Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zoek een nieuwe router voor in ons vakantiehuis.
Daar hebben we geen vaste internetaansluiting maar gebruik ik een 4G simkaart (T-Mobile 4G unlimited voor thuis).

Het betreft een chalet en als wij er niet zijn staat alles uit daar. Het wordt er dan vooral in de winter ook steenkoud als we er een paar dagen niet zijn. En met koud bedoel ik tot -3 binnen als het buiten even goed vriest. Alles moet uit, want er is geen vast gasaansluiting en dan heb ik elke keer lege gasflessen als we aankomen.

Nu bedacht ik mij het volgende.
Ik koop een router met portforwarding functies.

Ik koop een (tweedehands) slimme Thermostaat
Ik heb bijv, thuis nog een Eve Energy slimme stekker liggen. Die kan communiceren met de ATV 4K die daar ook ligt.

Die Eve zet ik tussen de CV keten en het stopcontact.

Dus voor we vertrekken zet ik de CV ketel aan door de Eve te activeren.
Dan geef zet ik de thermostaat hoger via mijn iPhone.

Et voila...warm huisje als we aankomen :7

Daarnaast wil ik ook twee camera's ophangen en mijn oude hue basisstation daar leggen en een paar lampjes eraan koppelen.

Maar dan moet denk de router wel alles toestaan? Welke 4G router kan ik hier het beste voor aanschaffen?

---
Bedenk me alleen dat ik wel even moet kijken of de CV ketel wel aangaat als de stekker eruit is geweest... |:( . Iemand daar nog een oplossing voor als dat niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Bij een simkaartje heb je vaak geen publiek IP maar zit je achter NAT, waardoor port forwarding niet gaat werken. Misschien kun je dit wel specifiek bestellen, maar houd hier dus rekening mee.

Wellicht kun je iets met SMS maken? Dat je een SMSje stuurt en dat daar een soort gateway aan hangt die de CV inschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Owkee? Dat klinkt nog ingewikkelder eigenlijk ;)
Geen idee hoe dat moet.

EDIT:
En via een DDNS service? Zou dat kunnen helpen?

Er zijn ook services waar ik nooit portforwarding voor in heb moeten stellen.
- Mijn hue set thuis volgens mij?
- E-Thermostaat van Essent thuis?
- Apple TV/Home kit?

Als ik homekit compatible devices koop bijvoorbeeld. Zou ik dan enkel een internetverbinding moeten hebben en werkt de rest dan vanzelf?
Ik kan me niet herinneren dat ik daar thusi op mijn router wat voor ingesteld heb.

[ Voor 61% gewijzigd door readytoflow op 21-11-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Zie ook: inkomend verkeer toestaan telefoon op 4g voor meer uitleg.