Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies 5.1 Home Cinema - componenten vs compleet systeem

Pagina: 1
Acties:

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:07
Kijk bijvoorbeeld ook eens hier, de goedkoopste combinatie van luidsprekers, AV versterker en blu-ray speler uit deze lijst kost bijvoorbeeld bij bol.com ongeveer 1100 euro, doe er eventueel een Chromecast bij voor de streaming services (de Sony heeft dat al aan boord). Deze set bestaat uit degelijke merken, dus zou een flink tijd mee moeten gaan. Persoonlijk vind ik het een pluspunt dat je bij deze aanpak individuele componenten kan vervangen/verbeteren, de Teufel is een all-in-one oplossing

[Voor 19% gewijzigd door martyw op 19-11-2018 20:28]

• mikkip
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-07 06:06
Eens met Martyw. De Wharfedale DX-2 set voldoet voor circa €500 denk ik al aan je eisen (de voorloper van deze set heb ik toevallig dit weekend nog gehoord, erg fijne prijs/kwaliteit). Voor 1000 kun je een q acoustics 3010i cinema pack kopen, nog weer een tik beter.
En qua receiver heb je vervolgens alle keus. Keuze voor merk zou ik laten afhangen van het gemak waarmee je receiver streamingfuncties via de app kan bedienen, of je nog multiroom wilt e.d. Zelf ben ik erg tevreden over Yamaha Musiccast, maar hier zijn veel alternatieven voor.

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:01

Hoicks

Techno!

Ik zelf heb gekozen voor een Denon AVR-X2400h in combinatie met de Teufel Ultima 40 MK2 5.1 set.Heel fijne combinatie voor zowel muziek als film. De AVR-X2400h kan allerlei inputs aan qua streaming (ook zonder dat je telefoon in bereik is).

Ik heb 719 betaald voor de Teufel set en 399 voor de Denon receiver.

De speakers zijn wel fors, maar dat was voor mij de afweging tussen melkpakjes met minder geluid, of groot en stijlvol (heb de witte). En ik heb er geen minuut spijt van gehad nog.

Daarnaast kun je de Teufels kosteloos proberen voor een tijd en zit er tot max 12 jaar garantie op de speakers.

[Voor 71% gewijzigd door Hoicks op 20-11-2018 14:02]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:23
Heb je al eens gekeken naar de Focal Dome 5.1. het design is anders en het moet je aanspreken maar ik heb er goede ervaringen mee. Focal speakers gaan heel mooi samen met een Marantz receiver zoals de sr5012.
Hierdoor zul je je budget moeten opschroeven tot 2200 euro. Voor deze prijs heb ik gekeken bij foka.nl. misschien dat het mogelijk is om over te prijs te onderhandelen als je ze belt.

Ik heb het even nagevraagd en deze combinatie bieden hun aan voor 2000 euro nadat je contact met ze opneemt.

[Voor 12% gewijzigd door gekkemarc op 20-11-2018 15:36. Reden: toevoeging]

• pascaldv
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:01
Tribunus schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:54:
[...]

Wat heeft de doorslag gegeven als ik vragen mag? Ik twijfel echt enorm. De reciever is bekend, ik ben voor de Denon AVR-X3500H gegaan. Goede aanbieding en ik geloof dat ik daar niet zozeer een breuk aan kan vallen.

Dan de speakers, man wat lastig! Ik heb nu een aantal opties voor ogen:
Q Acoustics 3050i 5.1 Cinema Pack.
Dali zensor series met de zensor 5 of 7.

Ik ga er van uit dat beide sets goed werken met de denon maar ik twijfel heel erg over de sub van QA. En het gaat wel over een klap geld.. lastig zulke keuzes :P
Wat ik zoal in reviews terug las was dat Marantz wat warmer klinkt als de Denon.
Denon met de Dali had gewerkt als ik het goed heb begrepen en dan de Marantz met de B&W.
Maar blijkbaar had Marantz + Dali wat detail verloren. Maar goed, of ik dat verschil ooit gemerkt zal hebben is een ander verhaald.

Luisteren in de winkel klonk het allemaal prima, maar pikte niet heel snel verschil op met alles wat ze veranderde.

T.o.v. de Marantz SR5012 die ik eerder voor ogen had, voor de 100 euro verschil heb ik de meer recentere uitvoering genomen.

Een collega van mij zweert bij de B&W M1's en deze hebben zich goed bewezen gezien hoe lang ze in deze vorm al bestaan. Hij heeft de MT-60 set, maar die sub vond ik een stuk te duur.

We gaan het allemaal meemaken.
Dat ik niet voor een 500 euro set met lichtere versterker ben gegaan is dat deze set lang moet mee gaan.
Dan wil ik niet over een paar jaar weer willen upgraden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True