Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Canbus probleem Android 8.0 auto radio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daanhb96
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 09-09-2020
Mijn vraag
Ik heb onlangs een auto radio gekocht van AliExpress een Android radio 8.0. Ik zelf Heb een Volkswagen Caddy 2013. Nu zit ik met het volgende. De Canbus lijkt zich uit te schakelen na 10 Seconden. De eerste 10 seconde is er nog niks aan de hand. Hij ziet dat deuren open gaan verlichting aan en uit in zn achteruit en ga zo maar door. Maar na 10 seconden ziet hij dat allemaal niet meer.

Ik heb al een nieuw Canbus geprobeerd maar heltzelfde resultaat. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen

Mvg Daan
...

[Voor 4% gewijzigd door Daanhb96 op 20-11-2018 22:46]

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:47
Welke radio heb je gekocht?

• Daanhb96
PX5 2Din 8 "Android 8.0 Auto Multimedia Speler voor VW GOLF 5 Golf 6 Polo Passat Jetta Tiguan Touran Caddy GPS Navigatie voor Skoda

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:58
Het Android Autoradio Topic

Misschien kan je het daar proberen, daar zitten de android headunit experts

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Daanhb96
Nou het is de laatste keer geweest dat ik daar iets gekocht heb. Die man was en het vertellen dat die niet meer in mij geloofd bla bla bla. Maar ik zit dr nu wel mooi mee te kijken

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:47
Als ik Google moet geloven kun je ergens het type voertuig/canbus instellen. Heb je dat al gecheckt?

• Daanhb96
Ja heb ze allemaal al geprobeerd.

• Catch22

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Daanhb96
Die Nissan weet ik niet. Maar alles met vw of iets anders wat ik niet wist wat voor automerk het was wel. Zal die morgen nog eens proberen

• Catch22
Daanhb96 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:18:
Die Nissan weet ik niet. Maar alles met vw of iets anders wat ik niet wist wat voor automerk het was wel. Zal die morgen nog eens proberen
Je moet dan uiteraard wel je eigen merk model kiezen, maar dat scherm heb je nog niet in gezeten?

• Daanhb96
Jawel dat had ik ook al gevonden

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Babbelt die 2013 VW Caddy überhaupt nog over zuiver CAN-BUS met alle systemen? Zélfs bij 't vervangen van een originele unit voor een andere originele unit moet je dat aangeven in de VW software.

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS :+

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 23:34]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Daanhb96
Ik nam aan dat dat allemaal vanzelf ging. Ik zal daar eens verder naar informeren. Of iemand die dat hier weet misschien?

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-06 13:52
Ga even langs bij iemand die vcds en kennis heeft, hoogstwaarschijnlijk moet je de auto vertellen dat er een navigatie unit aanwezig is om alle communicatie juist te laten verlopen.

• gwerkman
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-02-2019
Hallo, is je probleem opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met een caddy en zo'n radio.

• Daanhb96
Nee helaas niet... iemand zei dat er een universele Canbus tussen kan. Dus ik die besteld maar had iso en quadlock nodig dus moet weer een nieuwe bestellen. Maar tot nu toe nog niet gefixt. Weet iemand toevallige de code van de radio zelf? Of hoe ik daar aan kan komen?

• boss-20
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-06 08:25
Hi medetweakers :)
Ik heb sinds kort een Passat B7 uit 2011 in m'n bezit. Nou zit hier een stock RNS315 in, maar die heeft geen BT. Ik heb een A-sure besteld en die wil ik er als vervanger in plaatsen. De dealer waarschuwde mij dat dit ernstige storingen kan veroorzaken op de CAN bus (met als gevolg een defect CAN bus). Heeft iemand van jullie hier ook weleens van gehoord?

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Een RNS315 zou afaik altijd Bluetooth moeten hebben, maar wellicht is deze uitgeschakeld. Zie https://www.remkoweijnen....-hidden-bluetooth-carkit/ hoe je dat activeert.
Dealer kan gelijk hebben, heb 1x gezien dat een Aliexpress radio een spoor van vernieling maakte in een Passat B6.5. Auto volledig dood, 1 of meerdere modules defect, reparatie heeft hem bij de dealer €1400,- gekost.
Het blijft Chinees spul, QC is altijd maar afwachten.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Madshark schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 03:32:
Een RNS315 zou afaik altijd Bluetooth moeten hebben, maar wellicht is deze uitgeschakeld. Zie https://www.remkoweijnen....-hidden-bluetooth-carkit/ hoe je dat activeert.
Dealer kan gelijk hebben, heb 1x gezien dat een Aliexpress radio een spoor van vernieling maakte in een Passat B6.5. Auto volledig dood, 1 of meerdere modules defect, reparatie heeft hem bij de dealer €1400,- gekost.
Het blijft Chinees spul, QC is altijd maar afwachten.
Nope, er bestaan ook versies van de Rns315 waar geen echt geen BT op zit, ook niet uitgeschakeld.
Je kan ze enkel herkennen als je de radio eruit neemt, en op de sticker waar egens een mac address staat, allemaal nullen staan. Bij een bt model staan hier andere getallen dan 0.

Dat van die radio die een auto volledig dood maakt is een broodje aap verhaal. Ok hij kan mss wel dood zijn, maar enigste wat er kan opgeblazen worden buiten enkele zekeringen is je gateway en die kost 80euro voor een gebruikte... natuurlijk kost het voor iemand die niets van autos kent en bij een audi dealer gaat dan 1400euro.

[Voor 15% gewijzigd door SadisticPanda op 26-01-2019 08:05]

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
azz_kikr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 07:58:
[...]

Nope, er bestaan ook versies van de Rns315 waar geen echt geen BT op zit, ook niet uitgeschakeld.
Je kan ze enkel herkennen als je de radio eruit neemt, en op de sticker waar egens een mac address staat, allemaal nullen staan. Bij een bt model staan hier andere getallen dan 0.
Aah ok. Dacht dat ze allemaal wel BT hadden, maar afhankelijk van auto/uitvoering uitgeschakeld waren.
Dat van die radio die een auto volledig dood maakt is een broodje aap verhaal. Ok hij kan mss wel dood zijn, maar enigste wat er kan opgeblazen worden buiten enkele zekeringen is je gateway en die kost 80euro voor een gebruikte... natuurlijk kost het voor iemand die niets van autos kent en bij een audi dealer gaat dan 1400euro.
Ik kan je verzekeren dat dit geen broodje aap is, ik was zelf aanwezig op de meeting dat dit gebeurde.
Radio was ingebouwd, men was ermee 'bezig' als in instellen enz, opeens ging alles op zwart en dat was het.
Wat er vervangen/gerepareerd moest worden is mij niet verteld, alleen dat het grapje €1400,- gekost had,
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True