Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1137999

Topicstarter
Haihai, Tweakers.

Er is al een topic hier over te vinden op Tweakers, maar aangezien t bij mij anders werkt, tja...

Internet leidde me ook niet naar de weg van Rome.

(Selfbuilded cms(based op braincms), db en emu. Ik vind het daarom ook één beetje frappant dat ik het zelf niet zie.

Reacties, verbeteringen en foutjes zijn welkom ! ;)

Error: Warning: PDO::__construct(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. in C:\xampp\htdocs\system\app\classes\class.db.php on line 7

Class.db.php: Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/lhybrb

Global.php: Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/lhyc7b

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Probeer eerst zelf eens te debuggen. Als je dat al hebt gedaan, geef dan aan wat je zelf al hebt geprobeerd en wat er nog nog mis gaat. Nu komt het over alsof je een foutmelding hebt, zelf nog niks hebt geprobreerd, en wij het maar voor je moeten gaan fixen. Dat is niet de bedoeling, programmeren moet je in eerste instantie zelf doen ;). Je screenshots zijn niet zo handig. Je kan makkelijk de relevane code direct in je post zetten.

Maar de foutmelding lijkt me duidelijk, Je geeft een host op die niet bestaat. Dus welke host geef je nu precies op en weet je zeker dat je die ook meegeeft aan PDO?

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 13-11-2018 20:50 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Wat hij zegt. Verder werken de links naar je plaatjes niet (je moet linken naar een afbeelding, niet naar een pagina met de [img] tag. Maar sowieso worden afbeeldingen met code niet op prijs gesteld. Relevante(!) delen(!) code kun je gewoon in je topic plaatsen m.b.v. code tags. Dan heb je op den duur ook niet dat topics helemaal vol staan met dode links/plaatjes (zoals nu, eigenlijk, al het geval is) en daardoor andere mensen die met eenzelfde probleem kampen en op jouw topic uit komen niets meer aan je topic hebben.

En tot slot: zoals al aangehaald door Creepy: heb je al geprobeerd te debuggen? (Debuggen: Hoe doe ik dat?) Want dat hele stuk (en nog wel meer) mis ik in je topicstart (zie ook onze Quickstart voor een volgende keer wanneer je een topic open).

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 13-11-2018 22:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1137999

Topicstarter
Hi there !

Ik heb het zeker zelf proberen te debuggen.
Ik heb me n halve dag scheel gekeken naar mijn host files, om te kijken of er iets fout stond
of een verkeerde code ofzo, maar nergens iets gevonden.

Ik zal wel nog ff kijken of ie ook echt meegeeft aan PDO

Zeker bedankt voor de 'topic-tips' ! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:44
Als ik zo snel kijk lijkt het me dat je ergens variabelen als host, db, user, pass definieert.

Kijk eens wat je daar als host hebt staan. Want daarnaar lijkt de foutmelding te refereren. Wat staat er in die web.config bijvoorbeeld die je hebt open staan.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”