Toon posts:

eWaste kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-01 18:03
Ik Heb even op Google gezocht maar vond alleen artikelen over elektronisch afval of mensen die het inkochten. Kan ik ergens zelf eWaste kopen? Het lijkt mij leuk km met die dingen te expirementeren.

Alvast bedankt, Teun

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:23
Kringloopwinkel

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

e-waste de nieuwe hype? :?

E-Waste in Nederland

39

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:50
Aanmelden bij een 'repair-cafe' https://repaircafe.org/ of andere reparatieservice in je woonplaats of zoals in het andere topic, de lokale kringloop en martplaats.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-03 10:16
Veel mensen hebben thuis een hoop oude elektronica liggen.

Een oproep, een website, mond-op-mond reclame zou voldoende moeten zijn.

De recyclings gaan stuk voor stuk in de brand. Doe het!

Vraag gerust aan je afvalverwerking, die hebben bij de afvalstraat vaak een ewaste container. Als je mensen vraagt krijg je beter spul though.

Mijn tweakblog over de toekomst

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-01 16:42
Ik doe het al jaren, best vermakelijk en lucratief. Regelmatig overleden tv's, laptops, desktops, printers, evenementenspul ( moving heads ) opgehaald / gekregen. Vrijwel alles is met een beetje moeite te reviseren, buiten de printers. Die gebruik ik dan zelf ook enkel om de geleiders / motors / sensors eruit te slopen.

Ik zou zeggen, ga eens langs bij een paar kringlopen. Zij hebben regelmatig spullen welke niet direct of volledig werken, die kan je vaak zo meenemen. Een paar jaar geleden heb ik zo nog een paar hele dozen met consoles ( wii, xbox 360, ps3, ds etc ) gescoord. Alles bleek gewoon te werken na een schoonmaakbeurt :)

Ook heb je electronica winkels die nog wel eens spullen weggooien vanwege een klein defect. Denk aan een iets ouder model tv van een paar jaar terug, waarvan een speakertje is opgeblazen of een krasje op zit.

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-01 18:03
Geen idee. Het leek mij gewoon leuk om wat met Electronics te experimenteren.

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee