AppleCare+ vs AppleCare protection plan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 17:35
Vandaag iets vreemd meegemaakt.
Voor mijn pasgekochte iPad was ik geïnteresseerd in de extra dekking die AppleCare+ biedt.
Het lukte me niet om dit online af te sluiten, dus belde ik deze morgen naar de helpdesk.

Meer dan een halfuur aan de lijn gehangen, de verschillende personen aan de andere kant van de lijn vonden het ook gek dat het me niet lukte.

Uiteindelijk bleek dat, doordat ik een Belg was, ik geen AppleCare+ kon afsluiten.

Ik kan enkel een AppleCare protection plan afsluiten.

Nu, ik heb al redelijk wat informatie gezocht, maar ik lijk door het bos de bomen niet meer te zien.

Mijn vraag is nochtans erg éénduidig.

Wat is het verschil tussen AppleCare+ en Applecare protection plan? Is er wel verschil?

Hopelijk kan iemand hier mij duidelijkheid brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Met AppleCare+ ben je ook gedekt voor 2 incidenten(schade) waar je dan een eigen risico voor moet betalen.
Met AppleCare protection plan breid je je garantie uit, waardoor je ook in het 2e jaar terecht kan bij Apple.

Beide zijn trouwens wereldwijd. Alleen + is dus niet overal af te sluiten omdat het een soort verzekering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Dus, concreet. Als ik mijn iPad laat vallen in België ben ik met Apple Care Protection Plan NIET gedekt.
Laat ik mijn iPad als Nederlander vallen ben ik met Applecare+ wel gedekt?
Hmmm, beide kosten toch even veel?

AppleCare protection plan is dus een ‘gewone’ uitbreiding van de fabrieksgarantie met een extra jaar?

Ik wil hier zeker geen polemiek starten, maar ben ik met de Europese garantiewet niet sowieso gedekt voor 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Had je dit niet beter aan Apple kunnen vragen?
In Nederland is de Support nu nog open, heb je veel sneller antwoord lijkt mij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:25
Dwezz schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:24:
Dus, concreet. Als ik mijn iPad laat vallen in België ben ik met Apple Care Protection Plan NIET gedekt.
Laat ik mijn iPad als Nederlander vallen ben ik met Applecare+ wel gedekt?
Hmmm, beide kosten toch even veel?

AppleCare protection plan is dus een ‘gewone’ uitbreiding van de fabrieksgarantie met een extra jaar?

Ik wil hier zeker geen polemiek starten, maar ben ik met de Europese garantiewet niet sowieso gedekt voor 2 jaar?
Je hebt standaard 1 jaar fabrieksgarantie. In het eerste jaar kun je dus altijd bij Apple terecht. De jaren daarna kun je alleen bij de verkoper terecht. Als je de iPad ook bij Apple hebt gekocht, dan kun je dus zowel het eerste jaar als het tweede jaar bij Apple terecht. Koop je het product niet bij Apple, dan kun je na het eerste jaar daar niet meer heen voor garantie.

Met het AppleCare Protection Plan kun je de garantie bij Apple verlengen naar twee jaar. Daarmee kun je dus, ongeacht waar het apparaat gekocht is, twee jaar lang terecht bij Apple voor garantie. Als je de iPad bij Apple gekocht hebt, dan is het dus niet nodig om het AppleCare Protection Plan erbij te kopen, aangezien je sowieso al twee jaar garantie krijgt van Apple.

Het AppleCare+ plan is meer een verzekering en dekt ook schade veroorzaakt door ongelukjes. Stel jij laat je iPad vallen en het scherm breekt, dan betaal je alleen een eigen risico van €49. Dit kan je maximaal twee keer doen.

In België is het niet mogelijk om AppleCare+ aan te schaffen. Dit wordt niet door Apple aangeboden en je enige optie is het AppleCare Protection Plan, dat je dus niet beschermt tegen ongelukjes en zinloos is als je de iPad bij Apple hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Bedankt voor de heldere uitleg.
Pagina: 1