Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

simkaart + 4g modum of DVDSL?

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-06 14:04

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Goedemiddag heren,

Wij zitten hier thuis met nogal traag internet, 15-16mbit.
Nu levert KPN een 4g modum als je <16mbit zit. Hier wordt net overheen gemeten binnen de modum, dus we mogen geen 4g vanuit KPN.

Nu biedt XS4all D(ual)VDSL aan, waarmee ze 2x internet aansluiten. Dus 2x(15-16)mbit.

Het probleem met ADSL/VDSL is dat de ping hoog is, 30-50ms ofzo naar de kpn server.
En het probleem is dat uploaden en downloaden niet tegelijk kan. We hebben 2mbit upload, als je via torrents of bepaalde programma's werkt die rond de 1 mbit uploaden, wordt de download snelheid gehalveerd. Dus 1mbit upload, houden we nog maar 5-8 mbit over. Dat is echt een drama.

Met XS4all wordt de upload dan 4mbit, maar we houden het probleem dat je niet tegelijk kan uploaden en downloaden. En voor werk moet ik weleens wat uploaden, dus dat spiked af en toe het hele internet neer.

Zou je ook het internet abbonnement kunnen afzeggen, zelf een 4g modum+simkaart kopen en dit als netwerk binnen huis gebruiken? Zo zijn we goedkoper uit en hebben we een stuk sneller internet.

TV doen we over de schotel, omdat we nu al te weinig bandbreedte hebben.

Oplossingen en ideeën zijn welkom.

Mvg.
Mirno

我的名字是Mirno

• Felix!
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 14:52
Ja, dat kan. Hiervoor zijn speciale abonnementen te krijgen, zoals:

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

No one is listening until you fart

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:54
Het kan, maar bonded Vdsl (en niet dual vdsl) heeft echt de voorkeur over een 4g modEm.. staan genoeg topics over.. ook over performance van 4G modems
latency op 4g is waarschijnlijk ook hoger. Overigens is 30-50ms niet heel dramatisch hoog..

Dat je download er onder lijdt als je upload dicht slibs hou je ook bij 4g. Je kunt bij torrents beter je upload cappen om dat te voorkomen..

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:40

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is er alleen ADSL aansluiting? Anders kan je overgaan naar Ziggo.

Vanaf 2020 moet een ISP iedereen met een internetverbinding 30Mbps leveren (BRON)

Review QNAP TS-230 NAS

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:41
Dutchredgaming schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:34:
Is er alleen ADSL aansluiting? Anders kan je overgaan naar Ziggo.

Vanaf 2020 moet een ISP iedereen met een internetverbinding 30Mbps leveren (BRON)
Gelukkig staat in diezelfde link ook:
In terms of the three targets, while nearly all Member States achieved the basic broadband coverage target by 2013, this will most likely not be the case for the 2020 target for fast broadband.
Er staat ook nog benoemd dat alléén Hongarije en Duitsland een realistische kans maken dat doel te halen, de andere lidstaten niet.

Streven naar ≠ moeten.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:37
Precies. Er zit nogal een verschil tussen strategische targets (waar men het hier over heeft) en een EU wet.

On topic: BVDSL zal je probleem niet direct geheel wegnemen maar VDSL heeft over het algemeen wel een lagere ping dan ADSL. Waar je nu op zit kan je het beste even checken in je router (inloggen en zoeken naar de DSL gegevens van je verbinding).

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Okee, bedankt voor jullie reacties!

BVDSL was idd het woord.
We hadden ADSL. Dit had 8mbit/s
Toen VSDL, naar 15/16Mbit/s
En we kunnen naar BVDSL richting 34-36Mbit/s (+ dubbele upload)

Ons ADSL ping was 2x lager dan de VDSL ping, dus dat is wel echt lager geworden (misschien door het 3-voudige signaal door 1 kabel? )

Nu vraag ik me af, kunnen we wel echt BVDSL gebruiken, weet geeneens of er een dubbele kabel loopt, maar XS4ALL zegt dit te kunnen doen. De vraag is waarom biedt KPN deze service niet?

Bij KPN mogen we alleen <16mbit een 4g modum. We zitten precies op 16Mbit en vallen hier dus niet onder -.- Daarom wil ik dus overstappen.

We hebben helaas geen kabel voor Ziggo, en glasvezel zie ik komende 2-5 jaar nog niet gebeuren.

Nu lijkt de mogelijkheid om van VDSL naar BVDSL te gaan (KPN -> XS4ALL) met zo'n 35Mbit up en 4Mbit down.Kost zo'n €40-45 in de maand geloof ik.

Of we nemen een 4g modum+ sim met 50-200Mbit/s , twv zo'n €20 in de maand?
ExiZTeNcE schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:10:
Het kan, maar bonded Vdsl (en niet dual vdsl) heeft echt de voorkeur over een 4g modEm.. staan genoeg topics over.. ook over performance van 4G modems
latency op 4g is waarschijnlijk ook hoger. Overigens is 30-50ms niet heel dramatisch hoog..

Dat je download er onder lijdt als je upload dicht slibs hou je ook bij 4g. Je kunt bij torrents beter je upload cappen om dat te voorkomen..
Waarom BVDSL ipv 4g? 4g is sneller en goedkoper? Of mis ik iets.
ExiZTeNcE schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:10:

Download bijna niet meer met torrents, maar programma's voor de beurs, of heel soms via PLEX upload (wat eigenlijk nu absoluut niet kan) zorgen ervoor dat het internet wegvalt.
Ik zit bij Binck, en die vragen via hotspot met de telefoon al 10Mbit aan upload. Op de wifi (of LAN) vraagt dit de maximale 2mbit, waardoor er weinig meer overblijft als download snelheid. Met als gevolg dat alle grafieken super lang moeten laden, heel erg vervelend. Snap ook niet wat Binck met al die data moet. :?
Blijf maar uploaden naar die gasten 8)7

[Voor 45% gewijzigd door mirno op 13-11-2018 23:40]

我的名字是Mirno

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-06 09:17
10Mbit naar Binck lijkt me wel erg veel, want wat moeten ze met gegevensvan jou, behalve als je een transactie zou doen. Download 10Mbits lijkt me ook veel vanaf Binck, ook al zou je alle beurskoersen realtime bekijken zou dan minder zijn.
Ik zou echt eens kijken wat daar mis is.

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Het is trouwens modem, niet modum :)

• ExiZTeNcE
mirno schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:37:
Okee, bedankt voor jullie reacties!

BVDSL was idd het woord.
We hadden ADSL. Dit had 8mbit/s
Toen VSDL, naar 15/16Mbit/s
En we kunnen naar BVDSL richting 34-36Mbit/s (+ dubbele upload)

Ons ADSL ping was 2x lager dan de VDSL ping, dus dat is wel echt lager geworden (misschien door het 3-voudige signaal door 1 kabel? )

Nu vraag ik me af, kunnen we wel echt BVDSL gebruiken, weet geeneens of er een dubbele kabel loopt, maar XS4ALL zegt dit te kunnen doen. De vraag is waarom biedt KPN deze service niet?

Bij KPN mogen we alleen <16mbit een 4g modum. We zitten precies op 16Mbit en vallen hier dus niet onder -.- Daarom wil ik dus overstappen.

We hebben helaas geen kabel voor Ziggo, en glasvezel zie ik komende 2-5 jaar nog niet gebeuren.

Nu lijkt de mogelijkheid om van VDSL naar BVDSL te gaan (KPN -> XS4ALL) met zo'n 35Mbit up en 4Mbit down.Kost zo'n €40-45 in de maand geloof ik.

Of we nemen een 4g modum+ sim met 50-200Mbit/s , twv zo'n €20 in de maand?

[...]

Waarom BVDSL ipv 4g? 4g is sneller en goedkoper? Of mis ik iets.

[...]

Download bijna niet meer met torrents, maar programma's voor de beurs, of heel soms via PLEX upload (wat eigenlijk nu absoluut niet kan) zorgen ervoor dat het internet wegvalt.
Ik zit bij Binck, en die vragen via hotspot met de telefoon al 10Mbit aan upload. Op de wifi (of LAN) vraagt dit de maximale 2mbit, waardoor er weinig meer overblijft als download snelheid. Met als gevolg dat alle grafieken super lang moeten laden, heel erg vervelend. Snap ook niet wat Binck met al die data moet. :?
Blijf maar uploaden naar die gasten 8)7
Zijn legio topics over leveren van bonding door XS4all en niet Door KPN. Xs4all geeft een aannemer gewoon opdracht om een extra aderpaar in te lassen zodat jij bonding af kan nemen, KPN wil niet voor die kosten opdraaien en weigert dit dus te doen. Alleen waar er al 2 lijnen ingelast zijn levert KPN bonding. Als xs4all zegt dat dat geregeld wordt kan je er dus vanuit gaan dat dat ook zo is. Ervaringen zijn iig goed overal.

Waarom bvdsl en geen 4G? Bvdsl is veel stabieler qua bandbreedte, snelheid en latency als 4G. Daarnaast is jouw 50-200Mbps erg optimistisch. Kijk eens hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1885361

En qua Binck, ga dat eens uitzoeken, kan nooit zo zijn dat dat je verbinding onderuit trekt...

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
bernardV schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:46:
10Mbit naar Binck lijkt me wel erg veel, want wat moeten ze met gegevensvan jou, behalve als je een transactie zou doen. Download 10Mbits lijkt me ook veel vanaf Binck, ook al zou je alle beurskoersen realtime bekijken zou dan minder zijn.
Ik zou echt eens kijken wat daar mis is.
Binck werkt helaas niet heel snel. Vooral als je een lijst met turbo's/opties etc. open hebt, nu gaat het al beter.
De data die ik nu moet uploaden zijn continu spikes van 2 mbit (onze max) via 4g meet ik spikes rond de 10mbit.

Werkt nu al wat sneller bij Binck, nu ik minder data heb, maar blijf de grote hoeveelheid upload data gek vinden, ook via wireshark gekeken. Komt consequent terug tijdens de binck webapplicatie.
ExiZTeNcE schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:05:
[...]

Zijn legio topics over leveren van bonding door XS4all en niet Door KPN. Xs4all geeft een aannemer gewoon opdracht om een extra aderpaar in te lassen zodat jij bonding af kan nemen, KPN wil niet voor die kosten opdraaien en weigert dit dus te doen. Alleen waar er al 2 lijnen ingelast zijn levert KPN bonding. Als xs4all zegt dat dat geregeld wordt kan je er dus vanuit gaan dat dat ook zo is. Ervaringen zijn iig goed overal.

Waarom bvdsl en geen 4G? Bvdsl is veel stabieler qua bandbreedte, snelheid en latency als 4G. Daarnaast is jouw 50-200Mbps erg optimistisch. Kijk eens hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1885361

En qua Binck, ga dat eens uitzoeken, kan nooit zo zijn dat dat je verbinding onderuit trekt...
Mijn latency via telefoon als hotspot was bijna nog beter dan de ADSL verbinding. Ook werkte de webapplicatie een stuk sneller. Zal het straks nog wel even testen en de resultaten neerzetten.

Nouja, als ik binck opstart. Krijg je een upload sequence, met 2mbit (onze max) aan upload duurt de sequence langer. En bij elk tijd-frame dat ik wissel moet dit opnieuw gebeuren.
Als ik die 1-2mbit upload, blijft er van de 15mbit nog naar 5-8 mbit over ofzo.

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hier de afbeeldingen:
Standaard: https://ibb.co/jMghqL (pung zit ook weleens rond de 21)

Upload tijdens binck: https://ibb.co/jnkdx0

snelheid tijdens starten van binck: https://ibb.co/nyQ6jf (hier was ik beetje laat, dus er is in dit geval meer over)

Met de 4g: https://ibb.co/ktDen0

En de upload snelheid door binck: https://ibb.co/mgHN70
Die 10Mbit duurt nu wel maar heel kort hoor. Dit duurt echter veel langer als ik een lijstje met "turbo's" open zet in binck.
Maar dit zorgt er wel voor dat de boel een stuk sneller is op mijn 4g hotspot dan op de wifi.

Dus als ik die snelheden zie, beide ping rond de 20, maar met BVDSL halen we rond de 35mbit/4mbit (down/up)
Dan kan ik toch beter voor een 4g modum kiezen lijkt mij?

(Zal zo de forums even doornemen)
p.s.
Afbeeldingen werken niet via de [img] tool...

[Voor 84% gewijzigd door mirno op 14-11-2018 09:39]

我的名字是Mirno

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:15
Je moet de [IMG] tag ook iets anders gebruiken: [img]http:// sitevanplaatje.com/afbeelding.png[/img]

Dan krijg je dit:

In jouw geval moet je dus de link hebben:

Voordeel van BVDSL is de het stabieler is dan 4G en gegarandeerd +-30Mbit, continue levert. 4G kan 100Mb leveren, maar soms ook maar 10Mb, maar net hoe druk het is op dat netwerk.

Overigens zie ik ook dat je met Experiabox v9 bent verbonden over de wifi. Kun je je computer ook bekabeld aansluiten? Heeft dat ook effect?

De Wifi van de V9 is namelijk niet al te fantastisch; ik zou als het mogelijk is KPN bellen en dat modem eerst laten vervangen voor een betere V10.

• ExiZTeNcE
Klopt inderdaad wat Krakendmodem zegt. Daarnaast heeft de v9 geen 5Ghz band. Als je op 2,4Ghz veel interferentie hebt van andere bands heb je eenzelfde probleem.
Probeer eens te verbinden met een utp kabel inderdaad en mogelijk modem ruilen.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Kabel en wifi is gelijk.

Buitengebied en houten huis. Dus dat zit wel prima.
Snelheid op wifi is net zo snel als bekabeld.
Gaat dus echt om wat er binnen komt.

Qua stabiliteit, wederom het is hier in een buitengebied dus verwacht niet dat het enorm onstabiel zal zijn, stad is een ander verhaal. Of zit ik hier zo erg naast?

我的名字是Mirno

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:15
Nee, je zit er niet naast. Maar de latency is vaak wel lager via een kabel dan bij draadloos.

Bedoel je met stabiliteit de 4G of je wifi?

Ik ben zelf ook net zo hoor. Ik haal ook makkelijk 50Mbit op de wifi, dezelfde snelheid als het abonnement van 50Mb ;). En toch test ik ook op de kabel om te kijken of er veel verschil is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True