Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Het valt mij op dat bij het renderen van video's mijn CPU (en ook GPU trouwens) niet ten volste worden benut.
CPU op 45%
RAM op 50%
GPU op 10%
SSD (RAID1 set) 5% (17 MB/sec read speed).

Ben nu veel bezig met 4K timelapses (10.000+ JPG's).
Een timelapse van 3 minuten duurt gewoon 25 minuten om te renderen, lijkt mij dat dit sneller moet kunnen met mijn hardware.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 525,45€ 525,45
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSBK€ 168,95€ 168,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2K8G4D240FSA€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 319,95€ 319,95
1MSI Z170A PC MATE€ 80,20€ 80,20
2Samsung 840 Pro 256GB (1x OS Disk, 1x Games disk)€ 192,39€ 384,78
2Samsung 850 EVO 1TB (RAID1)€ 255,-€ 510,-

Windows 10 Pro, Build 1803
Adobe Premiere CC 2018
(beide up-to-date en een verse installatie sinds 1803 uit is).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken of mijn project settings in Mecury CUDA GPU mode staan (staat het).
Rendering mode getest op "Performance" & "Memory", geen verschil.
Gekeken of er hoge disk I/O is, niet het geval.

Render Maximum Depth en/of Render at Maximum Quality uit of aan, maakt ook geen verschil.

Output file naar andere disks dan de content, geen verschil.

Heeft iemand tips/trucs om dit issue op te lossen? Of een hint waar ik het verder kan zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht dat je in de adobe forums terecht kunt?
Hier b.v:
https://forums.adobe.com/thread/2403101

https://www.nvidia.cn/con...rformance-white-paper.pdf

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De CPU op 45% zegt niks over de individuele belasting per core. Het kan goed zijn dat de helft van de cores op 90/100% draaien en de andere cores niet bij gebrek aan ondersteuning/optimalisatie voor hyperthreading. Daar kun je niet zo gek veel aan doen lijkt mij.

De thread die @ehtweak aanhaalt van het Adobe forum laat een aantal oplossingen zien die blijken te werken voor sommigen wat betreft de GPU :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik in taskmanager kijk bij de CPU load, zie ik dat alle cores evenredig worden belast.
Geen een die er bovenuit steekt.

Heb inmiddels al wel gezien dat bij het samenvoegen van een timelapse van 12k foto's dit issue zich voordoet. Echter bij het renderen van een video, wordt de CPU wel weer tenvolste benut.
Het lijkt dus te maken te hebben met het bronmateriaal.
Staat iig wel op dezelfde SSD, dus dat kan em ook niet zijn.

Zal de adobe links een doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is Adobe Premiere niet single threaded?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:39:
Wanneer ik in taskmanager kijk bij de CPU load, zie ik dat alle cores evenredig worden belast.
Geen een die er bovenuit steekt.

Heb inmiddels al wel gezien dat bij het samenvoegen van een timelapse van 12k foto's dit issue zich voordoet. Echter bij het renderen van een video, wordt de CPU wel weer tenvolste benut.
Het lijkt dus te maken te hebben met het bronmateriaal.
Staat iig wel op dezelfde SSD, dus dat kan em ook niet zijn.

Zal de adobe links een doornemen.
Tja, hoe groot zijn die afbeeldingen? Als die ook niet groot zijn, is het laden van die foto's natuurlijk ook een peulenschil.

[ Voor 90% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:40:
Is Adobe Premiere niet single threaded?
[...]
Tja, hoe groot zijn die afbeeldingen? Als die ook niet groot zijn, is het laden van die foto's natuurlijk ook een peulenschil.
Die zijn zo'n 2,35MB per stuk (4000x3000 pixels), standaard 12MP foto van een GoPro timelapse.
Wordt een 4K timelapse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Foto's van dergelijke grootte inladen is natuurlijk zo gepiept, zeker als ze op een SSD staan zoals je aangeeft. Dus dan vind ik het niet zo heel vreemd dat het niet 100% CPU usage is. :) Tel daar 32GB RAM bij op, dan heeft de PC voldoende ruimte om dat een plek te geven. :)

Zou je een RAM drive maken als tussenstap, denk ik dat CPU usage alleen maar lager zal worden. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die link leg ik (nog) niet helemaal. 't zijn 12.000 foto's, dat lijkt me toch wel even een klusje om in te laden bij 't renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:51:
Die link leg ik (nog) niet helemaal. 't zijn 12.000 foto's, dat lijkt me toch wel even een klusje om in te laden bij 't renderen?
Het is duidelijk dat de SSD load heel laag is. Wat ik echter al eerder zei is dat niet alle taken parallel uitgevoerd kunnen worden of er voor geoptimaliseerd zijn. Daarom zie je bij de ene werklast wel een grote boost met meer cores en bij de andere niet, die hebben meer baat bij een hogere clock snelheid.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:51:
Ik heb niet de indruk dat de workload dusdanig is, dat 100% belasting nodig is. Verder met @Ventieldopje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan nog, als de load zo laag ligt, waarom duurt het dan 25 minuten om een timelapse van 12.000 foto's te renderen?
En als ik daarna met de gerenderde video aan de slag ga om stukken eruit te halen, gaat het renderen daarvan wel op full load (en dus sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat het inladen van de foto's niet met parallele threads uitgevoerd (kan) word(en)(t) en het renderen van de video wel? Wellicht is parallel inladen van foto's foutgevoeliger of komen de foto's dan niet in de juiste volgorde in de video? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt wel aannemelijk ja. :-)
Pagina: 1