Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, met name shooters en Turn-Based strategy. Denk aan PUBG, Battlefield V en Total War. Voorlopig nog op 1080p en 60hz. In de toekomst kan dat veranderen mocht ik de GPU upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De nieuwe onderdelen bij elkaar niet meer dan 550 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn GTX1060 3GB, behuizing en voeding. Randapparatuur ook allemaal aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU, 16GB werkgeheugen en een bijpassend moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Single-Core prestaties zijn relevant voor Turn-Based strategy games om de turn times laag te kunnen houden, dat zijn immers veel sequentiële berekeningen.
Ga je overklokken?
Ja, voor zover luchtkoeling dat toe staat. Vooral bij de 8600k een serieuze optie gezien het gemak waarmee naar 4,6-4,9Ghz geclockt kan worden.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen twee systemen, Ryzen met een 2600 en een i5 8600k. Met de huidige GPU verwacht ik dat de Ryzen 2600 prima zal werken maar ik twijfel aan de toekomstbestendigheid van de 2600 mocht ik later een GTX 3070 willen kopen. Prijsverschil is ook relatief klein. Wel is het platform van Ryzen toekomst bestendiger waardoor ik later makkelijker een snellere Ryzen 3600 CPU kan aanschaffen zodra ik ook mijn GPU upgrade. Echter zal de huidige socket dan nog mee kunnen?
AMD (budget):
Intel:
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, met name shooters en Turn-Based strategy. Denk aan PUBG, Battlefield V en Total War. Voorlopig nog op 1080p en 60hz. In de toekomst kan dat veranderen mocht ik de GPU upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De nieuwe onderdelen bij elkaar niet meer dan 550 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn GTX1060 3GB, behuizing en voeding. Randapparatuur ook allemaal aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle CPU, 16GB werkgeheugen en een bijpassend moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Single-Core prestaties zijn relevant voor Turn-Based strategy games om de turn times laag te kunnen houden, dat zijn immers veel sequentiële berekeningen.
Ga je overklokken?
Ja, voor zover luchtkoeling dat toe staat. Vooral bij de 8600k een serieuze optie gezien het gemak waarmee naar 4,6-4,9Ghz geclockt kan worden.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen twee systemen, Ryzen met een 2600 en een i5 8600k. Met de huidige GPU verwacht ik dat de Ryzen 2600 prima zal werken maar ik twijfel aan de toekomstbestendigheid van de 2600 mocht ik later een GTX 3070 willen kopen. Prijsverschil is ook relatief klein. Wel is het platform van Ryzen toekomst bestendiger waardoor ik later makkelijker een snellere Ryzen 3600 CPU kan aanschaffen zodra ik ook mijn GPU upgrade. Echter zal de huidige socket dan nog mee kunnen?
AMD (budget):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | ASRock B450M Pro4 | € 77,30 | € 77,30 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 111,95 | € 111,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 354,15 |
Intel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 276,- | € 276,- |
1 | MSI Z370-A PRO | € 95,- | € 95,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 111,95 | € 111,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 482,95 |
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N