Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wonen in Rotterdam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Simon24
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:36
Beste Tweakers,

Hoera ik heb een nieuwe baan gekregen bij het Erasmus MC in Rotterdam! Dat betekent dat ik ergens in feburari vanuit Groningen mag verhuizen. Ik heb al het een en ander afgestruind op Tweakers op zoek naar tips, maar het is vaak een beetje out of date. Dus bij deze mijn vraag of jullie tips hebben voor het zoeken naar een huurwoning in Rotterdam? Websites, goede makelaars, leuke wijken, alles is welkom! Wij zijn op zoek naar een appartement met bij voorkeur een tuin, zodat de kat naar buiten kan, met een prijs onder de €1250,-. Ik heb al gekeken bij woonnet Rijnmond, maar voor bijna alle woningen daar ga ik teveel verdienen. Elke hulp zou top zijn!

Groeten, Simon

Alle reacties

• Simon24
Hi Fable, hoe bedoel je dat? Tegenvallen? Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn huidige zoektocht nog weinig buiten Rotterdam heb gevonden (behalve Delft) maar ik zal nog eens wat beter proberen te zoeken!

HKLM_ Bedankt! Woonstad Rotterdam kende ik nog niet. Op Funda en Pararius heb ik beiden zoekopdrachten uitstaan, maar daar komt weinig naar voren.

Senor Sjon, ik heb al veel gezocht (Funda, Pararius Huurwoningen.nl), maar op bijna geen een webiste komt een beetje een fatsoenlijk aanbod naar voren. Ik dacht dat dit wellicht de 'standaard' opties waren en dat ik teveel over het hoofd zag. Wanneer je via Google zoektermen gebruikt als: "Huurwoning Rotterdam" krijg je eigenlijk alleen maar reclame die puur over dezelfde woningen gaan als de eerder genoemde websites.

MAX3400 Dank je voor je reactie, het zal inderdaad fiets of OV worden. Hoe bedoel je dat je anderhalf uur vanaf Ommoord zo lang onder weg zult zijn?

Anboni Bedankt voor je reactie, Ik zal mijn zoekopdrachten wat verder uitbreiden. Wat je vaak van mensen hoort is dat er om Rotterdam heen en binnen Rotterdam wijken zijn waar je niet wilt wonen. Maar bij de vraag om specifieker te zijn komt daar eigenlijk weinig uit. Heb je daar wellicht ervaring mee?

• Simon24
Dank jullie wel voor de antwoorden! Mijn aanpak gaat er als volgt uit zien:
Binnenkort wat vrije tijd in Rotterdam en omgeving besteden en daarbij proberen de sfeer van verschillende wijken mee te krijgen, met een focus op 'boven de rivier.' Daarbij nemen we ook de wijken mee die door de metrokaart (dank anboni) worden aangegeven. Daarnaast zullen we op zoek gaan naar lokale woonintiatieven en ook de grote vastgoedbeheerders. Bedankt voor jullie tips!

• Simon24
Ik ben heel erg blij met jullie suggesties. Ik heb me toch ook maar ingeschreven bij de grote vastgoedmakelaars, ondanks de verhalen over lekken. Vandaag ga ik ook mijn registratie voor de Statenkoning insturen, dank daarvoor ndthien!
De woningmarkt lijkt me inderdaad vrij gestoord op het moment (vandaar ook het idee om eerst maar wat te huren, de stad te leren kennen en de kat een beetje uit de boom te kijken). Gelukkig heb ik nog wat tijd voordat mijn baan in Rotterdam start, ik zal jullie op de hoogte houden van mijn voorgang! Bedankt allemaal!

• Simon24
Beste meedenkers,

Ondertussen zijn we alweer enkele maanden verder, en hebben wij vandaag een sleuteloverdracht geregeld met onze nieuwe verhuurder Woonstad Rotterdam (bedankt @HKLM_ !). Ik wilde het forum even afsluiten met onze bevindingen in het zoeken van een huis in de hoop dat iemand anders er ook nog iets aan heeft.
Onze hoofd zoekwebsites waren pararius.nl en huurwoningen.nl. Hier komen eigenlijk toch wel alle huurwoningen voorbij die op de commerciële websites te vinden zijn. Er zijn ook andere websites zoals Esteon.nl en jaap.nl, maar het aanbod is hier niet uniek en de websites vragen altijd geld, waardoor ze overbodig zijn. Huurwoningen.nl vraagt ook geld maar hier kun je makkelijk 2 weken op proef voor nop. Wij hebben gezien dat er voor onder de €1000,- eigenlijk altijd wel maffigheden waren met een appartement: er was geen echte slaapkamer, het appartement had een rare bouw of er het was veel kleiner dan opgegeven online (dit laatste kwam het vaakst voor). We hebben een makelaar gehad die ik echt af zou raden: Vliegenthart Makelaardij Rotterdam. Hier bleek tijdens de bezichtigingen dat de huidige bewoners eigenlijk van niks wisten en stonden we zelfs bij één van de twee bezichtigingen voor een huis waar iemand thuis was, die niet amused was dat het bezoek niet werd aangekondigd en dat we dus ook niet gezien hebben. Een andere bevinding was dat nieuwbouwappartementen, of het nou nieuwbouw was in een oud gebouw (zie de statenkoning) of totaal nieuw, vaak relatief duur was en dat de beloftes over opleveringen lang niet altijd nagekomen konden worden. We vonden wel dat als je wat meer geduld had er toch wel wat dingen waren die aan onze wensen voldeden. Uiteindelijk vonden wij in Woonstad Rotterdam (een woningcorporatie die ook wat vrije sector huur in het aanbod heeft) een "echte" woning in Katendrecht, drie verdieping met tuin, voor €1200. Het nadeel aan Woonstad Rotterdam is hun tergend trage bureaucratische werkwijze (de bezichtiging was op 7 januari, met alle papieren checken en hun langzame reacties is het moment van sleuteloverdracht nu op 8 februari). De prijs / kwaliteit verhouding is wel erg goed (met meerdere woningen van 90m2 voor rond de €1000,-) dus als je de tijd hebt zou ik dit aanraden. Het was ook redelijk makkelijk om dit appartement te krijgen. Er waren iets van 5 verschillende mensen / stelletjes die het kwamen bezichtigen en van die 5 zijn er dan altijd al een paar die geen interesse hebben.
Wij kijken al heel erg uit naar het verhuizen. Bedankt voor alle hulp en adviezen!
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True