Vraag

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-01 07:47
Mijn huidige telefoon is de Nexus 5x. Het was een prettige telefoon, maar hij begint zijn leeftijd wel te tonen. De accuduur is vrij slecht, hij begint wel eens vast te lopen, de opslag is snel vol en het allerbelangrijkste: de camera laat te wensen over.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen of in de goede richting kunnen sturen om mijn huidige telefoon te vervangen!

Wat is je budget?
In eerste instantie dacht ik niet meer dan 300 euro uit te willen geven aan een telefoon, omdat ik je tegenwoordig enorm veel telefoon krijgt voor zo'n bedrag. Toch denk ik dat dit gezien mijn wensen wat aan de lage kant is. Dus rond de 500-600 euro zou prima zijn, maar goedkoper is uiteraard wenselijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik maak voor mijn werk heel veel video's van sportploegen met mijn telefoon vanaf de fiets. De beelden analyseren we dan na de training. Omdat je vanaf de fiets veel last hebt van trillingen is stabilisatie echt een must. Dit doe ik nu softwarematig achteraf. Maar dit kost veel tijd en het trekt mijn telefoon heel snel leeg. Ik wil een telefoon met optische stabilisatie (alhoewel ik me nog wel een beetje afvraag hoe goed dit nou echt werkt) en een die in staat is beelden achteraf een stuk sneller te stabiliseren. Omdat ik mijn telefoon intensief gebruik is de accuduur ook erg belangrijk. Als laatste wil ik een groot scherm om de video's direct op te kunnen bekijken.

(Een extra camera meenemen zie ik niet zitten omdat ik dan altijd met meerdere apparaten loop te zeulen en de beste camera is de camera die je bij je hebt.)

Wensen
- Goede camera voor video met stabilisatie
- Lange accuduur
- Groot scherm (5,8"+)

Pré's
- Stock Android
- Grote of uitbreidbare opslag (64GB minimaal)
- Helder scherm
- (spat)waterdicht ivm filmen in de regen

Niet belangrijk
- 3.5 mm jack
- nfc

Wat heb je zelf al gevonden?
De zoektocht begon met de iPhone XR, omdat ik dit een erg mooie telefoon vind en weet dat je er goed mee kan filmen. Maar uiteindelijk vind ik €800+ echt te duur voor een telefoon. Toen kwam ik op de Pocophone F1, maar ik denk dat deze niet lekker filmt gezien het gebrek aan stabilisatie. In mijn zoektocht ben ik nu een beetje uitgekomen bij de Oneplus 6/6T en de Samsung galaxy (note) 8/8+/9/9+ en verder nog de Pixel 2 XL, maar ik vind het erg lastig om deze te vergelijken en een keuze te maken. Ik sta verder open voor andere opties natuurlijk.

Zonnepanelen

Alle reacties

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb weinig ervaring met filmen met mijn telefoon, maak wél veel foto's, daarbij is optische stabilisatie ook zinvol, vooral bij weinig licht. Digitale stabilisatie geeft meestal veel mindere resultaten.
Wanneer je wil filmen vanaf de fiets heb je absoluut optische stabilisatie nodig.
Zag een aantal jaren geleden een video, gemaakt met een Nokia 808 (geweldige camera voor die tijd, uiteraard met optische stabilisatie), ook vanaf een fiets, en die zag er best wel goed uit, veel beter dan die tril- en bibber-filmpjes, die je zelfs nu nog regelmatig ziet.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17

Cheezus

Luiaard

Kijk eens naar het gebruik van een gimbal voor stabilisatie: [Gimbal] DJI Osmo Mobile 2 ervaringen & discussie
Je haalt veel betere resulaten met een gimbal en een goedkopere telefoon zonder stabilisatie dan alleen een telefoon met stabilistie..

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Samsung s9 + Gimbal.
Dat kan binnen je budget.

| live and give like no one else |

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35
Ik maak voor mijn werk heel veel video's van sportploegen met mijn telefoon vanaf de fiets. De beelden analyseren we dan na de training. Omdat je vanaf de fiets veel last hebt van trillingen is stabilisatie echt een must.
(Een extra camera meenemen zie ik niet zitten omdat ik dan altijd met meerdere apparaten loop te zeulen en de beste camera is de camera die je bij je hebt.)
Tja ik zou toch voor een GoPro met stabilisatie gaan. Trekt je telefoon ook niet leeg.
En het lijkt niet dat je onverwachts begint te filmen.
Dus een GoPro mount op je fiets en de GoPro meenemen lijkt me eerder iets van "in je systeem" stoppen.

• voxxel
Bedankt voor de feedback, ik wil alleen expliciet geen ander apparaat er bij kopen dan een telefoon. Ik film eigenlijk meestal spontaan juist (snap dat het anders over kwam) en ik heb bijvoorbeeld ook altijd een megafoon bij me. Ik ben dus echt op zoek naar een volledige oplossing in 1 apparaat, dus de beste telefoon voor wat ik zoek.

Zonnepanelen

• voxxel
Ik ben uiteindelijk voor de Oneplus 6T gegaan. De telefoon heeft een groot en goed scherm, een goede accuduur, een grote opslag, veel RAM en is snel. En het belangrijkste: de camera is behoorlijk goed. Na het kijken van veel vergelijkingsvideo's (gericht op de camera) ben ik tot de conclusie gekomen dat de camera behoorlijk dicht in de buurt komt bij de beste smartphonecamera's op de markt, vooral op het stabilisatievlak. De prijs is hierbij natuurlijk doorslaggevend geweest, een betere camera (icm de andere specs) is alleen voor een flinke meerprijs te krijgen. Misschien dat ik de gimbal nog overweeg om er bij te kopen, maar eerst ga ik hem uitgebreid zonder testen!

Zonnepanelen

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee