niet lukt (tot grote frustratie) is het roteren van het LCD scherm zodat ik de pi rechtop kan zetten, nu zit namelijk de USB kabel in de weg.
Ik heb uitgebreid gezocht op forums hoe dat moet en heb verschillende opties geprobeerd via \boot\config.txt.
LCD_rotate=2, display_rotate=2 en alle variaties daarvan.
Volgens alle handleidingen zou het moeten werken maar bij mij doet hij het dus niet.
Ik maak gebruik van de LCDshow drivers.
Het LCD scherm komt uit dit pakket
...

ik hoop dat iemand de oplossing heeft!

aAarGhh

Beste antwoord (via jellyshock op 23-11-2018 11:09)

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-06 12:46

Newton's 3rd law of motion

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True