Ziet er mooi uit allemaal 
Heb je het met legale software gemaakt? Of met een studenten licentie o.i.d.
Heb je het met legale software gemaakt? Of met een studenten licentie o.i.d.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Hmm... dat zou dan wel een universiteit zijn met een bijzonder afwijkende regeling. De meeste universiteiten hebben in hun reglement expliciet opgenomen dat ze (al dan niet enkele jaren) gebruiksrecht hebben op materiaal dat op schoolsystemen, danwel in het kader van onderwijs is gemaakt. Het auteursrecht blijft normaal gesproken wel degelijk bij de maker, die er dan ook mee mag doen wat hij/zij wil.Op zaterdag 21 juli 2001 00:37 schreef Death het volgende:
en als je hem op de universitijd hebt gemaakt mag je hem niet verkopen en is het
model ook tevens eigendom van de universiteit.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
This too shall pass
Verwijderd
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk gaan flamen, maar laat ook maar. De site (of liever gezegd de 3d moddeling) spreekt voor zich denk ik.Op vrijdag 20 juli 2001 23:10 schreef Larkie het volgende:
Tenminste, hoe goed ben je: ben je er zo lang mee bezig geweest omdat het zolang duurde, of duurde het zo lang omdat je nog niet erg veel ervaring hebtKan neem ik aan schelen in de prijs.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
geef je weinig kans.Op zaterdag 21 juli 2001 12:55 schreef Anders het volgende:
37.500 gulden dus. Wat als het bedrijf aan anderhalve ton zat te denken?
dat gaat absoluut niet werken. dit soort dingen komen zo precies dat er veel, vooral duidelijke, communicatie nodig is.Op zaterdag 21 juli 2001 13:28 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
is het volgende ook niet een optie:
je vraagt aan hun wat ze willen - jij rendert/maakt het - beurt je geld, en houdt gewoon de orginele modellen.
(ik weet dat het erg lastig is met afstand. Je gaat er niet even heen voor een gesprekje)
This too shall pass
Verwijderd
Je moet wel enigszins realistisch blijven met zulk soort zaken.Op zaterdag 21 juli 2001 14:36 schreef Anders het volgende:
Ik ook niet, maar het gaat dus nou net om die kleine kans.
Verwijderd
Verwijderd
Nou ja, Oogst weet helemaal niets wat het bedrijf zou willen met zijn modellen. Misschien willen ze wel een boek maken, met alleen een render van het forum op de kaft.Op zaterdag 21 juli 2001 14:46 schreef sharkyOnline het volgende:
straks willen ze in totaal 30 minuten film.
oftewel: 30*60*25=45000 frames.
laten we uitgaan van een broadcast resolutie oftewel 1,5 a 2 meg per frame.
..
volgens mij had je dat zelf ook wel kunnen bedenken
|{ brrr }] |
Verwijderd
Niet goed gelezenOp zaterdag 21 juli 2001 18:50 schreef Yellow het volgende:
Meestal spreek je een prijs van te voren af.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Duidelijk toch... ze vinden het leuk en zijn willen ervoor betalen. Ze vragen aan jou of het te koop is. Waarschijnlijk willen alleen het model omdat ze zelf met alias/wavefront werken. Dus je hoeft niets te renderen, dat doen zij wel. Jij bent nu aan zet, je moet een mailtje terug sturen met daarin "Ye$ it'$ for $ale" en dan moet je wat eisen stellen. Bv. je wilt credits, mag in je portfolio gebruikt worden, etc. Praat nog helemaal niet over geld, zij mailen jou wel terug.Op zaterdag 21 juli 2001 19:45 schreef Oogst het volgende:
--------
Dear Joost,
We are animation company located in Jerusalem Israel.
We are corently working on Historical animation movie.
We looked at your TRAJAN FORUM web sight and got really impressed.
We like to find out if you can sell this model to us (we are working on alias/wavefront Maya 3d software).
Please let us know if its for sale and if it is please contact us at this e.mail or in the following adress:
he trek je ons in twijfe!?Op zondag 22 juli 2001 12:07 schreef Lampie het volgende:
1 woord..
WOW
Ennuh, als ik jou was zou ik mensen vragen die verstand van dit soort zaken hebben. (of doe je dit nu?)
This too shall pass
Verwijderd
nog steeds een nickchange
Verwijderd
Verwijderd
allereerst natuurlijk mijn complimenten met je werk, het ziet er echt heel mooi uit.Op zaterdag 21 juli 2001 19:45 schreef Oogst het volgende:
Dear Joost,
We are animation company located in Jerusalem Israel.
We are corently working on Historical animation movie.
We looked at your TRAJAN FORUM web sight and got really impressed.
We like to find out if you can sell this model to us (we are working on alias/wavefront Maya 3d software).
Please let us know if its for sale and if it is please contact us at this e.mail or in the following adress:
ja duh! Het is een ISRAELISCH bedrijf. Die spreken over het algemeen slecht engels. Dit zegt dus absoluut niets.Op maandag 23 juli 2001 09:10 schreef bibabolle het volgende:
[..]
allereerst natuurlijk mijn complimenten met je werk, het ziet er echt heel mooi uit.
aan de kwaliteit van het engels van het betreffende bedrijf te zien denk ik echter niet dat zij een erg hoge prijs kunnen
Verwijderd
Nou ik denk dat je van zo'n beetje elk bedrijf wel mag verwachten dat ze goed engels sprken/schrijven. Tenminste 1 persoon bij zo'n bedrijf.Op dinsdag 24 juli 2001 16:48 schreef sverzijl het volgende:
[..]
ja duh! Het is een ISRAELISCH bedrijf. Die spreken over het algemeen slecht engels. Dit zegt dus absoluut niets.
Verwijderd
Dit kan natuurlijk wel wat zeggen. Een groot, professioneel bedrijf zou voor een dergelijke site een vertaler inhuren.Op dinsdag 24 juli 2001 16:48 schreef sverzijl het volgende:
[..]
ja duh! Het is een ISRAELISCH bedrijf. Die spreken over het algemeen slecht engels. Dit zegt dus absoluut niets.
Nog niet zoveel op internationale projecten gewerkt blijkbaar. Het stukje engels van dit bedrijf is nog relatief goed te noemen.Op dinsdag 24 juli 2001 16:57 schreef KTEINO het volgende:
[..]
Nou ik denk dat je van zo'n beetje elk bedrijf wel mag verwachten dat ze goed engels sprken/schrijven. Tenminste 1 persoon bij zo'n bedrijf.
het is idd nog redelijk, maar van een bedrijf dat met multimedia werkt en blijkbaar internationaal georienteerd is verwacht je meer.Op dinsdag 24 juli 2001 17:12 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Nog niet zoveel op internationale projecten gewerkt blijkbaar. Het stukje engels van dit bedrijf is nog relatief goed te noemen.
Maar goed, ik hou erover op. Het is blijkbaar niet toegestaan om op een topic van meer dan 3 minuten oud te reageren.
This too shall pass
Verwijderd
Verwijderd
even een indicatie. Modellen van Babylon 5, Star Trek en noem ze maar op brengen met copyrights en alles erop en eraan al snel tussen een halve tot een hele ton op. Vergis je niet in prijzen van zulke modellen. Vergeet niet dat er enorm veel geld mee verdiend kan worden en dat je vooral veel betaald voor voornamelijk de copyrights.Op zaterdag 21 juli 2001 17:01 schreef CrazyHank het volgende:
BTW.
37k lijkt me wel een beetje veel.
Mother, will they like this song?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Zij willen iets van jou. Laat hen dus maar een overeenkomst opstellen. Daar ga je dan maar mee naar een jurist. Maar op zich is die jurist helemaal niet zo nodig. Zoek even op internet naar license agreements. Zal er wel eentje voor je zoeken.Op maandag 30 juli 2001 19:48 schreef Oogst het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik heb gereageerd op dat bedrijf door te zeggen dat er technische problemen zijn (met MAX in plaats van Maya), maar dat ik onder de juiste omstandigheden bereid ben te verkopen. Dit kreeg ik terug:
We are making a TV series on the jewish history. the first chapter is on
the life of titus.
We like the models of the "basilica 1 and 2 movies and the plein 1 movie"
(this parts of the model)
We can import it to maya so there is no problem.
Please contact us soon and tell us what is the price of it
Ik denk dat ik dus maar eens met een jurist ga praten. Benieuwd wat ze bereid zijn te betalen!
Verwijderd
Hier klopt niks van hor!Op maandag 23 juli 2001 09:10 schreef bibabolle het volgende:
[..]
allereerst natuurlijk mijn complimenten met je werk, het ziet er echt heel mooi uit.
aan de kwaliteit van het engels van het betreffende bedrijf te zien denk ik echter niet dat zij een erg hoge prijs kunnen betalen, ik zou eerst eens met een bedrijf praten wat zulke modellen maakt verder zou ik proberen jaarverslagen van het betreffende bedrijf te bemachtigen want dan kun je met behulp van bv een boekhouder goed zien wat zij zouden kunnen betalen. verder natuurlijk het recht behouden om dit in een portfolio te doen als je verder wilt gaan met 3d modellen bijv en het recht om dit model te mogen blijven gebruiken
ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Bolle
ja, dat is toch altijd zo, het principe an vraag en aanbodOp donderdag 26 juli 2001 15:16 schreef TheLightwaver het volgende:
Ik zou zeggen, NIET VERKOPEN !!!!! Wat je ook vraagt en wat ze er ook voor geven, ze naaien je altijd een oor aan.
Ga maar na, ze geven je er (als ik het zo zie) zo'n Fl 75.000 voor. Ze moeten er dan toch iets speciaals mee van plan zijn om dat geld er weer uit te halen.
...
Verwijderd
Verwijderd
moet je vragen of je ook voor $$ hun film mag ondertitelen in het engelsOp maandag 23 juli 2001 09:10 schreef bibabolle het volgende:
[..]
aan de kwaliteit van het engels van het betreffende bedrijf te zien denk ik echter niet dat zij een erg hoge prijs kunnen betalen, ik zou eerst eens met een bedrijf praten wat zulke modellen maakt verder zou ik proberen jaarverslagen van het betreffende bedrijf te bemachtigen want dan kun je met behulp van bv een boekhouder goed zien wat zij zouden kunnen betalen. verder natuurlijk het recht behouden om dit in een portfolio te doen als je verder wilt gaan met 3d modellen bijv en het recht om dit model te mogen blijven gebruiken
ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Bolle
Verwijderd
LOLOp dinsdag 31 juli 2001 07:23 schreef martun het volgende:
[..]
moet je vragen of je ook voor $$ hun film mag ondertitelen in het engels
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Dat zei ik niet om te zeggen dat ie ook zo'n prijzen moet gaan vragen. Was meer om aan te geven dat de prijs van 3D modellen erg hoog kan oplopen (sommige geloofden de hoogte van de prijzen nietOp maandag 30 juli 2001 20:28 schreef CrazyHank het volgende:
Thelightwaver :
Je zegt het zelf, modellen van star trek en babylon 5 brengen zo 50 tot 100k op.
We hebben het hier even voor de duidelijkheid over een beginnend "bedrijfje" als ik het zo mag noemen, niet over een filmstudio of een bedrijf als bijv. viewpoint.
Als je dan gelijk al met tonnen begint te smijten alsof het niets is kun je best wel eens bekeerd thuis komen.
niets bijzonders
Spuit nummertje...Op vrijdag 03 augustus 2001 15:07 schreef illem het volgende:
WOOW, erg mooi zeg he..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
En met wat voor videokaart dacht je dit te kunnen renderen? denk maar niet dat ut ophoudt bij 25000 polys/frame...Op maandag 20 augustus 2001 13:35 schreef jooers het volgende:
het zou in ieder geval wel een lachuh CS level zijn
maareh, ziet er netjes uit hoor,
alleen MAX gebruikt?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik geef je welgeteld 0% kans dat Oogst dat gaat doen...Ìk heb je model al eens eerder gezien en stond toen al vol verbazing te kijken naar je meesterwerk.
Ik ben pas begonnen met 3DS en je zou me gigantisch kunnen helpen om jouw werk met originele bestanden naar me toe te mailen en dat als voorbeeld te gebruiken hoe ik bepaalde dingen moet renderen enzo.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress