Toon posts:

Soms een Storing bij mijn nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dn reaper
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-07-2022
Hallo,

Zoals ik de Titel al aangegeven heb ik een nieuwe build zelf in 1 gesteld. Het is mijn eerste build
Alles werkt "perfect" maar wat ik na een week heb gemerkt is dat hij soms 2-3 seconden freest
Wat ik daarmee bedoel is dat het geluid, het beeld en de muis stopt met bewegen. en dan gewoon weer verder gaat zoals er niets gebeurt is. Dit gebeurt 1 keer om de 2 uur soms duurt het langer.
Het gebeurt vooral ook als ik gewoon op het internet zit te surfen.
Voor de rest kan ik prima gamen op deze build.
Ik heb alle drivers gedownload en mijn memorie heb ik ook aangepast naar mijn ram.

Nu is mijn vraag wat zou het probleem kunnen zijn? is er een manier om dit te testen?

Dit is mijn build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 440,50€ 440,50
1Asus PRIME Z370-A€ 175,-€ 175,-
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 1.249,-€ 1.249,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,90€ 38,90
1Sharkoon TG5 RGB€ 79,90€ 79,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 128,34€ 128,34
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 73,50€ 73,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,50€ 119,50
1Corsair RM750x (2018)€ 109,70€ 109,70
1Samsung 970 Evo 500GB€ 119,90€ 119,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.534,24

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met “memorie heb ik ook aangepast naar mijn ram”?

Hoe dan ook: geef ajb aan wat je aan relevante info ziet in je event log. Ook blijft de stokoude Hangen en Opstartproblemen troubleshooter relevant. Memtest ging ok?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dn reaper
Wat ik bedoelde van die memorie was niet juist geformeerd.
Ik heb net de Mem Test gedaan en die gaan 0 Errors aan, heb hem voor 2u laten lopen voor hij klaar was.
Wat ik wel gevonden heb is een fout in het logboek.
ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar deze error krijg ik als mijn game opeens van zelf sluit :/
https://i.gyazo.com/060c08063fd9e442e9f65d95bb1a2b73.png

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
2u is echt te kort om te concluderen dat je mem ok is. Draai memtest nog eens voor minimaal 24u (incl de reepjes in verschillende combinaties) en laat dan eens weten wat eruit komt.

• ESTANNY
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-03 22:55
Enige relevante informatie in de Event Viewer?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind heel snel 3 dingen; 2 op de forums van Nvidia en 2 in je startpost.

1. Conflict met je Intel IGP driver.
2. TdrDelay voor je GraphicsDrivers in HKLM.
3. Waarom 2400MHz RAM voor een 2666 CPU?
4. Welke Windows 10 kernel versie heb je?

Anyhow, de opmerking "ik heb alle drivers", komt regelmatig voorbij maar relatief vaak klopt dat niet (altijd); aangezien je een Intel systeem hebt, controleer met https://downloadcenter.in...-Driver-Support-Assistant even of je echt de laatste drivers hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dn reaper
MAX3400 schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:12:
Ik vind heel snel 3 dingen; 2 op de forums van Nvidia en 2 in je startpost.

1. Conflict met je Intel IGP driver.
2. TdrDelay voor je GraphicsDrivers in HKLM.
4. Welke Windows 10 kernel versie heb je?

Anyhow, de opmerking "ik heb alle drivers", komt regelmatig voorbij maar relatief vaak klopt dat niet (altijd); aangezien je een Intel systeem hebt, controleer met https://downloadcenter.in...-Driver-Support-Assistant even of je echt de laatste drivers hebt.
https://i.gyazo.com/d6142149d4f0d9b38e19f1b3e88b2958.png

Ik ben echt heel erg noob in dit soort dingen. Ken niet echt veel van pc's maar wou toch zelf proberen om 1 te bouwen. Alle onderlenen zijn ook nieuw aangekocht.

1&2 wat bedoel je hier juist mee?
3. Alternete gaf mee deze als 1 van de beste keuzes das had ik die maar gekocht :/ Kan het hier dan aan liggen?
4.Ik heb Microsoft-Windows-10-Home-32-bit-64-bit-Retail-NL gekocht dus die de post klopt niet.

Ik had de drivers al via Intel gedownload, maar heb nog eens gecontroleerd en alles is up to date volgens het programma van Intel.

Bedankt voor je reactie!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dn reaper schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:38:
Ik heb net de Mem Test gedaan en die gaan 0 Errors aan, heb hem voor 2u laten lopen voor hij klaar was.
16GB aan RAM kan nooit in twee uur tijd volledig getest zijn. Een goede Memtest86+ test duurt al gauw toch zo richting de 24 uur.
MAX3400 schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:12:
Mag voor de freezes niet uit maken. Als dat het probleem het wel was, dan had het er constant moeten zijn, immers. True, je haalt niet het optimale uit de PC, maar zou echt het probleem niet mogen zijn.
dn reaper schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:30:
4.Ik heb Microsoft-Windows-10-Home-32-bit-64-bit-Retail-NL gekocht dus die de post klopt niet.
Het gaat om de exacte versie van Windows die je draait. Als je Windows-toets+R in toetst en in het dialoog dat verschijnt 'winver' intypt, gevolgd door een enter krijg je dat te zien:
Stap 1:

Druk dan op enter (of klik OK) en je ziet zoiets:

Waaruit op te maken is dat ik momenteel Windows 10 versie 1803 heb draaien. :)

[Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 25-11-2018 22:45]

• dn reaper
CH4OS schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:33:
[...]
16GB aan RAM kan nooit in twee uur tijd volledig getest zijn. Een goede Memtest86+ test duurt al gauw toch zo richting de 24 uur.
[...]
Mag voor de freezes niet uit maken. Als dat het probleem het wel was, dan had het er constant moeten zijn, immers. True, je haalt niet het optimale uit de PC, maar zou echt het probleem niet mogen zijn.
Op wat moet ik letten als ik nieuwe wil aanschaffen?
Deze zijn gloednieuw zou het dan al kunnen dat er een probleem mee is?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dn reaper schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:39:
Op wat moet ik letten als ik nieuwe wil aanschaffen?
Als je het RAM gaat ruilen, zou ik RAM nemen wat net iets sneller is, dan moet je waarschijnlijk iets bijbetalen. Maar an sich maakt dat voor het probleem dat je ervaart niets uit.
Deze zijn gloednieuw zou het dan al kunnen dat er een probleem mee is?
Zou kunnen, maar dan zou ik dat testen met Memtest86+ en die minimaal 24 uur laten draaien, zeker als je accuraat resultaat wilt weten. ;)

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 25-11-2018 22:41]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft inderdaad waarschijnlijk niet met je probleem te maken, maar toch ongevraagd advies: Mocht het nog binnen de 1430 dagen vallen, zou ik geheugen sowieso retourneren ivm. afwijkende frequentie.
En anders alsnog alternate aanschrijven of je niet nog kunt ruilen ivm. 'verkeerd geadviseerd'.
edit: Alternate hanteert ipv de wettelijke termijn kennelijk zelfs 30 dagen.

[Voor 12% gewijzigd door defusion op 25-11-2018 22:48]

• dn reaper
Bedankt denk dat ik eens contact ga opnemen misschien kan ik ze nog terug sturen.
De Windows 10 versie 1803 heb ik.
Ik zal de Mem Test eens laten lopen voor 24h+ maar denk niet dat dat het probleem is :/

Bedankt voor de vele reactie's!

• dn reaper
Er werden niks van errors aangegeven in de Memtest.
Heb nu gemerkt dat als hij freest mijn games afsluit (bo4 & csgo).
Iemand tips wat ik nog kan testen? of wa thet probleem zou kunnen zijn?

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-03 20:22
Loopt je audio via je videokaart (HDMI)? Dan zou de GPU mijn eerste gok zijn.

• dn reaper
De audio loopt via mijn moederbord. heb gemerkt dat de audio niet altijd stopt wanneer hij laggt.
Is er een manier om mijn gpu te testen?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-03 22:17
Klinkt alsof je nvidia display driver crashed/hangt, ik zou in ieder geval eerst even je IGP uitzetten in je bios om te kijken of dat wat veranderd.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• dn reaper
Stond al uit in de de bios :|
Zou het mijn GPU kunnen zijn? Kan ik deze testen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee