Ziggo digitale tv zonder smartcard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 932349

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na reeds veel gezocht te hebben op dit forum en online heb ik de volgende vraag waarvan ik hoop dat jullie meer weten!

Ik heb een Samsung TV UE40ES5500 en ik woon in een studentencomplex van Stadswonen Rotterdam waar hoogstwaarschijnlijk 1 kabelaansluiting is gesplit naar de verschillende kamers.
Mijn tv beschikt over DVB-C, en ik heb geprobeerd via deze manier zonder smartcard HD-tv te ontvangen en tevens via een CI+ module digitale tv met smartcard. Beide zonder succes, dit terwijl mijn medebewoners wel over HD-zenders beschikken. Ik ontvang momenteel alleen analoge tv en dat wil ik heel graag veranderen. Via mijn medebewoners weet ik dat wij Ziggo hebben gezien zij ook het Ziggo zenderoverzicht ontvangen.

Nu weet ik dat wanneer je juiste ontvangstinstellingen heb ingesteld, HD-kanalen beschikbaar moeten zijn vanaf kanaal 925. Ik kan echter niet bij dit kanaal komen, gezien mijn analoge kanalen van 1 t/m 29 lopen.

Hoe kan ik bij kanaal 925 komen?
Hoe kan ik eventueel handmatig deze HD-zenders zonder smartcard instellen?
Weet iemand hoe ik op deze tv HD-zenders ontvang?

Ik hoor jullie graag en alvast veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Bij mijn ouders werkt dit wel met de panasonic tv, ze krijgen maandag een samsung, Ik hoop toch dat je net als bij de panasonic kan switchen van analoog naar dvb-c.

bij mijn tv hier (ook een panasonic) kan ik kiezen tussen analoog, dvb-c en nog een optie. Ik moet dan meermaals op de knop TV drukken op de afstandsbediening. Ik denk dat je misschien op de A/V of EXT knop of dus de TV knop moet drukken en dan kan je schakelen naar DVB-C en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een kwestie van de source / input veranderen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 738905 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:17:
Bij mijn ouders werkt dit wel met de panasonic tv, ze krijgen maandag een samsung, Ik hoop toch dat je net als bij de panasonic kan switchen van analoog naar dvb-c.

bij mijn tv hier (ook een panasonic) kan ik kiezen tussen analoog, dvb-c en nog een optie. Ik moet dan meermaals op de knop TV drukken op de afstandsbediening. Ik denk dat je misschien op de A/V of EXT knop of dus de TV knop moet drukken en dan kan je schakelen naar DVB-C en dan werkt het.
Bedankt voor je reactie.
Nee ik heb bij Source alleen de opties tv, HDMI en Ext. TV brengt je terug naar gewoon analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:05
Je moet in de setup van je Tv kijken, daar MOET een optie DVB-c instellen zijn.... Ga vervolgens ff kijken op ziggo.nl voor welke instellingen je moet invullen.

Oww wacht, ja bij je Tv moet je voor source DVB-c kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 11-06-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Moet je niet gewoon al je zender opnieuw zoeken? Dan herkent die de module en vind die de HD zenders vanzelf

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leoon. schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:33:
Moet je niet gewoon al je zender opnieuw zoeken? Dan herkent die de module en vind die de HD zenders vanzelf
Meerdere keren gedaan, met verschillende ontvangstinstellingen zoals door ziggo aangegeven, zonder succes. Hij vind daarbij alleen de analoge zenders. Ik vermoed dat het iets met de DVB-C is, maar ik kan bij instellingen hier niks aanpassen. Ben bekend dat er een 'hidden' service menu is, maar weet niet of ik hier iets moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Waarschijnlijk staat de "Antenna" op "Air" ipv "Cable".

Op mijn D7000 kan ik wisselen via de Channel List toets en dan de rode knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:40:
Waarschijnlijk staat de "Antenna" op "Air" ipv "Cable".

Op mijn D7000 kan ik wisselen via de Channel List toets en dan de rode knop.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb daar de keuze tussen Ant. en Kabel, waar die op Kabel staat. Maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met een CI+ Module: Afhankelijk van waar je woont.

https://www.ziggo.nl/klan...ia%20een%20CI%2B%20module

:P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-06-2017 23:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50

Bever!

3

even opnieuw laten installeren en zenders laten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-06 14:16
Anoniem: 932349 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:39:
[...]

Meerdere keren gedaan, met verschillende ontvangstinstellingen zoals door ziggo aangegeven, zonder succes. Hij vind daarbij alleen de analoge zenders. Ik vermoed dat het iets met de DVB-C is, maar ik kan bij instellingen hier niks aanpassen. Ben bekend dat er een 'hidden' service menu is, maar weet niet of ik hier iets moet aanpassen.
Wat bedoel je precies met "verschillende ontvangstinstellingen zoals door ziggo aangegeven"? Want dat geeft me de indruk dat je al wel degelijk het DVB-C signaal ontvangt. Moest je en netwerkID, symbolrate, modulatie etc opgeven? Dan kijk je dus al digitaal. Voor analoge TV hoef je namelijk niets op te geven.

Let wel dat je zonder decoderen alleen Kabel-TV van Ziggo kan kijken. Dat betekend dus NPO1, 2 en 3 in HD, de Ziggo-eigen zenders in HD en de rest van de zenders binnen het Kabel-TV pakket in SD.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

die heb je helemaal niet nodig om het basispakket in hd te bekijken. voordeel van een ci+ is wel dat de kanalen op 1 beginnen ipv 925.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 738905 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:08:
[...]

die heb je helemaal niet nodig om het basispakket in hd te bekijken. voordeel van een ci+ is wel dat de kanalen op 1 beginnen ipv 925.
Het "basispakket" bestaat niet meer als zodanig bij Ziggo. Dit is Kabel-TV geworden, waar zoals gezegd NPO1, 2 en 3 en de Ziggo-eigenzenders alleen in HD te ontvangen zijn. RTL, SBS etc is allemaal in SD.

Wat betreft CI+ is dat slechts een interface die de mogelijkheid geeft om een CAM (Conditional Access Module) als methode om te kunnen decoderen te gebruiken. Voorheen kon je de smartcards voor de CAMs nog los kopen en activeren. Daar doet Ziggo niet meer aan en je kan het alleen nog huren voor 2,- per maand per stuk, met maximaal 2 per abonnement. Gegeven de opzet die beschreven wordt lijkt me dat geen optie te zijn, en is alleen Kabel-TV dus een mogelijkheid.

Mocht het om wat voor reden dan ook echt niet aan de gang te krijgen te zijn via de TV, dan kan je even testen of het wel met een losse settop-box wil werken. Je zou op zowel TV als op welke andere DVB-C tuner dan ook in ieder geval de volledige zenderlijst moeten kunnen zien. Uiteraard kan je alleen kijken dat wat binnen het abonnement valt, en dat zijn dus in dit geval de Kabel-TV zenders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Wat bedoel je precies met "verschillende ontvangstinstellingen zoals door ziggo aangegeven"? Want dat geeft me de indruk dat je al wel degelijk het DVB-C signaal ontvangt. Moest je en netwerkID, symbolrate, modulatie etc opgeven? Dan kijk je dus al digitaal. Voor analoge TV hoef je namelijk niets op te geven.

Let wel dat je zonder decoderen alleen Kabel-TV van Ziggo kan kijken. Dat betekend dus NPO1, 2 en 3 in HD, de Ziggo-eigen zenders in HD en de rest van de zenders binnen het Kabel-TV pakket in SD.
Bedankt voor je reactie.
Ja ik heb de netwerkID etc opgegeven, waarna je een overzicht krijgt op mijn Samsung tv van de gevonden zenders: 0 digitaal tv/radio en 29 analoge zenders. Hoewel ik DVB-C heb in mijn tv, krijg dus ik geen toegang tot de digitale zenders. Inderdaad dat klopt, NPO 1,2,3 in HD en de rest in SD zou je moeten kunnen ontvangen zonder smartcard en DVB-C ontvanger. Ik kan dus ook alleen zappen tussen analoge kanalen 1 en 29. Hoe ontvang ik wel deze digitale zenders op mijn Samsung tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zit er een antenneversterker tussen richting jou die de frequenties van het digitale niet doorgegeven of niet retourgeschikt is?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Het "basispakket" bestaat niet meer als zodanig bij Ziggo. Dit is Kabel-TV geworden, waar zoals gezegd NPO1, 2 en 3 en de Ziggo-eigenzenders alleen in HD te ontvangen zijn. RTL, SBS etc is allemaal in SD.
Zonder decoder ontvang ik alles digitaal (behalve een paar regiionalen en wat flutzenders) ? Dat is trouwens ook wat Ziggo vermeld op hun pagina als je Kabel TV aanvinkt.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:06

Totaalgeflipt

De enige echte

Waar woon je en welke netwerk id/frequentie vul je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:58:
Waar woon je en welke netwerk id/frequentie vul je in?
Rotterdam.

Ziggo instructie
Wordt er gevraagd een Operator te selecteren? Kies dan voor UPC.
Vul bij frequentie 164000 in.
Vul bij netwerk-ID 4444 in.
Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.
Selecteer bij Modulatie 64QAM.
Selecteer Klaar en druk op OK.
Selecteer Zoeken of Volgende en druk op OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:06

Totaalgeflipt

De enige echte

Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in (zie onderaan deze pagina) en toets "OK" op de afstandsbediening.

Flevoland: 43138
Friesland: 43140
Gelderland: 43142
Noord-Brabant: 43144
Noord Holland: 43136
Zuid-Holland: 43146

Vul bij de frequentie '164000' in en toets "OK" op de afstandsbediening. '6900'.

[ Voor 8% gewijzigd door Totaalgeflipt op 12-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Wolly schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:58:
[...]

Zonder decoder ontvang ik alles digitaal (behalve een paar regiionalen en wat flutzenders) ? Dat is trouwens ook wat Ziggo vermeld op hun pagina als je Kabel TV aanvinkt.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Digitaal en HD is niet gelijk aan elkaar natuurlijk, net zo goed als dat analoog en SD niet aan elkaar gelijk is. In het zenderoverzicht staat dat vrij onduidelijk, maar je kan het ook vrij eenvoudig testen. Haal uit een TV waar alles goed werkt maar eens de smartcard en probeer NPO2 te kijken in HD en daarna RTL4 in HD. Je zal zien dat NPO2 HD wel werkt, maar RTL4 HD niet. RTL 4 zelf (dus SD) werkt dan weer wel. Daarmee kijk je nog steeds digitaal (onder meer te herkennen aan het beschikbaar zijn van EPG).

Overigens ontvang je op digitale TV in principe altijd alles, alleen is het de vraag of je het ook kan decoderen en dus kan kijken, maar het signaal van alle transponders wordt uiteraard wel gewoon netjes bij je afgeleverd.

[ Voor 11% gewijzigd door kroegtijger op 12-06-2017 12:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Coach4All schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:58:
Zit er een antenneversterker tussen richting jou die de frequenties van het digitale niet doorgegeven of niet retourgeschikt is?
Retourgeschikt hoeft in dit geval niet per se. Dat wordt gebruikt voor interactieve TV, en is dus geen noodzaak om te kunnen kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 932349 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Rotterdam.

Ziggo instructie
Wordt er gevraagd een Operator te selecteren? Kies dan voor UPC.
Vul bij frequentie 164000 in.
Vul bij netwerk-ID 4444 in.
Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.
Selecteer bij Modulatie 64QAM.
Selecteer Klaar en druk op OK.
Selecteer Zoeken of Volgende en druk op OK.
Voor Ziggo geldt (landelijk) de volgende default settings:
Frequentie: 474000
Netwerk ID: 5555
Symbolrate: 6875
Modulation: QAM64

Alternatieve configuraties zijn mogelijk, maar uiteraard moet je dan wel weten waar je mee bezig bent en ik zou daar nu dus nog even niet mee gaan stoeien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Digitaal en HD is niet gelijk aan elkaar natuurlijk, net zo goed als dat analoog en SD niet aan elkaar gelijk is. In het zenderoverzicht staat dat vrij onduidelijk, maar je kan het ook vrij eenvoudig testen. Haal uit een TV waar alles goed werkt maar eens de smartcard en probeer NPO2 te kijken in HD en daarna RTL4 in HD. Je zal zien dat NPO2 HD wel werkt, maar RTL4 HD niet. RTL 4 zelf (dus SD) werkt dan weer wel. Daarmee kijk je nog steeds digitaal (onder meer te herkennen aan het beschikbaar zijn van EPG).

Overigens ontvang je op digitale TV in principe altijd alles, alleen is het de vraag of je het ook kan decoderen en dus kan kijken, maar het signaal van alle transponders wordt uiteraard wel gewoon netjes bij je afgeleverd.
Ik zei digitaal, maar bedoelde natuurlijk HD.

Dat staat ook in de genoemde tabel van Ziggo, dus het lijkt mij sterk dat ze SD bedoelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nwV7aW6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dat niet fUPC gebied? Mogelijk dat dat het probleem is? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Ik woon zelf ook in de regio Rotterdam en kijk Ziggo TV zonder settopbox of CI kaart. Dit hoeft van mij allemaal niet, het aanbod commerciële TV is over het algemeen niet iets waar ik persoonlijk extra in wil investeren. En ook ik heb een Samsung TV met DVB-C ontvanger, dus min of meer ook jouw opstelling.

Heb je overigens als bij mede studenten in het complex gevraagd of zij wel gewoon digitale TV hebben?

Als je bij een Samsung TV de [ZOEK] functie bekijkt dan kun je waarschijnlijk ook kiezen tussen Analoog/Digitaal/Analoog+Digitaal. Kies hier alleen digitaal en kijk dan eens wat je ontvangt.

Controleer (bijvoorbeeld hier) heel goed of je digitale instellingen kloppen, want staat hier 1 waarde verkeerd dan ontvang je niets. Bij twijfel de klantenservice bellen en vragen welke instellingen jij moet invoeren.

Een antenneversterker welke niet retour geschikt is, is voor alleen passief TV kijken geen probleem. Pas als je ook interactieve diensten gebruikt, of ook je Ziggo modem er aan moet hangen, dan alleen werkt dit niet.

Mocht het uiteindelijk lukken dan heb je NED1/NED2/NED3 (plus ik dacht ook) TV Rijnmond in HD.
De rest vanaf RTL4 kijk je in SD via kanaal 928 en verder. Behoudens de kanalen met abonnement.
Druk je via de afstandsbediening op [Guide] dan krijg je overigens wel netjes het overzicht van alle uitzendingen te zien, wat er was/nu is/komt en hang je een losse HDD via de USB poort aan de TV dan heb je ook gelijk een PVR waar je via de [Guide] mee op kan nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Theo74 op 12-06-2017 12:55 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:55
Coach4All schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:58:
Een routergeschikte versterker is alleen nodig bij gebruik van een modem, Horizon of Pace mediabox achter de versterker. TV kijken via een CI+ module in oneway televisie en werkt ook met een niet retourgeschikte versterker. Een tv met CI+ module maakt immers geen retourvebinding.
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Voor Ziggo geldt (landelijk) de volgende default settings:

Alternatieve configuraties zijn mogelijk, maar uiteraard moet je dan wel weten waar je mee bezig bent en ik zou daar nu dus nog even niet mee gaan stoeien.
Voor Ziggo geldt (landelijkin het fZiggo gebied) de volgende default settings:

Voor Ziggo geldt (landelijkin het fUPC gebied) de volgende default settings:
Frequentie: 164000
Symbolrate: 6900

474Mhz wordt in het fUPC gebied gebruikt voor andere doeleinden en is niet beschikbaar als homing channel.

[ Voor 23% gewijzigd door MediaZoo op 12-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-06 15:00
Probeer je frequentie eens met een nul minder of meer in te voeren.

En als het niet werkt, gewoon de Ziggo Helpdesk of - in het geval van een studentenhuis - je betreffende Servicedesk bellen. Die zitten er ook niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Een routergeschikte versterker is alleen nodig bij gebruik van een modem, Horizon of Pace mediabox achter de versterker. TV kijken via een CI+ module in oneway televisie en werkt ook met een niet retourgeschikte versterker. Een tv met CI+ module maakt immers geen retourvebinding.
Dat inderdaad :) overigens is het niet handig om het modem achter de versterker te plakken. Normale opstelling is om na binnenkomst van het signaal direct het splitfilter te plaatsen, en daarachter dus modem -> telefoon + internet en TV naar versterker en dan door naar de rest van het huis.
[...]

474Mhz wordt in het fUPC gebied gebruikt voor andere doeleinden en is niet beschikbaar als homing channel.
toon volledige bericht
Ah ja, dat is inderdaad waar :) Verder is het concept volledig hetzelfde uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
beste-spellen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:07:
Probeer je frequentie eens met een nul minder of meer in te voeren.
Het is inderdaad even opletten of er om KHz of Mhz wordt gevraagd (waarmee het verschil dus niet 1 nul, maar 3 nullen is)
En als het niet werkt, gewoon de Ziggo Helpdesk of - in het geval van een studentenhuis - je betreffende Servicedesk bellen. Die zitten er ook niet voor niets ;)
Bij Ziggo heb ik af en toe wel sterk de indruk dat ze er toch wel degelijk voor niets zitten :') Maar goed, hier zouden ze je toch echt wel mee moeten kunnen helpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:08:
[...]

Dat inderdaad :) overigens is het niet handig om het modem achter de versterker te plakken. Normale opstelling is om na binnenkomst van het signaal direct het splitfilter te plaatsen, en daarachter dus modem -> telefoon + internet en TV naar versterker en dan door naar de rest van het huis.
Genoeg modems achter versterkers geïnstalleerd kan geen enkel kwaad. Je moet alleen wel even met de nodige zaken rekening houden om het wel goed te laten werken. Daarbij heeft een Horizon en Pace ontvanger ook een Docsis modem en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Wolly schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Ik zei digitaal, maar bedoelde natuurlijk HD.

Dat staat ook in de genoemde tabel van Ziggo, dus het lijkt mij sterk dat ze SD bedoelen.

[afbeelding]
Ja, dat staat inderdaad in de tabel. Totdat je de kleine lettertjes goed gaat lezen. De HD-zenders zijn in TV Standaard wel beschikbaar, maar in Kabel-TV dus niet (behalve voor de eerder genoemde zenders). Was het maar zo'n feest; dat zou een hele hoop gebruikers van TV-tuners op hun pc's een hoop irritatie hebben gescheeld als alles in HD beschikbaar was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:11:
[...]

Genoeg modems achter versterkers geïnstalleerd kan geen enkel kwaad. Je moet alleen wel even met de nodige zaken rekening houden om het wel goed te laten werken. Daarbij heeft een Horizon en Pace ontvanger ook een Docsis modem en dat werkt ook prima.
Kan inderdaad geen kwaad, mits goed geconfigureerd uiteraard. De Pace heb ik geen ervaringen mee, maar de Horizon boxen vond ik dermate ellendig dat ik daar geen gebruik meer van maak. Ja, ze beschikken over een Docsis modem. Maar het is geen modem waar je echt gelukkig van wordt... maar goed, daarover zijn al topics vol geschreven hier op het forum ;) Zelf gebruik ik een Ubee-modem wat redelijk functioneert, zolang je niets aan de default settings veranderd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:14:
[...]

Kan inderdaad geen kwaad, mits goed geconfigureerd uiteraard. De Pace heb ik geen ervaringen mee, maar de Horizon boxen vond ik dermate ellendig dat ik daar geen gebruik meer van maak. Ja, ze beschikken over een Docsis modem. Maar het is geen modem waar je echt gelukkig van wordt... maar goed, daarover zijn al topics vol geschreven hier op het forum ;) Zelf gebruik ik een Ubee-modem wat redelijk functioneert, zolang je niets aan de default settings veranderd.
Kun je niet alles in 1 post quoten ipv 100 posts onder elkaar te plaatsen...

Daarnaast genoeg ervaring met de diverse apparatuur van Ziggo en UPC. Er is maar een handje vol problemen die niet op te lossen zijn zonder het apparaat te vervangen. 99,9% van de storingen heeft niets met het apparaat zelf te maken maar de wijze van aansluiten van het apparaat en kwaliteit van het signaal wat naar het apparaat gestuurd wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door MediaZoo op 12-06-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:14:
[...]

Kun je niet alles in 1 post quoten ipv 100 posts onder elkaar te plaatsen...
Vast wel, alleen quote dat vrij lastig ;)
Daarnaast genoeg ervaring met de diverse apparatuur van Ziggo en UPC. Er is maar een handje vol problemen die niet op te lossen zijn zonder het apparaat te vervangen. 99,9% van de storingen heeft niets met het apparaat zelf te maken maar de wijze van aansluiten van het apparaat en kwaliteit van het signaal wat naar het apparaat gestuurd wordt.
Mwoch, laten we die discussie maar niet al te veel gaan voeren hier.... Daar zijn genoeg andere topics al voor.
Op TV-gebied klopt het wel redelijk (alhoewel ze daar ook de nodige fouten maken door inconsequentheden te gebruiken, of zelfs volledig niet aan de DVB-C standaard te voldoen op enkele punten), maar op netwerkgebied is het om te janken.

De Ubee heeft bijvoorbeeld hoopjes problemen met het Wifi-netwerk als het zelf geen DHCP-server is, of als je een alternatieve DNS-server mee geeft (bijvoorbeeld in een domein). De Horizonbox "claimt" zelf een berg IP-adressen in static lease; waarom is een volledig raadsel voor me. Ziggo weigert in vrijwel alle gevallen op zowel particuliere als op zakelijke aansluitingen om het modem in bridge-mode te plaatsen. Hun argument is dat je dan maar de DMZ moet gebruiken, wat in behoorlijk wat gevallen de nodige problemen oplevert met dubbele NAT die wordt toegepast en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met wat er allemaal niet echt klopt.

Probleem is alleen dat er vrijwel geen alternatief is. Voor de meeste situaties is er geen andere aanbieder van internet die dergelijke snelheden kan leveren voor een normale prijs, of is het gebied van TV weer gebrekkig in kwaliteit / aanbod / mogelijkheden. Als ik de keuze zou hebben om Ziggo er volledig uit te gooien had ik dat allang gedaan. Helaas is dat (nog) niet het geval, en dus neem ik nog maar met gepaste tegenzin hun diensten af....

Dit neemt natuurlijk niet weg dat voor dit topic geldt dat het gewoon zou moeten werken. Mocht het dus nog steeds niet goed gaan, dan zou ik toch eens gaan proberen om apparatuur uit te gaan wisselen en een andere DVB-C tuner te proberen om zeker te zijn dat het probleem in de configuratie of TV zit, en niet in het signaal dat wordt aangeboden. Het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat er daadwerkelijk uitsluitend analoog signaal op de verbinding wordt afgeleverd, want ook dat bied Ziggo nog steeds gewoon aan. Als dat dus het geval is, dan houdt het op en ben je veroordeeld tot analoge televisie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Bij de Netwerk ID 5555 wordt er gebruik van een CI+ module gemaakt.
Zonder dat er een CI+ module gebruikt wordt, gebruik dan de Netwerk ID 4444.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
pa3eia schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:58:
Bij de Netwerk ID 5555 wordt er gebruik van een CI+ module gemaakt.
Zonder dat er een CI+ module gebruikt wordt, gebruik dan de Netwerk ID 4444.
Dat zou daar volledig los van moeten staan. De CI+ module, of liever gezegd de CAM (Conditional Access Module) aangezien CI+ het interface-type is (CI staat immers voor Common Interface), wordt in principe alleen gebruikt als er een gecodeerd signaal gedecodeerd dient te worden. Zolang je die dus niet aanspreekt is dat niet van toepassing. Voor zover ik het begrepen heb is 5555 het default netwerk en wordt 4444 gebruikt voor alternatieve netwerken, allemaal uiteraard in Ziggo-gebied. Voormalig UPC-gebied is daar weer iets anders in.
Maar zoals eerder opgemerkt, informeer anders even bij Ziggo voor de settings.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
kroegtijger schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Dat zou daar volledig los van moeten staan. De CI+ module, of liever gezegd de CAM (Conditional Access Module) aangezien CI+ het interface-type is (CI staat immers voor Common Interface), wordt in principe alleen gebruikt als er een gecodeerd signaal gedecodeerd dient te worden. Zolang je die dus niet aanspreekt is dat niet van toepassing. Voor zover ik het begrepen heb is 5555 het default netwerk en wordt 4444 gebruikt voor alternatieve netwerken, allemaal uiteraard in Ziggo-gebied. Voormalig UPC-gebied is daar weer iets anders in.
Maar zoals eerder opgemerkt, informeer anders even bij Ziggo voor de settings.
Ziggo en UPC gebied werken op tv gebied nagenoeg hetzelfde (I-TV even niet meegerekend).

Het netwerk id bepaald welk netwerktabel er ingelezen moet worden (transportstreams, frequensties, zenders, geluid, etc). Bij netwerk id 5555 worden het standaard pakket opgehaald door de ontvanger, 4444 alleen het basis pakket en 43xxx wordt door de Horizon box gebruikt. Je kunt het 43xxx netwerkid ook gebruiken voor het standaard pakket, echter is dat netwerk id per regio anders. Om het voor de klant makkelijk te maken zijn daarom 4444 en 5555 in het leven geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Als de landelijke netwerk ID 4444 wordt gebruikt worden de niet gecodeerde zenders op voorkeuze kanaal 1 tm 35 geplaatst.

De netwerk ID 43xxx in fUPC is regio gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:11
Netwerk id 4444 is voor de free to air zenders. Dan plaatst hij de sd zenders vooraan.
Netwerk id 5555 is voor de normale zendervolgorde.
Je netwerk id dus veranderen. En dan kun je er wel bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
pa3eia schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:34:
Als de landelijke netwerk ID 4444 wordt gebruikt worden de niet gecodeerde zenders op voorkeuze kanaal 1 tm 35 geplaatst.

De netwerk ID 43xxx in fUPC is regio gebonden.
43xxx is zowiso regio gebonden ook in fZiggo gebied is 43xxx regio gebonden. (Netwerk id 4xxxx is trouwens een Liberty Global dingetje. In het buitenland worden 41xxx en 42xxx o.a. gebruikt.)

In fUPC gebied wordt echter het homing channel (164MHz) vanuit het landelijke headend 1 op 1 doorgezet in de regionale headends. Je kunt in fUPC dus alle fUPC regio's instellen en hij gaat netjes naar die betreffende netwerk instellingen. De regionale headends koppelen alleen de transportstreams op andere frequenties in.

In fZiggo gebied wordt op ieder regionaal headend een eigen homing channel (474MHz) ingekoppeld met daarbij de regionale en landelijke transportstreams. Je kunt dus niet de netwerk instellingen van een ander regionaal headend zien.

Dat er op regionaal niveau transportstreams ingekoppeld worden heeft nu nog te maken met de analoge TV. Om het de gebruiker makkelijk te maken plannen ze daar de transportstreams omheen en dat is ook lange tijd weer gedaan op minder interferentie gevoelige frequenties. Dat laatste stappen ze nu van af. Als analoog uitgeschakeld wordt zou het efficiënter zijn landelijk een zelfde structuur aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in (zie onderaan deze pagina) en toets "OK" op de afstandsbediening.

Flevoland: 43138
Friesland: 43140
Gelderland: 43142
Noord-Brabant: 43144
Noord Holland: 43136
Zuid-Holland: 43146

Vul bij de frequentie '164000' in en toets "OK" op de afstandsbediening. '6900'.
Bovenstaand werkte niet.
Theo74 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:52:
Ik woon zelf ook in de regio Rotterdam en kijk Ziggo TV zonder settopbox of CI kaart. Dit hoeft van mij allemaal

....

uitzendingen te zien, wat er was/nu is/komt en hang je een losse HDD via de USB poort aan de TV dan heb je ook gelijk een PVR waar je via de [Guide] mee op kan nemen.
Medestudenten ontvangen wel gewoon op de fUPC (4444, 164000khz, 64qam,6900) de digitale zenders, waaronder Ziggo Sport en het Ziggo zenderoverzicht.
Als je alleen digitaal kiest bij Automatisch zoeken gaat ie direct naar 100% en vind hij niks.

Ik denk dan ook niet dat het aan de Ziggo-instellingen ligt, maar meer aan mijn Samsung UE40ES5500, moet je iets aanpassen om DVB-C te activeren? In het normale instellingen-menu kan ik niks vinden, wellicht wat in het verborgen service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:05
Antwoord: Nee, dat toestel is uit 2012, ondenkbaar dat DVB-c er niet opzit, of uitgeschakeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Heb je al eens geprobeerd je TV aan te sluiten bij iemand waar het wel goed werkt, mogelijk is het signaal op jouw kamer niet ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een rare vraag, maar de firmware van die tv, van welk land is die? Kwam laatst een tv in de PW tegen waarbij een waarschuwing stond dat die uit 't buitenland kwam en mogelijk niet met de lokale tv-aanbieders overweg zou kunnen. Zie pricewatch: Philips 43PFS5301 Zwart
Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken.
Of denk ik nu te moeilijk? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sjah schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:26:
Antwoord: Nee, dat toestel is uit 2012, ondenkbaar dat DVB-c er niet opzit, of uitgeschakeld is.
Volgens specs zit er DVB-C op.

https://uk.hardware.info/...ue40es5500/specifications
pricewatch: Samsung UE40ES5500 Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 932349 op 12-06-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Laatst online: 22:37
Heb je MijnZiggo? Ik stream het gewoon vanaf mijn iPad naar mijn AppleTV. Ik had ook problemen met het instellen van mijn TV icm Ziggo. Heb het maar zo opgelost dus.

[ Voor 7% gewijzigd door TZC-T1-FX op 12-06-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TZC-T1-FX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:32:
Heb je MijnZiggo? Ik stream het gewoon vanaf mijn iPad naar mijn AppleTV. Ik had ook problemen met het instellen van mijn TV icm Ziggo. Heb het maar zo opgelost dus.
Het zou toch ook anders moeten kunnen? Mijn ouders hebben het met de panasonic tv wel werkende. Ik hoop maar dat de samsung die daar komt het wel gaat doen, anders huur ik wel een decoder erbij voor ze. Met de ipad is niet echt handig voor de leeftijd 70+...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 12-06-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Raven schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:32:
Misschien een rare vraag, maar de firmware van die tv, van welk land is die? Kwam laatst een tv in de PW tegen waarbij een waarschuwing stond dat die uit 't buitenland kwam en mogelijk niet met de lokale tv-aanbieders overweg zou kunnen. Zie pricewatch: Philips 43PFS5301 Zwart

[...]

Of denk ik nu te moeilijk? :P
Lijkt mij op zich een goede zet, om de TV eens aan het netwerk te hangen en te kijken of hij een update vind.
Heb je hier de mogelijkheid niet toe, zoek dan op de Nederlandse Samsung website naar de laatste firmware update en zet deze via de instructies op een USB stick. Steek deze in de TV en geef via het menu --> softwareupdate aan dat de TV deze van de USB stick af moet halen. Eens kijken of dit iets verhelpt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 932349 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:06:
Medestudenten ontvangen wel gewoon op de fUPC (4444, 164000khz, 64qam,6900) de digitale zenders, waaronder Ziggo Sport en het Ziggo zenderoverzicht.
Dat is ook hoe het hoort inderdaad.
Als je alleen digitaal kiest bij Automatisch zoeken gaat ie direct naar 100% en vind hij niks.
Dat geeft aan dat op de gegeven frequentie dus kennelijk geen signaal is. Controleer even goed of er om Khz wordt gevraagd en niet om Mhz (wat dus 164 is ipv 164000) want meestal dat het zoiets dergelijks is.
Ik denk dan ook niet dat het aan de Ziggo-instellingen ligt, maar meer aan mijn Samsung UE40ES5500, moet je iets aanpassen om DVB-C te activeren? In het normale instellingen-menu kan ik niks vinden, wellicht wat in het verborgen service menu?
Op mijn samsung-scherm hoefde ik daar verder niets speciaals voor in te stellen, en is ongeveer van dezelfde leeftijd; misschien een jaartje jonger. Ik zal vanavond anders wel even snel kijken hoe dat ingesteld staat (kan er nu niet bij).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben vandaag bij mijn ouders geweest en heb er eens naar gekeken, het is inderdaad wat raar in de menu's en bij mijn ouders had ik eerst ook moeite om de digitale zenders te krijgen.

Het gaat als volgt goed:

klik op menu op de afstandsbediening
kies systeem
kies herinstalleren
kies nederlands

nu instellen: land = nederland en kanaalbron = interne tuner

dan instellen: antenne = kabel, type = analoog en digitaal, operator = ziggo en bij netwerk kies je vervolgens voor wijzigen

dan stel je het in zoals hier staat vermeld: https://www.ziggo.nl/klan...stallatie-pakket/kabel-tv (zoek daar dus de nummers op die je moet invullen)

en nu het ALLERBELANGRIJKSTE: kies niet voor volgende, maar gebruik de knop scannen die helemaal onderaan het scherm zit, die valt je niet gelijk op. Als je daarop klikt gaat hij 1 a 2 minuten scannen en komen alle digitale zenders erin. Als je net als ik die knop eerst niet ziet en volgende doet gaat hij heel snel scannen en heb je alleen de analoge zenders.

Kwaliteitsverschil in beeld is echt aanzienlijk.

Succes ermee.

ohja, kanaal 925 en verder zijn ook verdwenen sinds de laatste grote actie van ziggo, nu komen alle zenders netjes op de juiste nummers terecht, dus nederland 3 hd op plek 3 en rtl 5 op plek 5. Dat is ook wel fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 24-06-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:04
Het is mij niet duidelijk of de laatste reactie over dezelfde tv gaat als die van OP.
Bij mijn Samsung moet ik kiezen voor snel installeren, dan de gegevens voor Ziggo invoeren.
Alleen dan vindt hij alle zenders, anders is RTL4 niet te vinden.
De volgorde moet ik nog wel aanpassen, maar ook dat kan per tv verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dit gaat over een Samsung tv uit 2016 (geen idee uit welk jaar die van TS komt, maar het probleem is hetzelfde). Snel installeren werkt kennelijk niet meer goed, dan pakt hij alleen de analoge zenders.

Als jij Nederland 1 t/m 3 in HD hebt , dan werkt het kennelijk bij jouw tv wel goed met snel zoeken. Al kan ik niet verklaren waarom jij RTL niet kan vinden op de langzame zoekmethode.

Het blijft lastig bij Ziggo, je hebt dat voormalig upc gebied en het voormalige ziggo gebied en alles is samengevoegd, maar echt handig is het allemaal niet meer als je al met 1 merk op 2 manieren moet proberen de zenders te ontvangen.

Kijk, als het eenmaal werkt is het klaar, maar bij mijn ouders was er wel een groot verschil in beeldkwaliteit. Zelf zou ik voor mijn tv's altijd kiezen voor een smartcard, maar mijn ouders zien toch het verschil niet en het boeit ze ook niets. Ze kijken voornamelijk beneden tv en die boven is er vooral voor erbij als er iemand ziek is ofzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-06-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:04
-volgens Ziggo moet ik zoeken zonder smartcard
-voor RTL4 (HD) is altijd de smartcard nodig
-ik kijk naar HD zenders en digitale zenders (SD) vind hij ook
-ik zoek bewust niet naar analoge zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 11:20
MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:55:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Werkt nog steeds zo in fUPC gebied. Digitale kanalen zijn zonder ci+ te bekijken, alleen voor de commerciële zenders in HD heb je een module nodig.

PVO

Pagina: 1