Vraag

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Omdat Ziggo binnenkort in Amsterdam de analoge tv-zenders uitschakelt, probeer ik de digitale kanalen aan de praat te krijgen.

Het gaat om een televisie van zo'n negen jaar oud, een Samsung LE32B530PW7WXXN. Deze gebruik ik zonder decoder of CI-kaart, omdat ik die niet heb. In het verleden heb ik in Delft op deze manier wel digitale televisie mee kunnen kijken, maar in Amsterdam is dat nooit gelukt. Ik kan zo'n 120 digitale zenders vinden met de volgende instellingen:

zoekfunctie = snel (ook getest: volledig, resultaat geen zenders)
frequentie = 164,000 MHz (ook getest: 464,000 MHz, resultaat geen zenders)
netwerk = 4444 (ook getest: 5555, resultaat geen zenders)
symboolsnelheid = 6900 (ook getest: 6875, resultaat geen zenders)

Maar zodra ik de zenders wil bekijken staat er "geen of slecht signaal". Bij signaaldiagnose zie ik 100% bitfout en 0% signaalsterkte. Het analoge beeld is prima en met mijn Sony-tv krijg ik op dezelfde aansluiting en zonder CI-kaart prima digitale kanalen binnen.

Een zoekactie levert dit topic op, met vergelijkbaar probleem, maar helaas zonder oplossing: Ziggo digitale tv zonder smartcard

Weet iemand hoe ik de digitale kanalen op mijn Samsung-tv aan de praat krijg? _/-\o_

Alle reacties

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:09

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
Balen dat het installeren van de zenders niet lukt, Mr.Qips.

Probeer het eens vis deze stappen: https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kabel-tv-installeren/

Blijft het fout gaan, stuur dan je adresgegevens even per DM. Dan kijken we verder.

Groet, Arjen van Ziggo

Ziggo-Webcare

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen een Chromecast te installeren, zodat ik via Ziggo GO alle zenders op mijn tv kan bekijken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee