Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Blackberry Playbook kopen, of toch Android tablet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dixie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 10:22
Ik heb een Blackberry Playbook op het oog en vraag of het wel een verstandige keuze zal zijn om er een te kopen
Meer dan €50.00 wil ik er eigenlijk niet voor uitgeven.

Wat ik me nog toentertijd kan herinneren is dat ze een zéér fraai en duidelijk scherm hebben (beter dan menigeen Android tablet) en goed zijn in multitasken.

Wat wil ik ermee :

Ik wil er mee browsen op het net met goede snelheid.
Youtuben + zoekfunctie.
Filmpje kijken (is Netflix mogelijk )?
Goede offline navigatie (de Blackberry Playbook heeft tenslotte GPS ).
En ik wil eigenlijk niet of heel weinig betalen voor apps.

Word etc. is niet wat ik op een tablet zal doen.

Mijn vraag is of een Blackberry Playbook een goede koop zal zijn, of dat ik beter een 7 inch Android tablet kan aanschaffen (die minimaal Android 7.0 OS moet hebben), die zeker duurder zal zijn.

Worden er nog updates en App's voor Blackberry Playbook ontwikkeld en bijgehouden ??
Zo ja, moet ik dan een 16 of 32 Gb kopen ?

Graag jullie bevindingen. _/-\o_

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dixie dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de ATT.

Verder heb je een aantal vragen, maar ik kan niet zien of je al moeite hebt gedaan om deze zelf te beantwoorden.

Om in te gaan op je vraag. De Blackberry Playbook werd in 2014 voor het laatste verkocht en is inmiddels dus ruim 5 jaar oud. Buiten het feit dat de specificaties echt niet zijn om naar huis te schrijven (slechte resolutie en 1GB ram). Betwijfel ik nog of er überhaupt nog werkende apps / appstore voor zijn. Persoonlijk denk ik dat je dus beter iets met Android kan aanschaffen.

• Dixie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 10:22
Bedankt voor de info.
En inderdaad kan ik beter een goede tweedehands tablet kopen.
Wel jammer, want ik vond het IPS scherm erg fraai. Jammer dat BlackBerry niet mee komt tegenwoordig.

• JunkieXP
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-05 14:17

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Zeg maar gerust bijna 8 jaar oud, want geloof niet dat de software in 2014 nog heel erg om over naar huis te schrijven was.

Hoezeer ik BlackBerry OS ook een warm hart toe draag en de flow tot op de dag vandaag nog altijd mis, is het pas echt volwassen geworden sinds BlackBerry 10 (voor mij, kaal, los van ecosystemen, nog altijd het fijnste OS) op de telefoons welke helaas nooit voor de Playbook beschikbaar is gekomen. Ook de Android ondersteuning loopt achter op BB10 waar deze uiteindelijk erg bruikbaar was maar nog altijd niet perfect.

En het Ecosysteem is nooit van de grond gekomen en zal heden ten dage helemaal niks meer voorstellen.

Als het browsen dan echt nog subliem was, zou ik anders hebben geadviseerd, maar ook dit was niet altijd even soepel en (voor mij) is hij in Landscape toch echt te laag.

Zelfs met de beste intenties kan ik als Fanboy ehm niet aanbevelen.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True