Mits je de juiste kiest heb je ook niet veel nadelen, behalve de prijs en de wetenschap dat het een beetje overkill is. Eps korrels met kleef rommel is het systeem waar ik persoonlijk de minste moeite mee heb,joost.peeters schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:58:
Nee, maar ik neig steeds meer naar de hele muur vol laten spuiten met parels.Ik ben nog steeds niet voldoende overtuigd van de nadelen.
het blijft vocht reguleren en zakt nouwelijks in of weg. Ik ben geen groot voorstander van inblaas systemen in het algemeen. Je staat een beetje blind een gat vol te blazen. Het gebeurd meer dan eens dat ze toch een paar koude bruggen hebben gemist bij inspectie en dan valt het behang van je muur
Het mooiste is als een van je buren in de straat het een paar jaar geleden heeft laten doen, zijn daar problemen met koude bruggen boven ramen oid dan krijg jij die ook.
Ookal zit de spouw vol, de verbinding naar buiten (onder de pannen) blijft inderdaad bestaan. waneer je zoals je zegt een dik isolatie pakkket zal plaatsen krijgt de muur een nihil grotere warmte weerstand van ongeveer RC 0,18 m2 K/W bij 20 cm dikte waar dat nu een RC van 0,01 m2 K/W is ofzoNaar het effect van de koudebrug (dikte spouwblad) ben ik nog wel benieuwd wanneer de muur is gevuld met EPS. De EPS en overblijvende lucht tussen beide spouwbladen zal niet meer zo snel de kou transporteren, maar de kou vanuit het contactpunt met het dak zal wel terugslaan. Hoe ver? Geen idee. De begane grond en 1e verdieping zullen in ieder geval (aanzienlijk?) verbeteren qua comfort.
Ik ben benieuwd of de koudebrug - bijvoorbeeld - problemen oplevert direct onder de dakisolatie aan de binnenzijde. Of, dat het alleen maar lokale kou geeft en dus energetisch gewoon lokaal suboptimaal is. Mijn aanname is vooral dat het voordeel van na-isoleren, later in combinatie met dakisolatie (binnenzijde) de eventuele koudebrug bij de rand tot een aanvaardbaar resteffect maakt. Het kan altijd beter, maar voor een jaren 70-huis is die overblijvende koudebrug zo slecht nog niet.
Qua vochtregulatie houdt EPS dit niet tegen, er vanuit gaande dat de EPS-boeren terecht melden dat EPS voldoende vochtregulerend werkt.
in een geisoleerde woning zijn koude bruggen gewoon pokke dingen en hoe beter de isolatie van de rest van de woning, hoe vervelender ze zijn. Bij een slecht geisoleerd huis doen ze niet zo heel veel negatiefs, bij een goed geisoleerd huis ga je (versnelde)uitstroom van warmte krijgen. dus ja het doet energetisch iets;)
Het hoekje onder / achter het plafond op de slaapkamer van de buitenmuur/woningscheidende muur wil ook wel eens schimmel vertonen. dit hoekje zit dan ook vlak bij buiten
Veder zal het er ongeveer zo kunnen gaan uitzien.

Om dit te voorkomen is dit detail wat je zoveel mogelijk zou moeten willen namaken. Bij jou ligt er hoogst waarcshijnlijk niets bovenop de muren de spouw vol stoppen met eps lost dit probleem echt niet op, maar misschien kunnen ze er wel een oplossing voor aandragen ze spuiten dat spul ook onder dakpannen.
[ Voor 0% gewijzigd door twain4me op 15-11-2018 00:35 . Reden: qoute fix ]
:strip_exif()/f/image/azqBFu2pZjtob6EyamiXSNjS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l42s55HcWl9owPOcRJAPNSLT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ht8MjcXBnylBKGIVpLMUuM96.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qnA7qKAb4wvrAWAxN9KYRTGp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N7y7YUrJB7i3pQu2tT4Op45q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fy9oshRh8XNSB15TlW1b7jzh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nn2DH0JBNm52N2YyBCbWeBNU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TcSjt6fFSESW4vBoZtOsp1UN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g7kaXx1mE9whQLPAGKhTNtas.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ejCaxjJlWl6hMykKdbuVjzRw.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kq5EFtonVAUltRJvX2EmoepZ.png?f=fotoalbum_large)