Toon posts:

Lenovo Ideapad 100S Veilige modus kent ww niet

Pagina: 1
Acties:

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-07-2022
Werk met een Lenovo ideapad 100S 11iBY
Aangezien bepaalde letters van het toetsenboard niet goed werkten eea gecheckt op virus en of malware en wou dit ook in de veilige modus doen en via msconfig op laten starten in veilige modus.
Echter wordt gevraagd om wachtwoord op hoofdaccount en zegt vervolgens dat hij het niet kent.
Heb al veel over gelezen en zie dat veel mensen vast lopen.Bios is ook verre van handig om iets aan te passen.
Iemand nog tips ?

( helaas geen herstel versie beschikbaar op usb van laptop )

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:25
Wat wil je gaan doen?
Account resetten of opnieuw installeren?

Ik heb dezelfde laptop kort geleden moeten herinstalleren.
Je moet dan wel een UEFI 32 Bit boot/installatie omgeving gebruiken, 64 Bit werkt niet!.
Wel Secure Boot uitzetten in bios.
F2, F12 of de "NOVO button" gebruiken voor bios/boot menu.

• Scandic2008
Gekke is dat er maar 1 hoofdaccount is en het password absoluut niet gewijzigd is.
Werkt een account reset wel en hoe doe je dat ?
Aangezien het een laptop voor erbij was heb ik geen herstel gemaakt - heb je stappen voor een evt herinstallatie ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Is het een Microsoft account of een lokaal account?

I reject your reality and substitute my own

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44

MsG

Forumzwerver

Los van dat hij het wachtwoord niet pakt, wat natuurlijk vervelend is, pakt hij in die modus bij het intoetsen van gebruikersnaam en of wachtwoord wèl alle toetsen? Of doen de toetsen net zo gek in die veilige modus? Klachten met niet goed geregistreerde toetsen zijn 9 van de 10 keer daadwerkelijk hardwarematig namelijk.

[Voor 3% gewijzigd door MsG op 22-11-2018 15:01]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Scandic2008
Het komt overeen met Microsoft account ( is er maar een van ) en op een andere computer tik ik met dezelfde gegevens zo het wachtwoord in en klaar is kees.
Soms doen de toetsen niks in veilig modus en moet ik echt hard drukken en soms gaat het prima en komt de boodschap ken wachtwoord niet.
Zou een usb toetsenboard werken ?
( krijg zelf ook het idee dat het hardware matig is maar ben geen deskundige )

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je kunt inderdaad gewoon even een USB-toetsenbord proberen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• The_Doman
On screen keyboard activeren voor het intypen?

En voor je het geval je Windows (32Bit) opnieuw gaat installeren op de laptop.
Standaard worden de touchpad en keyboard en diverse andere hardware niet herkend onder windows 10, ook niet met Windows update. |:(
Een USB muis of toetsenbord is dus wel nodig om een schone installatie uit te voeren!
De juiste benodigde driver hiervoor:
Intel Platform Driver (VGA, Audio, TEXI, Camera, Bay-Tail) for Windows 10 (32-bit) - ideapad 100S-11IBY

• Scandic2008
Het gaat om het Microsoft account - Zet de computer aan dan komt er in de veilige moduseen inlogscherm en moet mijn ww intikken en dan zegt die ken ik niet,
Start ik op met de boot dan kan ik kiezen uit een aantal opties zoals herstel en dan vraagt die ook naar het windows ww ( geeft het hoofdaccount aan en tik mijn ww in - ken ik niet is de boodschap )

Ook met USB toetsenboard idd zelfde probleem - ww ken ik niet.

• The_Doman
Misschien dat fabrieks recovery nog aanwezig/toegangkelijk is?
Je kan dan nog herstel Windows met behoud van data proberen.
Youtube video om de recovery/bios/bootmenu toegang te activeren en secure boot te deactiveren:
Youtube: How To Lenovo ideapad 100s 11iby Boot Manu And Windows Recovary

Wil je Windows 10 schoon installeren download dan de 32bit ISO Windows 10 en maak hiervan een USB met UEFI boot support.
64 Bit UEFI boot media worden niet weergegeven/herkend!
Ik gebruik momenteel UltraISO om de ISO's naar USB te schrijven.
Dit geeft dan een bootable Windows USB installatie voor zowel MBR als UEFI systemen.
http://i66.tinypic.com/2hod16v.png

Download de Lenovo Driver voor Keyboard/Touchpad enz. en zet ook op USB.
Intel Platform Driver (VGA, Audio, TEXI, Camera, Bay-Tail) for Windows 10 (32-bit) - ideapad 100S-11IBY

Nu kan je Windows 10 installeren, Windows Home zal automatisch worden herkend/geselecteerd
Zorg dat je een USB Keyboard en/of muis bij de hand hebt, anders kan je geen input geven bij het installeren!

• Scandic2008
Ga dit week-end hiermee aan de gang

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Scandic2008 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:08:

Start ik op met de boot dan kan ik kiezen uit een aantal opties zoals herstel en dan vraagt die ook naar het windows ww
Dat lijkt me eerder de BitLocker key waar om gevraagd wordt, ik heb nog nooit een Windows ww op hoeven geven tijdens een herstel optie vanuit (geavanceerd) opstarten.

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee