Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nvidia sneller renderen in Adobe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Camjo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-10-2020
Hoi Tweakers,
Ik heb een vraag aangaande Nvidia videokaarten voor videobewerking in Adobe premiere. Ik wil graag weten als mijn CPU maar 50% gebruikt en mijn gpu pas op 70% (nvidia 450gts) tijdens het renderen. Heeft het dan zin een snellere videokaarten kopen om het renderprocess te versnellen?

Kevin

Alle reacties

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Lees dit eens, Premiere Pro CC 2018 - CPU niet volledig benut

Verder is het handig als je je cpu type ook vermeld.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Camjo
misschien ben ik computer technisch niet onderlegd genoeg want als ik deze info lees dan kom ik er niet uit. Vandaar de vraag hier op Tweakers. Hij is eigenlijk heel simpel.

Zorgt een snellere videokaart voor een snellere rendering ook als de oude videokaart nog genoeg capaciteit over heeft tijdens het renderen.

De cpu is een i-7 8700k 3,7 ghz
16 gig ram

[Voor 6% gewijzigd door Camjo op 18-11-2018 11:28]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Camjo schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:24:
misschien ben ik computer technisch niet onderlegd genoeg want als ik deze info lees dan kom ik er niet uit.
Zo moeilijk is dat topic toch niet? Er worden zelfs dezelde percentages genoemd als jij ondervindt.
Zorgt een snellere videokaart voor een snellere rendering ook als de oude videokaart nog genoeg capaciteit over heeft tijdens het renderen.
Mogelijk maar die GPU zal dan minder zwaar belast worden om hetzelfde aantal berekeningen uit te voeren. Uiteindelijk is een render natuurlijk een samenspel tussen CPU en GPU en de ene kan niet sneller dingen berekenen dan dat de ander klaar is.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:23
Een GT/GTS 450 (want die zal je hebben, GTX 450 is er namelijk niet) is traag. Nauwelijks sneller zelfs dan de igpu van de i7-8700K. Een snellere videokaart zal zeker zin hebben. Neem wel een kaart met minimaal 4GB VRAM.

• Camjo
Dat hoopte ik al maar wilde het zeker weten. In mijn idee zou cpu en de gpu beide rond de 100% moeten zitten alvorens winst te kunnen behalen met een snellere kaart.

Anders klinkt het voor mij ongeveer gelijk als een snellere motor zetten in een auto die begrenst is.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-06 13:36

SomerenV

It's something!

De GPU wordt niet bij alles gebruikt als ik het me goed herinner. Die wordt vooral ingezet voor bepaalde effecten en als beetje hulp bij de CPU.

Maar als je ze niet tegen de 100% aan trapt dan heeft upgraden geen zin, ongeacht hoe snel of langzaam de videokaart is.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Camjo schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:25:
Dat hoopte ik al maar wilde het zeker weten. In mijn idee zou cpu en de gpu beide rond de 100% moeten zitten alvorens winst te kunnen behalen met een snellere kaart.

Anders klinkt het voor mij ongeveer gelijk als een snellere motor zetten in een auto die begrenst is.
Als je nou dat topic wat ik aanhaalde leest, kun je ook daarin teruglezen dat het niet gaat om een begrenzing. Maar om hoe hard je kunt renderen met bepaalde content. Je kunt op de snelweg harder rijden dan op een grindweggetje.

Net als het kopieren van bestanden, 1 grote file van 100GB gaat veel vlotter dan 10GB dat uit allemaal kleine bestandjes bestaat.

Kortom, je rendert iets waarbij de CPU / GPU niet volop benut kunnen worden.
Zoek uit wat dat is en je hebt je antwoord.

En wellicht dat je hier nog iets aan hebt:
http://wiki.bosti.nl/article.php?story=20140106235616849

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Een 450 gts heeft ook maar 1gb vram, ik vraag me af of hardwareversnelling uberhaupt aan staat of blijft staan tijdens gebruik.

@Camjo het is handig om even je volle specs te geven en met wat voor materiaal je werkt en wat je daar me doet in premiere, en waar je naar exporteert...

specs

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True