Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AAA - batterijen ... advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.709 views

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 14:22
Gegroet,

Kerst komt er aan, de dagen worden donker en -heb het geprobeert tegen te houden maar niet gelukt- de vrouw des huizes is weer eens losgeslagen

Ze heeft een stuk of 8 van die redelijk dure -maar ook wel mooie- neppe kaarsen gehaald. Dat vlammetje wordt door een bewegend iets nagebootst en op een paar meter afstand zie je dus gewoon niet dat het fake is. Wel mooi,..

Maar goed, in 1 zo een kaars gaan 3x AAA batterijen, en ik moet dus nu gaan zoeken naar 24 oplaadbare AAAtjes...

Wie kan iets adviseren?

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-06 01:21

TerraGuy

The weirdo with the beard

Heb je al wat gegoogled wat een goede keus zou zijn? Eerste hit als ik zoek op 'test oplaadbare aaa batterijen' is deze: https://nl.hardware.info/...-maar-krachtig-oplaadbaar

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Kijk eens op Amazon.de en daar kan je 16 pack oplaadbare AAA batterijen voor geloof ik iets van € 17 kopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goedkope LED "lampjes" welke 3 AAA (1,5V) batterijen/stuk vereisen?... Moeten die dingen tot kerstmis 2020 continue blijven "flikkeren", of zo?

Haal gewoon een pak goedkope "AAA" batterijen bij de Action en berg al dat spul ná de kerst gewoon op in de juiste verzamelbak bij de milieustraat :+

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• knakker2
TerraGuy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:15:
Heb je al wat gegoogled wat een goede keus zou zijn? Eerste hit als ik zoek op 'test oplaadbare aaa batterijen' is deze: https://nl.hardware.info/...-maar-krachtig-oplaadbaar
4 AAA Eneloop - 750mAh
€ 6,95

Tot zover gekomen, alleen 750mAh, niet zeker of ik dus dan elke paar dagen moet gaan laden.
wimmel_1 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:16:
Goedkope LED lampjes welke 3 AAA (1,5V) batterijen/stuk vereisen?... Moeten die dingen tot kerstmis 2020 continue blijven "flikkeren", of zo?

Haal gewoon een pak goedkope "AAA" batterijen bij de Action en berg al dat spul ná de kerst gewoon op in de juiste verzamelbak bij de milieustraat :+
De 'kaarsjes' zullen waarschijnlijk 10 uur per dag aan staan, dan is misschien oplaadbaar wel zo handig (of zie ik dat verkeerd? )

Verder heb je wel gelijk dat zo rond februari die zooi weer de schuur in gaat. Maar tot die tijd 50 eur uitgeven aan oplaadbare, of elke paar dagen naar de action wandelen,. das waar ik uit moet gaan kiezen :P

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-06 06:26
Of je kijkt ff in het nachtkastje van je vrouw voor extra batterijen. >:)

Tesla Model 3 LR AWD

• knakker2
djmuggs schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:25:
Of je kijkt ff in het nachtkastje van je vrouw voor extra batterijen. >:)
daar gaan 18650 3000mAh batterijen in ... daar zou een kaars een maand of 6 onafgebroken op kunnen branden, helaas past het niet. :+ (de batterij..) .... (....in de kaars)

[Voor 5% gewijzigd door knakker2 op 14-11-2018 00:27]

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-06 01:21

TerraGuy

The weirdo with the beard

Heb je getest hoelang zo'n kaars mee gaat? Het zullen waarschijnlijk led-lampen zijn, kunnen heel lang mee gaan. Ook zonde om 50 euro uit te geven aan oplaadbare batterijen als het prima een heel (of half) seizoen meegaat op één setje. ;)
Ikea heeft 10x AAA voor 1,79 niet-oplaadbaar of 4x oplaadbaar voor 2,99. Dat is dus 5,37 euro of 17,94 euro. Ik zou persoonlijk eerst kijken hoe lang ze het doen op niet-oplaadbaar, al valt de prijs voor oplaadbaar reuze mee, als je een Ikea in de buurt hebt tenminste. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• knakker2
TerraGuy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:36:
Heb je getest hoelang zo'n kaars mee gaat? Het zullen waarschijnlijk led-lampen zijn, kunnen heel lang mee gaan. Ook zonde om 50 euro uit te geven aan oplaadbare batterijen als het prima een heel (of half) seizoen meegaat op één setje. ;)
Ikea heeft 10x AAA voor 1,79 niet-oplaadbaar of 4x oplaadbaar voor 2,99. Dat is dus 5,37 euro of 17,94 euro. Ik zou persoonlijk eerst kijken hoe lang ze het doen op niet-oplaadbaar, al valt de prijs voor oplaadbaar reuze mee, als je een Ikea in de buurt hebt tenminste. :)
das een mooi antwoord!

Nee, niet getest, en zal dat maar eerst eens gaan doen. Geen idee of het led-lampje is, maar ga dat wel bekijken. Zo ja, dan zal het misschien wel even duren voor ze leeg zijn indedaad. Ikea, 10x voor minder dan 2 eur? dan ben ik wellicht voor minder dan 10eur klaar deze winter! Ik ga dit eens nader bekijken en op deze wijze aanpakken

dank! :D

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Ikea batterijen zijn prima dingen, ben zelf ook erg tevreden over de batterijen van de Aldi, al zijn die denk ik wel duurder dan de Ikea.

Groot nadeel van de Ikea: Als je je vrouw meeneemt kom je thuis met inderdaad 3 doosjes batterijen, en nog 200 euro aan andere meuk :+

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-06 10:13

Theo

moederbord

Voordeel van de Aldi batterijen is dat de kans groter is dat er een Aldi in de buurt zit dan een Ikea, plus de reistijd en brandstofkosten zullen dus ook lager zijn.

Mocht je een multimeter in huis hebben dan kun je ook even meten hoeveel stroom z'o'n kaarslampje uit een batterij trekt. Uit een aaa batterij kun je ongeveer 900 mAh halen, dus als je kaars 20 mA verbruikt dan zit je al op 45 uren op een setje van 3 batterijen.

Aan de andere kant. Als de vrouw de kaarslampjes 6 uren per dag aanheeft, en dat gedurende 3 maanden dan is dat zo'n 500 uren. Dan verbruikt een kaars dus 11 setjes batterijen. Met een stukprijs van 20 cent voor een wegwerp en 1.50 euro voor een oplaadbare batterij is het voordeliger om een vracht met oplaadbare batterijen te halen. Dat kost je inc verzending voor 24 Eneloops ongeveer 40 euro. Terwijl het inkopen van 264 aaa wegwerpbatterijen minimaal 52 euro kost, plus benzine en reistijd. en het scheelt je een hele vracht met chemisch afval.....

7400 Wp op het dak

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:16

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Ikea oplaadbare batterijen komen (as far as the legend goes) uit de Eneloop fabriek, zijn topdingen :)

https://petapixel.com/201...s-ikea-ladda-5-batteries/

[Voor 29% gewijzigd door Vaal op 14-11-2018 07:50]

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:48
Heb je nog andere producten in huis die AAA batterijen gebruiken? Denk aan klokken, thermometer, afstandsbediening, etc.

Ik ben zelf sinds een paar jaar volledig over op die eneloop's. Voordeel is dat ze lang hun lading vasthouden wanneer niet in gebruik. Ik hou met nieuwe producten ook zoveel mogelijk rekening dat er AA of AAA in gaat. Ideaal.

Ze hebben wel een speciale oplader nodig, maar gaan dan erg lang mee.

[Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 14-11-2018 08:09]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• 3dmazter
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:39
Of je soldeerd even een 1.5v adapter aan de lipjes waar de batterij tegenaan zit.
Had hier de hele kerst dat ding aan met 0 batterijen.
Adapter in Action remote stopcontact en hij kan met afstandbediening aan.

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:01
Wij hebben ook dergelijke kaarsen thuis staan 3xAAA per kaars. Heb een paar weken terug nieuwe oplaadbare batterijen (AAA duracell, weet niet precies welke maar volgens mij de standaard) en de kaarsen branden daar prima op. Heb ze nog niet hoeven te vervangen.

Nadeel van oplaadbare batterijen met een hoge capaciteit is dat ze vaak flink minder laadcyclussen overleven.

Niet oplaadbare baterijen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

[Voor 14% gewijzigd door Caayn op 14-11-2018 13:01]

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
zag ze zondag bij de lidl liggen een 4 pak oplaadbare AAA voor 2,99 dacht ik?

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI GTX960 2G, 32GB Corsair DDR4

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 00:11
Vaal schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:49:
Ikea oplaadbare batterijen komen (as far as the legend goes) uit de Eneloop fabriek, zijn topdingen :)

https://petapixel.com/201...s-ikea-ladda-5-batteries/
Geen idee of het waar is, maar het zou kunnen.
De Ikea batterijen zijn echt goed en houden hun lading lang vast.
Ideaal.

Ik kan me niet herinneren dat Ikea aangeeft dat je een aparte oplader nodig hebt.
Nu gebruik ik zelf de Ikea (Ladda) oplader en ook die is goed.
Je kan daar gewoon AA en AAA door elkaar van verschillende sterkten in opladen.

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:25
Of gewoon zelf even aan de knutsel, lipo cell inbouwen, laadcircuitje erbij en je hebt oplaadbare kaarsen. Kost hetzelfde aan onderdelen als een paar oplaadbare AAA en is nog leuk ook ;)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-06 14:56

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik snap dat Foto & Video Hardware wellicht niet de meest voor de handliggende plek is om te kijken als je batterijen zoekt voor nepkaarsen, maar de zoekfunctie doet wonderen en had je ongetwijfeld naar dit topic kunnen leiden: [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Verder was eerst even logisch nadenken en nagaan of die dingen überhaupt snel door hun batterijen heen gaan (of op zijn minst hier in je topic even aan kunnen geven om welk product het precies gaat) wel zo handig geweest.

Ik doe deze in elk geval op slot. Verder discussie over oplaadbare batterijen kan prima in bovengenoemd topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True