Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Diverse taken maar bijv. BF:5 spelen op de hoogste settings zal het meeste vragen van mijn systeem. Ik wil het liefst circa 4 jaar met de PC kunnen gamen en niet teveel de settings naar beneden schalen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, ssds, heb ik en ik heb deze voeding al: pricewatch: Corsair RM750i die voor zover ik weet goed moet functioneren in het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat het lijstje wat ik gemaakt heb redelijk voldoet, een exotische setup lijkt mij niet nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil mijn PC circa 4 jaar kunnen gebruiken zonder gezeik. Liever iets meer betalen voor een systeem wat lang blijft werken op maximale (game) instellingen, dan later bij moeten schuiven met upgrades.

Ga je overklokken?
Mogelijk de videokaart maar liever niet.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik een wat input krijgen op de samengestelde lijst. Ik ben bijv. benieuwd of de componenten netjes zullen passen? Ik heb al wat onderzoek gedaan en als ik het goed heb, moet dit goed kunnen. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Zijn er nog zaken die prijstechnisch een stuk goedkoper kunnen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 276,-€ 276,-
1MSI Z370 Gaming Plus€ 113,95€ 113,95
1MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G€ 632,-€ 632,-
1In Win 101C Zwart€ 79,90€ 79,90
1Scythe Mugen 5 Rev. B€ 44,60€ 44,60
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 124,95€ 124,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.399,90

Alle reacties

• Mketelaar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:11
Welke resolutie ga je gamen? 1080,1440 4k?

• hmmmmmmmmmpffff
Mketelaar schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:05:
Welke resolutie ga je gamen? 1080,1440 4k?
1440

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:14
De In Win komt zonder casefans dus die komen er nog bij, een stuk of 3.

Met dit budget en 1440P zou ik een AMD set adviseren. In dat platform zit meer toekomst.

Geheugen is met 2133 erg traag voor Intel en zeker voor AMD.

Bespaar op de ssd en neem een sata M2. Het verschil in laadtijden is nihil.

• hmmmmmmmmmpffff
Uszka schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:17:
De In Win komt zonder casefans dus die komen er nog bij, een stuk of 3.

Met dit budget en 1440P zou ik een AMD set adviseren. In dat platform zit meer toekomst.

Geheugen is met 2133 erg traag voor Intel en zeker voor AMD.

Bespaar op de ssd en neem een sata M2. Het verschil in laadtijden is nihil.
De casefans zal ik inderdaad nog toevoegen.

Is 2133 echt zo traag? Volgens mij maakt dat vooral uit voor videobewerken wat ik niet ga doen. Of verwacht je dat games in de toekomst hier mee profijt van gaan hebben?

Ik heb wat rond zitten kijken en voor gaming wordt op de meeste plekken Intel aangeraden. En ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat AMD beter is?

De 970 Evo is trouwens een M2 disk, toch? Of ben ik nu gek. ;)

In ieder geval bedankt voor je antwoord. De rest ook trouwens.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Games hebben wel profijt van iets sneller RAM geheugen, een paar FPS. in de meeste games.

Zou gewoon 3000Mhz RAM pakken, dat is genoeg

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:02
iCore schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:31:
Games hebben wel profijt van iets sneller RAM geheugen, een paar FPS. in de meeste games.

Zou gewoon 3000Mhz RAM pakken, dat is genoeg
Kun je dat staven? Want ik heb genoeg 'test-cases' gezien dat voor gaming sneller ram eigenlijk helemaal geen hol uitmaakt. Zeker niet na 2133mhz (voor intel that is).

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:00
hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb wat rond zitten kijken en voor gaming wordt op de meeste plekken Intel aangeraden. En ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat AMD beter is?
Bij 120+ FPS is Intel soms net iets sneller tegenover dezelfde AMD (dus 8600K vs 2600x). het gaat hier wel echt over een paar % at most en je ziet het eigenlijk alleen op 1080p omdat daarboven toch vaan de GPU de bottleneck is.

Maar aangezien de prijzen van Intel flink hoog zijn momenteel betaal je dus ~20% meer voor een CPU waarvan je in de praktijk geen verschil gaat merken in performance.

Ook geeft AMD vaak meer cores/threads voor hetzelfde geld waardoor bijvoorbeeld streamen beter gaat en mogelijk toekomstige games die veel aan meer cores hebben soepeler draaien.

Ook heeft AMD momenteel een goed upgradepad terwijl Intel na de huidige generaties naar nieuwe moederborden over gaat.

Het idee dat Intel beter is voor gaming dan AMD is nogal hardnekkig en vooral gebaseerd op dat in de absolute top (intel 9700K en 9900K) Intel sneller is dan AMD (2700x) en daarbij word vaak het prijskaartje vergeten (intel is bijna 2x zo duur). Prijs/performance is AMD vaak een even goede of betere keuze.
De 970 Evo is trouwens een M2 disk, toch? Of ben ik nu gek. ;)
Er zijn 2 dingen bij SSD's. De fysieke aansluiting die SATA of M2 kan zijn en de interface waarover het gaat die SATA600 of PCI-e kan zijn. Een fysieke SATA SSD zal altijd SATA600 interface hebben maar een M2 kan zowel SATA600 als PCI-e zijn.

PCI-e is wel net iets sneller maar alleen in bepaalde scenarios en bij normaal gebruik of gamen niet. De meerprijs is het dus voor een game systeem niet waard. Vergelijk de prijs met pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB (ook M2, maar met SATA600) maar eens, in praktijk zal je geen performance verschil merken.

Algemeen advies. Lees het topic over de BBG van het high-end systeem eens door om de discussie over de keuzes rondom CPU en GPU te begrijpen. [BBG] High-end gamesysteem november
WouterL schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:39:
[...]

Kun je dat staven? Want ik heb genoeg 'test-cases' gezien dat voor gaming sneller ram eigenlijk helemaal geen hol uitmaakt. Zeker niet na 2133mhz.
Aangezien pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 net zo duur is lijkt het me sowieso slim om wel het snellere geheugen te pakken.

[Voor 3% gewijzigd door n3othebest op 15-11-2018 10:52]

• hmmmmmmmmmpffff
Ik heb in ieder geval de disk en geheugen aangepast. Processor ga ik eens goed inlezen. In ieder geval fijn dat er zo wordt meegedacht.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:02
n3othebest schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:50:
[...]

Bij 120+ FPS is Intel soms net iets sneller tegenover dezelfde AMD (dus 8600K vs 2600x). het gaat hier wel echt over een paar % at most en je ziet het eigenlijk alleen op 1080p omdat daarboven toch vaan de GPU de bottleneck is.

Maar aangezien de prijzen van Intel flink hoog zijn momenteel betaal je dus ~20% meer voor een CPU waarvan je in de praktijk geen verschil gaat merken in performance.

Ook geeft AMD vaak meer cores/threads voor hetzelfde geld waardoor bijvoorbeeld streamen beter gaat en mogelijk toekomstige games die veel aan meer cores hebben soepeler draaien.

Ook heeft AMD momenteel een goed upgradepad terwijl Intel na de huidige generaties naar nieuwe moederborden over gaat.

Het idee dat Intel beter is voor gaming dan AMD is nogal hardnekkig en vooral gebaseerd op dat in de absolute top (intel 9700K en 9900K) Intel sneller is dan AMD (2700x) en daarbij word vaak het prijskaartje vergeten (intel is bijna 2x zo duur). Prijs/performance is AMD vaak een even goede of betere keuze.

[...]

Er zijn 2 dingen bij SSD's. De fysieke aansluiting die SATA of M2 kan zijn en de interface waarover het gaat die SATA600 of PCI-e kan zijn. Een fysieke SATA SSD zal altijd SATA600 interface hebben maar een M2 kan zowel SATA600 als PCI-e zijn.

PCI-e is wel net iets sneller maar alleen in bepaalde scenarios en bij normaal gebruik of gamen niet. De meerprijs is het dus voor een game systeem niet waard. Vergelijk de prijs met pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB (ook M2, maar met SATA600) maar eens, in praktijk zal je geen performance verschil merken.

Algemeen advies. Lees het topic over de BBG van het high-end systeem eens door om de discussie over de keuzes rondom CPU en GPU te begrijpen. [BBG] High-end gamesysteem november

[...]

Aangezien pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 net zo duur is lijkt het me sowieso slim om wel het snellere geheugen te pakken.
Baadt het niet, schaadt het niet :) Dat ben ik absoluut met je eens.

• Mketelaar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:11
Ik game ook op 1440P en speel nu BO4 maar wil ook BF5 gaan spelen en heb het volgende systeem gekocht. Icm een 980Ti die ik nog had. Werkt super.

Als je 1440p of hoger speelt is AMD zeker een optie!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1MSI B450M Mortar€ 94,-€ 94,-
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 151,-€ 151,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 571,-

De standaard CPU Cooler werkt bij mij super goed processor blijft onder de 55 graden.

Als kast heb ik de Fractal Design Define Mini C met 1 extra cooler voorin(inlaat).

[Voor 4% gewijzigd door Mketelaar op 15-11-2018 12:18]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True