Toon posts:

VNC

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een Windows2000 Advanced Server, Appache als webserver, WinRoute om mijn internet te delen, werkt allemaal prima. Nu heb ik WinVNC geinstalleerd die ik dan van buitenaf wil benaderen om zo mijn server te tjoenen. Helaas werkt dat niet. Ik kom tot de inlogpagina van VNC, daarna zegt ie "connection refused". Daarna is het gelijk exit. Het poortnummer die gebruikt wordt is 5800, die dus ook opengezet is in WinRoute. Alleen het inlogscherm krijg ik, verders niets......... en nu :?

Verwijderd

Gebruik dan ook gewoon de Terminal Services in je Win2k AS. Dat werkt 100x beter en fijner dan VNC.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
vnc heeft als voordeel dat je ook met alleen een webbrowser kunt gebruiken.

lukt het op je interne netwerk wel met vnc?

heb je wel een wachtwoord ingesteld in vnc?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Nadelen vnc:
- maar 1 gebruiker kan op de desktop inloggen
- alleen wachtwoord gaat ge-encrypt over het netwerk heen, de data zelf niet
- scherm opbouw is vaak ok, vaak refreshen. Andere opties (polling) aanzetten kost vaak 30-40% cpu gebruik
- en nog wel een paar

TSC kan je trouwens ook webbbased gebruiken. En is geheel ge-encrypt. En gebruikt nog eens nagenoeg geen cpu tijd en je kan in de remote-admin mode met 2 personen tegelijkertijd op de machine werken.

Wij gebruiken zowel TSC als VNC voor remote beheer (vnc voor helaas de nt 4 servers).

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zet ook TCP 5900 open op je router. Om te communiceren met VNC heb je namelijk 2 poorten nodig enwel: 5800 & 5900 TCP.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op zaterdag 21 juli 2001 16:52 schreef RainbowBears het volgende:
Nadelen vnc:
- scherm opbouw is vaak ok, vaak refreshen. Andere opties (polling) aanzetten kost vaak 30-40% cpu gebruik
- en nog wel een paar

TSC kan je trouwens ook webbbased gebruiken. En is geheel ge-encrypt. En gebruikt nog eens nagenoeg geen cpu tijd en je kan in de remote-admin mode met 2 personen tegelijkertijd op de machine werken.

Wij gebruiken zowel TSC als VNC voor remote beheer (vnc voor helaas de nt 4 servers).
tms? op welke poort staat die dan als je hem via de browser wilt besturen, en hoe zet jet dat aan of uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 16:46 schreef paulhekje het volgende:

Op mijn interne netwerk doet het het goed, geen probleem, alleen buitenaf niet. :(

Verwijderd

Getscreen gebruiken van Compaq leuke tool :)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 18:01 schreef HermeS het volgende:

[..]

tms? op welke poort staat die dan als je hem via de browser wilt besturen, en hoe zet jet dat aan of uit?
Zie hier:

http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=15364

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 17:38 schreef ElbY het volgende:
Zet ook TCP 5900 open op je router. Om te communiceren met VNC heb je namelijk 2 poorten nodig enwel: 5800 & 5900 TCP.
Onzin. Je hebt ze echt niet allebei nodig; 5800 is voor de webbased client, 5900 is voor de "losstaande" client. (Of andersom, dat kan ook. Ik gebruik VNC inmiddels niet meer, ben overgestapt op Remote Administrator)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• ElbY
  • Nu online
Op zondag 22 juli 2001 20:22 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Onzin. Je hebt ze echt niet allebei nodig; 5800 is voor de webbased client, 5900 is voor de "losstaande" client. (Of andersom, dat kan ook. Ik gebruik VNC inmiddels niet meer, ben overgestapt op Remote Administrator)
Q50 Which TCP/IP ports does VNC use?
A VNC server listens on two ports. The exact port numbers depend on the VNC display number, because a single machine may run multiple servers. The most important one is 59xx, where xx is the display number. The VNC protocol itself runs over this port. So for most PC servers, the port will be 5900, because they use display 0 by default.
In addition, VNC servers normally have a small and very restricted web server built in, which allows you to connect a browser to them and use the Java viewer. This runs on port 58xx. Note that this is the HTTP port used for downloading pages and applets, but once the applet is running it uses 59xx for VNC just like any other viewer.
The servers can be changed to listen on other ports if, for any reason, these are not suitable for you. See the server's documentation for more details. Most of the viewers, if given a display number larger than 99, will interpret it as a direct port number and will not add 5900. See also the next question.
If you are running a viewer in 'listening' mode, where it accepts connections initiated by the server, it will listen for incoming VNC on port 5500.

Conclusie: 5900 open (ten alle tijden); 5800 omdat ie webbased gebruikt

Verwijderd

Betere conclusie: gebruik gewoon de interne Terminal Services van windows 2000 en GEEN vnc.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 16:52 schreef RainbowBears het volgende:
Nadelen vnc:
- en nog wel een paar

uhm eerst ff beter in de optie zoeken en dan pas oordelen.

Met VNC is het mogelijk met meerdere een scherm over te nemen.
Neem maar een scherm over met een pc en dan met een andere ook vnc opstarten en dan onde r options aanvinken request shared connection.
En voila het werkt.Indien je vindt dat er teveel resources en bandbreedte gebruikt wordt kun altijd gaan voor tightvnc :7

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 09:38 schreef Smurff het volgende:

[..]

uhm eerst ff beter in de optie zoeken en dan pas oordelen.

Met VNC is het mogelijk met meerdere een scherm over te nemen.
Neem maar een scherm over met een pc en dan met een andere ook vnc opstarten en dan onde r options aanvinken request shared connection.
En voila het werkt.Indien je vindt dat er teveel resources en bandbreedte gebruikt wordt kun altijd gaan voor tightvnc :7
Lijkt me niet dat het de bedoeling is om met meerdere in 1 desktop omgeving te werken. Stel dat jij als Administrator bezig bent in een sessie en iemand anders komt ook 'binnen vallen'. Dan komt die persoon in jouw Administrator sessie binnen. Geen geslaagd plan lijkt me.

Bandbreedte was hier niet echt de issue.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23
Rainbowbears: wat bedoel je dan met de opmerking:
Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat TSC meerdere virtuele desktops (a la Xwindows) kan aanmaken. Tja, dat kan winVNC inderdaad niet.

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Wat wil je dan, het is freeware, PCAnywhere en NetOp kosten handen vol geld.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

VNC vindt ik persoonlijk heel handig, vooral voor het beheer van werkplekken. Stel een gebruiker belt op (met een heel onduidelijk verhaal) of je gaat opstaan en een eindje lopen of je start VNC en opent zijn werkblad, ziet gelijk wat er fout aan is. VNC is niet bedoeld om als remote inlog tool te werken. ala Terminal service bedoel ik. Aangezien een terminal service gewoon voor elke inlogger een apart virtueel dekstopje aanmaakt ( ik bedoel dat wanneer je met twee mensen op 1 machine inlogt via terminal service dat men niet last heeft van elkaars muis bewegingen ).

Voor het beheer van servers is het ook een handig programma mits de beheer taken dan wel goed zijn verdeeld. Anders is het toch wel raad zaam om te kijken naar goede terminal services.

Kort stukje
VNC -> Mee kijken met ingelogde gebruiker, waarbij je zelf ook mee mag doen.
Terminal service -> Remote inloggen op machine, apart proces maken en die gebruiken

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07

Convoy

g44p

hoe werkt VNV precies via de browser dan??

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Via een java applet gloof ik

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07

Convoy

g44p

Maar niet via IE of Netscape of zo??

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 09:44 schreef freekweb het volgende:
Maar niet via IE of Netscape of zo??
Je browser gebruik je om je java in te draaien. De jave applet zelf gaat zich vervolgens gedragen alsof het de standaard vnc viewer is.

De java viewer werkt trouwens beter dan de bijgeleverde vncviewer (vogens mij dan). Enne indien je browser java aankan kan ie gewoon de java client starten (dus ook via opera bv)

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Gebruik TSAC TSWEB van microsoft. Kan je ook Terminal server client via IE 4 of hoger draaien.

http://www.hroling.nl

• LAN
  • Niet online

LAN

Je hebt niet alleen 5800 nodig maar ook 5801 voor je eerste terminal sessie naar mijn weten.

[edit] Euhm, vergeet wat ik zei, lees de post van ElbY

• josoetgebrook
typ het ip-adres in met daar achter :5800
dus
123.45.67.89:5800
dan krijg je een java-applet waarin je het wachtwoord moet intoetsen.

Een ander goed proggie is rtvnc v3.3.3r915
http://www.rawtools.com
dit is volledig compatible met winvnc, maar er zit nog een optie bij om het icoontje uit de system tray te laten verdwijnen.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:13 schreef RainbowBears het volgende:
Betere conclusie: gebruik gewoon de interne Terminal Services van windows 2000 en GEEN vnc.
mee eens...

vnc heeft al menig 2000-machine laten crashen (is ook niet voor 2000 geschreven)

• josoetgebrook
Met terminal service kun je niet de controle van een andere computer overnemen, met VNC kun je dat wel.
Met terminal service log je in als gebruiker en gebruik je de rekenkracht van die computer, met terminal service kunnen ook meerdere gebruikers tegelijk inloggen.
Met VNC ben je de enige gebruiker die alles kan.

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Op dinsdag 20 november 2001 15:30 schreef josoetgebrook het volgende:
Met terminal service kun je niet de controle van een andere computer overnemen, met VNC kun je dat wel.
Met terminal service log je in als gebruiker en gebruik je de rekenkracht van die computer, met terminal service kunnen ook meerdere gebruikers tegelijk inloggen.
Met VNC ben je de enige gebruiker die alles kan.
Je hebt terminal server in verschillende modes. Jij het het over de user mode.
Je moet het gewoon in administrator mode zetten en dan kan je wel geen sessie van een user overnemen maar je kan heel goed je machine beheren.
Je kan terminal server instellen zodat je maar met een (1) users kan inloggen. Dan bven je ook de enige gebruiker die bijna alles kan (net als bij VNC).
Bijna alles.... er zijn tools die niet werken onder VNC en/of terminal server. Een aantel tools uit de windows 2000 resource kit zijn een voorbeeld (dsstore.exe werkt niet met terminal server)

• STING
  • Laatst online: 14-08 12:46
Wat ik zelf veel lekkerder vindt werken van WinVNC, is Remote Administrator 2.x

Het heeft meer opties en werkt soepeler.

http://www.famatech.com/

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

VNC luk tmij niet om via mijn webbroweser te gebuiken. Ook niet vanaf mijn netwerk hier.

Maar nu las ik net in dit topic dat Terminal Services van w2k AS hetzelfde kan.

Kan Terminal Services ook volledig webbased draaien op port 80 zodat ik vanaf mn werk kan remoten? Of zit er geen remote control in TS zoals we dan van remote proggies kennen.

aahh durka durka durka

• bolke

bolke

Klikt nu met een Canon R

Verwijderd schreef op 21 July 2001 @ 18:22:
Getscreen gebruiken van Compaq leuke tool :)
Is een hele goeie. :X Waar heb jij het vandaan????

http://www.xs4all.nl/~hroling/download/GetScreen.exe

Is niet van Compaq... Maar HP (toch?). ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bolke op 03-02-2003 21:14 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DJ Chicken schreef op 03 February 2003 @ 20:16:
VNC luk tmij niet om via mijn webbroweser te gebuiken. Ook niet vanaf mijn netwerk hier.

Maar nu las ik net in dit topic dat Terminal Services van w2k AS hetzelfde kan.

Kan Terminal Services ook volledig webbased draaien op port 80 zodat ik vanaf mn werk kan remoten? Of zit er geen remote control in TS zoals we dan van remote proggies kennen.

En daar schop je zo'n oude topic voor omhoog :? :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.