Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:44
In navolging van Tropico 5 op verzoek gestart aan Tropico 6.

Update april 2019:
In tegenstelling tot Tropico5 deze keer geen uitgebreide topic start. De reden daarvoor zit hem eigenlijk in dat het enthousiasme ontbreekt. Tropico 5 vond ik echt een goede strategy game en daar heb ik heel wat guides voor geschreven.

Het plan was bij launch een aantal gameplay guides af te hebben en daar zou kalypso aan mee werken. Dit duurde en duurde maar tot het punt dat ik het wachten zat was en zelf via een pre-order beta toegang heb 'gekocht'. Vervolgens bleek dat de economie zo'n drama is dat er geen beginnen aan was om een guide te schrijven. Ik hoopte dat er nog flink gesleuteld zou worden.

Ondertussen is de game uit en lijken mijn belangrijkste klachten nog in de game te zitten. De economy is echt een bende, de vernieuwing is nihil en de UI is een enorme achteruitgang wat cijfertjes betreft.

Iemand wel enthousiast over deze game? Meld je even als topic starter via dm!

sdk1985 wijzigde deze reactie 08-04-2019 17:17 (100%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:00
Ik snap niet dat er geen topic over dit spel is. Net even gespeeld en vind het erg leuk. Helaas nog enorme beginner en geen ervaring met tropico reeks dus kan geen OP maken.

• Rody
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Ik vind het spel nogal oppervlakkig terwijl het concept prima is.
Vooral het managen van dingen is erg onhandig. Productieproces i.r..t consumptie en import/export. Zijn zoveel spellen waarvan dit afgekeken kan worden. Of het managen van hapiness.

Als het managen handiger was geweest, hadden ze meer complexiteit kunnen inbouwen met externe factoren of kan je meer aandacht besteden aan de "side quest" dingen.

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:07
Heb er wat streams van bekeken, en het verschil met 5 is echt amper te zien, zowel gameplay als visueel. Vind de games wel leuk, maar dit pik ik op voor een tientje ofzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-05 13:45

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ben net begonnen met Tropico, tutorial gedaan en daarna een random map. Maar ik lijk een soort "vast" te zitten onder een "plateau".

Hoe kan ik een weg hier omhoog bouwen?

Ik heb 1 klein stukje "schuin" maar daar lukt het niet:

Moet ik nog iets unlocken of is dit gewoon een hele slechte map?

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-05 20:10
Mattie112 schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:47:
Ben net begonnen met Tropico, tutorial gedaan en daarna een random map. Maar ik lijk een soort "vast" te zitten onder een "plateau".

Hoe kan ik een weg hier omhoog bouwen?
[Afbeelding]

Ik heb 1 klein stukje "schuin" maar daar lukt het niet:
[Afbeelding]

Moet ik nog iets unlocken of is dit gewoon een hele slechte map?
In de (volgens mij) 2e era krijg je de mogelijkheid om tunnels te bouwen, al heb je daar nog niks aan om via deze kant op 't plateau te komen. Het kleine stukje schuin lijkt inderdaad net te klein om er een weg op te bouwen, de terraform rules zijn erg krap afgesteld in 6. Verder heb je nu al de mogelijkheid om landings en teamster ports te bouwen, daarmee kan je wel een verbinding maken voor Tropicans en teamsters met een ander deel van dit (of ander) eiland, om zo alsnog op het plateau te komen. Nog later in de game unlock je de mogelijkheid om een soort kabelbaan te bouwen, daarmee moet het wel lukken om je town center direct met het plateau te verbinden.

Edit:

Heb 't plaatje even beter bekeken en je zit al in de 2e era. Verder wordt 't zelfs met landings en teamster ports een hele omweg om op 't plateau te komen aangezien er op dit eiland niet veel plekken zijn met een zandstrand. Dit is inderdaad een vrij uitdagende startpositie voor een eerste run. ;)

Edit 2:

Ben erachter dat tunneleinden niet op gelijke hoogte hoeven zitten dus in theorie zou je met tunnels vrij makkelijk een korte route moeten kunnen maken. Tunnelbuis plateau in en tunnelbuis 1 verdieping hoger de berg uit.

Geleihoofd wijzigde deze reactie 08-04-2019 07:19 (25%)

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-05 13:30
Volgens mij moet je eerst die linker weg even weg doen of inkorten en dan van dat punt een wegje trekken naar boven toe. Ik heb deze map wel nog niet zelf gespeeld precies. Het wegen systeem is zoewiezo echt belachelijk slecht in deze game. Dit en nog enkele andere punten geven de game een beetje een onafgewerkt gevoel voor mij.

Wat ik zelf niet goed snap is de housing happiness. Ik krijg die wel omhoog door "free housing" maar dan gaat m'n cash snel naar negatief, zeker als ik het "bugdet" van de verschillende residence types ook nog eens verhoog om te quality te verhogen. Dan ben ik zeker bankroet :)
Dan maar bunkhouses afbreken en betere housing types plaatsen. Maar dan zit ik weer snel met veel homeless en dat kost nog meer. Dus dat krijg ik precies nooit goed.

Education % verhogen is nog zo iets. Ik bouw een college & highschool, heb ook al een library. Deze worden vol benut. % stijgt niet boven 12%... lijkt wel een bug.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:52

Geronimous

Moderator Spielerij
@sdk1985 kun je de topicstart aanvullen met de belangrijkste info over de game? als je er niet veel tijd voor hebt, kunnen mensen ook mede topicstarter gemaakt worden.

Voor inspiratie kun je natuurlijk kijken bij andere topics. Het hoeft niet zo uitgebreid of aangekleed als enkelen, maar wat basic info, korte omschrijving en wat handige links is al genoeg!

FT-17 FTW!

• sdk1985
Geronimous schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:50:
@sdk1985 [mbr]kun je de topicstart aanvullen met de belangrijkste info over de game? als je er niet veel tijd voor hebt, kunnen mensen ook mede topicstarter gemaakt worden.

Voor inspiratie kun je natuurlijk kijken bij andere topics. Het hoeft niet zo uitgebreid of aangekleed als enkelen, maar wat basic info, korte omschrijving en wat handige links is al genoeg![/mbr]
Tot heden helaas geen aanvragen voor mede topicstarter gehad. Zal het wel even erin zetten. Los daarvan ook weinig tijd, ik doe wel een oproep in de TS.

Zelf ben ik overigens redelijk afgeknapt op de beta. De final moet ik nog een kans geven, maar een thumbs down zit er wel aan te komen helaas!

sdk1985 wijzigde deze reactie 08-04-2019 17:18 (15%)

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-05 13:45

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Geleihoofd schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:17:
[...]

In de (volgens mij) 2e era krijg je de mogelijkheid om tunnels te bouwen, al heb je daar nog niks aan om via deze kant op 't plateau te komen. Het kleine stukje schuin lijkt inderdaad net te klein om er een weg op te bouwen, de terraform rules zijn erg krap afgesteld in 6. Verder heb je nu al de mogelijkheid om landings en teamster ports te bouwen, daarmee kan je wel een verbinding maken voor Tropicans en teamsters met een ander deel van dit (of ander) eiland, om zo alsnog op het plateau te komen. Nog later in de game unlock je de mogelijkheid om een soort kabelbaan te bouwen, daarmee moet het wel lukken om je town center direct met het plateau te verbinden.

Edit:

Heb 't plaatje even beter bekeken en je zit al in de 2e era. Verder wordt 't zelfs met landings en teamster ports een hele omweg om op 't plateau te komen aangezien er op dit eiland niet veel plekken zijn met een zandstrand. Dit is inderdaad een vrij uitdagende startpositie voor een eerste run. ;)

Edit 2:

Ben erachter dat tunneleinden niet op gelijke hoogte hoeven zitten dus in theorie zou je met tunnels vrij makkelijk een korte route moeten kunnen maken. Tunnelbuis plateau in en tunnelbuis 1 verdieping hoger de berg uit.
Correct, tunnels kan ik al maar dat werkt niet, zandstrand is er verder dus niet dus dat schiet niet op (en een brug naar eiland 2 kan niet ivm hoogte). Toevallig zelf ook uitgekomen bij tunnels ja (dacht eerst ik ga 'door' die berg links) maar zowaar precies 1 square waar een tunnel past! Naja gelukkig had niet veel zin om een nieuwe te starten haha!

edit:
Maar volgende keer kijk ik wel eerst even goed naar de map voor ik echt ga spelen!

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:11
Ben wel happy met de game eigenlijk. Heb volgens mij Tropico 5 overgeslagen en alleen 4 een beetje gespeeld. Hoe meer ik speel, hoe leuker ik het vind. Het is best uitdagend, ook zeker economisch gezien en het is niet altijd duidelijk wat de beste manier is om geld te verdienen of te besparen. Maar eigenlijk vind ik dit juist wel uitdagend tov games waar je altijd aan je handje wordt genomen.

Al paar keer opnieuw begonnen in sandbox mode omdat ik achter iets kwam wat ik eigenlijk in het begin nodig had om mijn economie goed op te bouwen. Heb nu het idee dat ik aan een goede game bezig ben en haal daar wel veel voldoening uit. Qua graphics en sfeer vind ik het prima. Wegen kunnen inderdaad irritant zijn, maar er is wel omheen te werken tbh.

So far denk ik 10 uur gespeeld en heb er gewoon erg veel plezier in. Is de game 60 euro waard? Nah. Maar toch zeker wel 30 euro. Kan me voorstellen dat het uiteindelijk vrij repetitief wordt, het zal aan de studio zijn om DLCs te maken.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adgadg
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03-05 10:20
Inmiddels heb ik 27 uur gespeeld en ik begin de game steeds leuker te vinden.
Moet hier wel bij vermelden dat dit de eerste echt serieuze Tropico poging is, eerdere versies heb ik nauwelijks gespeeld.
Wat mij erg aanspreekt is de enorme diepgang, elk poppetje leid z'n eigen leven, en je moet echt met vanalles rekening houden voor het beste resultaat. Zorg je bijvoorbeeld voor een restaurant en woning vlakbij de werkplek, zullen de werknemers gemiddeld langer aan het werk zijn. Dit is vooral belangrijk voor winstgevende eindproducten.
Aan de andere kant is het best lastig om de tevredenheid op te krikken, als je tijdens je verkiezing iets beloofd moet je dit ook nakomen, en soms is dit bijna onmogelijk. De waarden gaan vrij langzaam omhoog nadat je dingen verbeterd. Neem woonkwaliteit bijvoorbeeld, na overal de elektriciteit upgrade te kopen en alle woningen op maximaal budget te zetten ging het nog steeds nauwelijks omhoog, terwijl m'n kas wel behoorlijk slonk. Misschien had het edict free housing geholpen, maar dit kon ik al helemaal niet betalen.
Een ander irritant dingetje is de eisen van de verschillende politieke groepen, ze willen vaak dat je dingen bouwt waar je al meerdere van hebt. Soms ben je genoodzaakt het gelijk weer af te breken.

Al in al toch beter dan ik had verwacht. Dit spreekt me toch net wat meer aan dan de wat simpelere speelstijl van Anno.

adgadg wijzigde deze reactie 09-04-2019 14:59 (7%)

• Baelrog
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-05 21:17
adgadg schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:57:
Inmiddels heb ik 27 uur gespeeld en ik begin de game steeds leuker te vinden.
Moet hier wel bij vermelden dat dit de eerste echt serieuze Tropico poging is, eerdere versies heb ik nauwelijks gespeeld.
Wat mij erg aanspreekt is de enorme diepgang, elk poppetje leid z'n eigen leven, en je moet echt met vanalles rekening houden voor het beste resultaat. Zorg je bijvoorbeeld voor een restaurant en woning vlakbij de werkplek, zullen de werknemers gemiddeld langer aan het werk zijn. Dit is vooral belangrijk voor winstgevende eindproducten.
Aan de andere kant is het best lastig om de tevredenheid op te krikken, als je tijdens je verkiezing iets beloofd moet je dit ook nakomen, en soms is dit bijna onmogelijk. De waarden gaan vrij langzaam omhoog nadat je dingen verbeterd. Neem woonkwaliteit bijvoorbeeld, na overal de elektriciteit upgrade te kopen en alle woningen op maximaal budget te zetten ging het nog steeds nauwelijks omhoog, terwijl m'n kas wel behoorlijk slonk. Misschien had het edict free housing geholpen, maar dit kon ik al helemaal niet betalen.
Een ander irritant dingetje is de eisen van de verschillende politieke groepen, ze willen vaak dat je dingen bouwt waar je al meerdere van hebt. Soms ben je genoodzaakt het gelijk weer af te breken.

Al in al toch beter dan ik had verwacht. Dit spreekt me toch net wat meer aan dan de wat simpelere speelstijl van Anno.
Eeeh dit is echt precies het tegenover gestelde wat je overal leest in de anno vs tropico topics.. Tropico zou juist veel simpeler zijn dan Anno.. 8)7

• AntiChrist7
Baelrog schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:04:
[...]

Eeeh dit is echt precies het tegenover gestelde wat je overal leest in de anno vs tropico topics.. Tropico zou juist veel simpeler zijn dan Anno.. 8)7
Heb beide gespeeld, en dat is ook gewoon zo. En daar is niets mis mee. Tropico is leuk om te chillen met ook humor in, Anno is veel meer optimizing en planning en hardcore.

• TweakerVincent
AntiChrist7 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:23:
[...]

Heb beide gespeeld, en dat is ook gewoon zo. En daar is niets mis mee. Tropico is leuk om te chillen met ook humor in, Anno is veel meer optimizing en planning en hardcore.
ik heb Anno 1404 veel gespeeld en 1800 beta, maar vond 1800 ok maar best veel van hetzelfde principe. Uiteraard wel anders maar basics is gewoon 1404. Tropico reeks ken ik niet dus leek me wel leuk.

Ik hoop alleen wel dat er genoeg uitdaging en diepgang in zit om 20 uur in te steken (om te bepalen of ik het echt leuk vind). Geld vind ik geen probleem, 20 uur wel... is iets kostbaarder.

Denk dat ik het ga proberen.

• adgadg
Baelrog schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:04:
[...]

Daar ben ik het niet echt mee eens. Het is al weer ffe geleden dat ik Anno speelde, maar het kwam erop neer dat als je gebouw x en product y en z beschikbaar stelt, je bevolking een rang omhoog gaat waardoor je weer nieuwe gebouwen kan plaatsen, die je vervolgens de mogelijkheid geven deze bevolkingsgroep tevreden te stellen. Gebouwen zoals kerken hoefde je alleen maar in het midden te zetten zodat de effectradius zoveel mogelijk huizen beslaat.

Bij Tropico moet je bij bijvoorbeeld een kerk ook rekening houden met drukte, er kunnen maar een beperkt aantal mensen tegelijk in de kerk. Je kan een budget instellen waardoor het gebouw een betere of slechtere service geeft, je kan bepalen dat het geld kost waardoor armen niet gebruik kunnen maken van de kerk. Je moet zorgen voor bijvoorbeeld een bus of ander vervoer als de kerk vrij ver weg is. Je hebt gewoon veel meer mogelijkheden.

adgadg wijzigde deze reactie 10-04-2019 09:39 (3%)

• Baelrog
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-05 21:17
adgadg schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:37:
[...]

Daar ben ik het niet echt mee eens. Het is al weer ffe geleden dat ik Anno speelde, maar het kwam erop neer dat als je gebouw x en product y en z beschikbaar stelt, je bevolking een rang omhoog gaat waardoor je weer nieuwe gebouwen kan plaatsen, die je vervolgens de mogelijkheid geven deze bevolkingsgroep tevreden te stellen. Gebouwen zoals kerken hoefde je alleen maar in het midden te zetten zodat de effectradius zoveel mogelijk huizen beslaat.

Bij Tropico moet je bij bijvoorbeeld een kerk ook rekening houden met drukte, er kunnen maar een beperkt aantal mensen tegelijk in de kerk. Je kan een budget instellen waardoor het gebouw een betere of slechtere service geeft, je kan bepalen dat het geld kost waardoor armen niet gebruik kunnen maken van de kerk. Je moet zorgen voor bijvoorbeeld een bus of ander vervoer als de kerk vrij ver weg is. Je hebt gewoon veel meer mogelijkheden.
Dat zal best kloppen, maar de productie lijnen in anno zorgen voor de moeilijkheids graad. En elk level /niveau van je mensen verhoogd de moeilijkheidsgraad significant. In 'tijdperk' / 'niveau' 1 of 2 is het spel zeker niet moeilijk en is tropico vast moeilijker. Maar zodra je bij anno de hoogste levels wilt gaan doen is het een groot verschil hoor.

Ervaring met Tropico 5, anno 1404 en de closed beta van anno 1800

• adgadg
Baelrog schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:42:
[...]

Dat zal best kloppen, maar de productie lijnen in anno zorgen voor de moeilijkheids graad. En elk level /niveau van je mensen verhoogd de moeilijkheidsgraad significant. In 'tijdperk' / 'niveau' 1 of 2 is het spel zeker niet moeilijk en is tropico vast moeilijker. Maar zodra je bij anno de hoogste levels wilt gaan doen is het een groot verschil hoor.

Ervaring met Tropico 5, anno 1404 en de closed beta van anno 1800
In mijn ervaring werd het een stuk makkelijker zodra je wist hoeveel boerderijen je nodig had per productiegebouw. Dan werd het soms een beetje eentonig, kwestie van extra inwoners, weer extra productie, beetje eindeloze cirkel.

Tropico is ook niet volmaakt hoor, als je veel geld hebt zorgen banken voor zoveel rente dat je eigenlijk nooit meer in de financiële problemen komt. Sandbox vond ik niet extreem moeilijk, maar er zitten best wel een aantal pittige missies in. Missies met toerisme bijvoorbeeld, dit is een lastige tak om geld mee te verdienen.
Een stad bouwen zoals Anno zit er ook niet echt in, omdat mensen graag bij hun werkplek wonen. Anders zijn ze alleen maar aan het reizen, wat ze sowieso al heel veel doen. En vaak lopend, want een auto is veel te duur 8)7

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:11
adgadg schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:58:
[...]

In mijn ervaring werd het een stuk makkelijker zodra je wist hoeveel boerderijen je nodig had per productiegebouw. Dan werd het soms een beetje eentonig, kwestie van extra inwoners, weer extra productie, beetje eindeloze cirkel.

Tropico is ook niet volmaakt hoor, als je veel geld hebt zorgen banken voor zoveel rente dat je eigenlijk nooit meer in de financiële problemen komt. Sandbox vond ik niet extreem moeilijk, maar er zitten best wel een aantal pittige missies in. Missies met toerisme bijvoorbeeld, dit is een lastige tak om geld mee te verdienen.
Een stad bouwen zoals Anno zit er ook niet echt in, omdat mensen graag bij hun werkplek wonen. Anders zijn ze alleen maar aan het reizen, wat ze sowieso al heel veel doen. En vaak lopend, want een auto is veel te duur 8)7
Voor mij is Tropico behoorlijk uitdagend, zelfs in Sandbox. Maar zoals ik al eerder zei heb ik niet superveel ervaring in de game, dus het is nog veel uitzoeken.

Hoop dat ze nog wat updates uitbrengen, bijvoorbeeld voor de manier wegen werken. Vaak lijkt een gebouw goed aan te gaan sluiten aan de bestaande weg, maar krijg ik toch de melding dat het gebouw niet aansluit... het ligt er direct naast... En zou leuk zijn als er nóg meer manieren waren om geld te verdienen.

PSN/Steam: Xamsix

• adgadg
Xamsix schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:05:
[...]

Voor mij is Tropico behoorlijk uitdagend, zelfs in Sandbox. Maar zoals ik al eerder zei heb ik niet superveel ervaring in de game, dus het is nog veel uitzoeken.

Hoop dat ze nog wat updates uitbrengen, bijvoorbeeld voor de manier wegen werken. Vaak lijkt een gebouw goed aan te gaan sluiten aan de bestaande weg, maar krijg ik toch de melding dat het gebouw niet aansluit... het ligt er direct naast... En zou leuk zijn als er nóg meer manieren waren om geld te verdienen.
Wegen zijn soms inderdaad knap irritant, bij mij niet zozeer dat gebouwen niet aansluiten maar wel dat wegen niet op elkaar willen aansluiten. Maar als je eenmaal een beetje weet hoe het werkt is het wel te doen (veel in blokken bouwen zoals in Anno, en geen meerdere t-kruispunten vlakbij elkaar, een viersprong is beter).

In het moderne tijdperk zijn er volgens mij wel meer manieren om geld te verdienen, zoals kantoren en offshoregebouwen. Maar in dit tijdperk ben ik ook nog niet goed thuis. Voor mij is het ook vooral heel veel industrie maken voor de export. Wat je nog kan proberen is een hoge waardering krijgen bij grote mogelijkheden zoals de axis met behulp van de ambassade, dan kan je veel goedkoper goederen importeren en die gelijk weer verkopen of er een beter eindproduct van maken.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Had het spel laatst een keer opgestart maar loop er niet echt warm van. Heb Tropico 5 helemaal uitgespeeld en dit voelt toch wel erg veel van hetzelfde..

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:56
Brilsmurfffje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:35:
Had het spel laatst een keer opgestart maar loop er niet echt warm van. Heb Tropico 5 helemaal uitgespeeld en dit voelt toch wel erg veel van hetzelfde..
Tropico is toch al sinds deel 3 ongeveer hetzelfde?
Steeds kleine dingetjes erbij. Als ze het teveel veranderen dan raakt het zijn uniekheid kwijt.
Ik heb 6 nog niet gespeeld. Maar als ik het zo hoor hebben ze eerst nog wat te patchen.

TheS4ndm4n#1919

• AntiChrist7
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:59:
[...]

Steeds kleine dingetjes erbij. Als ze het teveel veranderen dan raakt het zijn uniekheid kwijt.
Ik heb 6 nog niet gespeeld. Maar als ik het zo hoor hebben ze eerst nog wat te patchen.
Bwa er was nog wel een redelijk verschil tussen 4 en 5 (onder andere door het era systeem), maar idd 3 en 4 zijn bijna reskins, net zoals 5 en 6 dat van elkaar zijn

Lollige game dat wel, maar meer dan een tientje geef ik er niet voor

• sdk1985
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:59:
[...]

In deel 5 kreeg de game 4 era's. Je begint dan als ondergeschikte van 'the crown', el presidente moet je nog verdienen.

• TweakerVincent
Anno 1800 gisteren getest maar na een half uur gekapt. Voelt gewoon echt aan alsof ik 1404 2.0 speel. Prima spel maar mist innovatie.

Dit zou voor tropico 6 ook gelden echter heb ik nog nooit een tropico spel gespeeld. Ik vind de humor prachtig en vermaak me goed.

Ik snap eigenlijk ook niet dat anno en tropico vergeleken worden, het zijn compleet ander soort spellen imo.

Zal in de toekomst vast wel een keer 1800 spelen maar nu niet.

Tot gister tropico 6 torrent gespeeld maar gisteren gekocht omdat ik overtuigd ben en de makers wil sponsoren. Leuk!

Update:

Net 3 uur gespeeld, level 1 en 2 op hard. Ik vind het echt een erg gaaf spel. Ook spannend met de verkiezingen enzo. Echt een leuk spel!

TweakerVincent wijzigde deze reactie 14-04-2019 01:08 (22%)

• SterreRem
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-04 14:26
Ik ben kei blij met de nieuwe tropico! Heerlijk juist dat de basis hetzelfde is. Waar tropico 5 in mislukte (roads, ruimte) is tropico 6 ruim verbeterd!
De muziek geeft sfeer en de missies zijn leuk en vernieuwend.
Anno 1800 wordt ook gaaf, maar voor een tropico fan is tropico 6 echt wel goed gelukt!
Zelfs voor nieuwkomers zou ik tropico 6 aanraden, zeker een verbetering na deel 5.

• TweakerVincent
SterreRem schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:26:
Ik ben kei blij met de nieuwe tropico! Heerlijk juist dat de basis hetzelfde is. Waar tropico 5 in mislukte (roads, ruimte) is tropico 6 ruim verbeterd!
De muziek geeft sfeer en de missies zijn leuk en vernieuwend.
Anno 1800 wordt ook gaaf, maar voor een tropico fan is tropico 6 echt wel goed gelukt!
Zelfs voor nieuwkomers zou ik tropico 6 aanraden, zeker een verbetering na deel 5.
Ik ook :P Ik ben nieuw en probeer alle missies op hard te halen, best pittig. moet al x aantal keer opnieuw beginnen. maar dat is tof! Muziek vind ik ook briljant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Wat een heerlijk spel. Probeer alle missies op hard te spelen maar het blijft pittig en spannend. Die k*t verkiezingen bijna verloren maar kon eea omkopen :D Maar de capitalisten gingen zeuren over mijn elect. Continu is er iets, super gaaf! Eerste tropico spel maar wel lastig (maar daar houd ik van:)

Morgen verder, had eigenljik verwacht game over te zijn maar elections gehaald... Nu puinhopen opruimen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind tropico6 ook niet geniaal maar wel een prima spel. Zeker op hard best een goede uitdaging.

Wel is het zo dat tegen de tijd dat ik een scenario win het land vaak vernaggeld is... het wordt telkens moeilijker alle facties blij te houden, en na een tijdje is dat gewoon onmogelijk. Dan moet je audienties bijkopen bij partijen en gewoon hun wensen uitvoeren, waardoor je 10 hang gliding dingen en 25 pubs hebt. Erg jammer.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True