Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe game/werk PC build 900-1000.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nickrosoft
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-11-2018
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een gaming-laptop besteld omdat ik altijd al een laptop had, maar na enkele dagen kreeg ik toch het gevoel dat ik eens een desktop wil. En voor het geld dat ik in de laptop stak, kan ik best een degelijke PC kopen dacht ik.

Vroeger heel erg een gamer geweest en nu veel minder, maar occasionaly wel eens een game in de MMORPG genre.

Voor de gene die het interessant vind, de gekochte laptop: https://www.coolblue.nl/p...530-15ich-81fv00gfmh.html

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meeste wat erop wordt gedaan zijn office werkzaamheden en web development programmeren. En hier en daar wel eens gamen als ik een interessante game heb gevonden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik rond de 800-900 maar het mag wel oplopen tot max 1100 als het echt veel betere prestaties gaat leveren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het belangrijk dat ik zonder problemen veel dingen tegelijk kan gaan doen zonder dat mijn PC overuren draait. Ik heb vaak veel tabs open en verschillende programma's open die best wat gebruiken. (vooral met coden / video's / research tegelijkertijd). Ook houd ik wel van graphics in een game maar van mij hoeft het niet constant in ULTRA mode te zijn. Als ik een FPS raak waar fijn naar te kijken is, ben ik al blij!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles. Ik ken er nog niet heel veel van omdat ik ook altijd een laptop gebruikte en daar alles al prebuild was. Ik sta open voor alle adviezen want ik geloof er in dat jullie zeker meer weten dan ik op dit gebied!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik wel de geluidsniveau zo laag mogelijk willen houden.
Een PC bouwen dat ook een betere future-proof is, zodat ik niet snel al nieuwe parts moet gaan kopen
Ik ben ook heel erg van de aestethics, dus hoe een bepaalde part eruit ziet speelt voor mij ook een rol, RGB lighting is een plus!

Ga je overklokken?
Verwacht het niet.

Wat verwacht je van ons?[i]

- Is de moederboard okay of kan ik wel een stapje beter gaan?
- Moet ik een lagere voeding halen?
- Voornamelijk ook controle of dit een build is dat goed te doen is en/of er aanpassingen kunnen gedaan worden die je zelf zou doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1ASRock B450M Pro4€ 77,30€ 77,30
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 239,-€ 239,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,95€ 39,95
1Cooler Master Hyper 212 Black Edition€ 33,-€ 33,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 132,90€ 132,90
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 79,75€ 79,75
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 867,79

Alvast super bedankt!!

Nick.

Beste antwoord (via Nickrosoft op 07-11-2018 10:14)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:35
boyette schreef op woensdag 7 november 2018 @ 02:31:
Ja er zijn vele verschillen.

1 van de grootste verschillen is het merk

het ene geheugen is van het merk:
G.Skill
en het andere van
Corsair
_/-\o_

Anyway, op looks na geen grote verschillen. Beide Hynix chips.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Als je een mATX kast hebt is het moederbordje prima. als je een ATX tower hebt is dezelfde versie prima, maar zonder M : B450 Pro4 dan. deze voeding voldoet prima pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W qua RX580 zou ik deze kiezen pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) qua AMD kaarten is Sapphire wel het beste merk te noemen qua kwaliteitsproducten. test het eerst met de door AMD geleverde koeler. mocht die niet bevallen is dit een goed optie pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nickrosoft
@Hackus Dankjewel voor je snelle reactie!

Qua kast ben ik nog niet uit, omdat ik wel een full tempered glass wil hebben maar ook wat zo min mogelijk geluid wil hebben, dus daar ben ik nog naar opzoek.

De videokaart van Sapphire wordt het!

Is er een verschil tussen [https://tweakers.net/pric...913/asrock-b450-pro4.html en https://tweakers.net/pric...91/msi-b450-tomahawk.html of is het alleen de looks?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Nickrosoft schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:20:
@Hackus Dankjewel voor je snelle reactie!

Qua kast ben ik nog niet uit, omdat ik wel een full tempered glass wil hebben maar ook wat zo min mogelijk geluid wil hebben, dus daar ben ik nog naar opzoek.

De videokaart van Sapphire wordt het!

Is er een verschil tussen [https://tweakers.net/pric...913/asrock-b450-pro4.html en https://tweakers.net/pric...91/msi-b450-tomahawk.html of is het alleen de looks?
Tomahawk is meer de looks en wat beter uitgerust om een Apu (2400G) te overklokken en oa 2700X. wat zwaarder dan de Ryzen 2600. De keuze is aan jou (neemt niet weg dat de Asrock ook in staat is een lichte overclock van 2600 aan te kunnen) als je dat sowieso al niet wilt en niets geeft om de looks is de Asrock prima. je kunt zelf ook verlichting aanbrengen naar eigen wensen. zodat je niet van alles door elkaar hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nickrosoft
Hi Tweakers!

Ik ben nog niet heel erg bekend met alles qua hardware vandaar deze vraag:

is er een verschil tussen https://tweakers.net/pric...16d-16gisb/specificaties/ en https://tweakers.net/pric...-cmk16gx4m2d3000c16w.html ?

Mijn case wordt wit en ik vond de witte vengeance wel bij passen.

Dank voor uw antwoord!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-06 12:23

G.Skill
en het andere van
Corsair

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:35
boyette schreef op woensdag 7 november 2018 @ 02:31:

G.Skill
en het andere van
Corsair
_/-\o_

Anyway, op looks na geen grote verschillen. Beide Hynix chips.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True