inkomend verkeer toestaan telefoon op 4g

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Helmer
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-04 23:56
hoi allemaal,
opstelling:
ik heb een telefoon die als 4g hotspot dient, hierop zit een laptop en aan de laptop zit met een ethernet kabel een reader gekoppeld. op de laptop is internet sharing aan gezet zodat de reader internet heeft. ook is de telefoon ge root zodat ik kan port forwarden.
probleem:
ik wil de reader kunnen bereiken vanaf een andere computer die op een ander netwerk zit. nou is de bedoeling dat ik door het ip.adres van de hotspot(98.xxx.xxx.xx) met de poort in de browser te zetten ik de reader kan bereiken. nou heb ik de hotspot geprobeerd te pingen en daar kreeg ik geen responce van.
nou hoorde ik dat je daar een speciale sim kaart voor nodig hebt ofzo.
iemand enig idee?

alvast bedankt,
toon

Beste antwoord (via Toon Helmer op 29-09-2017 12:05)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Toon Helmer schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:46:
maar als ik alleen de telefoon probeer te pingen dan maakt het toch niet uit dat die poorten dicht staan?
ELI5 NAT. Je kunt alleen een verbinding van binnen het netwerk initiëren. Niet van buiten. Er zitten immers meerdere apparaten in het netwerk, voor welke is dan de ping? Daarom werkt het niet.

Je kunt in feite twee dingen doen:
- Een sim kaart voor apparaten kopen met een vast ip adres. (dit is niet de enige provider).
- Een IP adres huren bij een VPN provider.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 29-09-2017 11:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Toon Helmer heel eerlijk gezegd verwacht ik dat de desbetreffende poorten bij de provider dicht staan, waardoor je er niet bij kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:43
Zitten 4G verbinding niet achter Carrier-grade NAT? Ik geloof dat dat bij mobiele internetverbindingen best vaak het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Je zult een VPN met dedicated IP adres moeten huren om dit voor elkaar te krijgen achter carrier-grade NAT.
Of de verbinding andersom via een VPN opstellen natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 29-09-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Helmer
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:47:
@Toon Helmer heel eerlijk gezegd verwacht ik dat de desbetreffende poorten bij de provider dicht staan, waardoor je er niet bij kan.
maar als ik alleen de telefoon probeer te pingen dan maakt het toch niet uit dat die poorten dicht staan?
jeroen3 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:58:
Je zult een VPN met dedicated IP adres moeten huren om dit voor elkaar te krijgen achter carrier-grade NAT.
Of de verbinding andersom via een VPN opstellen natuurlijk.
kun je misschien een beetje uitleggen bij welke providers ik voor zoiets kan aankloppen, hoeveel zoiets kan kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

https://www.pcwdld.com/what-is-icmp-and-port

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
ELI5 NAT. Je kunt alleen een verbinding van binnen het netwerk initiëren. Niet van buiten. Er zitten immers meerdere apparaten in het netwerk, voor welke is dan de ping? Daarom werkt het niet.

Je kunt in feite twee dingen doen:
- Een sim kaart voor apparaten kopen met een vast ip adres. (dit is niet de enige provider).
- Een IP adres huren bij een VPN provider.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 29-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Helmer
erg bedankt allemaal voor de snelle responcies, ik denk dat het me nu wel moet lukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
mocht het een KPN abonnement zijn, dan kun je nog als APN advancedinternet gebruiken.

Dan krijg je een publiek IP toegewezen die weliswaar dynamisch is, maar je kan er wel naar toe connecten.

Zo ook een tijdje in een 4G stick en router gedaan icm een router in m'n nieuwe woning om zo wel de meter te kunnen uitlezen.
Pagina: 1