Te vragen prijs voor 3d-models

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb een 3d-model gemaakt van het Forum Trajani in Rome, te zien op www.van-dongen.myweb.nl/forumtrajani.html, en er zit zo'n 150 uur werk in (textures en models volledig zelf gemaakt). Nu mailde een Israëlisch bedrijf mij dat ze het willen kopen. Hoeveel kan ik daarvoor vragen? En onder wat voor afspraken doe je dat (in verband met rechten, betalingsdata, enz.)? Ik heb zelf geen enkel idee van de prijzen op dit gebied.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ik ook niet echt, maar ik neem aan vrij veel. de uren werk zijn nogal veel :)

Tenminste, hoe goed ben je: ben je er zo lang mee bezig geweest omdat het zolang duurde, of duurde het zo lang omdat je nog niet erg veel ervaring hebt :? Kan neem ik aan schelen in de prijs.

In iedergeval: succes :)

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

edit:

verkeer ingelogd

• pim
  • Laatst online: 17-09 10:09

pim

Ziet er mooi uit allemaal :9
Heb je het met legale software gemaakt? Of met een studenten licentie o.i.d.

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik heb zelf ook bij een bedrijfje gewerkt waar ze dit deden.

Het verkopen van modellen deden ze bijna nooit. Omdat er altijd meer mee te verdienen was als ze alles zelf deden.

Als je het verkoopt moet je er wel rekening mee houden dat zij er geld mee kunnen verdienen. Ik zou zo iets kunnen als een vast bedrag per uur een een bedrag elke keer als ze het model ergens voor gebruiken.

Kijk als jij bv nu 30.000 piek voor dat ding krijgt ( is niet eens zo veel, heb even gekeken naar het model) en zij er bijv voor Discovery Channel een filmpje van maken kunnen ze vet veel geld vragen.

PAS GOED OP WAT JE DOET EN DENK 3 KEER NA VOOR JE HET VERKOOPT.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

Ik kan je werkelijk niet helpen, maar ik vind het er erg prachtig uitzien!

edit:
misschien staat het ook wel op die site, maar bij die bronnen, zatten daar dan ook gedetailleerde plattegronden met maten van elk gebouw/onderdeel/verdieping?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Waaah ben jij ziek ofzo :? echt fucking veel werk geweest volgens mij....
Dat je daar zin in hebt gehad zeg :) hoop dat je het goed verkoopt iig.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Wat je ook doet, noem niet zelf als eerste een prijs: laat hen als eerste een bod doen. Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. Misschien is het een bedrijf dat denkt aan een paar honderd gulden, misschien denken ze zonder blikken of blozen al aan 25 mille. Je hebt overigens ook best kans dat ze aan zo'n bedrag denken, maar eerst kijken of jij in een bod van paar honderd piek tuint. Wat voor bedrijf is het?

Overigens: mijn complimenten. Dit is absoluut stunning. Wat ik me alleen afvraag: welke software heb je gebruikt? Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie het niet zo snel staan op je site.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Belial_666
De prijs van een 3d Model zit hem niet alleen is het modeleren

MOdeleren
textures
research
software
hardware
rendertijd ( previews)

Hierdoor zijn modellen duur, tienduizenden guldens is nix

Er stond op de site echte niet welk programma's je gebruikt hebt. Dus illegaal ???
Dan heb je nog een probleem. want je zult als je het verkoopt het toch moeten verandwoorden.
en als je hem op de universitijd hebt gemaakt mag je hem niet verkopen en is het
model ook tevens eigendom van de universiteit.

Er zijn dus nogal wat vragen als je toch besluit te verkopen.

• Anders
Op zaterdag 21 juli 2001 00:37 schreef Death het volgende:
en als je hem op de universitijd hebt gemaakt mag je hem niet verkopen en is het
model ook tevens eigendom van de universiteit.
Hmm... dat zou dan wel een universiteit zijn met een bijzonder afwijkende regeling. De meeste universiteiten hebben in hun reglement expliciet opgenomen dat ze (al dan niet enkele jaren) gebruiksrecht hebben op materiaal dat op schoolsystemen, danwel in het kader van onderwijs is gemaakt. Het auteursrecht blijft normaal gesproken wel degelijk bij de maker, die er dan ook mee mag doen wat hij/zij wil.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

Klippy

Still Game

Ben 'r ff sil van......
Die filmpjes zijn ook schitterend!

Hier moet je inderdaad echt heel voorzichtig mee zijn. Zoals al gezegd is: Zij kopen het zometeen voor zeg 25.000 van jou, sturen het naar Discovery en verdienen 250.000......

Ik zou het bedrijf dus het eerste bod laten doen en afspreken waar ze het voor gaan gebruiken. Daarvandaan moet je dan de prijs bepalen....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• McVirusS
  • Laatst online: 15-09 16:29
Inderdaad hun eerste bod uit laten brengen.....en nooit eerste bod accepteren natuurlijk :).....maar ziet er vet mooi uit inderdaad.....en ehm......150 uur is best veel tijd....kom je toch zoiezo al heel snel richting de 25 mille.

• Belial_666
het ging er meer om dat als ie het met een 3D programma heeft gemaakt op de uni dat de resultaten met dat programma alleen voor

EDUCATIONAL USE ONLY is

Verwijderd

Ik zou idd eerst ff afwachten wat er voor geboden wordt...

En niet meteen overstag gaan bij het horen van een hoog bedrag ! Je moet de klant uitbuiten >:)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 16:35

Sharky

Skamn Dippy!

holy shit wat een werk zeg. volgens mij is dit niet de eerste keer dat je zoiets maakt.

hardware? software?

btw, dit is denk ik meer dan 30.000 waard

edit:
heb ff doorgekeken en je bent echt knettergek!

ik zag las laatst in national geographic iets waarbij men een aantal egyptische gebouwen had gereconstrueerd en die lui waren helemaal lyrisch. nou dat kon hier echt aan tippen

damn skippy!

This too shall pass

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

... SUPERSTOER, wat een graphics :) echt.
ben je hier full-time mee bezig geweest? of tussendoor??

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

vet:) wat misschien wel het allerbelangrijkste is is, wat vindt jij het waard? kijk...als je zegt, ik heb hetg gemaakt voor de lol en was niet verplan aan te verdienen, dan is bv 3000 piek voor jou zeer redelijk...daarintegen kan ik me ook vinden als je 20.000 ofzo zou vragen....

daarbij moet je uiteraard kijken wat hun er voor over hebben, en daar op inspelen...

ik vind voor zover ik gezien heb 150 uur vrij snel gedaan, als maatstaaf zou je bv 150x100 gulden kunnen doen, als je dus in opdracht had gewerkt had je dit zeker wel kunnen vragen...

wat liquidsilver alzei, zorg ook dat je als je hem verkoopt je de rechten duidelijk op papier zet-> wederverkoop enzo verboden. er zijn toch bst wel veel dingen waar je op moet letten. als je met bedragen van boven de 10.000 gaat werken lijkt het me niet meer dan rendabel eventjes iemand in handen te nemen die een goede overeenkomst maakt.

Verwijderd

...ziet er mooi uit, top. wat je misschien kan doen is gewoon heel asociaal een aantal grotere design/architecten bureaus opbellen en verwijzen naar je ontwerp en informeren wat zij zouden vragen voor de verkoop van zo'n ontwerp (als ze dat al doen, verkopen is niet de enige optie). je zou ze ook eventueel kunnen laten betalen voor het gebruik van je model voor een bepaald doel, bijvoorbeeld voor gebruik in slechts EEn tv-programma of EEn presentatie. ik zou de rechten bij mezelf houden als ik jou was. dus niet verkopen is mijn advies....

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

als ik het allemaal bekijk ... het ziet er supermooi uit .... maar de posters hebben zeker wel gelijk, niet gelijk afgaan op het eerste bod want de kans is echt groot dat een bedrijf als discovery channel hier dik 70 a 80.000 voor wil neertellen... voor dat bedrijf zou ik afgaan op
30 a 35.000

• Rukapul
  • Laatst online: 00:07
Bedenk ook goed wat je zelf wil. Ik kan me zo voorstellen dat je hier heel erg trots op bent en in ieder geval wil kunnen blijven gebruiken voor reclame doeleinden voor jezelf. Gebruiksrecht eisen voor eigen promotie zou ik dan sowieso doen.

Waarom verkoop je hun niet het gebruiksrecht voor een specifiek aantal toepassingen? Wellicht dat je later dan andere geinteresseerden het kan verkopen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
Gezien ze bereid zijn te betalen voor je werk is het een respectable partij dus behandel ze ook zo. Waarom zij jou werk willen kopen? Waarschijnlijk omdat zij er nog meer aan kunnen verdienen dan dat ze jou betalen. Maar is dat fout??? Nee, hun hebben er ook werk aan en hun beschikken over de juiste contact en jij niet. Dus wat maakt het uit als jij er 10.000 (bv) voor krijgt en hun er vervolgens het 10 voudige voor vangen?? Toch helemaal niets...

Je moet zo redeneren, je hebt het in je vrije tijd met plezier gemaakt, niet met de gedachte in het achterhoofd om er iets mee te verdienen. Dus het is mooi meegenomen. Zorg dat je er achter komt wat dit soort werk waard is (stap naar een 3D annimatie bureau) en laat het Israelisch bedrijf een bod doen. Als die twee overeen komen dan zou ik ervoor gaan. Wijkt het teveel af dan kun je ze altijd wijzen op het feit dat het meer waard is en dat je graag meer wilt zien. Als ze het echt willen gaan en het is het waard dan gaan ze daar op in. Zo niet dan haken ze af... en dat moet je voorkomen omdat je dan niets hebt. Als je boven de productieprijs gaat zitten en hun willen het hebben benaderen ze wel een ander bureau wat het voor een zachter prijsje gaat doen, de voorbeelden staan immers op je site. Suc6 en laat hiero ff weten hoe het afloopt. Ik ben benieuwd...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 17:45
Op vrijdag 20 juli 2001 23:10 schreef Larkie het volgende:
Tenminste, hoe goed ben je: ben je er zo lang mee bezig geweest omdat het zolang duurde, of duurde het zo lang omdat je nog niet erg veel ervaring hebt :? Kan neem ik aan schelen in de prijs.
Ik wilde eigenlijk gaan flamen, maar laat ook maar. De site (of liever gezegd de 3d moddeling) spreekt voor zich denk ik.

Afwachten op een bod van het Israelische bedrijf zou ik niet doen. Dat wekt het idee op dat je eigenlijk geen flauw benul hebt wat je ervoor kan vragen (dat heb je dan ook niet, maar dat hoeven zij niet te weten). Daar zullen ze gebruik van maken door een niet al te hoog bod te doen.

Stel voor jezelf een uurprijs vast voor het maken van de 3d models (dat is dus inclusief de research die je ervoor hebt moeten doen). Voor de kwaliteit die ik zojuist op je site gezien heb is een uurprijs van F200 a F250 zeker niet exorbitant veel. 150x250= F37.500 . De site ZELF (even losgezien van de 3D models/animaties) is vrij standaard,daar zou ik niet teveel voor rekenen. Sterker nog, je zou de site als 'a gesture' er gratis bij kunnen geven. Als je een prijsopgave doet, zet er dan in ieder geval bij hoe je aan die prijs bent gekomen (uurloon x aantal uur), dat maakt het voor de koper ook wat aannemelijker dan dat je simpelweg een eindprijs noemt.

succes in ieder geval. En niet geschoten is altijd mis :) Je kan het altijd nog gebruiken op je CV en daarop staat het zeker niet verkeerd

just my 2 cts

• Anders
37.500 gulden dus. Wat als het bedrijf aan anderhalve ton zat te denken?

• Grum
  • Niet online
ik heb totaal geen clue van modelen maar ik denk wel dat je hier meer voor kan vragen dan 37.5k

ik zou iig een regeling treffen dat van elke inkomsten die ze ervoor krijgen jij een percentage krijgt ... (al is dit misschien lastig te controleren)

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

is het volgende ook niet een optie:

je vraagt aan hun wat ze willen - jij rendert/maakt het - beurt je geld, en houdt gewoon de orginele modellen.

(ik weet dat het erg lastig is met afstand. Je gaat er niet even heen voor een gesprekje)

• Oogst
OK, dat is dus enorm veel wat jullie zeggen dat ik kan vragen. Even voor alle duidelijkheid: het is gemaakt met 3d Studio MAX r3.0/4.0 en gewoon in mijn vrije tijd. Erger nog: ik ben ermee begonnen als werkstuk voor school (maar dat was alleen een begin). Als ik er boven de 10 duizend voor kan krijgen val ik flauw van verbazing. Dat vind ik dus wel VEEL. Maar ik denk dat ik eerst naar Discovery ga mailen.

De bronnen waren trouwens behoorlijk compleet met mooie isometrische plaatjes met maten en alles. Ik ben geen archeoloog, dus dat zou ik niet zelf kunnen doen. Het is wel een eigen combinatie van verschillende bronnen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Belial_666
Zoals al is gezegd, probeer het model zelf te houden omdat dat veel geld waard is. Als ze renderingen willen hebben kunnen ze die bij jouw kopen

• sverzijl
Op zaterdag 21 juli 2001 12:55 schreef Anders het volgende:
37.500 gulden dus. Wat als het bedrijf aan anderhalve ton zat te denken?
geef je weinig kans.

• Anders
Ik ook niet, maar het gaat dus nou net om die kleine kans.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 21 juli 2001 13:28 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
is het volgende ook niet een optie:

je vraagt aan hun wat ze willen - jij rendert/maakt het - beurt je geld, en houdt gewoon de orginele modellen.

(ik weet dat het erg lastig is met afstand. Je gaat er niet even heen voor een gesprekje)
dat gaat absoluut niet werken. dit soort dingen komen zo precies dat er veel, vooral duidelijke, communicatie nodig is.
straks willen ze in totaal 30 minuten film.
oftewel: 30*60*25=45000 frames.

laten we uitgaan van een broadcast resolutie oftewel 1,5 a 2 meg per frame.

ik geloof niet dat ik al verder hoef te rekenen wel? :)

bij dit soort dingen komen zoveel instellingen, aanpassingen etc kijken. dat absoluut NIET werken.
volgens mij had je dat zelf ook wel kunnen bedenken

This too shall pass

Verwijderd

het is echt oogverblindend :)
jij kan zo bij dreamworks aan de slag hehe
damn heb je dat echt in je vrije tijd gemaakt ? geleerd ook ? shiiiittt
en 150 uur aan gewerkt, valt nog mee als je zoiets moois helemaal alleen hebt gemaakt
hoelang heb je wel niet over het renderen gedaan :P

kzou zeker niet minder als 25.000 doen :P
en dat regelen is wel lastig ja, zou er goed over nadenken en info over vragen en iemand die veel verstand heeft van deze zaken, niet het maken maar dus verkoop etc. benaderen

• sverzijl
Op zaterdag 21 juli 2001 14:36 schreef Anders het volgende:
Ik ook niet, maar het gaat dus nou net om die kleine kans.
Je moet wel enigszins realistisch blijven met zulk soort zaken.

• kwaakeend
  • Laatst online: 21-08 20:13

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Misschien eens contact zoeken met bedrijven binnen Nederland (ben niet bekend in dat wereldje.. of verder?) en leg de situatie eens voor. Misschien hebben zij tips / ideeen / ervaring / andere contacten die je verder op pad kunnen helpen? Als je de achtergrond een beetje uitlegt, zullen ze je waarschijnlijk wel een beetje op pad brengen. Bij de faculteit Industrieel ontwerpen van de TU Delft zijn ze soms ook bezig met dit soort dingen, dacht ik.. misschien zijn zij (na de vakantie ;) ) makkelijker te benaderen?

Zeker met copyrights / gebruiksdoeleinden e.d. lijkt het me een vrij complex geheel van afspraken. Zo heb je voor foto's bijvoorbeeld een vergoeding voor kranten die afhankelijk is van grootte, plaats, oplage e.d., gaat dus vrij ver met allerlei regels. En als je dit zo goed beheerst, dan zal vraagstukje nog wel eens vaker kunnen gaan spelen, dus het uitzoekwerk is misschien niet eenmalig..

En yup, petje af :o !!!

Verwijderd

Er bestaan een aantal sites die 3d modellen verkopen (kijk bijv. even bij viewpoint, prijzen staan ongetwijfeld wel vermeld bij modellen) ,vergelijk jouw model met dat van een ander en maak zo je prijs op.

BTW.
37k lijkt me wel een beetje veel. :?

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Een ding, wat je ook met dit ding doet. Zorg ervoor dat je het in je show-map mag laten zitten.

Zorg dat je in ieder geval voor persoonlijk promotie gebruik dit werkje mag blijven gebruiken. Een credit clausule is ook erg interresant. Ieder gebruik van dit model moet een vermelding bevatten van jou. Dus je MOET in de aftiteling voorkomen van een documentaire, je MOET in de bronvermelding staan van eventuele afbeeldingen gemaakt met het model. Dat soort dingen.

Als dit werk je interreseert dan kan dit een mooi begin zijn van een loopbaan op dit gebied. Geld is 1 ding, meer opdrachten erdoor krijgen is natuurlijk ook belangrijk. Secundaire voorwaarden zijn er niet voor niets. Mocht het echt daadwerkelijk tot verkoop komen, neem dan een deskundige in dienst. Die neemt dan mischien wel een bepaald percentage van het bedrag, of een bepaald tarief, maar die zorgt wel dat alles netjes en volgens internationale maatstaven correct geregeld is.

Verwijderd

Kijk eens op: http://www.gamasutra.com/exchange/

Daar kun je een programma downloaden waarmee je models/textures kan kopen en verkopen.

Succes ermee

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Op zaterdag 21 juli 2001 14:46 schreef sharkyOnline het volgende:

straks willen ze in totaal 30 minuten film.
oftewel: 30*60*25=45000 frames.

laten we uitgaan van een broadcast resolutie oftewel 1,5 a 2 meg per frame.
..
volgens mij had je dat zelf ook wel kunnen bedenken
Nou ja, Oogst weet helemaal niets wat het bedrijf zou willen met zijn modellen. Misschien willen ze wel een boek maken, met alleen een render van het forum op de kaft.

Dan zou die optie van mij best kunnnen.

Maar ik zie natuurlijk wel in dat het lastig overleggen wordt met zo'n afstand.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Misschien is het geen gek idee om eens met een jurist te praten. Juist over de bijkomende regelingen. Je bent nu eenmaal de underdog en zo'n contract (wil je zelf althans de "regie behouden" en er beter van worden) zal niet eenvoudig zijn.
Het is maar een idee.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op zich dat je een model verkoopt is geen probleem. Maar aangezien het een van je eerste grote werken is, is het zaak voor jou (mits je dat wil) om meer opdrachten te genereren vanuit dit project. Zodoende kun je een naamsbekendheid opbouwen (of in ieder geval een portfolio).

In de grafische industrie is het heel belangrijk om te kunnen zeggen: Kijk is in dit boek, dit heb ik allemaal gemaakt en daar wordt het voor gebruikt. Daar scoor je mee. Terwijl je met een papiertje waarop staat dat je het kan (lees diploma) veel minder zwaar weegt (het weegt natuurlijk wel mee).

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Voor een klus van 50.000 piek kun je best wel eventjes een regeling treffen om erheen te gaan denk ik.

Meestal spreek je een prijs van te voren af.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 18:50 schreef Yellow het volgende:
Meestal spreek je een prijs van te voren af.
Niet goed gelezen >:)?

Hij werd benaderd of ie iets wilde verkopen, dit is dus het vooraf :)

• Oogst
Ik weet wél waar ze het voor willen gebruiken en voor de duidelijkheid post ik hier maar even de mail van het bedrijf, natuurlijk is deze post zonder hun eigen gegevens:

--------
Dear Joost,
We are animation company located in Jerusalem Israel.
We are corently working on Historical animation movie.
We looked at your TRAJAN FORUM web sight and got really impressed.
We like to find out if you can sell this model to us (we are working on alias/wavefront Maya 3d software).
Please let us know if its for sale and if it is please contact us at this e.mail or in the following adress:
---------

Verder: ik ben 17 jaar en wil kunstacademie (richting computertekenen in Hilversum) gaan doen. Ik model sinds mijn dertiende en heb dus al veel meer werk af, alleen niet zo groot en geslaagd als dit Forum. Ik werk dus ook niet vanuit een universiteit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Grum
  • Niet online
*gniffel*

[/ot]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
Op zaterdag 21 juli 2001 19:45 schreef Oogst het volgende:
--------
Dear Joost,
We like to find out if you can sell this model to us (we are working on alias/wavefront Maya 3d software).
Please let us know if its for sale and if it is please contact us at this e.mail or in the following adress:
Duidelijk toch... ze vinden het leuk en zijn willen ervoor betalen. Ze vragen aan jou of het te koop is. Waarschijnlijk willen alleen het model omdat ze zelf met alias/wavefront werken. Dus je hoeft niets te renderen, dat doen zij wel. Jij bent nu aan zet, je moet een mailtje terug sturen met daarin "Ye$ it'$ for $ale" en dan moet je wat eisen stellen. Bv. je wilt credits, mag in je portfolio gebruikt worden, etc. Praat nog helemaal niet over geld, zij mailen jou wel terug.

Iig niet lang wachten met beantwoorden van je mail!!!!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 09:51
1 woord..

WOW

Ennuh, als ik jou was zou ik mensen vragen die verstand van dit soort zaken hebben. (of doe je dit nu? :D )

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 22 juli 2001 12:07 schreef Lampie het volgende:
1 woord..

WOW

Ennuh, als ik jou was zou ik mensen vragen die verstand van dit soort zaken hebben. (of doe je dit nu? :D )
he trek je ons in twijfe!? ;)

ik denk dat het idd verstandig is om bij een visualisatie bedrijfbureaudingetje langs te gaan

This too shall pass

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Cool, dat een bedrijf geinteresseerd is in zoiets.
Ik wil m'n modellen ook wel verkopen ;)

Verwijderd

krijgen we nu ook Quake in Rome???,iets ala Gladiator!!ECHT HEEL MOOI!!!
Zo zou ik het ook wel willen kunnen,
mijn complimenten!!

• MrZed
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Ziet er erg cool uit idd!!
WOW!

nog steeds een nickchange

Verwijderd

damn damn damn mooi man.....
heb je dat zelf gemaakt ? je bent echt goed :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Omfg, mijn complimenten voor dit werk!
You r a master!

Je zou denk ik een leuke auto kunnen kopen van dat geld wat je ervoor kunt vragen...

Edit: ff wat rondgevraagd, een prijs voor dat model zelf (niet de renders) zou nog makkelijk boven de 50.000 kunnen oplopen.
Tenminste, als je dat goed aanpakt.

Een tip die ik mee kan geven: doe je niet voor als jezelf (17jaar, vrije tijds werkje, 150 uur) maar doe er een beetje moeilijk over als ze te weinig willen geven, zeg dat je er wel veel tijd in hebt gestoken enzo (zeg niet hoeveel in uren, misschien willen ze je wel huren voor meer werk... en dan moet je wel snel kunnen werken... :) )

Maar ik ben zelf een volslagen newbie op 3D gebied. Ik kan niet eens een bol een kleur geven in 3dsmax :)

Verwijderd

Als je nog een manager zoekt... ;)

Verwijderd

heel strak ziet het er allemaal uit! Ik zou idd een jurist inschakelen want al die procedures zijn aardig complex

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 19:45 schreef Oogst het volgende:
Dear Joost,
allereerst natuurlijk mijn complimenten met je werk, het ziet er echt heel mooi uit.
aan de kwaliteit van het engels van het betreffende bedrijf te zien denk ik echter niet dat zij een erg hoge prijs kunnen betalen, ik zou eerst eens met een bedrijf praten wat zulke modellen maakt verder zou ik proberen jaarverslagen van het betreffende bedrijf te bemachtigen want dan kun je met behulp van bv een boekhouder goed zien wat zij zouden kunnen betalen. verder natuurlijk het recht behouden om dit in een portfolio te doen als je verder wilt gaan met 3d modellen bijv en het recht om dit model te mogen blijven gebruiken

ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Bolle

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Joost,

Ten eerste dit is 100% top. Maar dan ook de full monty. Ten eerste ziet het er superstrak uit, ten tweede is het nog historisch verantwoord ook. En daar zit m.i. het meeste geld in.

Ik heb ietwat verstand van intellectuele eigendomszaken dus ik zal mijn bijdrage leveren.

Ten eerste draag nooit de complete copyrights over op een andere partij. Zij kunnen dan doen en laten met het model wat ze maar willen. Lullig als ze het idd verkopen aan discovery of BBC voor een bedrag dat vele malen boven de verkoop prijs ligt. Bovendien kun je er dan niets meer mee. Waarschijnlijk zal de tegenpartij in het koopcontract op laten nemen dat je niet meer verder zal gaan met je ontwerp.

Tuurlijk kun je wel alle rechten overdragen, maar doe dat niet voor onder de ton of zelfs meer.

Je kunt het israelische bedrijf een licentie geven om het model te gebruiken voor een 3danimatie voor een bepaalde TV productie. Ze mogen het dan niet gebruiken om er bijvoorbeeld een tombraider level van te maken. Bovendien kun je er nu wel mee bezig blijven.

En wat ik wel zou doen is een max licentie aanschaffen van het verkoop bedrag. Neem maar aan dat een beetje hobbyen op warez 3ds weinigen echt kan schelen, maar als je veel geld voor gaat vangen voor een 3ds model weten ze je heel snel te vinden.

Stuur ook een paar mails rond naar o.a. discovery, BBC, dreamworks, ID software, Electronic Arts etc met daarin een verwijzing naar je werk, misschien rolt er nog wel iets heel moois uit.

Succes

Wacht met het inschakelen van een jurist tot je op het punt staat een contract te sluiten. Ze plukken je helemaal kaal als je niet goed uitkijkt.

• sverzijl
Op maandag 23 juli 2001 09:10 schreef bibabolle het volgende:

[..]

allereerst natuurlijk mijn complimenten met je werk, het ziet er echt heel mooi uit.
aan de kwaliteit van het engels van het betreffende bedrijf te zien denk ik echter niet dat zij een erg hoge prijs kunnen
ja duh! Het is een ISRAELISCH bedrijf. Die spreken over het algemeen slecht engels. Dit zegt dus absoluut niets.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 16:48 schreef sverzijl het volgende:

[..]

ja duh! Het is een ISRAELISCH bedrijf. Die spreken over het algemeen slecht engels. Dit zegt dus absoluut niets.
Nou ik denk dat je van zo'n beetje elk bedrijf wel mag verwachten dat ze goed engels sprken/schrijven. Tenminste 1 persoon bij zo'n bedrijf.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 16:48 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Dit kan natuurlijk wel wat zeggen. Een groot, professioneel bedrijf zou voor een dergelijke site een vertaler inhuren.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Goh de beweegredenen van sommige mede tweakertjes om een halfdood topic te refreshen zijn mij niet altijd geheel duidelijk. Was het niet iets van spuit elf en ook weer water geven..........

• sverzijl
Op dinsdag 24 juli 2001 16:57 schreef KTEINO het volgende:

[..]

Nou ik denk dat je van zo'n beetje elk bedrijf wel mag verwachten dat ze goed engels sprken/schrijven. Tenminste 1 persoon bij zo'n bedrijf.
Nog niet zoveel op internationale projecten gewerkt blijkbaar. Het stukje engels van dit bedrijf is nog relatief goed te noemen.

Maar goed, ik hou erover op. Het is blijkbaar niet toegestaan om op een topic van meer dan 3 minuten oud te reageren.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 24 juli 2001 17:12 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Nog niet zoveel op internationale projecten gewerkt blijkbaar. Het stukje engels van dit bedrijf is nog relatief goed te noemen.

Maar goed, ik hou erover op. Het is blijkbaar niet toegestaan om op een topic van meer dan 3 minuten oud te reageren.
het is idd nog redelijk, maar van een bedrijf dat met multimedia werkt en blijkbaar internationaal georienteerd is verwacht je meer.

alhoewel, m'n zus werkt bij EDS, das best wel een luxe amerikaans bedrijf maar m'n zus zit nu in egypte en daar spreken een aantal mensen toch een potje slecht engels. in egypte is engels overigens wel bijna voertaal...beetje vaag dus

This too shall pass

Verwijderd

Ik zou zeggen, NIET VERKOPEN !!!!! Wat je ook vraagt en wat ze er ook voor geven, ze naaien je altijd een oor aan.
Ga maar na, ze geven je er (als ik het zo zie) zo'n Fl 75.000 voor. Ze moeten er dan toch iets speciaals mee van plan zijn om dat geld er weer uit te halen.

Een voordeel is dat je dit zelf gemaakt hebt dus alle copyrights zijn van jou. Weet niet hoe dat zit als je het verkoopt. ALS je aan verkopen denkt, zorg dan dat je de rechten over de modellen blijft behouden en zorg dat je ook een percentage van de opbrengst, van het gebruik van die modellen, krijgt.

Wat ik zou doen is onderhandelen en kijken of ze je niet beter als freelancer aan kunnen nemen. Kijk hier ook mee uit trouwens. Als freelancer kun je beter een gedeelte vooraf laten betalen en de rest bij oplevering. Stel je voor je hebt een opdracht, steekt er heel veel tijd in en de opdrachtgever zegt dan, laat maar we hoeven het niet meer.

Je ziet, er zitten heeeel veel valkuilen in die wereld. Zorg in ieder geval dat je de rechten behoud.

Trouwens, zorg inderdaad dat je een legale software versie hebt van het pakket waarin dit gemaakt is. Je moet het inderdaad kunnen verantwoorden of je bent zwaar de lul als ze je pakken.
Met een legale versie bedoel ik niet een studenten versie want die mag je niet gebruiken om geld mee te verdienen. De naam zegt het al, educational version.
Kijk hier heeeeel goed mee uit want warez vinden de meeste software fabrikanten geen probleem todat er met zo'n versie zwaar geld wordt verdient.

Succes

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 17:01 schreef CrazyHank het volgende:
BTW.
37k lijkt me wel een beetje veel. :?
even een indicatie. Modellen van Babylon 5, Star Trek en noem ze maar op brengen met copyrights en alles erop en eraan al snel tussen een halve tot een hele ton op. Vergis je niet in prijzen van zulke modellen. Vergeet niet dat er enorm veel geld mee verdiend kan worden en dat je vooral veel betaald voor voornamelijk de copyrights.

Neem bijvoorbeeld een heel simpel tafel model gemaakt door een professionele studio. Hier betaal je al snel 150 gulden voor en dat zijn nog hele simpele modellen.
Complexe modellen (en grote modellen) als dit zijn enorm veel geld waard.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Kerel, dit is echt ziek ! Ik mag hopen dat jij al een zeer goed betaalde baan hebt in de 3d-modeling wereld ?? anders zou ik die maar gauw gaan zoeken, en dit meenemen als portfolio !!

Mother, will they like this song?

• Oogst
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb gereageerd op dat bedrijf door te zeggen dat er technische problemen zijn (met MAX in plaats van Maya), maar dat ik onder de juiste omstandigheden bereid ben te verkopen. Dit kreeg ik terug:

We are making a TV series on the jewish history. the first chapter is on
the life of titus.
We like the models of the "basilica 1 and 2 movies and the plein 1 movie"
(this parts of the model)
We can import it to maya so there is no problem.
Please contact us soon and tell us what is the price of it

Ik denk dat ik dus maar eens met een jurist ga praten. Benieuwd wat ze bereid zijn te betalen!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

als je t heeel netjes wil houden 15000.-

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Thelightwaver :

Je zegt het zelf, modellen van star trek en babylon 5 brengen zo 50 tot 100k op.
We hebben het hier even voor de duidelijkheid over een beginnend "bedrijfje" als ik het zo mag noemen, niet over een filmstudio of een bedrijf als bijv. viewpoint.
Als je dan gelijk al met tonnen begint te smijten alsof het niets is kun je best wel eens bekeerd thuis komen.

PS.

Oogst :
Begrijp me niet verkeerd, het is erg goed wat je gemaakt hebt, alleen ik zou wel een beetje uitkijken met welke bedragen je aan komt zetten.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 30 juli 2001 19:48 schreef Oogst het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb gereageerd op dat bedrijf door te zeggen dat er technische problemen zijn (met MAX in plaats van Maya), maar dat ik onder de juiste omstandigheden bereid ben te verkopen. Dit kreeg ik terug:

We are making a TV series on the jewish history. the first chapter is on
the life of titus.
We like the models of the "basilica 1 and 2 movies and the plein 1 movie"
(this parts of the model)
We can import it to maya so there is no problem.
Please contact us soon and tell us what is the price of it

Ik denk dat ik dus maar eens met een jurist ga praten. Benieuwd wat ze bereid zijn te betalen!
Zij willen iets van jou. Laat hen dus maar een overeenkomst opstellen. Daar ga je dan maar mee naar een jurist. Maar op zich is die jurist helemaal niet zo nodig. Zoek even op internet naar license agreements. Zal er wel eentje voor je zoeken.

Verwijderd

[..]

aan de kwaliteit van het engels van het betreffende bedrijf te zien denk ik echter niet dat zij een erg hoge prijs kunnen betalen, ik zou eerst eens met een bedrijf praten wat zulke modellen maakt verder zou ik proberen jaarverslagen van het betreffende bedrijf te bemachtigen want dan kun je met behulp van bv een boekhouder goed zien wat zij zouden kunnen betalen. verder natuurlijk het recht behouden om dit in een portfolio te doen als je verder wilt gaan met 3d modellen bijv en het recht om dit model te mogen blijven gebruiken

Bolle
Hier klopt niks van hor!

Ten eerste de opvatting van als iemand die niet al te best engels kan dat hun dan geen grote prijs kunnen betalen. Want misschien werken ze hoofdzakelijk op nationale markt dus waarom zouden ze perfect engels kunnen behersen.

En uit jaarverslagen kan je niks uithalen of men het kan betalen en in Israel kent men een zeer beperkte publicatie plicht nog beperkter dan in nederland dus kan je er niks uithalen.

Ik zou gewoon ff contact opnemen met een jurist om de zaak te besprekken.

Ik wens je veel succes en hoop dat je er veeeeel uit kan slepen.

Ps. Ga wel bij een bekend kantoor langs die hebben vaak meerdere juristen die in allerlei soorten richtingen hun specialiteiten hebben, dus niet zo een om-de-hoek jurist.

[edit typo]

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 15:16 schreef TheLightwaver het volgende:
Ik zou zeggen, NIET VERKOPEN !!!!! Wat je ook vraagt en wat ze er ook voor geven, ze naaien je altijd een oor aan.
Ga maar na, ze geven je er (als ik het zo zie) zo'n Fl 75.000 voor. Ze moeten er dan toch iets speciaals mee van plan zijn om dat geld er weer uit te halen.
...
ja, dat is toch altijd zo, het principe an vraag en aanbod :?

als een groot bedrijf (dreamworks/discovery/enz) zoiets koopt dan maken ze daar ook echt wel winst op hoor, omdat ze een stukje waarde toevoegen. zij kopen modellen/animaties op, maken er een film/reportage van, zenden het uit, promoten het, whatever, ze maken er iig altijd winst op (tenminste, dat is hun doelstelling). de modeller wordt gewoon betaald voor de toegevoegde waarde die hij levert en wat er daarna aan waarde wordt toegevoegd is niet zijn zaak.

anders wordt het natuurlijk als dat bedrijf de modellen alleen maar wil kopen om ze daarna weer door te verkopen.

zien er trouwens erg strak uit, mun complimenten. wees iig erg voorzichtig met wat je doet, controleer ook of dat bedrijf wel echt meent wat ze zeggen. voor hetzelfde geldt gebruiken ze het alsnog om door te verkopen of voor iets anders.

[edit]dat verhaal onder het kopje techniek waarin je uitlegt hoe je te werk bent gegaan roelt echt wel. kan je zo als beginnerstut 3D gebruiken

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik zou zelf uitkijken met een jurist. Die naaien je vaak ook een oor aan. Als je wilt neem maar contact op met mij. Heb enige ervaring in license agreements en user agreements.

't is allemaal niet zo moeilijk. Zijn gewoon een aantal standaarddingen waar je op moet letten. (nederlands recht/rechter toepassen is bijvoorbeeld al voldoende neem aan dat israeli's weinig zin hebben om hier een procedure te starten)

Stel als de koop niet doorgaat heb je wel kans op een advocatenrekeninjg van 2500 gulden.

Dus eerst onderhandelen met het bedrijf wat ze ervoor willen betalen, dan misschien nog naar een jurist.

Verwijderd

je kan evt. (als je illegale software had) ook nog snel een licentie kopen van het programma

al weet ik niet wat dat kost, als het teveel kost doe je het niet

btw
O M F G dit zijn echt rete
SICK gfx echt :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

* prototype probeert z'n onderkaak op te rapen en lijkt hierdoor op een aap. Mijn excuses hiervoor.
Maar dit zijn gewoon dope graphics, jij zal het nog ver schoppen :)

Verwijderd

[..]

Bolle
moet je vragen of je ook voor $$ hun film mag ondertitelen in het engels ;)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 07:23 schreef martun het volgende:

[..]

moet je vragen of je ook voor $$ hun film mag ondertitelen in het engels ;)
LOL :o

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 16:18
als ik een rondkijk naar die prijzen, en neem bijv. 25K, dat is 166,- per uur. dat is redelijk, zeker als je met originele licentie werkt, en investeringen doet, een renderfarm hebt etc. kortom : een echt bedrijf. Of 150 uur (en dus de overall prijs) veel is voor zo'n model durf ik niet 123 te zeggen. lijkt me wel aan de ruime kant.
Bedenk wel dat je bepaald meer hebt gedaan dan modelleren, je hebt het helemaal gereconstrueerd.
Je hebt het klaargespeeld met een single PIII 550mhz, da's knap. zeker met zo'n zwaar model (30 mb is huge !)
Conclusie : van de ene kant lijkt het me veel geld, zeker alleen voor het modelleren, van de andere kant heb je het helemaal gereconstueerd. dat maakt het weer meer waard.
Ik gun het je iig van harte , ben erg benieuwd waar je op uit komt. post je dat nog ?
Overigens, Als je vaker werk wilt maken / verkopen, zou ik je aanraden toch netjes een licentie te kopen. Is toch een ideale start ?
ik sluit me bij de rest aan: laat hun eerst maar eens zeggen in welke order van grote ze denken. iedere gulden is meegenomen, toch ?

nog een tip : ga er wat langzamer doorheen in je animatie. jij kent het model al, maar voor een ander kan het wat onrustig overkomen. Ik kan me voorstellen dat je rendercapaciteit een probleem is. Als je capaciteit nodig hebt, moet je eens mailen. Ik heb wel ervaring met soortgelijke render trajecten

en, hebben musea geen intresse, als je je israelische vrienden een niet exclusieve licentie geeft, kun je ook nog eens wat vangen bij een museum, kan ik me voorstellen.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik denk dat het misschien ook iets is wat toepassing kan vinden in een (interactieve) CD-ROM productie. Bijvoorbeeld een soort VR verhaal met historische info over dat Forum. Ik denk dat er een hoop partijen zijn, die daar in geïnteresseerd zouden kunnen zijn, zoals musea, wetenschappelijke instellingen, CD-ROM uitgeverijen (bijv. encyclopedieën), Italiaanse overheid en andere (kunst-)historische instituten. Je kunt van zoiets een compleet 3D- en 2D-naslagwerk maken. Én tevens een Discovery-Channel-achtige documentaire, zoals al geopperd is.

Kortom, dit kan veel kanten op. Je moet echt professioneel advies erbij halen en tegelijkertijd je info en bronnen afschermen. Het feit dat het ook nog eens internationaal kan gaan, maakt het allemaal niet eenvoudiger. Pfoe..ik wens je veel succes hiermee en ben ook erg benieuwd hoe een en ander zal uitpakken. Zelf ben ik aangesloten bij de BNO (Beroepsorganisatie voor Nederlandse Ontwerpers), die geven hun leden ook adviezen (o.a. grafici/webdesigners, industrieel ontwerpers en illustratoren). Of er ook zo'n club is op animatiegebied weet ik niet, maar misschien kan de BNO je ook een eind opweg helpen.
www.bno.nl

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Arjan gaat zijn model van het danscentrum in Roermond maar es even opnieuw beginnen.....

HOW F*CK WAT EEN VETTE DETAILS !!!

Ik zou dat wel eens gerenderd willen zien met radiosity :9~ x12834

als ik jouw was zou ik proberen voor jezelf een prijs te bepalen wat JIJ het waard vind. Op die manier kun je je nooit 'gekloot' voelen, en natuurlijk zorgen dat je met die rechten enzo goed geregeld hebt, maar dat was al tig keer gezegd...

(edit -> eeuwige typo's)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Oogst
Hé Cutter, wat bedoel je hier precies mee:

"
Zijn gewoon een aantal standaarddingen waar je op moet letten. (nederlands recht/rechter toepassen is bijvoorbeeld al voldoende neem aan dat israeli's weinig zin hebben om hier een procedure te starten)
"

Van dat tussen haakjes snap ik helemaal niks en verder: ik ben razend benieuwd naar die standaard dingen waar ik op moet letten!

Verder wordt gezegd dat ik moet vragen wat ik het zélf waard vind, maar dat kan ik helemaal niet zeggen, want ik heb het voor mezelf gemaakt, zonder er ook maar één moment stil bij te staan dat ik er meer mee zou kunnen verdienen dan de eer!

Een licentie voor 3d MAX kost trouwens rond de f10000,- en dat kan ik niet betalen vóór de deal, dus die zou ik, als dat mogelijk is, willen kopen zodra ik geld binnen heb en ik wil dus in ieder geval genoeg geld binnen krijgen om MAX4 te kunnen kopen. Dus de ondergrens is f10000,-, daaronder kan ik geen licentie betalen en dus helemaal niet handelen.

Oh ja, de details zitten hem vooral in de ruim honderd zelf getekende textures, en die zorgen ervoor dat die 150 uur door een professional niet bijzonder veel verbeterd kunnen worden, onder de 100 uur is dit NOOIT te maken en dat (100) is zelf ook al héél snel, dan moet je echt bizar goed zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

sssstttt, niets zeggen over 'licenties'

Ik zou hen laten komen met een overeenkomst: zij willen iets van je.

Ik ben nu effe druk bezig, maar ik zal kijken of ik morgen wat meer kan melden. Zoek even op van die online fotosites of daar iets leuks tussen staat.

In het algemeen kan ik het volgende zeggen over dit soort overeenkomsten
1. Geef aan dat ze een licentie krijgen om het model te gebruiken voor die specifieke TV-produktie. Willen ze later de hele zut op cd-rom uitbrengen komen ze maar braaf terug voor nog een licentie.
2. Zeg dat je geen aansprakelijkheid accepteert voor claims die zij krijgen door het gebruik van jouw model.
3. Zeg dat tot aan alle betalingen zijn voldaan alle rechten bij jou blijven. Pas als jij die tonnen op de bankrekening hebt mogen ze het geheel uberhaupt gebruiken.
4. Zeg dat ze de licentie niet over mogen dragen.
5. Als ze niet voldoen aan enige bepaling uit de overeenkomst eindigt de overeenkomst en houden al jun rechten op te bestaan.
6. Dat ze het model niet mogen wijzigen. Of daar eerst toestemming voor moeten hebben.
7. Nederlands recht is van toepassing. Mogen ze fijn naar nederland komen als ze je willen suen. En dat doen ze dus niet snel. Als je niets regelt heb je kans dat ze israeli law willen toepassen en dan zou jij daar naartoe moeten zou je mekaar gaan suen.

* cutter heeft eindelijk bericht gehad van zijn afstudeerprof en gaat nu nog alleen voor die paar punten extra

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 20:28 schreef CrazyHank het volgende:
Thelightwaver :

Je zegt het zelf, modellen van star trek en babylon 5 brengen zo 50 tot 100k op.
We hebben het hier even voor de duidelijkheid over een beginnend "bedrijfje" als ik het zo mag noemen, niet over een filmstudio of een bedrijf als bijv. viewpoint.
Als je dan gelijk al met tonnen begint te smijten alsof het niets is kun je best wel eens bekeerd thuis komen.
Dat zei ik niet om te zeggen dat ie ook zo'n prijzen moet gaan vragen. Was meer om aan te geven dat de prijs van 3D modellen erg hoog kan oplopen (sommige geloofden de hoogte van de prijzen niet ;) ).
Het is alleen zo dat als je een bedrag noemt en het blijkt later dat je er het dubbele voor had kunnen krijgen, je jezelf behoorlijk genaaid voelt.

Misschien kun je de modellen (plaatjes) eens aan een andere studio laten zien en een prijs indicatie vragen. Je kunt ook 3d world magazine om advies vragen. Zij hebben dagelijks met studios te maken en kunnen je denk ik heel goed helpen.

Complimenten nogmaals, het ziet er erg stoer uit :)

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
(jarig!)
als eerste naast de rest van de veren die al in je kont zitten :-), major respekt..

om een aanvulling te doen op de mogelijkheden..
standaard zin die in je contract moet komen,
elke aanpassing van het model of afgeleide van het model,afwijking van de eerde overeengekomen overeenkomst/agreement , dan vervallen de rechten van de koper, en heeft hij geen recht meer op het gebruik van jouw model, mochten ze dit wel doen dan kan jij ze sue-en...
tevens laat al je modellen vastleggen, in iedergeval bij een notaris, die houdt in dat wanneer zij hem aanpassen/ en dus een gevecht komt op legal level, jij een officieel beveiliging heb ingebouwd....
mede omdat de contract ondertekeningen , na het ontstaan van de modellen is gebeurd....

mocht je ontwikkeling op CD uitgebracht worden, Probeer altijd een % van de verkoop aantallen op te vragen...
en 2x per jaar de verkoopfigures...

ga anders eens met een Booking-agency praten..
(deze kunnen je meestal wel in de goede richting sturen , aangaande legal advice)

niets bijzonders

• ddZ
  • Laatst online: 12-09 15:43

ddZ

Oogst, mijn complimenten. Dit is echt het voorbeeld van hoe waanzinnig iets eruit gaat zien bij het gebruik van goede textures (en natuurlijk goed gemodelleerd) Ik neem aan dat die 150 uur echt alles is: modelleren, animeren, enz. :?

Niet gek dat je er zo veel tijd in hebt gestoken! Mijn schoolopdrachten liepen ook altijd een beetje uit de hand ;)

Maar ik zou zorgen dat je hier een mooie prijs uitsleept, als je alleen al kijkt naar het aantal uren dat je erin hebt gestoken. Veel suc6 8-)

Verwijderd

WOOW, erg mooi zeg he..

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:07 schreef illem het volgende:
WOOW, erg mooi zeg he..
Spuit nummertje... ;)

• RRX
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

^^^^ UP ^^^^

Heb je al meer informatie??? hebben ze al een bod gedaan???

mijn T.net systeemspecspagina

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 14:34
het zou in ieder geval wel een lachuh CS level zijn :)

maareh, ziet er netjes uit hoor,
alleen MAX gebruikt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

*schop* O-)

/me is totaaaaal niet nieuwschierig naar of ze gehapt hebben naar je prijs.maar wil het wel graag weten

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Als ik jou was zou ik kijekn heveel er per uur verdiend wordt en doe dat maal 150 plus nog wat natuurlijk, je moet er wel winst po maken, als ze het er niet mee eens zijn bieden ze wel minder

• Zydell
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Op maandag 20 augustus 2001 13:35 schreef jooers het volgende:
het zou in ieder geval wel een lachuh CS level zijn :)

maareh, ziet er netjes uit hoor,
alleen MAX gebruikt?
En met wat voor videokaart dacht je dit te kunnen renderen? denk maar niet dat ut ophoudt bij 25000 polys/frame...

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
/kick ...

Ben echt benieuwd hoe het is afgelopen... *D

• Oogst
Helaas, die Israëlies reageerden op een gegeven moment gewoon niet meer.

Ik had een prijs genoemd ($9500) en daarna afgesproken dat ze me zouden bellen om verder te onderhandelen en af te spreken. Dat hebben ze niet gedaan, nadat ik een keer of vijf meerdere mogelijke tijden had genoemd. Ze mailden elke keer dat ze een andere tijd wilden. En toen reageerden ze gewoon helemaal niet meer. Ik denk dat het gewoon een grap is geweest van een of andere pestkop, maar ik weet nu in ieder geval hoeveel ik belastingvrij mag verdienen.

Helaas, helaas, maar wel jammer. Och, ik ben 17, ik hoef pas over een jaar of zeven mijn geld te gaan verdienen met 3D.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oefening
  • Niet online
jmr man, maargoed, je hebt er vast wel een bult van geleerd en idd, je hoeft er nog lang niet je geld mee te verdienen :)

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Das zeker lullig als het een grap is. Maar ik denk dat jij er wel komt met je 3d modelwerk.

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
Ìk heb je model al eens eerder gezien en stond toen al vol verbazing te kijken naar je meesterwerk.

Ik ben pas begonnen met 3DS en je zou me gigantisch kunnen helpen om jouw werk met originele bestanden naar me toe te mailen en dat als voorbeeld te gebruiken hoe ik bepaalde dingen moet renderen enzo. :+

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ìk heb je model al eens eerder gezien en stond toen al vol verbazing te kijken naar je meesterwerk.
Ik ben pas begonnen met 3DS en je zou me gigantisch kunnen helpen om jouw werk met originele bestanden naar me toe te mailen en dat als voorbeeld te gebruiken hoe ik bepaalde dingen moet renderen enzo.
Ik geef je welgeteld 0% kans dat Oogst dat gaat doen...

• Sheik
Ehm...dat weet ik zelf ook wel, check ----> :+ duh....

Als je iets quote, doe dat dan niet onvolledig :(

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

ok smiley heb ik eigelijk over het hoofd gezien.. Weet niet hoe ik alles in 1 keer kan quoten. * tec moet maar eens de faq door spitten. Sorry dat ik je reply verkeerd begrepen heb.

• Sheik
Maakt niet uit, ik was niet zo heel erg kwaad hoor ;) Maargoed, Oogst' produkt wordt er niet minder mooi van. Ik kan binnenkort ook nog wat creaties (images) van mijn eigen ontwerp online gooien.

• Oogst
Nee, ik ga dat model niet naar je sturen, alleen al omdat het .max-bestand 30mb is en de 163 textures samen ook nog eens 37,6mb. :)

Verder heb je weinig aan die models, want veel is vereenvoudigd naar simpelweg editable mesh en er zitten weinig moeilijke technieken in, het is allemaal erg simpel eigenlijk, eenvoudige varianten op primitives en verder heel veel extruded splines. En wat betreft de textures, dat is zoveel dat je door de bomen het bos niet meer kan zien en de enige die in dat bos nog enigszins (ook niet meer helemaal) de weg kan vinden ben ik zelf.

Dus nee, je krijg de bestanden niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1 2 Laatste