Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Schade aan mijn geparkeerde auto, geen briefje

Pagina: 1
Acties:

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-01 17:05
Godnondeju...

Ik kom gisteren na het werk bij mijn auto uit en hij ziet er ineens zo uit. Geen briefje of niks. Een ongelukje kan gebeuren, maar echt ontzettend asociaal om niet even een briefje achter te laten zeg. Dit moet je gemerkt hebben toch?

Auto is inmiddels 8 jaar uit en ik heb 'm begin dit jaar uit de all risk verzekering laten halen :(

Ik lees dat je deze schade bij het Waarborgfonds kunt claimen. Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar ik heb geen getuigen. Rondom de parkeerplaats staan wat aanleunwoningen, daar ga ik zo nog even een briefje in de bus doen of iemand iets gezien heeft.

Eerste keer in de 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb dat ik ik schade heb. Wat nu? Moet ik dit nog bij mijn verzekering melden? Wat kost het spuiten van een bumper ongeveer, want bij het Waarborgfonds heb je een eigen risico van € 250,- Misschien dus niet eens de moeite om daar werk van te maken?

Grrr ben echt zo pissig dat mensen niet even een briefje achter laten na zo'n schade.

Sorry, moest even ergens ventileren :)

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:43
Als ik goed kijk zit er geen deuk in maar is het een overdracht van lak klopt dit?
Wellicht dat je dit met kleien / polijsten al een heel stuk weg krijgt. Desnoods je vraag even stellen in het auto clean topic

• timmert26
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:01
Hoe ben je verzekerd? Als je all-risk bent verzekerd mag je niet bij het waarborgfonds aankloppen.

Je kunt zo'n groene pot commandant proberen en dat een beetje polijsten, dat spul verricht soms echt wonderen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Balen!
Is de bumper zelf nog intact? Heeft wel een flinke klap gehad zo te zien, maar kan niet beoordelen of de bumper gedeukt of gescheurd is?
Als dat meevalt dan is het alleen schuren en spuiten en ben je misschien met 400 euro klaar..

• DylanE
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:32
Vervelend voor je! De verzekeringkwestie ga ik niet op in, maar wat de schade betreft; Ik denk dat je met een doekje en wat commandant een heel eind komt

i7 8700k | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 16GB | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa i3 MK3 & Prusa BEAR V2 MK3

• Rudolf
Rechtsboven de parkeersensor op de rand is het wat rafelig. Voor de rest is het vooral lak van de tegenpartij volgens mij. Bumper is niet gescheurd of iets dergelijks.

• thaicecube
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:59
Misschien een tip (wij hadden dat de spiegel van onze geparkeerde auto eraf lag)

Kijk goed hoeveel dit je gaat kosten als je het via de verzekering laat lopen, in nederland is dader niet vindbaar bijna altijd +/-5 jaar van je schadevrije jaren af waardoor je premie omhoog kan schieten.

Voor ons was het uiteindelijk een stuk goedkoper om het gewoon uit eigen zak te betalen.
(wel gemeld bij de verzekering, maar niet via hun de claim laten lopen)

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-01 12:49
Rudolf schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:02:
Godnondeju...

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Ik kom gisteren na het werk bij mijn auto uit en hij ziet er ineens zo uit. Geen briefje of niks. Een ongelukje kan gebeuren, maar echt ontzettend asociaal om niet even een briefje achter te laten zeg. Dit moet je gemerkt hebben toch?

Auto is inmiddels 8 jaar uit en ik heb 'm begin dit jaar uit de all risk verzekering laten halen :(

Ik lees dat je deze schade bij het Waarborgfonds kunt claimen. Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar ik heb geen getuigen. Rondom de parkeerplaats staan wat aanleunwoningen, daar ga ik zo nog even een briefje in de bus doen of iemand iets gezien heeft.

Eerste keer in de 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb dat ik ik schade heb. Wat nu? Moet ik dit nog bij mijn verzekering melden? Wat kost het spuiten van een bumper ongeveer, want bij het Waarborgfonds heb je een eigen risico van € 250,- Misschien dus niet eens de moeite om daar werk van te maken?

Grrr ben echt zo pissig dat mensen niet even een briefje achter laten na zo'n schade.

Sorry, moest even ergens ventileren :)
Weet niet of dit je gaat helpen:

Een briefje gaat denk ik ook niet heel veel uitmaken.
Iemand was tegen de auto van mijn schoonvader gereden. Deuk in bumper. Al laten maken.
Had wel een briefje achtergelaten met telefoonnummer (vent woont in Utrecht. Ongeluk is in Ridderkerk gebeurd). Afgesproken dat het via de verzekering geregeld zou worden.
Maar hij weigert elke keer te betalen. En de verzekering zegt niks te kunnen doen. Ze hebben hem brieven gestuurd en misschien 1 keer gebeld.
Via omwegen (facebook en KvK) zijn we achter het adres van zijn eettent gekomen waar hij werkt en hebben hem daar al aantal keer gebeld (verzekering wist niet eens waar hij woonde en heeft de brieven dus naar die zaak gestuurd). Elke keer iemand anders aan de lijn, omdat hij zogenaamd net niet aanwezig is, en gezegd dat we rechterlijke stappen gaan ondernemen (eigenlijk helemaal geen zin in).
Maar tot nu toe nog steeds niet betaald.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-01 17:21
Xyphoid schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:13:
[...]

Weet niet of dit je gaat helpen:

Een briefje gaat denk ik ook niet heel veel uitmaken.
Iemand was tegen de auto van mijn schoonvader gereden. Deuk in bumper. Al laten maken.
Had wel een briefje achtergelaten met telefoonnummer (vent woont in Utrecht. Ongeluk is in Ridderkerk gebeurd). Afgesproken dat het via de verzekering geregeld zou worden.
Maar hij weigert elke keer te betalen. En de verzekering zegt niks te kunnen doen. Ze hebben hem brieven gestuurd en misschien 1 keer gebeld.
Via omwegen (facebook en KvK) zijn we achter het adres van zijn eettent gekomen waar hij werkt en hebben hem daar al aantal keer gebeld (verzekering wist niet eens waar hij woonde en heeft de brieven dus naar die zaak gestuurd). Elke keer iemand anders aan de lijn, omdat hij zogenaamd net niet aanwezig is, en gezegd dat we rechterlijke stappen gaan ondernemen (eigenlijk helemaal geen zin in).
Maar tot nu toe nog steeds niet betaald.
Raar verhaal, die kerel hoeft helemaal niks te betalen, die moet gewoon het schadeformulier invullen.
En een verzekering die geen adres weet? :?

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:53

Imnoa

Met award-winning ondersigtel

Gman schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:16:
[...]

En een verzekering die geen adres weet? :?
Een verzekering die niet veel moeite wil doen om een bedrag te moeten uitkeren, je verwacht het niet ;)

민족의 위대한 태양

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13:37
Rudolf schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:10:
Rechtsboven de parkeersensor op de rand is het wat rafelig. Voor de rest is het vooral lak van de tegenpartij volgens mij. Bumper is niet gescheurd of iets dergelijks.
Pak een poetsdoek en een pot cleaner... Minder werk dan briefjes verspreiden bij de bewoners, meer kans op bevredigend resultaat.

zcflevo.nl

• Rudolf
mcDavid schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:21:
[...]

Pak een poetsdoek en een pot cleaner... Minder werk dan briefjes verspreiden bij de bewoners, meer kans op bevredigend resultaat.
Thanks ga ik doen. Is dat Commandant wat al eerder aangeraden wordt goed spul?

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
yep heel fijn spul

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:11
Imnoa schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:17:
[...]

Een verzekering die niet veel moeite wil doen om een bedrag te moeten uitkeren, je verwacht het niet ;)
(verzekering wist niet eens waar hij woonde en heeft de brieven dus naar die zaak gestuurd).
Tja.. als het een bedrijfsauto is die geregistreerd is op de zaak is dat toch niet zo raar?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Suicyder

31gaming.nl

@Rudolf
Is de parkeerplaats alleen voor je werk of openbaar? Indien van je werk, wellicht binnen het bedrijf even kijken.

En je zal je verbazen hoeveel mensen dit soort dingen niet voelen (lijkt op te kort uitdraaien/indraaien), omdat ze met hun hoofd compleet ergens anders zijn (al thuis)

• nuc8
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

Heb dit ook wel eens gehad, maar dan iets kleiner. Cleaner was inderdaad de oplossing.

Wel aso zeg.. zou haast aan alle 4 de kanten een dashcam installeren.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:53
Balen zeg: zoiets was mij onlangs ook gebeurd en ik was wel all-risk verzekerd, echter de all-risk verzekering brengt het weer bij jou in rekening in-direct door een premie verhoging. Het waarborgfonds kan dan een optie zijn: maar zelf heb ik daar ook af van gezien, aangezien er een eigen risico van € 250 aanvast zit.

Bij mij was het gelukkig maar een kras, welke weg te polijsten was voor een groot deel. Maar sinds dit voorval heb ik mijn dashcam weer in de auto geïnstalleerd, en zelfs even overwogen om ook de parkeermodus te gebruiken.

Helaas kun je zeer weinig met dit soort schades, als je niet weet wie het gedaan hebt. En een briefje achter laten, lijkt eigenlijk meer de uitzondering dan de regel helaas :(
nuc8 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:32:
Heb dit ook wel eens gehad, maar dan iets kleiner. Cleaner was inderdaad de oplossing.

Wel aso zeg.. zou haast aan alle 4 de kanten een dashcam installeren.
Probleem is, die dashcam's hebben ook stroom nodig als de auto geparkeerd staat. En als je dat van de accu van de auto trekt, dan is dat een enorme aanslag op je accu. Alternatief is om de dashcam via een externe batterij van stroom te voorzien.

Daarnaast noem je al terecht, dat je dan letterlijk vier dashcams zou nodig hebben. Want als iemand de deur tegen je auto gooit, dan heeft een dashcam dit niet gefilmd. Enige wat je waarschijnlijk wel kunt achterhalen, is dat de auto langs je auto was in het parkeren en zo het kenteken kunt aflezen.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 22-11-2018 11:36 (36%)

• Rudolf
Suicyder schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:29:
@Rudolf
Is de parkeerplaats alleen voor je werk of openbaar? Indien van je werk, wellicht binnen het bedrijf even kijken.

En je zal je verbazen hoeveel mensen dit soort dingen niet voelen (lijkt op te kort uitdraaien/indraaien), omdat ze met hun hoofd compleet ergens anders zijn (al thuis)
Openbare parkeerplaats. Grenst aan seniorenwoningen en het kerkhof, dus ik verwacht dat een oud mannetje of vrouwtje het gedaan heeft en niet eens in de gaten heeft gehad. Als je ziet hoe die soms achter het stuur zitten.......

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
timmert26 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:07:
Hoe ben je verzekerd? Als je all-risk bent verzekerd mag je niet bij het waarborgfonds aankloppen.
Volgens mij klopt dit niet, ik ben all-risk verzekerd en het waarborgfonds heeft mij al eens uitbetaald.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zie ook een parkeersensor zitten; werkt die nog ok?
Rudolf schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:36:
[...]
Grenst aan seniorenwoningen en het kerkhof, dus ik verwacht dat een oud mannetje of vrouwtje het gedaan heeft en niet eens in de gaten heeft gehad. Als je ziet hoe die soms achter het stuur zitten.......
Lekker vooroordeel. :X
Ouderen rijden vaak juist voorzichtig.
Het kan net zo goed de onbesuisde en appende (klein)dochter/zoon geweest zijn... :Y
Maar zei je nou 'kerkhof'? Dus de dader ligt op het kerkhof? :+

Geen auto's van bezoekers in de buurt met die lakkleur?

ehtweak wijzigde deze reactie 22-11-2018 11:48 (5%)

Mooie Plaatjes   

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:22

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ten eerste, gebruik alsjeblief geen commandant! Dat spul was ooit heel goed, maar stamt uit een andere tijd en het is veel te agressief voor moderne autolakken (lakken die sinds de jaren 80 ongeveer worden toegepast).
Beter kan je een polijstmiddel halen van één van de grote merken op autopoetsgebied (autglym, Meguairs, Poorboys, etc).
Met een beetje geluk hoef je namelijk alleen maar de witte vegen weg te poetsen.

Qua verzekering en waarborgfonds zou ik geen actie ondernemen. Als het al gedekt wordt, kost het je sowieso eigen risico en gaat je no-claim waarschijnlijk omlaag. De kans is heel groot dat je over langer termijn meer aan premie en eigen risico betaald dan dit uit eigen zak te betalen en door een detailer op te laten lossen.

Waarborgfonds heb ik zelf ooit geprobeerd met een parkeerschade waar zelfs plaatswerkschade bij zat (een vrij forse deuk in het voorscherm). Zonder getuigen dat je de auto schadevrij hebt geparkeerd (al bijna onmogelijk om aan te voldoen) en aangifte, is een claim sowieso al kansloos. En zelfs al zou het in mijn geval geslaagd zijn, dan nog waren de kosten van herstel niet zoveel hoger ten opzichte van het eigen risico dan het de moeite waard zou zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk...

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Rudolf schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:36:
[...]

Openbare parkeerplaats. Grenst aan seniorenwoningen en het kerkhof, dus ik verwacht dat een oud mannetje of vrouwtje het gedaan heeft en niet eens in de gaten heeft gehad. Als je ziet hoe die soms achter het stuur zitten.......
Och, ook niet-oude personen zitten soms niet heel oplettend achter het stuur om het maar zacht uit te drukken.

Frustrerend is het allemaal zeker, "gelukkig" lijkt de schade hier mee te vallen. Ik zou eerst gewoon bij een dealer oid navragen hoeveel het kost om het op te lossen. Wellicht valt het allemaal wel mee.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:53
ehtweak schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:43:

[...]

Het kan net zo goed de onbesuisde (klein)dochter/zoon geweest zijn... :Y

Inderdaad: gisteren nog een oudje van 80 jaar voor Automaatje gereden. Die mensen zijn al minder mobiel, maar ze zijn wel erg voorzichtig. Ondanks hun beperkingen.

Je hebt echter ook mensen in de 50 a 60 jaar zoals mijn buurman, die hun deur extra tegen je auto aangooien omdat ze vinden dat je fout geparkeerd staat. Maar meestal zijn ouderen mensen juist voorzichtig: ligt echter ook een beetje uit welk milieu ze komen. Mijn buurman is gewoon een aso :+

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Een getuige is toch niet zo moeilijk te vinden.
Iemand die er toevallig rondliep, totaal geen familie is van je, maar toch het kenteken niet goed kon zien en de kleur van de auto was ...

10722ste plek op de karma ranglijst ;-)

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:22
Zomaar iemand schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:48:
Iemand die er toevallig rondliep, totaal geen familie is van je, maar toch het kenteken niet goed kon zien en de kleur van de auto was ...
En daarmee pleeg je verzekeringsfraude met alle (vergaande) gevolgen van dien. Verzekeraars zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-01 20:31
Zomaar iemand schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:48:
Jij bent een het werk, en ineens vind je getuigen... Kan maar erg discutabel of deze te vertrouwen zijn in hun informatie. Jij komt immers achteraf met info en vooral senioren staan er niet om bekend een goed geheugen te hebben.

How are you doing?

• Rudolf

[...]

Het kan net zo goed de onbesuisde en appende (klein)dochter/zoon geweest zijn... :Y

Okee okee, komt omdat ik er pas ook zo'n omaatje bij de supermarkt achteruit heb zien duwen tegen een andere auto, en maar gassen omdat ie niet verder naar achter ging.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:11

[...]

Dat klopt dat ze vaak voorzichtig rijden, de reden daar voor is dat ze vaak niet goed meer zien of gewoon niet goed meer kunnen autorijden. Ik vind 80 op de snelweg waar 130 gereden mag worden in elk geval niet voorzichtig. Bij een kruising blijven staan omdat er een auto over 20 seconden van rechts komt vind ik ook niet voorzichtig. Maar goed, dat geld natuurlijk niet voor ze allemaal, net zoals niet iedereen in een Golf een idioot is.

Het kan net zo goed een aso geweest zijn die het geen zak interesseerde en er gewoon vandoor gegaan is. De schade aan mijn auto krijg ik ook altijd gratis en voor niets van vriendelijke mensen die er een deuk in rijden of met een winkelwagentje tegen aan parkeren en dan spoorloos verdwijnen.

Ik gebruik zelf spul van Meguiars. De klei en compound zullen het meeste wel weggewerkt krijgen.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Wat je bij bejaardentehuizen ook vaak hebt zijn bezorgbusjes van apotheken etc. Laat die meestal wit van kleur zijn. Zo iemand kan het dus ook nog hebben gedaan.... (18-jarig bezorgertje in een veel te grote bus). Maar dat doet er eigenlijk niet zoveel toe, want als er geen getuigen zijn en niemand zich meldt ben je gewoon de sjaak. Hoop dat het er een beetje af te poetsen is.

Palomar wijzigde deze reactie 22-11-2018 12:44 (6%)

• ItsTheDEMON1997
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13:57
LOTG schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:09:

...net zoals niet iedereen in een Golf een idioot is.
Dankje :)

Vorig jaar december in zijn achteruit per ongeluk recht op de voorkant van een Mercedes van een oudere man gestoten;

Het framepje van de kentekenplaat was gebarsten en er zat een kleine vouw boven in de plaat. Verder was er niets aan de hand. Mijn eigen auto heeft er niets aan over gehouden. De dag erna bij de betreffende man thuis alles netjes afgehandelt en met een goed gevoel naar huis gegaan :)

3 maanden later kreeg ik bericht van mijn verzekering:
Het schadebedrag betrof 1.067 euro, dit mocht ik overmaken om mijn schadevrijejaren er niet onder te laten lijden. Vervolgens besloten dat ik het daar niet mee eens ben en een mail opgesteld waarin ik mijn kant van het verhaal heb gedaan. Hierin heb ik gesteld dat ik graag een taxatierapport oid zou zien om te bekijken hoe men aan dit bedrag is gekomen. Hier heb ik nooit een reactie op gekregen. Vervolgens steeg mijn maandpremie naar 210 euro per maand en heb ik besloten om het bedrag toch maar gauw over te maken. Hierop kreeg ik een mail dat het betalen betekent dat ik de klacht heb laten vallen :+

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:04
Als je in de auto de radio aan hebt en niet goed in je spiegels kijkt merk je zo'n schaafwond niet als bestuurder. Ik ben eens getuige geweest van een collega die zo'n schaaf (nog een stuk langer) achterliet op de auto van een andere collega, die had ook echt niets door.
Voor mij de nummer 1 reden om nooit een nieuwe auto te kopen, het liefst rijd ik rond in een auto waar al wat krassen op zitten. Dan is een extra kras ook niet meer zo erg.

• xmen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:05
Los van hoe je het moet fixen.

Ik vind het rare schade. De schade ligt in 3 verschillende vlakken.
Kan me moelijk inbeelden dat dit door een andere wagen is, zonder dat je andere schade hebt.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:22
xmen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:35:
Los van hoe je het moet fixen.

Ik vind het rare schade. De schade ligt in 3 verschillende vlakken.
Kan me moelijk inbeelden dat dit door een andere wagen is, zonder dat je andere schade hebt.
Bedrijfsauto met iets hogere en zachte plastic bumper.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11:56
ItsTheDEMON1997 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:04:
[...]

Het schadebedrag betrof 1.067 euro, dit mocht ik overmaken om mijn schadevrijejaren er niet onder te laten lijden.
Dit is toch bizar, en ik ben bang dat het overal zo gaat. Ik denk dat er heel veel wordt opgelicht onder het mom van de verzekering, dit heb ik nu al zo vaak gehoord/meegemaakt. Zou het mogelijk kunnen zijn om hier als slachtoffer nog inspraak in te hebben? Ik zou het niet accepteren dat de andere partij naar de eerste de beste garage kan gaan om iets zomaar te laten maken. Als de garage weet dat het verzekeringswerk is komt de vork helemaal uit te la, en als het een bevriende monteur is helemaal. Ik zou daar als verzekerde (en eigenlijk ook als verzekeraar) wel veel meer openheid in eisen, of de verzekerde de kans geven om zelf het herstel te regelen.

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
[...]

Vorig jaar december in zijn achteruit per ongeluk recht op de voorkant van een Mercedes van een oudere man gestoten;

Het framepje van de kentekenplaat was gebarsten en er zat een kleine vouw boven in de plaat. Verder was er niets aan de hand. Mijn eigen auto heeft er niets aan over gehouden. De dag erna bij de betreffende man thuis alles netjes afgehandelt en met een goed gevoel naar huis gegaan :)

Het schadebedrag betrof 1.067 euro, dit mocht ik overmaken om mijn schadevrijejaren er niet onder te laten lijden. Vervolgens besloten dat ik het daar niet mee eens ben en een mail opgesteld waarin ik mijn kant van het verhaal heb gedaan. Hierin heb ik gesteld dat ik graag een taxatierapport oid zou zien om te bekijken hoe men aan dit bedrag is gekomen. Hier heb ik nooit een reactie op gekregen. Vervolgens steeg mijn maandpremie naar 210 euro per maand en heb ik besloten om het bedrag toch maar gauw over te maken. Hierop kreeg ik een mail dat het betalen betekent dat ik de klacht heb laten vallen :+
Voor 1000 euro zou ik er toch wel achteraan gaan. Weet niet of het iets uit zou maken maar het lijkt gewoon willekeur. Lekkere factuur schrijven en de verzekering speelt het gewoon door naar de verzekerde en geeft er niets om.

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• Dynazap
  • Laatst online: 19-01 19:12
Mooi K*t. :(

Als 'hobby' poetser zie ik nu al wel dat je grotendeels weggepoetst kan krijgen i.c.m. een goede poetsmachine / spulletjes. Zou eerst proberen het zelf op te lossen voordat je verzekering, waarborg o.i.d. gaat inschakelen, kan je aardig wat moeite en € besparen.

Waar ergens woon je? Wil ook best wel even met de DAP-machine erover :)

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23-01 21:36
Misschien morgen nog een rondje over parkeerterrein lopen om te kijken of er een witte auto staat met een schaafplek?

• inhico
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-01 21:24
[...]

Tikje off-topic: Wat hier zou kunnen is dat de verzekeringsmij van de Mercedes een contract heeft met bepaalde schade-herstellers. Als de verzekerde daar de boel laat herstellen hoeft hij niets anders te doen dan de auto in te leveren en daarna weer op te halen. Geen rekening voorschieten etc. Die gecontracteerde schadeherstellers vragen de hoofdprijs. Ik het meegemaakt met een vorige auto die drie keer van achteren is aangereden waarbij de bumper moest worden vervangen. De laatste keer was de auto zo oud dat het total-loss zou betekenen. Dus naar een kleine garage die het uiteindelijk deed voor minder dan de helft van het geld: ca 900€ ipv ruim 2000€. Maakt de verzekering niets uit, die verhalen het toch wel.

inhico wijzigde deze reactie 22-11-2018 17:41 (0%)
Reden: correctie

pw

• jadjong
  • Laatst online: 11:22
Beide partijen zullen er voor kiezen om een 'onafhankelijke' in te schakelen die de eerste schatting van de reparateur moet toetsen. De drempel daar voor ligt ver onder die 1000.-

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Rudolf schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:10:
Lijkt me gewoon reinigen/poetsen. Jammer dat je zoiets gebeurt, maar het betreft geen ernstige schade.
tips mbt poetsen Het grote auto detailing topic

Hackus wijzigde deze reactie 22-11-2018 17:56 (9%)

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Lees verhalen dat de no-claim zou dalen, maar die blijft intact.
Tenminste: een jaar of 8 geleden is er iemand vol achterop mijn geparkeerde auto gereden en er daarna vandoor gegaan. Aangifte gedaan, gemeld bij de verzekering. Schade was iets van 1500 euro.
Is betaald door het Waarborgfonds. Ik heb er nooit een rekening van gezien, mijn no-claim bleef wat het was. :)

Maar je kan natuurlijk even je verzekering bellen en daarmee overleggen.

later bericht gehad van de politie dat de auto gestolen was, waarschijnlijk een joyrider geweest

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• frickY
  • Laatst online: 13:09
Twee weken terug bumper en motorkap laten vervangen en spuiten in metallic zwart; €1500

Zijn wel "namaak" onderdelen voor gebruikt.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Pietervs schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:16:
Lees verhalen dat de no-claim zou dalen, maar die blijft intact.
Tenminste: een jaar of 8 geleden is er iemand vol achterop mijn geparkeerde auto gereden en er daarna vandoor gegaan. Aangifte gedaan, gemeld bij de verzekering. Schade was iets van 1500 euro.
Is betaald door het Waarborgfonds. Ik heb er nooit een rekening van gezien, mijn no-claim bleef wat het was. :)

Maar je kan natuurlijk even je verzekering bellen en daarmee overleggen.

later bericht gehad van de politie dat de auto gestolen was, waarschijnlijk een joyrider geweest
In het geval van het waarborgfonds klopt dat, je claimt dan namelijk niks bij je verzekering. Maar ga je een claim bij de verzekering indienen en staat er niet expliciet dat die claim geen invloed heeft op je no-claim (bij glas staat bijv. vaak vervangen geen invloed heeft op de no-claim), ga er dan maar vanuit dat je premie omhoog gaat.

• fandango
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Het blijft een onzeker punt, of een autoschade door een onbekende onder het waarborgfonds geclaimd kan worden als je All Risk verzekerd bent. Zelfs de klantenservice weet dit in mijn ervaring niet 1-2-3. Het verschilt per verzekeraar volgens mij. Het is in ieder geval zeer wenselijk, want het waarborgfonds eigen risico betalen is zeker de moeite waard vergeleken met de terugval in schadevrije jaren. Een schade onder circa 1500 euro zou ik in ieder geval zelf terugbetalen als het de terugval van schadevrije jaren kan voorkomen.

Let op dat als je een no-claim beschermer hebt, je mogelijk dezelfde no-claim korting behoudt, maar wel terugvalt in zuivere jaren. Als je daarna overstapt naar een andere verzekeraar, ben je de sjaak.

Edit: Ik begrijp dat niet alles van toepassing is op TS, daar er geen sprake is van All Risk.

fandango wijzigde deze reactie 28-11-2018 11:05 (6%)

• centraal beheer
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-01 09:51

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
fandango schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:54:
Het blijft een onzeker punt, of een autoschade door een onbekende onder het waarborgfonds geclaimd kan worden als je All Risk verzekerd bent. Zelfs de klantenservice weet dit in mijn ervaring niet 1-2-3. Het verschilt per verzekeraar volgens mij. Het is in ieder geval zeer wenselijk, want het waarborgfonds eigen risico betalen is zeker de moeite waard vergeleken met de terugval in schadevrije jaren. Een schade onder circa 1500 euro zou ik in ieder geval zelf terugbetalen als het de terugval van schadevrije jaren kan voorkomen.

Let op dat als je een no-claim beschermer hebt, je mogelijk dezelfde no-claim korting behoudt, maar wel terugvalt in zuivere jaren. Als je daarna overstapt naar een andere verzekeraar, ben je de sjaak.

Edit: Ik begrijp dat niet alles van toepassing is op TS, daar er geen sprake is van All Risk.
Goedemorgen @fandango,

Het Waarborgfonds Motorverkeer vergoedt inderdaad soms de schade als de dader onbekend is. Er is wel een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen. Zo moet je onder andere binnen 14 dagen aangifte doen bij de politie. En bij schades aan spullen door een onbekende dader geldt een eigen risico van € 250,-. Maar hoe werkt dat precies als je wilt dat het Waarborgfonds je schade betaalt? Ik leg het graag uit.

Is je auto allrisk verzekerd?
Als je auto allrisk is verzekerd, dan is de schade verzekerd op je eigen autoverzekering. Meld de schade daarom direct bij je eigen autoverzekeraar. Je autoverzekeraar regelt je schade en kijkt of je voldoet aan de voorwaarden van het Waarborgfonds. Is dat het geval en is het schadebedrag hoger dan € 250,-? Dan vraagt je verzekeraar de schade voor jou terug bij het Waarborgfonds. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen.

Wat gebeurt er met je schadevrije jaren?
Als het Waarborgfonds de schade terugbetaalt aan je verzekeraar, zijn er in de meeste gevallen geen gevolgen voor je schadevrije jaren en de korting op je premie.

Betaalt het Waarborgfonds je schade niet terug? Dan zijn er vaak wel gevolgen voor je schadevrije jaren. Hierdoor moet je mogelijk extra premie betalen. Bespreek dit met je verzekeraar als je je schade meldt. Je kunt er altijd voor kiezen om je schade toch zelf te betalen. Of om een schade terug te betalen aan je verzekeraar.*

Is je auto niet allrisk verzekerd?
Als je auto niet allrisk is verzekerd, dan mag je autoverzekeraar een schadebedrag niet terugvragen bij een ander. Dus ook niet bij het Waarborgfonds. Als je auto WA of WA+ is verzekerd, moet je de schade zelf terugvragen bij het Waarborgfonds. Ben je verzekerd voor verkeersrechtsbijstand? Schakel dan je rechtsbijstandsverzekeraar in. Je rechtsbijstandsverzekeraar regelt het verder met het Waarborgfonds.

Heb je nu toch nog vragen? Lees de brochure van het Waarborgfonds of neem contact op met je eigen verzekeraar.

Vriendelijke groet, Thijs
Webcare Centraal Beheer

* Als je een schade zelf terugbetaalt, zijn er geen gevolgen voor je schadevrije jaren. Je hebt niet onbeperkt de tijd om een schade terug te betalen aan je verzekeraar. Neem contact op met je verzekeraar als je hierover vragen hebt.

• Rudolf
Nou van het weekend eens goed de poetsdoek en wat poetsmiddel ter handen genomen. En wat sommige van jullie zeiden was gelukkig waar. Heb de "schade" er zo goed als helemaal uit kunnen poetsen. Er zitten 2 hele kleine beschadigingen. De bumper maakt ook een krakend geluid als ik er hard over poets dus hij lijkt me wel ingedeukt te zijn geweest.

Maar ik ben erg blij. Van een afstandje zie je er niks van als je het niet weet.

Bedankt voor de tips!

Verder heb ik aangifte gedaan en een berichtje geplaatst op facebook, wat meer dan 75x gedeeld is hier in de omgeving. Helaas geen resultaat. Ik laat het er verder dan ook maar bij.

• ReRichard
  • Laatst online: 14:41

[...]

Uit ervaring (werk bij een schadeherstel bedrijf) kan ik toch echt beamen dat oudjes voor veel schades zorgen. Dat is geen vooroordeel maar gewoon statistisch aan te tonen binnen onze organisatie.

• Dynazap
  • Laatst online: 19-01 19:12
laat maar.. lees niet goed.

Dynazap wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:00 (89%)

• SuperJoker
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 11:15
Wellcht te laat voor TS; maar voor andere lezers: GEEN commandant gebruiken op je auto. Dat is een gruwelijk paardenmiddel, het is een relatief groffe polijstpasta.

Koop dan gewoon de juiste spullen.

Zie bv. http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:59
SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:02:
Wellcht te laat voor TS; maar voor andere lezers: GEEN commandant gebruiken op je auto. Dat is een gruwelijk paardenmiddel, het is een relatief groffe polijstpasta.

Koop dan gewoon de juiste spullen.

Zie bv. http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/
Je kunt prima commandant gebruiken, moet je wel de goede pakken voor wat je ermee wilt doen.

• SuperJoker
Vinzz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Je kunt prima commandant gebruiken, moet je wel de goede pakken voor wat je ermee wilt doen.
Er is geen juiste commandant voor op een auto. Gewoon niet doen, maar het juiste spul kopen.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

[...]

Commandant werkt wel maar is niet echt heel geschikt voor moderne autolakken. Deze zijn namelijk een stuk zachter en elastischer dan vroeger. Voor die paar euro zou ik iig een daarvoor een gespecialiseerd product halen

• SuperJoker
Commandant is voor de watergedragen lakken van tegenwoordig ongeveer vergelijkbaar met jif/vim/cif gebruiken. Ook de 5 of de 7. En de betere producten zijn helemaal niet duurder.

Vergelijk het met gereedschap. Commandant is bouwmarktgereedschap. Daar is het ook verkrijgbaar. Het werkt op zichzelf wel, maar wil je goed gereedschap, ga je niet naar een bouwmarkt.

• -36-
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

tandpasta en schuursponsjes werken ook ;)

edit: ben verder wel benieuwd naar de oplossing van TS en het resultaat. denk namelijk dat zoals al gezegd het meeste heel behoorlijk weg te poetsen is

-36- wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:19 (75%)

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
-36- schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:13:
tandpasta en schuursponsjes werken ook ;)

edit: ben verder wel benieuwd naar de oplossing van TS en het resultaat. denk namelijk dat zoals al gezegd het meeste heel behoorlijk weg te poetsen is
Als je even een paar posts terug leest, dan zie je dat TS het heeft opgelost met poetsen.
en @SuperJoker , ook bij de bouwmarkt kun je gewoon wera gereedschap kopen als je wil hoor :+

Voor mijn gitaar (gespoten met 2k lak) vond ik commandant nog zo erg niet. Ik heb het later met rupes bigfoot gepolijst, maar tenzij auto's andere lak gebruiken dan standaard 2k lak, die je online koopt, (zou best kunnen), vind ik commandant zo slecht nog niet.

Without magic smoke, it ain't broken!

• SuperJoker
Jouw gitaar zit 2k lak op. Dat is niet wat er op auto's zit tegenwoordig. Commandant is gewoon NIET goed voor moderne autolakken, gewoon NIET doen. Het is ook niet nodig, er zijn alternatieven die niet meer kosten.

• D3nnisd
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14:51
-36- schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Commandant werkt wel maar is niet echt heel geschikt voor moderne autolakken. Deze zijn namelijk een stuk zachter en elastischer dan vroeger. Voor die paar euro zou ik iig een daarvoor een gespecialiseerd product halen
Dus op een oudere auto (1998) zou het wel goed werken?

• SuperJoker
Die lakken worden al langer gebruikt. Ik begrijp ook niet helemaal waarom men per se commandant wil gebruiken. Nogmaals, de alternatieven zijn niet duurder.

• -36-
  • Nu online

-36-

Trust me. I'm an amateur

D3nnisd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:50:
[...]

Dus op een oudere auto (1998) zou het wel goed werken?
Nee, ik denk het niet. Wanneer de overstap naar zachtere watergedragen lakken precies heeft plaatsgevonden zal per merk mogelijk verschillen maar voor de meeste auto's zal dat voor de jaren 90 zijn. Heeft volgens mij ook met arbo wetgeving te maken, die verf was namelijk niet echt gezond spul om langdurig mee te werken. Nogmaals, en zoals Superjoker ook aangeeft; het werkt wel maar is erg agressief met grove harde schuurkorrels en voor dezelfde prijs heb je ook speciaal daarvoor ontwikkelde producten. Op car detailing fora lopen hier vaak eindeloze discussies over wat het beste zou zijn. Zelf heb ik wat flesjes van meguiars en poorboys zie ik ook vaak terugkomen en zo zijn er nog wel tientallen andere merken polish die allen beter geschikt zijn dan commandant. Zelf gebruik ik commandant alleen nog voor ongelakte harde materialen zoals steen en metaal waar je niet zomaar doorheen kan polijsten

-36- wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:17 (15%)

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-01 17:05
Vervelend! Vond vanochtend een fiets geparkeerd in mijn deur... Deukje in de Mini :(. Ik neem mijn eigen risico maar.... Erg vervelend, maar een dader ga ik toch niet vinden..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• SuperJoker
Het is natuurlijk naadje, en ik zou zelf altijd een briefje achterlaten, zeker ook omdat het gewoon verzekeringswerk is bij ons, mocht iemand schade komen verhalen.

Aan de andere kant; een auto is ook gewoon een gebruiksvoorwerp. Als het lompe domheid is, kun je er boos over worden, maar het zijn toch meestal oprechte ongelukjes.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

[...]

Check mijn eerdere post nog maar een keer ;) Commandant is al decennia gelijk. Het is een uitstekend middel voor harde lakken/harde oppervlakken, maar niet voor moderne, watergedragen lakken.

En natuurlijk, met beleid kan je commandant wellicht wel gebruiken, maar alleen als je ervaring ermee hebt en weet hoe je het op kwetsbare ondergronden moet gebruiken. Maar waarom zou je dat risico nemen als je ook middelen kan krijgen die wel specifiek voor moderne lakken zijn ontworpen en waarmee je wel heel lomp moet doen, wil je schade veroorzaken.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True