Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tocks2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 11:46
Beste mede Tweakers,

Ik heb een vraag wie er extra studiemateriaal heeft voor ASL 2.
Op dit moment werk ik voor een grote detacheerder als flexibele schil op de Servicedesk.
In het kort houd dit in dat ik bij meerdere klanten van deze detacheerder ben ingewerkt en per dagdeel ingehuurd kan worden voor Servicedesk werkzaamheden, werkplekbeheer en/of diverse projecten.
Een erg leuke en flexibele functie maar ik wil graag door en krijg vanuit deze detacheerder ook de kans.
Na meerdere gesprekken te hebben gevoerd is hier uitgekomen dat ik graag richting functioneel beheer wil.
Deze overgang gaat komend jaar plaats vinden en ik ben bezig om alvast ASL en BISL te behalen.
Misschien is het handig te vermelden dat ik zowel ITIL V3 foundation als Prince2 foundation al in de pocket heb.

Nu komt ook mijn vraag. Ik heb afgelopen week examen gedaan voor ASL 2 maar ben helaas gezakt.
Nu ben ik op zoek naar extra studiemateriaal en/of proefexamens om mij verder voor te bereiden.
In bezit heb ik het boek ASL 2 een framework voor Applicatiemanagement van Remco van der Pols en het vrijgegeven oefenexamen van Exin.
Naast het nog een keer lezen van het boek ben ik op zoek naar extra materiaal.
Het mooiste lijkt mij nog instructie/uitleg filmpjes op bijvoorbeeld Youtube zoals die van vele Microsoft examens online staan. Helaas kon ik deze niet vinden op youtube en Pluralsight.

Ik ben erg benieuwd als hier meer mensen tegen aanlopen en of jullie nog goede ideeën of manieren hebben gevonden.

Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie input!

Groeten,
Tocks2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 22:09
Ik heb dit examen een tijd geleden ook gemaakt en heb hiervoor destijds ook een topic voor geopend: ASL foundation zelfstudie materiaal

Ik heb helaas zelf geen video’s kunnen vinden en heb het boek doorgenomen, de proefexamens gemaakt, en een account aangemaakt bij oefenvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tocks2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 11:46
wouterh93 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:15:
Ik heb dit examen een tijd geleden ook gemaakt en heb hiervoor destijds ook een topic voor geopend: ASL foundation zelfstudie materiaal

Ik heb helaas zelf geen video’s kunnen vinden en heb het boek doorgenomen, de proefexamens gemaakt, en een account aangemaakt bij oefenvragen.
Bedankt voor je antwoord! Ik ben dit topic inderdaad ook tegengekomen.
Gezien deze een jaar oud is dacht ik, ik waag een gok :9

Ik heb even jouw tips gekopieerd:
1. Maak gebruik van de EXIN en APMG proefexamens
2. Op examenvragen.nl kun je een demo account aanmaken en vragen oefenen
3. Het boek ASL2 - Een framework voor applicatiemanagement is droge stof maar prima te lezen.

Ik ga een account aanmaken bij examenvragen.nl .
Meer goede tips zijn uiteraard meer dan welkom :*)