Hallo,
het speciale topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind ik helaas niet hier: topic 1531704. Ik krijg een melding dat ik geen toegang heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemene taken (browsen, email, word en excel etc.) en foto- en videobewerking. Voornamelijk foto bewerking (photoshop e.d.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
[geen absolute minimum prijs, maar zo rond de €500 - €600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor BENQ ET-0027B
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voldoende werkgeheugen (ik dacht 8Gb is voldoende) en veel opslag (512 Gb SSD + 4TB HD)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hoe stiller, hoe beter. lange levensduur en stabiel (aub geen gedoe). Ik dacht dat mATX prima zal zijn.
Ga je overklokken?
nee dat ben ik eigenlijk niet van plan (is best wel puzzelen met optimum tussen snelheid en stabiliteit en ik wil vooral: geen gedoe :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de volgende concrete vragen:
- passen moederbord en geheugen bijelkaar? (zonder dat het instabiel wordt)
- ik wil eigenlijk maar één streepje kopen van 8Gb en, als dat later wellicht nodig is, nog een zelfde streepje bijkopen (er zitten maar twee geheugen slots op). De vraag: is dit verstandig? (werkt het ook goed met 1 geheugen bank? of is het beter om 2 dezelfde geheugenbankjes te kopen (b.v. 2x 4Gb). Zo ja: wat is dan wijsheid? (2x4 of gelijk 2x8 ??)
ik dacht zelf dat ik hier een voldoende stil systeem heb, moet goede betrouwbare componenten wat weer een aantal jaren mee zou moeten kunnen. Hebben jullie nog suggesties ? die het of echt beter maken of goedkoper?
Alvast dank voor de reacties
bijgaand mijn configuratie:
monitor, toetsenbord en muis heb ik al.
het speciale topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind ik helaas niet hier: topic 1531704. Ik krijg een melding dat ik geen toegang heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemene taken (browsen, email, word en excel etc.) en foto- en videobewerking. Voornamelijk foto bewerking (photoshop e.d.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
[geen absolute minimum prijs, maar zo rond de €500 - €600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor BENQ ET-0027B
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voldoende werkgeheugen (ik dacht 8Gb is voldoende) en veel opslag (512 Gb SSD + 4TB HD)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hoe stiller, hoe beter. lange levensduur en stabiel (aub geen gedoe). Ik dacht dat mATX prima zal zijn.
Ga je overklokken?
nee dat ben ik eigenlijk niet van plan (is best wel puzzelen met optimum tussen snelheid en stabiliteit en ik wil vooral: geen gedoe :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de volgende concrete vragen:
- passen moederbord en geheugen bijelkaar? (zonder dat het instabiel wordt)
- ik wil eigenlijk maar één streepje kopen van 8Gb en, als dat later wellicht nodig is, nog een zelfde streepje bijkopen (er zitten maar twee geheugen slots op). De vraag: is dit verstandig? (werkt het ook goed met 1 geheugen bank? of is het beter om 2 dezelfde geheugenbankjes te kopen (b.v. 2x 4Gb). Zo ja: wat is dan wijsheid? (2x4 of gelijk 2x8 ??)
ik dacht zelf dat ik hier een voldoende stil systeem heb, moet goede betrouwbare componenten wat weer een aantal jaren mee zou moeten kunnen. Hebben jullie nog suggesties ? die het of echt beter maken of goedkoper?
Alvast dank voor de reacties
bijgaand mijn configuratie:
- AMD Ryzen 5 2400G 137,99 |
- ASRock B450M-HDV AM4 M-ATX 71,55 |
- Corsair Vengeance LPX 8GB (1x8GB) DDR4 3000MHz C16 XMP 2.0 73,06 |
- Crucial MX500 500Gb M.2 77,90 |
- Cooler Master N200 48,99 |
- Be quiet! Pure Power 10 CM 400W 57,99 |
- WD Blue 4TB 108,46 |
monitor, toetsenbord en muis heb ik al.
[ Voor 15% gewijzigd door Johan Kok op 10-11-2018 14:05 . Reden: te vroeg op <enter> gedrukt. ]