Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HTPC HDR, Dolby Atmos, Philips Hue Sync

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Emperorneo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-05 07:49
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een HTPC die op Windows 10 draait en waarmee ik HDR content en Dolby Atmos kan afspelen. Op dit moment heb ik een Nvidia Shield waarop dit werkt, maar ik zou graag Philips Hue Sync willen gebruiken icm wat ik afspeel. Vandaar deze vraag. Ook heeft Netflix als het goed is Atmos ondersteuning op Windows 10, iets wat alleen voor LG en Microsoft is gereserveerd bij Netflix (tot op heden).

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik wil graag Kodi en Netflix gebruiken voor het afspelen van content. De TV die ik heb is een LG 4k OLED, ik weet al dat het kan dankzij mijn Nvidia Shield.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Verschillende webshops al bekeken, maar ik kan heel vaak niet vinden of de HDMI uitgang 2.0a is en of het kastje Dolby Atmos ondersteund.

Er zal vast iemand zijn die hier meer verstand van heeft en een voorbeeld heeft van wat ik hiervoor kan aanschaffen, of mij verteld dat ik dit beter uit mijn hoofd kan zetten.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie ook: Heeft enkel de Xbox One S/X Dolby Vision en Dolby Atmos?

Voor Atmos zijn de specificaties vrij bekend; de minimale doorvoer voor alleen het geluid is HDMI1.4a maar als je H265 wil decoden, zit je al snel aan een Intel 7xxx of 8xxx CPU of de Ryzen 2200/2400. En vaak hebben dat soort PC's gewoon een HDMI2.0 aan boord.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Emperorneo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-05 07:49
Bedankt voor de info, als ik bijvoorbeeld naar deze kijk:

pricewatch: Asus VivoMini VM65-G116Z

Zou deze dan geschikt zijn? Ik zie hier namelijk niet terug dat hij hdmi2.0a ondersteund. Op de productpagina van Asus kan ik dit overigens ook niet terugvinden.

Bij deze:
pricewatch: Intel NUC 7 Business NUC7i3DNHNC

zie ik het er weer wel bij staan, alleen deze is dan ook weer een stukje duurder.

• MrBas
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 19:45
Ik vermoed dat de 7100 van asus helaas te traag is om 4k te kunnen afspelen. Als je dus al naar 4k content icm HDR en dolby atmos zit je al vast inderdaad aan de intel NUC. Ook hoorde ik goede verhalen over hue icm apple tv. Wrrt alleen weer niet of deze nou wel of niet atmos ondersteunt.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• MAX3400

MAX3400

@MrBas de Asus is niet te traag; heb een vergelijkbare NUC gehad met dezelfde CPU en die deed net aan 35% CPU load bij een H265 10-bit 2160p30 decoding.

• MrBas
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 19:45
Oke, hoorde van een vriend van me dat je minimaal een i5 nodig had voor degelijke codering etc. Dan heb ik dat verkeerd begrepen echter denk ik niet dat je mis kan gaan op die NUC. Hoe ging het trouwens bij een h264 codering op jou NUC?

Mvg

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• MAX3400

MAX3400

@MrBas H264 decoding is lichter want de compressie is lager en de resolutie over het algemeen ook.

Intel beweert, en dat lijkt ook te kloppen: alle 7xxx en 8xxx CPU's moet 2160p60 kunnen decoderen.

• Ghosty J
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:30
HDR content & Hue Sync werkt niet.
Zodra ik een bluray afspeel op mijn htpc dan werkt dus de hue sync niet meer.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True