Ik zoek een?
Voor een fijne thuisbioscoop ervaring bij mijn LG55B6 OLED wil ik mijn oude home cinema vervangen.
Er staat nu een simpele budget Panasonic 5.1 van ~140 euro van 6-7 jaar oud. Hij staat nooit aan omdat de link met het tv niet goed werkt en eerlijk gezegd het geluid hopeloos is. Spraak hoor je slecht en de explosies zijn veel te hard in verhouding. Muziek klinkt er ook niet super op en is geklooi om via het tv wat te streamen. Bij voorkeur hou ik niet meer de Panasonic erbij om nog een verdwaalde Blu-ray of DVD af te kunnen spelen. Maar 95% van de films speel ik af via mijn smart tv.
Wat is je budget?
Bij voorkeur schappelijk tussen de 1.000-1.500. Het moet een beetje in verhouding blijven.
Voor een grote stap in kwaliteit wil ik het best wel oprekken naar 2.000 -2.500 maar ik ben geen Audiofiel.
Gezien er deze week een hoop acties zijn zou het mooi zijn daar gebruik van te maken.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als thuis bioscoop voor films en af en toe spotify streamen
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben bij HIFI Klubben geweest voor in eerste instantie een HEOS Denon set.
(Link: https://www.hifiklubben.n...b-e-9-f-surround-systeem/)
Deze werd afgeraden omdat de achter speakers op WiFi nog wel eens haperen.
Vervolgens heb ik ze gevraagd een set op offerte te zetten.
Echter is deze wel redelijk boven budget en heeft geen Blue-ray capaciteit:
5x Bowers & Wilkins M-1 Wandluidspreker (225 euro p/stuk)
1x DALI SUB E-12 F Subwoofer (649 euro)
1x Marantz NR1609 Surround receiver (649 euro)
Edit 2:
Bij Art&Craft een set samengesteld net een SR5012. Nog steeds boven mijn originele budget uiteraard.
1x Bowers & Wilkins ASW610 Black Ash (449 euro)
1x Marantz SR5012 - Zwart (663,50 euro)
Buiten het bovenstaande heb ik een set die in de aanbieding is bij Teufel op het oog.
Deze heeft dan wel Ultra Blue-ray ingehouwd.: Cubycon Impaq Streaming.
Link: https://www.teufelaudio.n...paq-streaming-p18976.html
(Zonder streaming 1.499 euro, met streaming kastje 1.599 euro, streaming kastje is voor het gemak zodat je niet met de telefoon in bluetooth bereik hoeft te blijven)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie wisselende recensies over de levensduur van Teufel.
Van deze set is er wel een review bij ComputerTotaal, alleen word er geen vergelijking gemaakt.
De subwoofer zou geplaatst kunnen worden onder de bioscoop stoelen in mijn situatie.
Deze set moet in ieder geval met gemak 10 jaar mee kunnen, liever nog veel langer natuurlijk.
Dus is de stap in kosten tussen een all-in set als Teufel t.o.v. losse componenten het geld waard voor mijn toepassing? Is er eventueel in de losse set nog wat te wijzigen om het meer in lijn met mijn budget te krijgen?
Teufel heeft nu zijn Black Friday aanbieding.
HIFI Klubben geeft 10% korting op speakers deze week
Heb even een simpele schets gemaakt in paint.
Dus let even niet op verhoudingen etc. Pijlen zijn speakers, de zeshoek is waar de subwoofer nu staat.
Edit 1:
Een collega adviseert meer dan 50W uitgangsvermogen bij 8 ohm voor de B&W M1 speakers.
De receiver die hij heeft staan is mij wat te gortig, maar kom dan bijvoorbeeld bij de Marantz SR5012.
De SR5013 is al uit, maar de 5012 is nog te vinden https://tweakers.net/pric...marantz-sr5012-zwart.html
Voor een fijne thuisbioscoop ervaring bij mijn LG55B6 OLED wil ik mijn oude home cinema vervangen.
Er staat nu een simpele budget Panasonic 5.1 van ~140 euro van 6-7 jaar oud. Hij staat nooit aan omdat de link met het tv niet goed werkt en eerlijk gezegd het geluid hopeloos is. Spraak hoor je slecht en de explosies zijn veel te hard in verhouding. Muziek klinkt er ook niet super op en is geklooi om via het tv wat te streamen. Bij voorkeur hou ik niet meer de Panasonic erbij om nog een verdwaalde Blu-ray of DVD af te kunnen spelen. Maar 95% van de films speel ik af via mijn smart tv.
Wat is je budget?
Bij voorkeur schappelijk tussen de 1.000-1.500. Het moet een beetje in verhouding blijven.
Voor een grote stap in kwaliteit wil ik het best wel oprekken naar 2.000 -2.500 maar ik ben geen Audiofiel.
Gezien er deze week een hoop acties zijn zou het mooi zijn daar gebruik van te maken.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als thuis bioscoop voor films en af en toe spotify streamen
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben bij HIFI Klubben geweest voor in eerste instantie een HEOS Denon set.
(Link: https://www.hifiklubben.n...b-e-9-f-surround-systeem/)
Deze werd afgeraden omdat de achter speakers op WiFi nog wel eens haperen.
Vervolgens heb ik ze gevraagd een set op offerte te zetten.
Echter is deze wel redelijk boven budget en heeft geen Blue-ray capaciteit:
1x DALI SUB E-12 F Subwoofer (649 euro)
1x Marantz NR1609 Surround receiver (649 euro)
Edit 2:
Bij Art&Craft een set samengesteld net een SR5012. Nog steeds boven mijn originele budget uiteraard.
1x Bowers & Wilkins ASW610 Black Ash (449 euro)
1x Marantz SR5012 - Zwart (663,50 euro)
Buiten het bovenstaande heb ik een set die in de aanbieding is bij Teufel op het oog.
Deze heeft dan wel Ultra Blue-ray ingehouwd.: Cubycon Impaq Streaming.
Link: https://www.teufelaudio.n...paq-streaming-p18976.html
(Zonder streaming 1.499 euro, met streaming kastje 1.599 euro, streaming kastje is voor het gemak zodat je niet met de telefoon in bluetooth bereik hoeft te blijven)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie wisselende recensies over de levensduur van Teufel.
Van deze set is er wel een review bij ComputerTotaal, alleen word er geen vergelijking gemaakt.
De subwoofer zou geplaatst kunnen worden onder de bioscoop stoelen in mijn situatie.
Deze set moet in ieder geval met gemak 10 jaar mee kunnen, liever nog veel langer natuurlijk.
Dus is de stap in kosten tussen een all-in set als Teufel t.o.v. losse componenten het geld waard voor mijn toepassing? Is er eventueel in de losse set nog wat te wijzigen om het meer in lijn met mijn budget te krijgen?
Teufel heeft nu zijn Black Friday aanbieding.
HIFI Klubben geeft 10% korting op speakers deze week
Heb even een simpele schets gemaakt in paint.
Dus let even niet op verhoudingen etc. Pijlen zijn speakers, de zeshoek is waar de subwoofer nu staat.
Edit 1:
Een collega adviseert meer dan 50W uitgangsvermogen bij 8 ohm voor de B&W M1 speakers.
De receiver die hij heeft staan is mij wat te gortig, maar kom dan bijvoorbeeld bij de Marantz SR5012.
De SR5013 is al uit, maar de 5012 is nog te vinden https://tweakers.net/pric...marantz-sr5012-zwart.html
[Voor 8% gewijzigd door pascaldv op 19-11-2018 17:54. Reden: Zie Edit 1 / Edit 2]