Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ineens wazig beeld: bijna niet te beschrijven probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robvanr99
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-09-2019
Het probleem betreft de PC configuratie op het werk van mijn vrouw. Zij heeft een desktop, beeldscherm en aan de PC gekoppelde bonnenprinter. Twee weken geleden ging de bonnenprinter stuk (vermoeden: kapotte voeding). De bonnenprinter is ontkoppeld en vrijwel direct daarna ging het beeldscherm op zwart. Paar keer op de aan/uit knop gedrukt en het beeldscherm ging weer aan. En toen begon de ellende.
Het beeld was niet meer scherp. De achtergrond te fel verlicht en de letters blurry. Alsof je een verkeerde bril op hebt. Als je snel kijkt lijkt het mee te vallen, als je er mee werkt heb je na een half uur hoofdpijn.
Wat zou er mis kunnen zijn? Eerst denk je aan het beeldscherm. Dat is vervangen. Niet opgelost. Grafische kaart? Hele PC vervangen. Niet opgelost. HDMI kabel tussen PC en beeldscherm vervangen. Niet opgelost.
Er is door ICT van het werk nagedacht en gezocht, die hebben echt hun best gedaan, maar eigenlijk weet niemand wat het probleem is. Het ligt ook niet aan (de ogen van) mijn vrouw (plotseling), want anderen zien het ook.
Dus zou het toeval zijn dat de problemen beginnen na het loskoppelen van een bonnenprinter? Alle relevante hardware is vervangen voor zover ik kan zien. Is er iemand die ook maar enig idee heeft wat hier aan de hand is? Heeft de kapotte bonnenprinter de stroom in de war gestuurd, moeten we het daar zoeken?

Het is nauwelijks uit te leggen, maar ergens moet er een oorzaak zijn, maar welke. Ik hoop dat er een techneut is die één en één bij elkaar op kan tellen.

Alvast veel dank voor de aandacht. Ik ben heel benieuwd.

Groet, Rob

Relevante software en hardware die ik gebruik
Beeldscherm: HP2311x
Computer: DELL
Bonnenprinter: LP2844

Alle reacties

• mstoel
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:33
Misschien snap ik de uitleg verkeerd, maar het beeldscherm en de hele PC is vervangen en toch is het probleem er nog? Dat is toch hetzelfde als dat je naar de Mediamarkt gaat, daar naar een willekeurige PC kijkt en het daar ook ziet?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-06 21:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wazig :)

Zou het aan de locatie kunnen liggen? Zet de PC en beeldscherm eens ergens anders neer. Misschien heb je last van interferentie met iets?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Het probleem mag dan wel letterlijk en figuurlijk wazig zijn, het gaat hoe dan ook over videokaart en/of beeldscherm. Daar hebben we een apart forum voor.

Move OH -> VB

Soittakaa Paranoid!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 13:19
enige wat ik zou kunnen bedenken is de spanning, dat daar iets fout gaat oid.

De hardware is al 100% uitgesloten.

Zet de PC voor de gein even op ander stop contact, en kijk of dat werkt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• robvanr99
@mstoel: je conclusie is juist. Daarom is het ook zo'n onbegrijpelijk probleem.

@zonoskar: ik heb al wel gevraagd of er op de werkplek iets is veranderd. Nieuwe apparatuur? Nieuwe verlichting? Dat schijn niet zo te zijn. Kun je dan van het één op het andere moment deze verschijnselen krijgen? En het enige aanwijsbare is het loskoppelen van die printer. Maar ja, als je daarna alles vervangt. Wazig, heel wazig.

• robvanr99
@dion_b Als het alleen over videokaart en/of beeldscherm ging, was het probleem waarschijnlijk al opgelost. Die zijn allemaal al een keer vervangen. Daarom heb ik het maar breed gepost omdat ik geen idee heb waar dit mysterie thuis hoort.
Modbreak:1) Hou het on-topic. Commentaar over moderatie graag per email of DM, niet in topic.
2) aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen aan een bestaande post voor iemand erop gereageerd heeft, gebruik de "wijzig"-knop. Je kunt dan prima meerdere berichten van anderen quoten in een enkel bericht, bijvoorbeeld.

[Voor 42% gewijzigd door dion_b op 08-11-2018 13:38]

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 13:19
nogmaals,

ander stopcontact, ander punt. Zit er een stekkerdoos tussen? Ga dit eerst eens na :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• mstoel
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:33
Ik zou in dit geval ook denken aan of de stroomvoorziening of sterke magneetvelden

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Heb je toevallig een foto ervan?

Edit: Hoe is de bonnenprinter aangesloten op de computer? Via USB, parallel of serial?

[Voor 58% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 08-11-2018 14:36]

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

De gehele pc en monitor vervangen en het probleem bestaat nog steeds? Dat kan toch niet? Het typenummer dat u doorgeeft is louter van de monitor overigens..

Maar dat maakt niets uit, u geeft aan dat zowel de oude als nieuwe spullen hetzelfde gedrag vertonen.. dan ligt het niet aan de spullen..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Alle software-matige instellingen staan wel goed? Denk aan:

Windows:
- Beeldkallibratie
- Resolutie van de monitor
- Instellingen voor visueel beperkte mensen
- Truetype instellingen
- Grootte lettertype

Scherm:
- Helderheid
- Contrast
- Kleuren

Ik neem aan dat het scherm wel digitaal is aangesloten (HDMI of DVI en niet VGA (D-SUB))

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Cheezus

Luiaard

Maak eens een screenshot en bekijk deze op een ander scherm (andere pc/telefoon). Probleem ook aanwezig? Dan gaat er ergens iets fout in de software/beeldinstellingen.

Screenshot OK? Dan is er iets met de output van je videokaart, kabel of beeldscherm aan de hand.

Aangezien alle hardware al is vervangen lijkt een software probleem aannemelijker.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-06 22:52
Klinkt (gewoon) alsof de videokaart niet de default resolutie van de monitor uitstuurt.
Maar ja.... Als iedereen en de ict-ers en z'n moeder er al naar gekeken hebben kan dat haast niet...

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-06 13:31
Ik heb hetzelfde gehad. Indien het is dat je net als vroeger op een SVGA kleurenpalet zit te kijken dan was bij mij de oplossing een rollback naar een vorige update van Windows.

Het ging bij mij om een HP SFF computer maar als je ook zo een soort Dell hebt zou het nog wel is de oplossing kunnen zijn.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True