Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Heeft enkel de Xbox One S/X Dolby Vision en Dolby Atmos?

Pagina: 1
Acties:

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-06 00:20
Ik heb nu eindelijk een Dolby Atmos systeem maar omdat mijn TV een Bravia XE9305 is en een PS4 PRO Dolby Atmos niet ondersteunt lijkt het erop dat ik zowat alleen kan luisteren naar opgeschaald geluid en/of beeld.

Ik heb een Nvidia Shield maar ik heb niet gevoel dat Dolby Atmos native wordt doorgevoerd. Een atmos bron afspelen wordt weergeven als PCM 7.1. Verder heb ik een Windows 10 Lenovo laptop met Atmos maar als ik deze verbind dan kan ik weer geen HDR afspelen.

Ik heb zitten zoeken en blijkbaar is atmos ondersteuning enkel weggelegd voor Microsoft en LG die een exclusief partnership hebben blijkbaar om beide tezamen te ondersteunen. (alhoewel men moet afvragen voor hoe lang?).

Dat betekent als ik nu content wil kijken in Dolby Atmos en Dolby Vision tegelijk ik een Xbox One S of X nodig heb omdat geen enkel ander apparaat. Upgraden van TV (Naar Sony AF9, ZF9 of LG 2018 Oled) zit er voorlopig niet in dus het ziet ernaar uit dat een Xbox de enige oplossing is? Of is er een ander toestel dat dat ook zou kunnen?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets zegt me dat je iets verkeerd doet of dat je gebruik maakt van verkeerde software / kabels?

https://www.dolby.com/us/en/apps/access/pc-xbox.html -> On Windows 10 devices, selecting Dolby Atmos for home theater enables your PC, tablet, or Xbox to play back Dolby Atmos enabled content over your Dolby Atmos enabled home theater system, sound bar, or TV via an HDMI connection.

Voor wat betreft je laptop dan even (omdat dat Windows 10 is); heb je enig idee welk type HDMI-connector eraan zit? Want als ik snel elders lees, is een HDMI 2.0b ondersteuning vereist om de recente versie van Dolby Atmos te kunnen doorsturen? Ook lees ik dan snel dat je Shield die aansluiting/standaard ondersteunt dus dan wordt weer de vraag of de player die je daar gebruikt wel Atmos aan kan?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Elazz
MAX3400 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:09:
Iets zegt me dat je iets verkeerd doet of dat je gebruik maakt van verkeerde software / kabels?

https://www.dolby.com/us/en/apps/access/pc-xbox.html -> On Windows 10 devices, selecting Dolby Atmos for home theater enables your PC, tablet, or Xbox to play back Dolby Atmos enabled content over your Dolby Atmos enabled home theater system, sound bar, or TV via an HDMI connection.

Voor wat betreft je laptop dan even (omdat dat Windows 10 is); heb je enig idee welk type HDMI-connector eraan zit? Want als ik snel elders lees, is een HDMI 2.0b ondersteuning vereist om de recente versie van Dolby Atmos te kunnen doorsturen? Ook lees ik dan snel dat je Shield die aansluiting/standaard ondersteunt dus dan wordt weer de vraag of de player die je daar gebruikt wel Atmos aan kan?
Dat is het hem juist. Ik heb geen Xbox. Verder blijkt er geen enkel ander apparaat zowel Dolby Vision als Dolby Atmos tegelijk te ondersteunen. Dolby Atmos krijg ik niet werkend op mijn shield (en heeft van nature geen Dolby Vision ondersteuning).

Misschien haal ik wel een Xbox One S voor 4K HDR Blu Ray, Atmos en Vision tegelijk.

Atmos werkt op PC maar heeft weinig zin als ik geen HDR kan kijken.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Elazz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:34:
[...]

Dat is het hem juist. Ik heb geen Xbox.
Nogmaals: On Windows 10 devices, selecting Dolby Atmos for home theater enables your PC, tablet, or Xbox

Er staat nergens dat het alleen op Xbox werkt. Blijkbaar heb je de URL ook niet bezocht/bekeken want ze bieden zelfs software aan om Atmos te vertalen naar bepaalde headsets. Daar heb je dus ook geen Xbox voor nodig.

Hoor graag of mijn andere vragen wel beantwoord kunnen worden; de apparatuur die je in huis hebt zou theoretisch Atmos moeten kunnen afspelen (Shield & laptop) maar de voorwaarden daarvoor zijn me niet bekend bij gebrek aan info in de startpost ;)

• Elazz
MAX3400 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:40:
[...]

Nogmaals: On Windows 10 devices, selecting Dolby Atmos for home theater enables your PC, tablet, or Xbox

Er staat nergens dat het alleen op Xbox werkt. Blijkbaar heb je de URL ook niet bezocht/bekeken want ze bieden zelfs software aan om Atmos te vertalen naar bepaalde headsets. Daar heb je dus ook geen Xbox voor nodig.

Hoor graag of mijn andere vragen wel beantwoord kunnen worden; de apparatuur die je in huis hebt zou theoretisch Atmos moeten kunnen afspelen (Shield & laptop) maar de voorwaarden daarvoor zijn me niet bekend bij gebrek aan info in de startpost ;)
Misschien moet ik het woordje EN benadrukken :p

De content die ik wil afspelen is zowel Dolby Vision HDR alsook Dolby Atmos en mijn vraag is of er een toestel is die dat ondersteunt naast de Xbox One S/X. Dus het één en het ander moeten samen tegelijk spelen.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Ja, dan lijkt me budget-technisch een One S een aardige koop. Er zijn ook weinig Android / Linux mediaplayers die Vision ondersteunen.

Aangezien over een weekje er weer wat kortingen komen; Microsoft gooit de One X in "selected regions" naar 399; allicht iets om over na te denken.

• Elazz
MAX3400 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:48:
Ja, dan lijkt me budget-technisch een One S een aardige koop. Er zijn ook weinig Android / Linux mediaplayers die Vision ondersteunen.

Aangezien over een weekje er weer wat kortingen komen; Microsoft gooit de One X in "selected regions" naar 399; allicht iets om over na te denken.
Een One X zal te veel zijn omdat ik Microsoft games op PC speel en heb mijn PS4 pro al. Het zal puur voor multimedia dan zijn maar ik weet niet of er andere apps binnen UWP dat ondersteunen. Ik kan gewoon niet geloven dat er geen ander toestel is :o

• Elazz
Heb uiteindelijk toch een One S gekocht en Dolby Atmos + Dolby Vision werkt inderdaad naar behoren. Alhoewel het menu een ramp is om mee te werken is beeld en geluid dik in orde als je alles juist afsteld binnen de Xbox One instellingen en dan nog de kalibratie achteraf. Ik had wel problemen met de juiste zwartwaarden want alles zag er dof (Dolby Vision) uit, volgensmij grotendeels gefixt maar ik zie nog rek in beeldkwaliteit. Op een ander toestel hielp het om gewoon een simpele HDMI 2.1 kabel te gebruiken voor het verschil (extra bandwith) dus misschien dat ik dat ook hier ga doen (ongeacht wat naysayers zeggen). Ik wil nergens een mogelijke bottleneck hebben in infrastructuur.

Je kan ook alles zo instellen dat de output altijd Dolby Atmos is maar geluid wordt dan opgeschaald. Ik weet wel niet of via Plex atmos tracks dan werkelijk als atmos worden afgespeeld want de built in speler van Microsoft zelf slaat deze over en speelt enkel een 7.1 DTS HD/Dolby TrueHD af

[Voor 26% gewijzigd door Elazz op 28-11-2018 13:46]

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Elazz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:43:
Heb uiteindelijk toch een One S gekocht en Dolby Atmos + Dolby Vision werkt inderdaad naar behoren. Alhoewel het menu een ramp is om mee te werken is beeld en geluid dik in orde als je alles juist afsteld binnen de Xbox One instellingen en dan nog de kalibratie achteraf. Ik had wel problemen met de juiste zwartwaarden want alles zag er dof (Dolby Vision) uit, volgensmij grotendeels gefixt maar ik zie nog rek in beeldkwaliteit. Op een ander toestel hielp het om gewoon een simpele HDMI 2.1 kabel te gebruiken voor het verschil (extra bandwith) dus misschien dat ik dat ook hier ga doen (ongeacht wat naysayers zeggen). Ik wil nergens een mogelijke bottleneck hebben in infrastructuur.

Je kan ook alles zo instellen dat de output altijd Dolby Atmos is maar geluid wordt dan opgeschaald. Ik weet wel niet of via Plex atmos tracks dan werkelijk als atmos worden afgespeeld want de built in speler van Microsoft zelf slaat deze over en speelt enkel een 7.1 DTS HD/Dolby TrueHD af
hoe bevalt de xbone s? wordt dolby vision/atmos goed ondersteund door de 4k uhd player?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C0BY
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-07-2020
Hi, ik heb hetzelfde probleem.

Ps4pro en Samsung tv ondersteunen dolby atmos soundbar niet.
Dus netflix ook geen dolby atmos via deze 2.

Dacht ook schaf ik xbox x aan om atmos te ervaren, maar is het de moeite waard voor het geluid, games, films en dvd blu ray?

Of ander apparaat?

Alvast bedankt
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True