Anoniem: 886251

Topicstarter
Momenteel ben ik een soort van dubbel verzekerd.

Ik heb een Reis+annuleringsverzekering lopen bij de ANWB, maar ik heb ook twee creditcards die mij dezelfde voorwaarden beloven.

Is het verstandig om de verzekering te houden, of kan ik beter mijn vakanties met de CC betalen?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als het dubbel is dan is het natuurlijk onzin om ze beide te hebben maar kijk vooral goed naar de voorwaarden van beide verzekeringen om te bepalen óf ze wel hetzelfde zijn.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:02
Het belangrijkste deel van de reisverzekering is de eventuele ziektekosten en repatriëring. Ik zou mij verbazen als dit bij een creditcardverzekering inbegrepen is.

Qua annulering is het goed om na te gaan wat de geldige redenen van annulering zijn. Zijn die beide hetzelfde dan zou je eventueel dat deel kunnen opzeggen en de reis met de creditcard boeken. Dat is sowieso verstandig want het beschermt je ook tegen een eventueel faillissement als je zelf de accommodaties boekt en niet via een reisorganisatie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Er is eigenlijk maar één antwoord mogelijk;

Pak beide voorwaarden erbij (en wat ze precies dekken) en vergelijk het....ik kan mij niet voorstellen dat een CC hetzelfde dekt als een reisverzekering+annuleringsverzekering.

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik heb ook het idee dat CC verzekeringen vaak een stuk lastiger zijn met het toewijzen/uitbetalen van claims. Vaak zijn er obscure voorwaarden en regeltjes waar aan voldaan moet worden. Maar inderdaad, wat er eerder gezegd is - check de voorwaarden.

En check eventueel het CC topic, ik meen dat daar wat (horror) verhalen staan met het claimen van schades.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is de reisverzekering van de CC niet alleen geldig voor de reis uitgaven die gemaakt zijn met de CC?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 14:47
check ook je eigen risico bij verlies of beschadiging. Ik had met mijn CC een nieuwe zonnebril gekocht die dan automatisch voor 6-12 mnd (afhankelijk van de kaart) verzekerd is. toen die uit mijn handen werd getikt tijdens de vakantie en daardoor onherstelbaar beschadigd was, was het voor mij voordeliger om het via de CC te laten lopen. Daar had ik minder eigen risico. Heb ik ook gewoon aangegeven toen mij gevraagd werd waarom ik de schade niet op de reis verzekering declareerde

Topicstarter
groggy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:30:
Is de reisverzekering van de CC niet alleen geldig voor de reis uitgaven die gemaakt zijn met de CC?
Dat klopt maar dat is geen probleem in mijn geval (boek mijn reizen bijna altijd met cc))

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 11:47

Grannd

da Granndest

Bij ICS is het een aanvullende reisverzekering, de website geeft netjes aan wat deze precies inhoudt én geeft aan dat hij niet de normale reisverzekering vervangt.

Ik gok dat voor andere CC-maatschappijen een soortgelijke pagina te vinden zal zijn, waar je makkelijk kan vinden wat precies wel en niet wordt gedekt.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:44

g0tanks

Moderator CSA
eric.1 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:22:
ik kan mij niet voorstellen dat een CC hetzelfde dekt als een reisverzekering+annuleringsverzekering.
Een MasterCard Black heeft een vrij uitgebreide reis- en annuleringsverzekering: https://www.yourmastercard.nl/creditcards/mastercard-black/

Maar de ervaringen zijn niet altijd positief, zoals je kan lezen in Ervaringen met creditcards

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Topicstarter
Het zit hem in de kleine lettertjes zie ik nu.

De CC verzekeringen bieden niet volledige dekkingen(met genoeg uitsluitingen) en een reisverzekering bied net wat meer.

Kan de verzekering dan ook gewoon houden wat wel zo verstandig is!

Dank
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee