Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prestatie Index + Prijs/prestatie verhouding CPU's nov/2018 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• JRMBelgium
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02-04 08:00
Datum update: 16/11/2018 ( zeer belangrijk! )

Zelfde topic als vorige maand, maar met de prijzen van november.

Prestatie worden berekend volgens prestatiescores in dit artikel. Ik neem hiervoor de CPU benchmarks + de gaming benchmarks op 1440p.

Even verduidelijken waarom ik gekozen heb voor de 1440p chart. Veel gamers spelen nog steeds op 1080p maar spelen tegenwoordig ook al op een hogere "resolution scale" waardoor er in realiteit meer gamers spelen op settings waar de GPU eerder de bottleneck is dan de CPU. Dat kan bv. de steam hardware survey niet aantonen omdat die alleen kijkt naar de beeldschemresolutie en niet de renderresolutie. Ik speel bijvoorbeeld BF1 op 1080P maar met 140% resolution scale. Mijn prestaties zullen dus dichter in de buurt liggen van 1440p gaming, dan 1080p gaming. Ook rekening houdend met het feit dat 1440p toch steeds meer de norm wordt, vond ik het meest logisch om voor deze chart te kiezen. Je kan er natuurlijk een hele discussie over opzetten. Maar gebruik deze charts gewoon als een aanvullende bron ( en niet als bepalende bron ) voor het bepalen van je aankoop.

Ik gebruik uiteraard Tweakers.net pricewatch voor de Benelux prijzen. De enkele CPU's die niet meer aangekocht kunnen worden met een cooler krijgen een meerprijs van 25 euro zodat de vergelijking min of meer realistisch is.

Uiteraard zijn er veel andere zaken die meespelen voor bepaalde mensen. Zoals bijvoorbeeld overclockbaarheid. Door te overclocken kan de prijs/prestatie verhouding helemaal schuiven. Maar aangezien geen enkele CPU garantie biedt voor een bepaalde snelheid, kan die vergelijking niet gemaakt worden.

Je kan me volgen en bekijken op Twitch & Youtube | My PC Specs. | www.amgclan.site.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True