Toon posts:

Wonen in Rotterdam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Simon24
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 20:23
Beste Tweakers,

Hoera ik heb een nieuwe baan gekregen bij het Erasmus MC in Rotterdam! Dat betekent dat ik ergens in feburari vanuit Groningen mag verhuizen. Ik heb al het een en ander afgestruind op Tweakers op zoek naar tips, maar het is vaak een beetje out of date. Dus bij deze mijn vraag of jullie tips hebben voor het zoeken naar een huurwoning in Rotterdam? Websites, goede makelaars, leuke wijken, alles is welkom! Wij zijn op zoek naar een appartement met bij voorkeur een tuin, zodat de kat naar buiten kan, met een prijs onder de €1250,-. Ik heb al gekeken bij woonnet Rijnmond, maar voor bijna alle woningen daar ga ik teveel verdienen. Elke hulp zou top zijn!

Groeten, Simon

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ben je al wel een beetje bekend met Rotterdam? Anders kan die nog wel eens zwaar gaan tegenvallen tov Groningen.

Het beste kan je nog kijken voor woonlocaties buiten Rotterdam wat je eventueel met het ov of de fiets kan gaan doen.

[Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 21-11-2018 11:56]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Funda: https://www.funda.nl/huur/rotterdam/0-1250/
woonstadrotterdam: https://www.woonstadrotterdam.nl/vrije-sector-huur/aanbod

[Voor 45% gewijzigd door HKLM_ op 21-11-2018 11:56]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Wat heb je zelf al gevonden? Want dit topic is een beetje stuurloos zo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eerst maar eens uitzoeken hoe groot Rotterdam is; zeker omdat het MC vlakbij een grote plas water ligt, is het misschien een idee om je reistijd (OV? Fiets? Auto?) inzichtelijk te krijgen.

Vind je zometeen een leuk appartement in de buurt van Ommoord, ben je anderhalf uur bezig om op werk te komen als je om 06:00 moet beginnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tip: ga niet alleen in Rotterdam kijken, maar ga ook op zoek naar gemeenten in de buurt, bijvoorbeeld lokaties met een metro verbinding:

(als het goed is, rijdt vanaf begin volgend jaar ook de metro naar Hoek van Holland)

https://www.socialcooling.com/

• Simon24
Hi Fable, hoe bedoel je dat? Tegenvallen? Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn huidige zoektocht nog weinig buiten Rotterdam heb gevonden (behalve Delft) maar ik zal nog eens wat beter proberen te zoeken!

HKLM_ Bedankt! Woonstad Rotterdam kende ik nog niet. Op Funda en Pararius heb ik beiden zoekopdrachten uitstaan, maar daar komt weinig naar voren.

Senor Sjon, ik heb al veel gezocht (Funda, Pararius Huurwoningen.nl), maar op bijna geen een webiste komt een beetje een fatsoenlijk aanbod naar voren. Ik dacht dat dit wellicht de 'standaard' opties waren en dat ik teveel over het hoofd zag. Wanneer je via Google zoektermen gebruikt als: "Huurwoning Rotterdam" krijg je eigenlijk alleen maar reclame die puur over dezelfde woningen gaan als de eerder genoemde websites.

MAX3400 Dank je voor je reactie, het zal inderdaad fiets of OV worden. Hoe bedoel je dat je anderhalf uur vanaf Ommoord zo lang onder weg zult zijn?

Anboni Bedankt voor je reactie, Ik zal mijn zoekopdrachten wat verder uitbreiden. Wat je vaak van mensen hoort is dat er om Rotterdam heen en binnen Rotterdam wijken zijn waar je niet wilt wonen. Maar bij de vraag om specifieker te zijn komt daar eigenlijk weinig uit. Heb je daar wellicht ervaring mee?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Ik denk dat de eisen je een beetje de nek om doen. In mijn funda link staan 238 huur items tot 1250 euro. 99% heeft is op een flat/bovenwoning en heb je dus geen tuin.

Voor zoiets zou ik direct tekenen: https://www.funda.nl/huur...-vollenhovenstraat-3-803/ Splinter nieuw en prima afgewerkt als ik mijn broertje mag geloven (bouwvakker)

[Voor 39% gewijzigd door HKLM_ op 21-11-2018 12:16]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Simon24 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:07:
Anboni Bedankt voor je reactie, Ik zal mijn zoekopdrachten wat verder uitbreiden. Wat je vaak van mensen hoort is dat er om Rotterdam heen en binnen Rotterdam wijken zijn waar je niet wilt wonen. Maar bij de vraag om specifieker te zijn komt daar eigenlijk weinig uit. Heb je daar wellicht ervaring mee?
Zelf geen ervaring mee, dus ik moet het ook doen met 'van horen zeggen'. Vrienden en collega's die in Rotterdam Noord wonen vinden dat je Zuid (onder de rivier, zegmaar) zoveel mogelijk moet wegblijven ;) (maar andersom wordt waarschijnlijk hetzelfde gezegd). Ik woon zelf in Nootdorp, da's 'n krap half uur om in Rdam centrum te komen (metro rijdt overdag 6x per uur)

https://www.socialcooling.com/

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Het lijkt me wel mogelijk te zijn om iets met een tuin te vinden, gewoon op Funda zoeken met prijs onder 1250 en met tuin komen wel een paar hits tevoorschijn. Zoiets ofzo: https://www.funda.nl/huur...47-lambertusstraat-130-d/

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
Kijk eens bij grotere particuliere verhuur partijen: Vesteda & MVGM bijvoorbeeld.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb een half jaar in Rotterdam gewerkt maar de stad op zich beviel totaal niet. Iedereen heel erg in zichzelf gekeerd, allemaal haast en gestrest, overal erg druk, kleine ritjes rond Rotterdam duren erg lang en erg veel criminaliteit, ik voel me daar niet veilig. Voor mij nooit meer Rotterdam, ik blijf wel in Arnhem.

[Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 21-11-2018 12:35]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:55

Pelle

🚴‍♂️

MAX3400 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:00:
Ik zou eerst maar eens uitzoeken hoe groot Rotterdam is; zeker omdat het MC vlakbij een grote plas water ligt, is het misschien een idee om je reistijd (OV? Fiets? Auto?) inzichtelijk te krijgen.

Vind je zometeen een leuk appartement in de buurt van Ommoord, ben je anderhalf uur bezig om op werk te komen als je om 06:00 moet beginnen.
Hoe kom je daar nou bij?
Ommoord -> Dijkzigt is 25 minuten met de metro. Ok, die rijdt nog niet zo vroeg dat je om 06.00 zou kunnen beginnen, maar 06.30 is prima te doen.
Met de fiets is het nog geen 10km, en met maximaal 5 stoplichten ben je niet langer dan 35m onderweg. Dat kan zelfs 25 worden als je een e-bike of racefiets hebt.
Met de auto is het zo vroeg al helemaal geen probleem. 15-20 minuten maximaal.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ondanks de prijs ( niet voor mij weggelegd ) zou ik ook direct tekenen voor hetgeen @HKLM_ opvoert

* FreshMaker is opgegroeid in het oude Delfshaven / Spangen en zou zo terug gaan.

Maar wel wat @Ernemmer ook zegt, het moet je wel liggen ... 'wij' Rotterdammers zijn anders qua instelling en houding dan Groningers of de Oostelijk'n
Criminaliteit ligt echt aan de omgeving, en je eigen houding, beetje zelfverzekerd over straat alsof je er hoort.
Dat komt vanzelf wel goed

[Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2018 12:48]

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Schiedam Centrum, historische binnenstad - ook leuk (en bereikbaar)!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:51

snmght

imho dan he

knip, foutje

[Voor 94% gewijzigd door snmght op 21-11-2018 13:22]

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• Simon24
Dank jullie wel voor de antwoorden! Mijn aanpak gaat er als volgt uit zien:
Binnenkort wat vrije tijd in Rotterdam en omgeving besteden en daarbij proberen de sfeer van verschillende wijken mee te krijgen, met een focus op 'boven de rivier.' Daarbij nemen we ook de wijken mee die door de metrokaart (dank anboni) worden aangegeven. Daarnaast zullen we op zoek gaan naar lokale woonintiatieven en ook de grote vastgoedbeheerders. Bedankt voor jullie tips!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ernemmer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:33:
Ik heb een half jaar in Rotterdam gewerkt maar de stad op zich beviel totaal niet. Iedereen heel erg in zichzelf gekeerd, allemaal haast en gestrest, overal erg druk, kleine ritjes rond Rotterdam duren erg lang en erg veel criminaliteit, ik voel me daar niet veilig. Voor mij nooit meer Rotterdam, ik blijf wel in Arnhem.
De ironie is dat Arnhem één van de meest criminele en onveilige steden buiten de Randstad is.

Kijk, Rotterdam is natuurlijk wel een grote(re) stad, dus er wonen meer mafketels dan in een gemiddelde provincieplaats met 15.000 inwoners. Maar veel criminaliteit en onveilig? Daar herken ik mij echt niet in en ik woon er inmiddels ruim 13 jaar, op verschillende plekken. Mijn eerste woning stond zelfs in een ronduit slechte buurt (Spangen/Mathenesserweg) en ook in een tijd toen Rotterdam echt nog niet zo leuk en hip was als nu. Onveilig heb ik mij daar nooit gevoeld; je moet gewoon een beetje meebewegen met zo'n wijk.

Kijk, als je alleen maar tatta's en bakfietsen om je heen wilt hebben, dan moet je gewoon helemaal niet in Rotterdam gaan wonen, dan moet je lekker in Berkel en Rodenrijs of Bergschenhoek gaan wonen. Maar daar is het overdag dan ook wel weer totaal uitgestorven, en 's avonds is er geen klap te doen (en overigens: daar maakt de lokale puberjeugd uit pure verveling 's nachts net zo goed het metrostation onveilig, alleen dan zijn ze wit en niet zwart).

Maar ontopic: voor 1250,-- met tuin gaat krap worden of je moet in één van de minder hippe wijken kijken.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@Simon24 je zou Kop van Zuid(-Entrepot) in Rotterdam ook nog kunnen bekijken, dat is een vrij modern stuk 'Zuid' met relatief betaalbare appartementen te huur. Er staat nu bijvoorbeeld dit appartement van 124m2 bij MVGM, een grote verhuurder die eerder al genoemd werd.
Los van dat de foto's de slechtste zijn die ik in tijden op Funda heb gezien zit je daar op 15 min fietsafstand van het Erasmus MC - je moet alleen wel de brug over :+. Het balkon lijkt op de plattegrond ook afgeschermd genoeg om een kat buiten te kunnen laten, het is alleen geen tuin.

• Ernemmer
  • Niet online
nare man schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:34:
[...]

De ironie is dat Arnhem één van de meest criminele en onveilige steden buiten de Randstad is.
Verrek je hebt gelijk, nooit iets van gemerkt eigenlijk, in tegenstelling tot mijn tijd in Rotterdam.
Leftblank schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:36:
@Simon24 je zou Kop van Zuid(-Entrepot) in Rotterdam ook nog kunnen bekijken, dat is een vrij modern stuk 'Zuid' met relatief betaalbare appartementen te huur. Er staat nu bijvoorbeeld dit appartement van 124m2 bij MVGM, een grote verhuurder die eerder al genoemd werd.
Los van dat de foto's de slechtste zijn die ik in tijden op Funda heb gezien zit je daar op 15 min fietsafstand van het Erasmus MC - je moet alleen wel de brug over :+. Het balkon lijkt op de plattegrond ook afgeschermd genoeg om een kat buiten te kunnen laten, het is alleen geen tuin.
inderdaad, die foto's :X

[Voor 54% gewijzigd door Ernemmer op 22-11-2018 12:41]

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:27
Ik heb afgelopen jaren in Rotterdam gewoond. Afhankelijk van hoe(ver) je wilt reizen zijn er verschillende opties. Ik heb jaren met plezier in Delfshaven gewoond. Dicht bij het erasmus, dichtbij het centrum en de prijzen liggen een stuk lager dan in bijvoorbeeld Blijdorp (de meest "hippe" wijk)

Rotterdam Zuid, onder de rivier, heeft mij nooit getrokken maar daar zit wel verbetering in. Een goed voorbeeld hiervan is Katendrecht, vroeger zeer slechte buurt. Nu netjes, mooie nieuwbouw waar autochtonen en allachtonen goed mengen.

Zoals eerder genoemd is Schiedam een goede optie als je niet persee in de grote stad wil wonen. Mooi historisch centrum, goed bereikbaar met ov en prima aanfietsbaar naar Rotterdam. Hier krijg je ook zeker meer voor je geld dan in Rotterdam.
.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Huur voor een appartement met 1250 euro per maand .. crisis.. daar valt mij de bek van open. 8)7 :o

[Voor 23% gewijzigd door Falcon op 22-11-2018 12:47]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• nare man
k_doorman schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:42:
Zoals eerder genoemd is Schiedam een goede optie als je niet persee in de grote stad wil wonen. Mooi historisch centrum, goed bereikbaar met ov en prima aanfietsbaar naar Rotterdam. Hier krijg je ook zeker meer voor je geld dan in Rotterdam.
En niet voor niets. Schiedam is natuurlijk een prachtig stadje met een mooi centrum, maar het is wel behoorlijk verpauperd. Je ziet gewoon dat alle voorzieningen en hippigheid wordt weggetrokken naar Rotterdam, terwijl de woonfunctie meer verschuift naar plaatsen als Vlaardingen. Schiedam is ook nummer één leegstand van winkelruimte in Nederland.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@nare man Dat is waar, maar beetje overdreven. Ze vervangen veel winkelruimte nu door nieuwe bestemmingen, waar "lokaal winkelen" nooit meer zo groot zal worden als het ooit was. Veel binnensteden hebben te lang gewacht met de aanpassing van winkelbestemmingen naar horeca / wonen, zo ook Schiedam - dat komt nu pas een beetje door ('Hoogstraat Plus' is zo'n traject). Ik woon zelf dus in het historische centrum van Schiedam en heb om mij heen op loopafstand (5-10 mins):

- Alle grote supermarkten (AH, Dirk, Lidl, Aldi)
- Koffiebranderij / theewinkeltje om de hoek met topkwaliteit (Expreszo)
- Beste chocolatier van NL (De Bonte Koe)
- Molen met streekproducten erin (Rechtstreex)
- Molen met eigen meel / bakproducten erin (De Walvisch)
- Top wijnhandel (wijnhuis oranje)
- Top slijterij (alambique)
- H&M, C&A, Action, Blokker <- dat soort grote ketens zijn er ook allemaal. We gaan er niet uitgebreid shoppen, maar als je snel iets wil hebben!

- Oh en in het verzorgingsgebied van zowel PicNic, Uber Eats als bijna alle bezorgrestaurants van Rotterdam

- Oh en in 4/5 haltes in Rotterdam Centrum met de metro

Dus hoe Schiedam is Schiedam... Ik noem het weleens Rotterdam-West-West; het gewilde westen :+ - maar 95% van Schiedam is wel %^$ en daar is het dus niet overdreven (kom een beetje terug op mijn eerste zin @nare man). Beperk je jezelf tot het historische centrum & iets als het Oranjekwartier en je zit wel redelijk snor :)

[Voor 4% gewijzigd door N1ckk op 22-11-2018 13:49]

• nare man
Ja, sommige delen van Schiedam zijn wel prachtig, bijvoorbeeld die herenhuizen aan de Warande.

Het heeft een voordeel en een nadeel dat Schiedam die naam heeft. Als je een vergelijkbaar eind-negentiende/begin-twintigste-eeuws herenhuis wilt kopen, dan betaal je in Schiedam veel minder, maar de trade-off is de fysieke omgeving en veiligheid. Kijk bijvoorbeeld in Vlaardingen, bij de Hofsingel/Hoflaan, daar staan diezelfde huizen maar meteen een pak duurder omdat het daar 'rustiger' is.

(En in Rotterdam zijn zulke panden tegenwoordig sowieso onbetaalbaar; vaak worden ze (of zijn ze al) gesplitst in boven- en benedenwoningen waar je dan alsnog 500-600k per appartement voor betaalt.)

[Voor 10% gewijzigd door nare man op 22-11-2018 14:05]

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:43
Rotterdam Noord is hip en duur, heb daar jaren gewoond. Het is qua reistijd naar Erasmus MC alleen niet handig en je gaat echt >1600 euro betalen voor een kippenhok zonder tuin.

Ik zou Rotterdam centrum (duur) / Kop van zuid of Delfshaven / Schiedam aanraden, ik woon nu ook sinds een jaar in Schiedam omdat de prijzen in Rotterdam onbetaalbaar zijn geworden. Het bevalt me echt perfect, wel goed de buurt checken want er is veel moois in Delfshaven / Schiedam maar ook echt troosteloze bagger. Het kan echt van straat tot straat wisselen, dus ga altijd even langs om te kijken.

In volgorde van duur naar goedkoop:

Rotterdam Centrum, Rotterdam Noord, Kop van Zuid, Delfshaven, Schiedam.

Ik denk dat Delfshaven echt de sweetspot is tussen afstand tot werk en prijs. Ik hou er wel van het is niet zo'n blank reservaat met bakfietsen maar gewoon een arbeiderswijk die wel hipper word met van oudsher (en nu nog steeds) groot % buitenlanders. Het zit vol met buitlandse eettentjes en ook bruine kroegen.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 21:31
MAX3400 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:00:

Wat een onzin, om die tijd rij je in een anderhalf uur naar denhaag en terug.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:01
Rotterdam is een ramp om iets te vinden. Ik ben zelf ook met een maat van mij op zoek naar een appartement. Budget is rond de 1300€. Weinig tweekamer appartementen waar studenten in mogen wonen bijvoorbeeld in een goede wijk.
Succes met zoeken.
Kijk trouwens eens bij Vesteda. Die hebben wel mooie appartementen in je budget.

• D.deJong
Rotterdam is het op het moment niet makkelijk maar de hele regio is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Kijk ook eens in de Drechtsteden of ga wat noordelijker richting Berkel en Rodenrijs of Pijnacker.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Lollercopter schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:43:
wel goed de buurt checken want er is veel moois in Delfshaven / Schiedam maar ook echt troosteloze bagger. Het kan echt van straat tot straat wisselen, dus ga altijd even langs om te kijken.
spijker -> kop

Ik heb 15 jaar in het niemands land tussen slecht en goed gezeten in schiedam, het lag aan de economie, de daadkracht van de politiek en de handhaving of we dat jaar bij goed of slecht hoorden :)
En in de crisis was het mede door de hoogste winkel leegstand van nederland het er niet echt heel gezellig

Ook ik zou zoeken in delftshaven.

• nare man
Delfshaven is natuurlijk wel een heel breed gebied. In enge zin wordt ermee bedoeld: historisch Delfshaven (ook al niet meer te betalen) en de straten er direct omheen (soms wel leuk, vooral die flats aan de Schie/Coolhaven).

In bredere zin omvat Delfshaven veel meer wijken, zoals Spangen, Bospolder, Tussendijken, het Witte Dorp en Schiemond. En daar zit ook echt totale griebus tussen.

In Rotterdam kan het soms van straat tot straat verschillen, zo werkt het gewoon.

En nog een algemene waarschuwing: overlastgevers zijn lang niet altijd sociaal zwakkeren. Ik ben zelf uit Blijdorp weggegaan juist vanwege de naar mijn idee veel te grote instroom van 'rijkere' groepen (lees: studenten, expats, AirBNB-types e.d.)

[Voor 20% gewijzigd door nare man op 23-11-2018 12:31]

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Mocht je wat rustiger willen wonen op prima afstand van Rotterdam (20 min naar centraal met metro) kun je ook nog naar Nootdorp kijken. Rustig, prima winkelvoorzieningen, redelijk wat horeca en weinig criminaliteit. :)

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 23:36
Ik woon zelf met mijn gezin in Delfshaven (Aan de Achterhaven, dus wel Oud Delfshaven) en wij hebben twee katten, die uit noodzaak dan ook huiskatten zijn. Wil je perse een tuin, dan word dat wel een uitdaging. Al helemaal in huur. Meeste woningen met tuin zijn of sociale huur of erg gewild bij bovenmodaal gezinnen die in de stad willen wonen. Dus daar wordt gewoon grif een premium voor afgetikt, zowel in huur als koop.

Ga je dat combineren met ook nog een hippe buurt zoals Oude Westen, Liskwartier of zelfs Blijdorp dan mag je netjes achter aan de rij aansluiten. En ook een 500 euro extra meenemen.

Dat is de reden waarom wij nu een nieuwbouwhuis net buiten het centrum van Rotterdam hebben gekocht. Een gezinswoning met een beetje tuin is gewoon onbetaalbaar geworden in het gebied tussen A16, de Nieuwe Maas, A20 en Heemraadsingel.

Je zou nog eens kunnen kijken in Tussendijken (Delfshaven) en volgens mij wordt in Spangen bij de Nicolas Beetsstraat ook weer een zwik nieuwbouw huurwoningen opgeleverd.

Wat je ook kan doen is bij je collega's op het EMC vragen of zij niet zelf wat verhuurobjecten hebben of vrienden hebben die wat vrij hebben staan of wat komt te staan. Je hebt namelijk een best wel courant profiel voor een particuliere verhuurder

[Voor 12% gewijzigd door righthand op 29-11-2018 08:33]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:52

Polycom

Poes van goud

Het is ook een kwestie van geluk. (jaja een open deur intrappen ik weet het)
Vrienden van mij waren opzoek en konden binnen een paar weken verhuizen naar een leuk appartement in Blijdorp (huur). Nooit opgeven met zoeken!

My 2 cents
Top buurten van Rotterdam om te wonen: Kralingen, Hillegersberg en Blijdorp.
Waar je beter niet kan gaan wonen: Rotterdam-zuid, Crooswijk en het oude westen.

• nare man
righthand schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:07:
Dat is de reden waarom wij nu een nieuwbouwhuis net buiten het centrum van Rotterdam hebben gekocht. Een gezinswoning met een leuke tuin is gewoon onbetaalbaar geworden in het gebied tussen A16, de Nieuwe Maas, A20 en Heemraadsingel.
Wij ook. Wij hadden eerst het oog op een woning in één van de vooroorlogse wijken, met name Hillegersberg of Molenlaankwartier, maar dat is echt niet te betalen (en wij keken al in de prijsklasse 400-500k). Zodra we het criterium 'vooroorlogs' lieten vallen kwam er veel meer in beeld en we wonen nu al anderhalf jaar naar volle tevredenheid in Prinsenland, dus inderdaad nét ten oosten van de A16 :P Qua naam nogal suf en heel erg jaren '90, maar het is wel prettig wonen, 5 minuten fietsen van de Kralingse Plas en 20 minuten van CS, en omdat wij in feite vlak achter de Kralingseweg wonen zeg ik altijd gewoon dat we in Kralingen wonen 8) (Kadastraal is het ook nog altijd Kralingen...).
Polycom schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:48:
Waar je beter niet kan gaan wonen: Rotterdam-zuid, Crooswijk en het oude westen.
Wel even nuanceren:

- in Kralingen en (tegenwoordig ook) Blijdorp wonen erg veel studenten. Die kunnen voor nogal wat overlast zorgen, zeker als je naar de appartementen kijkt (vooroorlogs, slechte geluidsisolatie). Verder bestaat Kralingen natuurlijk uit Oost en West en sommige straten in Kralingen-West zijn nauwelijks beter dan de ergste buurten op Zuid.
- niet alles in Crooswijk en het Oude Westen is slecht. In Crooswijk gaat de gentrificatie in hoog tempo, met allemaal nieuwe koopcomplexen in het hogere segment, en in het Oude Westen heb je veel prachtige panden die zeer gewild zijn (zo'n begin 20e-eeuw pand aan de Mathenesserlaan :9 ).

[Voor 32% gewijzigd door nare man op 23-11-2018 14:39]

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 23:36
Polycom schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:48:
Het is ook een kwestie van geluk. (jaja een open deur intrappen ik weet het)
Vrienden van mij waren opzoek en konden binnen een paar weken verhuizen naar een leuk appartement in Blijdorp (huur). Nooit opgeven met zoeken!

My 2 cents
Nu noem je net drie buurten die juist onbetaalbaar zijn en waarbij een woning met een tuin al helemaal schaars en dus onbetaalbaar gaat zijn. Ja appartement(je) kun je wel vinden, maar een tuin; dan moet je echt wel een goed sociaal netwerk hebben om dat te scoren.

Op Zuid zijn er best wel leuke wijken zoals Vreewijk of Entrepot. En ja, ook woningen met een tuintje. Sterker nog, ze zijn nu weer bezig om een halve wijk (laagbouw met stadstuin) uit de grond te stampen langs de Laan op Zuid. En relatief dicht bij Erasmus MC (15 minuten fietsen).

Crooswijk; Oud Crooswijk kan ik begrijpen, maar Nieuw Crooswijk wordt volgestampt met luxe gezinswoningen van 450k+. Ook daar is de gentrificatie toegeslagen (@nare man je bent me net voor zie ik :))

En het Oude Westen trekt volgens mij nu hard aan. Vooral die delen zonder sociale woningbouw. Woningen uit begin vorige eeuw, strak tegen het centrum en soms ook nog met verrassende tuinen en binnenpleinen. Hetzelfde voor het Noordelijke deel van Middelland, maar is inmiddels in categorie 'moeilijk te betalen voor starters' gekomen.

Dus wat anderen eigenlijk al zeggen: elke buurt heeft zijn mooie delen en zijn duistere delen. Opvallend vaak gecorreleerd aan de wel of niet aanwezigheid van sociale huurwoningen.
nare man schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:35:
[...]
Wij ook. Wij hadden eerst het oog op een woning in één van de vooroorlogse wijken, met name Hillegersberg of Molenlaankwartier, maar dat is echt niet te betalen (en wij keken al in de prijsklasse 400-500k). Zodra we het criterium 'vooroorlogs' lieten vallen kwam er veel meer in beeld en we wonen nu al anderhalf jaar naar volle tevredenheid in Prinsenland, dus inderdaad nét ten oosten van de A16 :P Qua naam nogal suf en heel erg jaren '90, maar het is wel prettig wonen, 5 minuten fietsen van de Kralingse Plas en 20 minuten van CS, en omdat wij in feite vlak achter de Kralingseweg wonen zeg ik altijd gewoon dat we in Kralingen wonen 8) (Kadastraal is het ook nog altijd Kralingen...).
In 2011 wel eens een paar huizen gaan kijken in de toen nog enigzins betaalbare Molenlaankwartier en in 2015 ook tevergeefs een bod gedaan op een huis in Hillegersberg Zuid (Statenplein). Maar dat zit nu echt potjedicht en start je met 5 tot 6 ton en dan moet je dan de verbouwing en kosten koper ook nog aftikken. Dat was 5 jaar geleden dus serieus een 2 tot 3 ton minder...Zelfde eigenlijk voor Schiebroek Noord (Adrianalaan).

Prinsenland is eigenlijk wat betreft euro de m2 één van de laatste betaalbare wijken ten Noorden van de Maas. We hebben het zelf ook overwogen, echter werden we ingeloot op precies de woning die we wilden (Zestienhoven en dan juist op de rand zuid oost van de wijk, dus direct aan het groen en water). Superblij dat wij nog enigzins in de buurt van het centrum (20 minuten fietsen naar Coolsingel) 'mogen' wonen. Maar ook in Zestienhoven schieten de prijzen met 10 tot 20% naar boven (nieuwbouw woning in 2017 opgeleverd voor nog geen 400k en nu al weer op de markt voor 550k vraagprijs. Gaat nergens meer over...

[Voor 35% gewijzigd door righthand op 23-11-2018 16:00]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

De nuance die nog mist is of je een gezin wilt stichten (op termijn) en dus de voorkeur hebt aan eentonige misere als Nootdorp / Berkel / 'Die hele strook semi-stad voor de witte vlucht' en dergelijke buitengebieden of je liever een stadse sfeer wilt. Niets mis met het een of het ander, maar ligt aan wat je wilt en welke smaak je hebt.

Qua Noord kan je ook kijken rond de Agniesebuurt / Zwart-janstraat. Al vraag ik me af of je daar iets met tuin vind. De gebouwen zijn soms mooi, maar geluidsgevoelig zo lijkt mij.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:03
https://www.accresco.nl/vastgoed-rotterdam/statenkoning/

De inschrijvingen voor de verhuur is sinds vandaag van start gegaan.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
Ik heb de afgelopen jaren gehuurd via Wonen MVGM: https://ikwilhuren.nu/

Bevalt prima. Zit in een flat met veel mensen van 27 tot 35 jaar en 65+. De verhuurder heeft vlotte afhandeling en geen borg en dat soort fratsen. Wel rekening houden met maximale jaarlijkse huurverhoging (3%?), maar dat is nu overal geloof ik.

[Voor 35% gewijzigd door AequitasII op 23-11-2018 16:45]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
@AequitasII Ik ben een paar maanden geleden in een nieuwbouwflat van MVGM ingetrokken (ikwilhuren.nu).

Bevalt eigenlijk totaal kut :P Terugkerende lekkages, helpdeskmedewerkers die niks voor je willen doen, ondanks dat het door drupt geen vinger uit willen steken. Totaal niet betrokken, kortaf reageren of helemaal niet reageren of de schuld afschuiven.
En ondertussen wel het volle pond vragen natuurlijk ;)

Desalniettemin zou ik het wel aanraden. Particuliere verhuurders stijgen voor eeuwig in de prijs omdat er toch wel iemand zo gek is om het te betalen. Het 'loting'systeem van ikwilhuren.nu biedt wel de mogelijkheid om er tussen te komen zonder dat je financieel over de kop gaat, en vergeleken met de rest is het relatief gezien betaalbaar.
Falcon schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:45:
Huur voor een appartement met 1250 euro per maand .. crisis.. daar valt mij de bek van open. 8)7 :o
Welkom in 2018 :P leuk als je al ergens woont en nu je appartementje goed kan verkopen, maar als je nu begint op de woningmarkt ben je blij als je een dak boven je hoofd kan vinden.
Nu nog eentje die het water tegen kan houden :+

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
Richh schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:52:
@AequitasII Ik ben een paar maanden geleden in een nieuwbouwflat van MVGM ingetrokken (ikwilhuren.nu).

Bevalt eigenlijk totaal kut :P Terugkerende lekkages, helpdeskmedewerkers die niks voor je willen doen, ondanks dat het door drupt geen vinger uit willen steken. Totaal niet betrokken, kortaf reageren of helemaal niet reageren of de schuld afschuiven.
En ondertussen wel het volle pond vragen natuurlijk ;)
Haha, eerlijk gezegd herken ik dit ook wel. Als jouw flat ook over het water kijkt kan het goed dat we in dezelfde wonen ;)

• Richh
AequitasII schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:55:
[...]

Haha, eerlijk gezegd herken ik dit ook wel. Als jouw flat ook over het water kijkt kan het goed dat we in dezelfde wonen ;)
Dat kijkt 'ie... maar ik zie in jouw profiel dat je in Rotterdam woont, mijn ervaring komt uit Zwolle :+

• Simon24
Ik ben heel erg blij met jullie suggesties. Ik heb me toch ook maar ingeschreven bij de grote vastgoedmakelaars, ondanks de verhalen over lekken. Vandaag ga ik ook mijn registratie voor de Statenkoning insturen, dank daarvoor ndthien!
De woningmarkt lijkt me inderdaad vrij gestoord op het moment (vandaar ook het idee om eerst maar wat te huren, de stad te leren kennen en de kat een beetje uit de boom te kijken). Gelukkig heb ik nog wat tijd voordat mijn baan in Rotterdam start, ik zal jullie op de hoogte houden van mijn voorgang! Bedankt allemaal!

• D.deJong
Probeer het eens bij Remax totaalmakelaars in Rotterdam, de eigenaar heeft ook ruime ervaring in huurhuizen en de Rotterdamse markt.

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
1250 huur?
Koop dan gewoon een woning aan de rand van Rdam (Capelle, Barendrecht) Met 1250 kan je ruim 3ton betalen

• Richh
Henvar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:24:
1250 huur?
Koop dan gewoon een woning aan de rand van Rdam (Capelle, Barendrecht) Met 1250 kan je ruim 3ton betalen
Jammer genoeg betekent 1250 aan huur mogen uitgeven zeker niet dat je zoiets aan hypotheek mag betalen. Dat zal eerder 2/3e zijn, en dan zijn je opties opeens totaal beperkt.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 14:06
Simon24 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:49:
Beste Tweakers,

Hoera ik heb een nieuwe baan gekregen bij het Erasmus MC in Rotterdam! Dat betekent dat ik ergens in feburari vanuit Groningen mag verhuizen. Ik heb al het een en ander afgestruind op Tweakers op zoek naar tips, maar het is vaak een beetje out of date. Dus bij deze mijn vraag of jullie tips hebben voor het zoeken naar een huurwoning in Rotterdam? Websites, goede makelaars, leuke wijken, alles is welkom! Wij zijn op zoek naar een appartement met bij voorkeur een tuin, zodat de kat naar buiten kan, met een prijs onder de €1250,-. Ik heb al gekeken bij woonnet Rijnmond, maar voor bijna alle woningen daar ga ik teveel verdienen. Elke hulp zou top zijn!

Groeten, Simon
Hoe woon je nu? In een huurwoning?

Wellicht is woningruil dan ook een optie, al weet ik niet of je daarvoor in aanmerking komt met een hoog inkomen. Daar zijn ook diverse sites voor.

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59
Ik woon zelf in een rustig stukje van Overschie, tegen het Zestienhovense park aan.
5 jaar terug gunstig een ex huurhuis van Woonbron gekocht met achtertuin en garage.
Ze hebben ook flats neer gehaald en flink wat nieuwbouw huizen neer gezet de laatste tijd, maar geloof dat dit allemaal verkocht en verhuurd is inmiddels. Misschien heb je in deze omgeving meer kans wat te vinden met een achtertuin.

Ik werk in de Waalhaven, dus fiets regelmatig heen en weer.

• nare man
Henvar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:24:
1250 huur?
Ik denk dat ts, die aan het begin van een nieuwe carrière staat en vanuit Groningen voor het eerst naar Rotterdam verhuist, er nog niet echt aan toe is om zich meteen in een koopwoning in Capelle of Barendrecht te vestigen. Hij moet gewoon lekker huren en de kat uit de boom kijken. Wie weet bevalt het wel helemaal niet bij het EMC en/of in Zuid-Holland. Dan zit hij mooi met de gebakken peren met zijn koophut in Capelle of Barendrecht.

(Los nog van het feit dat daar werkelijk geen _klap_ te doen is)

[Voor 17% gewijzigd door nare man op 29-11-2018 10:39]

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
nare man schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat ts, die aan het begin van een nieuwe carrière staat en vanuit Groningen voor het eerst naar Rotterdam verhuist, er nog niet echt aan toe is om zich meteen in een koopwoning in Capelle of Barendrecht te vestigen. Hij moet gewoon lekker huren en de kat uit de boom kijken. Wie weet bevalt het wel helemaal niet bij het EMC en/of in Zuid-Holland. Dan zit hij mooi met de gebakken peren met zijn koophut in Capelle of Barendrecht.

Geen klap te doen is aardig overdreven, afgelopen jaren heeft Capelle erg geïnvesteerd in hun ‘centrum’ en gelukkig ben je vanuit capelle binnen 15 min in centrum Rotterdam.
Barendrecht geen ervaring mee
Nu woon ik zelf in centrum Rdam en dat heeft zn voor en nadelen en na ong 6 jaar kan ik niet wachten op een iets rustigere/normale omgeving waar geen jongeren met auto’s zonder uitlaatpijpen om 0100 de boel verstieren ;)

[Voor 11% gewijzigd door Henvar op 29-11-2018 12:20]

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 14:06
Het koophuis van mn overleden buurvrouw wordt momenteel verhuurd via https://www.hbf-rentals-rotterdam.nl/en/ Een volgens mij niet zo'n grote 'bemiddelaar' voor private huurwoningen. Wellicht kom je bij kleinere partijtjes ook wat sneller aan de bak? Dat was een eengezinswoning in Rotterdam-Oost
. Met tuin.. maar inmiddels wel verhuurd.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:03

vhal

ಠ_ಠ

nare man schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:34:
[...]
Kijk, als je alleen maar tatta's en bakfietsen om je heen wilt hebben, dan moet je gewoon helemaal niet in Rotterdam gaan wonen, dan moet je lekker in Berkel en Rodenrijs of Bergschenhoek gaan wonen.
Het “tata op bakfietsengehalte” valt reuze mee, je zou het eerder “tata in Teslas/dikkeBWM/SUV” kunnen noemen maar dit is wel afhankelijk waar je zit in Berkel en Rodenrijs. Zeg maar waar Andre Hazes Jr woont en de Gouden Griffel Buurt :r Het oude Berkel is eerder een (tokkie)volksbuurt
Bergschenhoek is gewoon een dorp waar geen reet te doen is met een winkelcentrum met leegstand en bij de kerk een lokaal drugdealerparkeerplaats :+
Maar daar is het overdag dan ook wel weer totaal uitgestorven,
Genoeg huisvrouwen en kak die in het centrum rondlopen terwijl manlief de centen verdient (of er vandoor gaat met een minnares)
en 's avonds is er geen klap te doen
Dat klopt maar daar hebben we Rotterdam voor :+
(en overigens: daar maakt de lokale puberjeugd uit pure verveling 's nachts net zo goed het metrostation onveilig, alleen dan zijn ze wit en niet zwart).
Rodenrijs of Westpolder?

STRAVA

• Simon24
Beste meedenkers,

Ondertussen zijn we alweer enkele maanden verder, en hebben wij vandaag een sleuteloverdracht geregeld met onze nieuwe verhuurder Woonstad Rotterdam (bedankt @HKLM_ !). Ik wilde het forum even afsluiten met onze bevindingen in het zoeken van een huis in de hoop dat iemand anders er ook nog iets aan heeft.
Onze hoofd zoekwebsites waren pararius.nl en huurwoningen.nl. Hier komen eigenlijk toch wel alle huurwoningen voorbij die op de commerciële websites te vinden zijn. Er zijn ook andere websites zoals Esteon.nl en jaap.nl, maar het aanbod is hier niet uniek en de websites vragen altijd geld, waardoor ze overbodig zijn. Huurwoningen.nl vraagt ook geld maar hier kun je makkelijk 2 weken op proef voor nop. Wij hebben gezien dat er voor onder de €1000,- eigenlijk altijd wel maffigheden waren met een appartement: er was geen echte slaapkamer, het appartement had een rare bouw of er het was veel kleiner dan opgegeven online (dit laatste kwam het vaakst voor). We hebben een makelaar gehad die ik echt af zou raden: Vliegenthart Makelaardij Rotterdam. Hier bleek tijdens de bezichtigingen dat de huidige bewoners eigenlijk van niks wisten en stonden we zelfs bij één van de twee bezichtigingen voor een huis waar iemand thuis was, die niet amused was dat het bezoek niet werd aangekondigd en dat we dus ook niet gezien hebben. Een andere bevinding was dat nieuwbouwappartementen, of het nou nieuwbouw was in een oud gebouw (zie de statenkoning) of totaal nieuw, vaak relatief duur was en dat de beloftes over opleveringen lang niet altijd nagekomen konden worden. We vonden wel dat als je wat meer geduld had er toch wel wat dingen waren die aan onze wensen voldeden. Uiteindelijk vonden wij in Woonstad Rotterdam (een woningcorporatie die ook wat vrije sector huur in het aanbod heeft) een "echte" woning in Katendrecht, drie verdieping met tuin, voor €1200. Het nadeel aan Woonstad Rotterdam is hun tergend trage bureaucratische werkwijze (de bezichtiging was op 7 januari, met alle papieren checken en hun langzame reacties is het moment van sleuteloverdracht nu op 8 februari). De prijs / kwaliteit verhouding is wel erg goed (met meerdere woningen van 90m2 voor rond de €1000,-) dus als je de tijd hebt zou ik dit aanraden. Het was ook redelijk makkelijk om dit appartement te krijgen. Er waren iets van 5 verschillende mensen / stelletjes die het kwamen bezichtigen en van die 5 zijn er dan altijd al een paar die geen interesse hebben.
Wij kijken al heel erg uit naar het verhuizen. Bedankt voor alle hulp en adviezen!

• z0ne
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-03 08:58
Hoi Simon,

Geen idee hoe Rotterdam je bevalt, ik zat de topic net even te lezen en zag al dat eerder er een suggestie werd gedaan om te kopen. Geen idee hoe je financiele situatie is, maar ik zou toch appartementen en huizen in bijvoorbeeld een wijk als charlois in de gaten houden. Als je hier in de buurt van de nieuwe maas kunt kopen woon je vrij centraal en de buurt gaat steeds meer vooruit!

Ik blijf huren zo'n verspilling van geld vinden als kopen ook een optie is ;)

Plezierig in Rotjeknor!

• Panini
  • Laatst online: 14:04
Simon24 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:07:
Beste meedenkers,

Uiteindelijk vonden wij in Woonstad Rotterdam (een woningcorporatie die ook wat vrije sector huur in het aanbod heeft) een "echte" woning in Katendrecht, drie verdieping met tuin, voor €1200.
Leuke wijk om in te wonen denk ik, het is een hoop verbeterd de afgelopen jaren. Gentrificatie begint daar ook hard toe te slaan. Voor nu is de eerse tip: Fenixloods bezoeken in Katendrecht met daarin de Kaapse Brouwers :9~ , Theater Walhalla wat om de hoek zit en wellicht de Foodhallen bezoeken bij de Wilhelminakade. Kan je gelijk wat leuke dingen in je buurt verkennen

Hopelijk bevalt Rotterdam je. :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

FreakNL

Well do ya punk?

nare man schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
[...]

En zelf woon je in Prinsenland, alsof je daar doodgegooid wordt met het hippe Rotterdam. :+ Begrijp me niet verkeerd, prima wijk hoor. Maar Capelle west en Capelle s gravenland zijn nou echt niet het eind vd wereld, je bent dan ook zo in Rotterdam. Ik woon er zelf ook, zit binnen 15 minuten op Blaak met de fiets.

TS zou nog in het Lage Land kunnen kijken. Niet hip, wel relatief veilig, volgens mij redelijk veel te huur en goeie infra. Heb er zelf ook 5 jaar gewoond.

/edit
Oh het is al geregeld. Feli TS, zou niet met je willen ruilen :+

[Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 17-02-2019 00:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee