Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

vraagje over antivirus keuze

Pagina: 1
Acties:

• trainsim87
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10-05 11:26
Momenteel ben op zoek naar een geschikt antivirus pakket voor mijn game pc, ik twijfel tussen Norton en Bullguard, wat raden jullie mij aan of hebben jullie het beste ervaring mee met 1 van deze twee ?

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:24
trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:40:
Momenteel ben op zoek naar een geschikt antivirus pakket voor mijn game pc, ik twijfel tussen Norton en Bullguard, wat raden jullie mij aan of hebben jullie het beste ervaring mee met 1 van deze twee ?
Standaard virusscanner van Windows is prima. Norton moet je weg van blijven. Dat zit vol met troep.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-06 22:52
Nevernooit Norton nemen!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[Virusscanners] Discussietopic deel 4

Best wat over geschreven... Die virusscanners

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elk jaar zijn er in Amerika "verkiezingen" over wat het beste pakket is. Aangezien virussen amper meer bestaan maar er voornamelijk malware, cryptoware, keyloggers en phishing bestaat, vraag ik me af waar je precies bescherming tegen zoekt.

Ik zie op werk honderden (bijna legitieme) mails worden afgevangen en vreemde portscans. Virussen not so much; komt natuurlijk ook omdat er weinig gedownload wordt uit "illegale" bron.

Windows Defender en aanverwante tools in Windows 10 zijn al redelijk goed. Zeker als je ook de tijd neemt om je te verdiepen in de werking van de ingebouwde firewall. Als alternatief kan je kijken naar Bitdefender of Avast alhoewel ik van beiden als negatieve opmerking moet plaatsen dat het de-installeren vaak niet vlekkeloos gaat.

Is een cursus "veilig internetten" niet een beter idee? ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• trainsim87
Dank je voor de info, de antivirus software zou geen fps drops mogen veroorzaken, ik heb Norton geprobeerd maar dit geeft fps drops kan dit mogelijk zijn ?

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:54:
Dank je voor de info, de antivirus software zou geen fps drops mogen veroorzaken, ik heb Norton geprobeerd maar dit geeft fps drops kan dit mogelijk zijn ?
Nou vraag ik me toch serieus af wát nu je eigenlijke vraag is :P

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• MAX3400

MAX3400

trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:54:
:? Daar zijn exclusions toch voor?

Wat is je vraag nou precies? Je weet niet hoe een AV-scanner werkt of je weet niet waartegen je beschermd wil worden?

• trainsim87
Ik ben op zoek naar een antivirus software voor mijn pc die het gamen niet mag vertragen, maar welke is hier geschikt voor dat is eigenlijk mijn vraag

• MAX3400

MAX3400

trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:58:
Ik ben op zoek naar een antivirus software voor mijn pc die het gamen niet mag vertragen, maar welke is hier geschikt voor dat is eigenlijk mijn vraag
Zie mijn vorige antwoord: exclusions.

Dan kan je dus elk pakket installeren.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:58:
We kunnen het ook anders gaan stellen: Als jij games speelt welke géén internetverbinding nodig hebben dan kun je dus ook zónder een virusscanner spelen als je de internetverbinding verbreekt?

Je kunt dan eventueel nog wel games spelen op je eigen LAN via WiFi/Netwerk áls je je eigen netwerk op orde hebt.

• trainsim87
Ok dank je voor de informatie, ik heb mijn game bij Exclusions toegevoegd , dank je voor de support @ wimmel_1

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:42

Leader98

Tweaking rulez!

Meestal krijg je van je provider de beschikking over een virusscanner om veilig(er) gebruik te kunnen maken van de computer.
Bij XS4all krijg je F-secure bijvoorbeeld.

Is dat misschien een oplossing voor je?

• MAX3400

MAX3400

trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:04:
Ok dank je voor de informatie, ik heb mijn game bij Exclusions toegevoegd
Uhuh... In 3 seconden? Vaak werken exclusions zo niet maar oké. Een en ander is namelijk terug te vinden (vaak) in de FAQ van de game-publisher en/of de AV-maker.

• trainsim87
Ik ga het is bekijken, ik ondervindt ik vaak haperende beelden tijdens het gamen bij de spellen Train Sim World en Trainsimulator 2019, zou dit aan mijn systeem eigenschappen kunnen liggen ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het wordt allemaal steeds duidelijker...... Óf misschien toch niet helemaal? :o

• MAX3400

MAX3400

trainsim87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:07:
, zou dit aan mijn systeem eigenschappen kunnen liggen ?
Ja!

We kunnen niet precies raden wat je ziet en hebt; een volledige topicstart, inclusief een opsomming van je systeem, eventuele metingen met Afterburner of AIDA64, kunnen jou en ons aanzienlijk meer inzicht geven in het issue

• trainsim87
ik zal een nieuwe topic opstarten

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me niet de bedoeling. Als je hier gewoon eens uitlegt wát je probleem nou eigenlijk is dan kunnen de mensen er HIER ook op blijven antwoorden zonder dat ze dadelijk de info moeten gaan zoeken in meerdere topics van je.

• trainsim87
Ik heb het probleem omschreven in een andere topic bij de sectie complete systemen

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

titel even verduidelijkt

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True