Toon posts:

Rijverbod Duitsland, vanaf wanneer gaat dit in?

Pagina: 1
Acties:

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 10:24
Ik ben op 24 augustus geflitst met een forse snelheidsovertreding binnen de bebouwde kom (42km/h na correctie), domme fout en had ik nooit moeten doen.

Ik heb inmiddels aangegeven dat ik de bestuurder was, en kreeg netjes een betalingsregeling waar ik meteen aan heb voldaan. Bij de boete zat helaas ook een rijverbod van een maand, en hier zet ik mijn vraagtekens bij.

De Duitse staat heeft aangegeven dat ze willen dat ik mijn rijbewijs opstuur, maar lees en hoor verschillende dingen dat dit niet de bedoeling is, aangezien ik het rijbewijs ook in Nederland nodig hebt.. (Kopie?)

Vervolgens lees ik dat ik dit binnen 4 maanden moet regelen (dus voor 24 december), anders gaat deze per 24 december in.

Laat nu net het toeval zijn dat ik over twee weken naar Duitsland moet, en mij de meest slimme optie is om het rijverbod per 24 december in te laten gaan, zodat ik over 2 weken lekker kan rijden in Duitsland.

Mag dit, of ben ik dan de lul bij een tussentijdse controle? Het rijverbod is namelijk officieel nog niet ingegaan?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28
Je stuurt je rijbewijs op, ze plakken er een sticker in, en je krijgt hem weer terug.

Je zou hem, volgens mij, ook langs kunnen brengen. Vanaf het moment dat je de sticker hebt gaat je maand rijontzegging in.

https://wren.co/join/Devian

• Landon
Devian schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:55:
Je stuurt je rijbewijs op, ze plakken er een sticker in, en je krijgt hem weer terug.

Je zou hem, volgens mij, ook langs kunnen brengen. Vanaf het moment dat je de sticker hebt gaat je maand rijontzegging in.
Dus ik zou dit ook kunnen doen op de laatste dag in Duitsland? Ik ben hier 3 dagen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28
Landon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:57:
[...]

Dus ik zou dit ook kunnen doen op de laatste dag in Duitsland? Ik ben hier 3 dagen.
Dan heb je kans dat je niet meer naar huis mag rijden... maar je zou ze het zo even zelf kunnen vragen? In mijn herinnering staat er op je boete een mailadres, daar word vrij vlot op geantwoord.

https://wren.co/join/Devian

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 16:31
Als je 4 maanden de tijd hebt kun je prima over 2 weken naar Duitsland.
En dan zul je officieel tot eind april niet door Duitsland mogen rijden.

Ik heb 2 boetes gehad in Duitsland. Daarop heb ik met dikke stift een handgeschreven brief teruggestuurd dat ik geen Duits spreek. Ik heb op één van de twee een vertaalde brief teruggehad (netjes!), daar heb ik vervolgens weer bezwaar op gemaakt en nooit meer wat van gehoord. Ik rij maandelijks in Duitsland en ben nog nooit aangehouden of gecontroleerd of met een controle oid langs de kant gezet om de bekeuringen. Misschien veel geluk, maar ik zou mij zeker gezien het tijdsframe van 4 maanden niet druk maken.

[Voor 11% gewijzigd door Divak op 13-11-2018 13:24]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30
Er staat tegenwoordig ook een e-mail op die brief. Als je daar naar toe mailt dat je X datum je rijverbod in wil laten gaan dan vragen ze kopie rijbewijs en nemen ze het op in de database. Echter zijn de meeste databases per kanton in Duitsland en zul je dus alleen in die regio je zorgen moeten maken als buitenlander. Als lokaal persoon is het allemaal landelijk opgeslagen ;)

[Voor 10% gewijzigd door Boinkie op 13-11-2018 13:46]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Devian schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:38:
[...]

Dan heb je kans dat je niet meer naar huis mag rijden... maar je zou ze het zo even zelf kunnen vragen? In mijn herinnering staat er op je boete een mailadres, daar word vrij vlot op geantwoord.
Dat mag wel, er zijn eerder topics geweest hier op Tweakers over exact dit punt. De grens over in de desbetreffende deelstaat (of hoe dat heet in Duitsland ;)) langs een politiebureau en je rijverbod gaat de volgende dag in.

@Landon even zoeken op het andere topic, was niet zo heel lang geleden zal 2 - 3 mnd geweest zijn uit mijn hoofd.

edit: tadaa: Landkreis in Duitsland vordert mijn rijbewijs, kan dit?

[Voor 6% gewijzigd door True op 13-11-2018 13:54]

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Landon
Probleem opgelost, heb even gebeld met de Ordnungswidrigkeiten afdeling in Duitsland en kreeg een vrouw te spreken die netjes Nederlands sprak, die gaf mij aan dat ik mijn rijbewijs mag mailen en dat ik zelf een periode mag kiezen per wanneer het rijverbod ingaat.

Super service, had dit niet verwacht en er werd goed met mij meegedacht om te kijken welke periode mij zou schikken.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18

Mx. Alba

die/hen/zij

Kijk op die manier is het niet zo erg om zo'n straf te krijgen. Kunnen we in Nederland nog wat van leren...

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
Mx. Alba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:11:
Kijk op die manier is het niet zo erg om zo'n straf te krijgen. Kunnen we in Nederland nog wat van leren...
That's just wrong 8)7 |:(
Een straf hoor je toch niet te krijgen wanneer het je uitkomt, dan leer je er niet echt iets van?
Ik zou hem zelfs nog scherper durven stellen door te zeggen dat je wanneer zelf het risico neemt door dermate in overtreding te zijn dat je een rijverbod krijgt, dat het rijverbod prima door heel Europa afgedwongen zou mogen worden.

Als afsluiter..voordat ik dat te horen krijg..ik rijd ook wel eens te hard ;)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dus de volgende keer niet bekennen dat jij de bestuurder was en hopen dat de foto onduidelijk is. Dat bespaart je die rijontzegging. Al hoop ik dat je in zo'n geval dan niet een hogere boete krijgt.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18

Mx. Alba

die/hen/zij

HouseQ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:32:
[...]

That's just wrong 8)7 |:(
Een straf hoor je toch niet te krijgen wanneer het je uitkomt, dan leer je er niet echt iets van?
Ik zou hem zelfs nog scherper durven stellen door te zeggen dat je wanneer zelf het risico neemt door dermate in overtreding te zijn dat je een rijverbod krijgt, dat het rijverbod prima door heel Europa afgedwongen zou mogen worden.

Als afsluiter..voordat ik dat te horen krijg..ik rijd ook wel eens te hard ;)
Een straf werkt het beste als de gestrafte zelf de straf begrijpt. Hoe zwaarder en onverbiddelijker de straf is, hoe minder begrip er voor is...

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:41:
[...]

Een straf werkt het beste als de gestrafte zelf de straf begrijpt. Hoe zwaarder en onverbiddelijker de straf is, hoe minder begrip er voor is...
En werkt het slechtste als je (vantevoren) weet dat je hem (legaal) kan ontlopen ;)

• HouseQ
[...]

Agree to disagree ;) De periode waarin een straf ingaat heeft overigens niet zoveel te maken met een straf begrijpen, als wel voelen.
Aikon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:47:
[...]

En werkt het slechtste als je (vantevoren) weet dat je hem (legaal) kan ontlopen ;)
My point exactly :+
Als je die programma's ziet van mensen bij de rechter die dan klagen :ja maar als ik geen rijbewijs heb dan kan ik niet werken.
Erg leuk maar zorg dan gewoon dat je niet op een manier rijdt dat je het risico loopt je rijbewijs kwijt te raken, dan is er niet zoveel aan de hand.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:27
Aikon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:47:
[...]

Je kan hem niet ontlopen, maar je hebt er wel enige inspraak op. De rijontzegging gaat hoe dan ook van pas, en ik kan me niet voorstellen dat ze je rijbewijs niet direct innemen bij een forse overtreding waarbij je wordt aangehouden.

Vind het systeem in Nederland niet slecht - je moet een forse overtreding maken wil je je rijbewijs kwijtraken. Als je dat "onbewust" doet ben je niet met autorijden bezig, dus ook +50 s nachts is gewoon te hard, al is de gevaarzetting kleiner.

Statistieken wijzen uit dat straffen niet per se leidt tot hervorming van gedrag. Leuk dat jij van iemand zijn rijbewijs afneemt, maar dat zegt niet dat die persoon niet vrolijk zonder gaat rijden. Nu denkt OP goed na en is de kans groot dat hij zich ook aan zijn straf houdt. Ik zeg dus ook hulde voor deze aanpak.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zebby schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:53:
[...]

Je kan hem niet ontlopen, maar je hebt er wel enige inspraak op. De rijontzegging gaat hoe dan ook van pas, en ik kan me niet voorstellen dat ze je rijbewijs niet direct innemen bij een forse overtreding waarbij je wordt aangehouden.
Uiteraard, maar als je zelf je rijontzegging kan inplannen kan je hem effectief gezien ontlopen door hem simpelweg in te plannen als je niet in Duitsland hoeft te zijn. Dat is 99% v/d tijd voor de meeste mensen:+

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 10:38
Landon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:36:
Probleem opgelost, heb even gebeld met de Ordnungswidrigkeiten afdeling in Duitsland en kreeg een vrouw te spreken die netjes Nederlands sprak, die gaf mij aan dat ik mijn rijbewijs mag mailen en dat ik zelf een periode mag kiezen per wanneer het rijverbod ingaat.

Super service, had dit niet verwacht en er werd goed met mij meegedacht om te kijken welke periode mij zou schikken.
Je mag zelf kiezen wanneer het rijverbod geld? Zit daar nog een maximum periode op dat je het vooruit mag schuiven? "Ja mevrouw, ik mijn rijverbod graag over 50 jaar laten ingaan. Dan ben ik 90 en rijd ik toch niet meer in Duitsland :+ "

/post

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:10
[...]

Sorry hoor, maar het is toch niet de bedoeling van een straf dat je hem dusdanig kunt inplannen dat je er geen last van hebt?

Het idee van een straf is juist dat je er wel last van hebt zo dat je de volgende keer het niet meer doet omdat die straf zo vervelend is.

Wat leert iemand met zo een straf nu? Dat het geen probleem is als je rijbevoegdheid word ontzegt want ik kan het toch zo regelen dat ik alleen niet mag rijden als het toch niet hoeft?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:57
In Duitsland is de automobilist gewoon een heel stuk beter af, in alle opzichten.
De geld boete voor deze overtreding bedraagt ook " maar " €160, in NL word je geplukt.

Ts heeft denk ik ook zeker wel zijn lesje geleerd, is ook al duidelijk in zijn eerste post.
Dat TS de datum van zijn rijverbod min of meer zelf mag bepalen lijkt wellicht ineffectief, maar ik denk dat het alsnog een duidelijk signaal af geeft.
Ze willen je gewoon voor minimaal een maand niet op hun wegen hebben omdat je je hebt misdragen.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:10
@JohanNL Ik heb soms het idee dat de boetes in NL er voor zorgen dat mensen gewoon lachen als ze een boete krijgen uit andere landen.

Boetes in FR zijn ook extreem laag in vergelijking met NL. Goed, eigenlijk moet je nog punten aftrek krijgen wat dan weer wel een effectief middel is maar aangezien we dat niet hebben hier komt je met 45 euro weg als je meteen betaald en maar een beetje te hard reed op de snelweg. In NL word je inderdaad meteen geplukt als of je probeert de Staat op te lichten (dat is immers erger dan moord in Nederland).

• HouseQ
[...]

Statistieken wijzen uit dat straffen niet per se leidt tot hervorming van gedrag. Leuk dat jij van iemand zijn rijbewijs afneemt, maar dat zegt niet dat die persoon niet vrolijk zonder gaat rijden. Nu denkt OP goed na en is de kans groot dat hij zich ook aan zijn straf houdt. Ik zeg dus ook hulde voor deze aanpak.
Statistieken wijzen uit dat helemaal geen straffen in z'n totaal niet leidt tot hervorming van gedrag :X

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mx. Alba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:11:
Sowieso die boetebedragen in Duitsland, heb er hier nog één liggen voor 14km te hard... 10 euro boete...
Wilde eigenlijk nog fooi overmaken! :+

In Nederland zie ik het gewoon als extra belastingmaatregel. Betaal wat extra belasting en de regels gelden niet voor jou.

Ik heb veel meer respect voor de Duitse manier en zal mij in het vervolg eraan proberen te houden. Zijn genoeg onbeperkte stukken... Dus even inhouden, geduld!
LOTG schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:32:
[...]

Sorry hoor, maar het is toch niet de bedoeling van een straf dat je hem dusdanig kunt inplannen dat je er geen last van hebt?

Het idee van een straf is juist dat je er wel last van hebt zo dat je de volgende keer het niet meer doet omdat die straf zo vervelend is.

Wat leert iemand met zo een straf nu? Dat het geen probleem is als je rijbevoegdheid word ontzegt want ik kan het toch zo regelen dat ik alleen niet mag rijden als het toch niet hoeft?
Geen last van is een relatief begrip...
Mensen die spontaan (vooral in december-maart) even naar duitsland willen voor een kerstmarkt of een weekendje weg of skien kan dan niet meer. Dus je hebt er altijd last van, dat er makkelijk omheen te werken is is inherent aan het buitenlanderschap. Doordat je niet in Duitsland woont ben je altijd in het voordeel boven een Duitser zelf.

Maar mocht dit ook voor de Duitser gelden. Zelf de periode kiezen, dan kan hij hele belangrijke afspraken ontzien. Het doel is nooit iemand zo hard te raken dat hij baan en huis kwijtraakt. Het doel is een straf die wordt toegepast, als dat een periode beter uitkomt dan een andere periode, wil dat niet zeggen dat hij er geen last van heeft, maar hij wordt niet onevenredig hard geraakt. Wat ook niet het doel is van een boete...
Klopt, heb ik ook.
In het begin voelde je je even kut en daarna weer verder.

Maar na een paar boetes van 4km te hard, raak je verhard. Rijd ik liever wat meer te hard, heb ik meer "waar voor mijn geld".

Het heeft ook niets meer met verkeersveiligheid te maken. Dus het is gewoon de staatskas spekken, prima, dan spek ik iets extra en mag ik geoorloofd te hard rijden (zolang het wet mulder is). Boven de 30km te hard en 40km te hard op snelwegen is het een ander verhaal.

Overigens pas ik dit eigenlijk alleen op snelwegen toe, daar acht ik het veilig om harder te rijden, in woonwijken en stedelijk gebied met fietsers en voetgangers niet.

[Voor 71% gewijzigd door BlakHawk op 15-11-2018 12:55]

Youtube: DashcamNL

• Landon
Sand0rf schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:18:
[...]

Je mag zelf kiezen wanneer het rijverbod geld? Zit daar nog een maximum periode op dat je het vooruit mag schuiven? "Ja mevrouw, ik mijn rijverbod graag over 50 jaar laten ingaan. Dan ben ik 90 en rijd ik toch niet meer in Duitsland :+ "
Yes, deze moet wel binnen 4 maanden ingewilligd worden anders is het verbod van kracht aan het einde van de 4 maanden periode.

Ik gaf aan dat ik eind volgende maand naar Duitsland wilde, en kreeg meteen de tip om een kopie meteen op te sturen zodat het rijverbod meteen van kracht kon. O-)

OT: Heb er wel degelijk van geleerd, dubbel check de volgende keer of Flitsmeister wel goed aan staat.

• Zebby
dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:45:

Klopt, heb ik ook.
In het begin voelde je je even kut en daarna weer verder.

Maar na een paar boetes van 4km te hard, raak je verhard. Rijd ik liever wat meer te hard, heb ik meer "waar voor mijn geld".

Het heeft ook niets meer met verkeersveiligheid te maken. Dus het is gewoon de staatskas spekken, prima, dan spek ik iets extra en mag ik geoorloofd te hard rijden (zolang het wet mulder is). Boven de 30km te hard en 40km te hard op snelwegen is het een ander verhaal.

Overigens pas ik dit eigenlijk alleen op snelwegen toe, daar acht ik het veilig om harder te rijden, in woonwijken en stedelijk gebied met fietsers en voetgangers niet.
Ik zit er precies hetzelfde in. Ben al een tijd boetevrij, maar dat komt meer door mijn huidige route dan aan mijn snelheid. Al helpt het niet dat er nu bijna permanent file staat...

Op de snelweg is het overigens ook bij 30+ dat je boete geregistreerd wordt. Dus ik hou me aan de max +30 (snel), +20 (rand/N weg), +10 bbk. Niet dat ik het altijd doe, moet ook kunnen natuurlijk, maar dat is wel mijn stelregel.
Verbaas me er altijd over dat er mensen 140 rijden bij 100, en dan wordt het 130 en blijven ze 140 rijden?

Sowieso zijn geldboetes, zelfs op % inkomen, een soort kromme regelgeving dat "rijken" voor een beetje extra de regels aan de laars kunnen lappen.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
JohanNL schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:45:
In Duitsland is de automobilist gewoon een heel stuk beter af, in alle opzichten.
De geld boete voor deze overtreding bedraagt ook " maar " €160, in NL word je geplukt.
Nee hoor, hier in Duitsland is de kwaliteit van het wegdek een stuk lager. Worden wegwerkzaamheden een stuk onhandiger uitgevoerd. Staan veel bruggen op instorten. Dus zeker niet beter in alle opzichten. Minder betuttelend dan Nederland waar voor elke scherpe bocht een bord staat en inhalen bijna nergens meer mag. Hier in Duitsland moet je duidelijk meer nadenken bij het rijden.
Overigens heb ik ook eens €666,34 betaald voor 54 km/h te snel (en dat ging per ongeluk!) dus goedkoper is het ook niet altijd.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:43
Landon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:04:
OT: Heb er wel degelijk van geleerd, dubbel check de volgende keer of Flitsmeister wel goed aan staat.
Of misschien niet veel te hard rijden en mensenlevens in gevaar brengen?
Of is het een gevalletje "als niemand de boom hoort vallen maakt hij geen geluid" |:(

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zebby schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:05:
[...]
Op de snelweg is het overigens ook bij 30+ dat je boete geregistreerd wordt.
Nee, op de snelweg is dat vanaf 40KM/h te snel.
39 na correctie op de snelweg is dus gewoon een standaard Mulder geldboete, gaat niet via de officier en is ook niet geregistreerd bij justid.

[Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 15-11-2018 13:25]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Roenie
  • Niet online
dragonhaertt schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:21:
[...]
Of misschien niet veel te hard rijden en mensenlevens in gevaar brengen?
Of is het een gevalletje "als niemand de boom hoort vallen maakt hij geen geluid" |:(
In het geval van de TS (>40 te snel binnen de bebouwde kom) zou je een punt kunnen hebben al waren wij daar niet bij. Daarbij kun je dat ethisch afkeuren, maar dat maakt de stelling van de TS natuurlijk niet minder waar. Flitsmeister is uitermate geschikt om 'belastingboetes' op de snelweg te voorkomen.

• BlakHawk
mashell schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:18:
[...]

Nee hoor, hier in Duitsland is de kwaliteit van het wegdek een stuk lager. Worden wegwerkzaamheden een stuk onhandiger uitgevoerd. Staan veel bruggen op instorten. Dus zeker niet beter in alle opzichten. Minder betuttelend dan Nederland waar voor elke scherpe bocht een bord staat en inhalen bijna nergens meer mag. Hier in Duitsland moet je duidelijk meer nadenken bij het rijden.
Overigens heb ik ook eens €666,34 betaald voor 54 km/h te snel (en dat ging per ongeluk!) dus goedkoper is het ook niet altijd.
Zelfs zonder scherpe bochten schieten die borden als onkruid uit de grond :(
Er staat nog net geen bord onder hoe je je reet behoort af te vegen :?

[Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 15-11-2018 13:58]

• Roenie
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:56:
[...]

Zelfs zonder scherpe bochten schieten die borden als onkruid uit de grond :(
Er staat nog net geen bord onder hoe je je reet behoort af te vegen :?
En dan ook nog overdreven voorzichtig. Als er in Duitsland een adviessnelheid gegeven word, dan kun je dat maar beter opvolgen.

• BlakHawk
Roenie schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:22:
[...]
En dan ook nog overdreven voorzichtig. Als er in Duitsland een adviessnelheid gegeven word, dan kun je dat maar beter opvolgen.
Juist, of helemaal niet.
Gewoon 100 buiten bebouwde kom en voor een scherpe bocht een bord dat er een bocht aankomt.
Met 100 kun je hem niet nemen, maar common sense bepaald dat je beter van het gas af kunt, want er komt een bocht aan.

In Nederland ga je een km van te voren naar 80, 500 meter van tevoren naar 60, dan een 100 meter van te voren naar 50 met het liefst een flitspaal en vlak voor de bocht een drempel.

• HouseQ
dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:29:
[...]

Juist, of helemaal niet.
Gewoon 100 buiten bebouwde kom en voor een scherpe bocht een bord dat er een bocht aankomt.
Met 100 kun je hem niet nemen, maar common sense bepaald dat je beter van het gas af kunt, want er komt een bocht aan.

In Nederland ga je een km van te voren naar 80, 500 meter van tevoren naar 60, dan een 100 meter van te voren naar 50 met het liefst een flitspaal en vlak voor de bocht een drempel.
Overdrijven is ook best een vak ;) . Een quick search levert op dat er tenminste 50 meter recht rijvlak moet zijn om een juiste meting van je snelheid uit te kunnen voeren.

• Zebby
[...]

Juist, of helemaal niet.

Als het pikdonker is wil die bocht nog wel eens wat lastiger in te schatten zijn. Af en toe is er inderdaad een informatie overload, maar dat is vooral binnen de steden.

Op de snelweg heb ik in ieder geval niet meegemaakt dat er meer dan 1 bord staat met verplichte snelheid - meestal dan 80 - en met regelmaat 1 met een adviessnelheid. Dat is niet "als je harder gaat vlieg je de bocht uit", maar "zo kun je comfortabel en veilig door de bocht".

De matrixborden zijn ter ondersteuning van het verminderen van de filevorming. Tuurlijk staan ze wel eens "voor niks", maar je wordt in ieder geval niet verrast. Dat heb ik in het buitenland wel eens gehad, dus ik waardeer die matrixborden enorm. En stel dat we allemaal in de perfecte wereld zouden leven en iedereen remt (op de motor) netjes af naar die snelheden, dan zal de file substantieel minder lang duren doordat het verkeer blijft stromen i.t.t. dat opgefokte start/stop verkeer.
Maar goed, momenteel veroorzaak je juist een gevaarssituatie als je die snelheden moet volgen, dus we doen maar enigszins met het verkeer mee.

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:46
[...]

Juist, of helemaal niet.

Je kunt ook overdrijven. Onze infrastructuur is ook niet echt te vergelijken, deze is vele malen beter. Fietsers die de gelegenheid krijgen drukke wegen over te steken buiten de bebouwde kom. Ook hebben we lang niet zo veel ruimte als Duitsland, maar wel veel auto's, dus weinig spreiding. We hebben de best opgeleide chauffeurs omdat de rijexamens streng zijn en het verkeer is heel erg veilig. Ook omdat weggebruikers zelf soms de rol innemen van andere weggebruikers, als zij op een ander tijdstip zelf op de fiets zitten bijvoorbeeld. Je weet dus goed hoe iedereen zich (waarschijnlijk) gedraagt in het verkeer waardoor wij allen beter anticiperen en het verkeer weer veiliger word ten opzichte van andere landen waar mensen als resultaat een stuk minder mobiel kunnen zijn. En dat is jammer.

[Voor 3% gewijzigd door KleineJoop op 15-11-2018 18:50]

• Marcel Br
  • Laatst online: 20:17
LOTG schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:32:
[...]

Het idee van plannen is ook dat je er geen extreme last van krijgt.
Dus niet je werk er door kwijtraakt of zoiets.

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:18

Beyond

Dussssss.......

Paar jaar geleden geflitst. Geldboete gelijk betaald. Rijbewijs niet opgestuurd. Uiteindelijk kreeg ik een maand rijverbod op de door hen gestelde datum. Case closed.

Ik hoefde niet in Duitsland te zijn :)

Al het goeie.......

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Onnodige reactie... reageer inhoudelijk of reageer niet, maar niet zo.

[Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 21-11-2018 14:27]

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

Mee eens. Ik heb in dezelfde situatie als TS gezeten en had alle begrip voor de ontzegging. Mede door de behulpzaamheid van de medewerkers. Kom daar in Nederland maar eens om, daar wordt je verketterd door justitie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee