Toon posts:

Gaming PC 1080p-1440p ultra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• niceman12
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-03 14:30
Ik wil graag een game-pc die nu en over een aantal generaties 1080p- of zelfs 1440p ultra op 60fps+ kan spelen. Ik heb nog een standaard 1080p 60fps monitor, maar ben van plan om naar een grotere 75+fps 1440p monitor te upgraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen op 1080p-1440p ultra 60fps+ voor nu en later

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1100 euro, maar goedkoper is natuurlijk niet erg

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag (SSD's en HDD's) heb ik van mijn vorige PC nog

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI X470 Gaming Pro€ 128,95€ 128,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 449,-€ 449,-
1BitFenix NOVA Zwart Window€ 35,55€ 35,55
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 125,-€ 125,-
1Corsair CX550M€ 60,93€ 60,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 964,33

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de CPU , omdat hij scherp geprijsd is. Verder moet alles wel van een reputabel merk- en stabiel zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een werkpaard, geen RGB of mooie cases.. Hij moet werken :9

Ga je overklokken?
Wellicht, als de prestaties er veel beter van zouden worden in een game. Eerst met de stock koeler en frequenties spelen, dit is wellicht al meer dan genoeg voor mijn wensen in het begin

Wat verwacht je van ons?

Antwoord op de vragen;
  • Is dit systeem geschikt voor wat ik ermee wil doen?
  • Ergens heb ik gelezen dat de "VRM's" van Gigabyte moederborden beter zijn dan die van MSI, zijn er nog verschillen met moederborden en de kwaliteit ervan?
  • Is mijn gekozen geheugen compatibel met ryzen (en hoe kan ik dit nagaan)? Ik las dat sommige geheugenbankjes blijkbaar niet naar hun volledige snelheid clocken met ryzen
Ook zou ik wat advies willen op het gebied van ryzen, en de best ondersteunde (goedkope) geheugenbankjes daarvan. Ik heb rondgelezen op het gebied van ryzen memory en de bevindingen zijn wat uiteenlopend. Ik weet dat je wel minimaal naar 3000Mhz moet kijken, omdat ryzen hier flink van kan profiteren. Nu weet ik niet of 3200+, met een CAS latency van 16 in plaats van 15 op bovenstaande 3000Mhz module, uberhaupt een (merkzaam) verschil brengt.

Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
1. Voor hoge resolutie/settings en 'lage' framerate lijken de processor en videokaart prima keuzes.
2. In het AM3 tijdperk inderdaad, nu is het eerder andersom. Je kunt wel besparen met een B450 bordje.
3. Ik zou gaan voor 3200-3466 geheugen, MHz is belangrijker dan CL voor Ryzen.
Corsair Vengeance wordt over het algemeen goed ondersteund, maar bevestig het even met de QVL van het uiteindelijke moederbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Tomahawk€ 106,99€ 106,99
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 525,05€ 525,05
1Fractal Design Focus G Zwart€ 46,87€ 46,87
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,90€ 142,90
1be quiet! Straight Power 11 550W€ 93,99€ 93,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.080,70
Zelfde processor.
Prima moederbord, X470 heb je nergens voor nodig.
Veel betere videokaart voor 'slechts' 75 euro meer.
Betere behuizing, niet eens zoveel duurder.
Sneller geheugen, Ryzen houdt van veel MHz, CL maakt niet zoveel uit.
Betere kwaliteit voeding, al kun je bv ook een goedkopere Bitfenix Formula nemen of een bijna even dure Corsair RM550X.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:51
Prima lijstje van @mitsumark, zou alleen zelf de corsair rm550x prefereren, maar dat ja voorkeur.
Als je niet wilt overclocken zelf, kan je overwegen de 2600x te pakken ivm hogere clock snelheden.
Verder zou ik er niks aan doen.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 06:59:
Prima lijstje van @mitsumark, zou alleen zelf de corsair rm550x prefereren, maar dat ja voorkeur.
Waarom? De bq is beter. Multirail, betere fan, 2 PEG kabels met elk één connector.

• niceman12
mitsumark schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:29:
1. Voor hoge resolutie/settings en 'lage' framerate lijken de processor en videokaart prima keuzes.
2. In het AM3 tijdperk inderdaad, nu is het eerder andersom. Je kunt wel besparen met een B450 bordje.
3. Ik zou gaan voor 3200-3466 geheugen, MHz is belangrijker dan CL voor Ryzen.
Corsair Vengeance wordt over het algemeen goed ondersteund, maar bevestig het even met de QVL van het uiteindelijke moederbord.

Zelfde processor.
Prima moederbord, X470 heb je nergens voor nodig.
Veel betere videokaart voor 'slechts' 75 euro meer.
Betere behuizing, niet eens zoveel duurder.
Sneller geheugen, Ryzen houdt van veel MHz, CL maakt niet zoveel uit.
Betere kwaliteit voeding, al kun je bv ook een goedkopere Bitfenix Formula nemen of een bijna even dure Corsair RM550X.
Dank voor je lijstje en antwoord, het punt van het moederbord vind ik heel goed, was nog niet eens in me opgekomen dat ik ook voor b450 kon gaan.

Ook het geheugen ga ik dan 3200 nemen, met de kit die jij voorstelt.

Met de videokaart (2070) ben ik het niet helemaal eens, dit leid ik af van de Battlefield V benchmarks op een 2070. Raytracing is het gewoon niet helemaal voor deze kaart, en hij presteert net iets beter dan een 1070ti. Dat vind ik het persoonlijk niet waard, en ik denk dat ik later met nog een beetje overclocken de videokaart ook wel dichtbij een 1080 kan krijgen.

Ook nog even over de PSU: Is corsair geen reputabel merk voor een power supply? Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad, maar niet veel voor game applicaties gebruikt. Mocht zon power supply kapot gaan, bestaat de kans dan ook dat je je andere hardware naar de goden helpt?

• niceman12
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:39:
[...]

Waarom? De bq is beter. Multirail, betere fan, 2 PEG kabels met elk één connector.
Ik hoor inderdaad na wat googlen wat problemen over de fan van een cx550m. Die gaat vaak ratelen

Wat betekenen "Multirail" en " 2peg kabels met elk een connector"?

• niceman12
Ik heb mij even ingelezen op het gebied van power supplies , en heb mijn ogen gelegd op een XFX PSU van 550 watt ( niet modulair) Ik vind de BQ PSU's erg duur, vooral omdat het voedingtopic aangeeft dat de XFX een beetje on-par zit met de BQ. Maar dan is deze uiteraard niet modulair.

Daar stoor ik me niet zo aan, ik installeer het een keer en raak het niet meer zo snel aan. Behalve om eens in het jaar het dingetje even schoon te maken.

Heeft iemand nog argumenten tegen deze PSU?

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:51
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:39:
[...]

Merken voorkeur, beide 80+ gold en modulair. Prima ervaringen met corsair en ook de rm550x. Daarnaast ook iets goedkoper.

Vwb de XFX, tja eigen keus. Maar ik zou lekker voor een modulaire gaan. Kabels die je niet gebruikt hoef je dan dus ook niet weg te werken.. Buiten dat worden over het algemeen corsair, seasonic en BQ aangeraden als Psu producent en dat is natuurlijk op goede ervaring.. als je dan de Bq te duur vindt is dit wellicht iets.. scheelt 3 euro tov de xfx, beter verkrijgbaar en wel modulair. Ook een prima psu
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Uszka
niceman12 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:06:
Heeft iemand nog argumenten tegen deze PSU?
De XFX is hetzelfde als de Seasonic S12G 550w. Op zich is de kwaliteit goed maar nogal luidruchtig. Dan is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W een betere keuze. Presteert iets beter en is veel en veel stiller.
De Seasonic Focus Plus Gold 550w moet je niet nemen. Dat is een voeding met problemen. De Seasonic S12G en G-series waren beter ondanks het geluid.

• niceman12
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:55:
[...]

De XFX is hetzelfde als de Seasonic S12G 550w. Op zich is de kwaliteit goed maar nogal luidruchtig. Dan is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W een betere keuze. Presteert iets beter en is veel en veel stiller.
De Seasonic Focus Plus Gold 550w moet je niet nemen. Dat is een voeding met problemen. De Seasonic S12G en G-series waren beter ondanks het geluid.
Jij ook bedankt voor je input. Die bitfenix is lekker betaalbaar, en als hij kwalitatief goed is en wat stiller is helemaal top. Hij ziet er ook nog wat fraaier uit dan de XFX.

Mag ik trouwens vragen waar jij je beweringen op baseert? Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik hoor vele (verschillende) dingen en ben benieuwd waar deze ervaringen en problemen het beste na te trekken zijn.

Na het voedingstopic gelezen te hebben, dacht ik dat ik de goede PSU's wel gevonden had, maar daar blijken toch wat problemen mee te zijn.

• Uszka
niceman12 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:30:
Mag ik trouwens vragen waar jij je beweringen op baseert? Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik hoor vele (verschillende) dingen en ben benieuwd waar deze ervaringen en problemen het beste na te trekken zijn.
Ervaringen van medetweakers en vooral eigen ervaringen. Ik heb hier de betreffende Focus Plus Gold die ik gebruik als test voeding. In de loop der tijd ben ik er achter gekomen dat deze uitvalt icm sommige videokaarten als deze belast gaan worden. Een Seasonic G-series 450w uit 2012 heb ik ook nog (en nog vele andere voedingen) en die doet het met diezelfde videokaarten probleemloos. Je snapt wel, zo goed vind ik de Focus Plus Gold 550w niet.
Daarnaast lees ik veel professionele reviews van voedingen.

• niceman12
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:01:
[...]

Ervaringen van medetweakers en vooral eigen ervaringen. Ik heb hier de betreffende Focus Plus Gold die ik gebruik als test voeding. In de loop der tijd ben ik er achter gekomen dat deze uitvalt icm sommige videokaarten als deze belast gaan worden. Een Seasonic G-series 450w uit 2012 heb ik ook nog (en nog vele andere voedingen) en die doet het met diezelfde videokaarten probleemloos. Je snapt wel, zo goed vind ik de Focus Plus Gold 550w niet.
Daarnaast lees ik veel professionele reviews van voedingen.
Thanks voor je uitleg. Ik ga voor de bitfenix en ga de hele riedel morgen na werk hopelijk in elkaar zetten!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
niceman12 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:49:
[...]
Met de videokaart (2070) ben ik het niet helemaal eens, dit leid ik af van de Battlefield V benchmarks op een 2070. Raytracing is het gewoon niet helemaal voor deze kaart, en hij presteert net iets beter dan een 1070ti. Dat vind ik het persoonlijk niet waard, en ik denk dat ik later met nog een beetje overclocken de videokaart ook wel dichtbij een 1080 kan krijgen.

Ook nog even over de PSU: Is corsair geen reputabel merk voor een power supply? Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad, maar niet veel voor game applicaties gebruikt. Mocht zon power supply kapot gaan, bestaat de kans dan ook dat je je andere hardware naar de goden helpt?
15% extra performance voor 15% extra geld en daarbij ook nieuwere techniek is best goed te noemen.
Als je zonder die 15% performance kan (en dat kan ik me goed indenken) en het niet uitmaakt of je qua techniek een jaartje achterloopt kun je inderdaad prima voor een 1070ti gaan, die heb ik zelf ook en ben erg tevreden.

Corsair RMX (maar niet elke andere serie) is inderdaad prima, maar minder dan de genoemde BQ.
De Bitfeniks is ook iets minder, maar stukken goedkoper en dus een erg goede koop.
Alle genoemde voedingen zullen niet zomaar je hardware slopen, dat risico loop je 'alleen' bij voedingen voor 3 tientjes of de midrange van 50 euro die al wat ouder is.

• niceman12
mitsumark schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:27:
[...]

15% extra performance voor 15% extra geld en daarbij ook nieuwere techniek is best goed te noemen.
Als je zonder die 15% performance kan (en dat kan ik me goed indenken) en het niet uitmaakt of je qua techniek een jaartje achterloopt kun je inderdaad prima voor een 1070ti gaan, die heb ik zelf ook en ben erg tevreden.
Goed punt, maar toch denk ik dat de 2070 serie toch nog een generatie- of twee- nodig heeft voordat we met een "entry" level RTX kaart kunnen genieten van wat RTX te bieden heeft. Hij kan nu gewoon niet op ultra 1080p DXR draaien op battlefield 5. Met de huidige RT implementatie zijn ook alleen de reflecties ingeschakeld , en niet de global illumination en nog een ander ding wat ik me niet meer kan herinneren.

Zoals je hebt laten zien kan ik redelijk wat besparen met het moederbord en daarmee geld stoppen in een mooiere case ( die focus G is nice) en beter geheugen. Ik denk dat ik daarmee een heel goede allround PC heb kunnen samenstellen. Ik vind dan eigenlijk een prijs van om en nabij 1000 euro eigenlijk wel even goed zo :)
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Tomahawk€ 106,99€ 106,99
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 449,-€ 449,-
1Fractal Design Focus G Grijs€ 45,90€ 45,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16€ 151,-€ 151,-
1BitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 984,79

Dank voor je meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee