Codebase Contest, team up en maak een goede site

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 12:07 schreef MrX het volgende:
Het lijkt erop dat dit een vreselijk script request is.
Tsja, ach...
In zekere zin wel, maar daarbij moet ik wel zeggen dat RobinVR en ik zelf eraan meehelpen.
Dus het is meer een "wasp-like" project.
Er wordt een verzoek gedaan om gratis software te schrijven, vervolgens aan T.net over te dragen en als dank staat je code op tweakers.net, maar je mag er geen rechten meer aan ontlenen. Oftewel: bedankt voor je gratis programmeertijd die normaal Fl > 100,- p/u zou kosten, en de ballen!
Ik denk dat ik dat verkeerd heb uitgelegd (helemaal niet eigenlijk)
Met "geen rechten" bedoelde ik, dat je niet zomaar ineens gaat denken dat je over andere delen van tweakers.net wat te zeggen krijgt.
Of dat je betaald gaat krijgen.

Imho blijf je wel eigenaar van de source.
Zeker omdat het niet super-eenvoudig is om zoiets te maken (anders had Femme het natuurlijk al in een regenachtig zondagmiddagje gemaakt), vind ik het eigenlijk nogal brutaal.
Vreselijk niet? ;(

Magoed, ik kan je geen ongelijk geven.
En voordat (eventuele?) deelnemers van start gaan, zullen daar zeker nog de nodige afspraken voor gemaakt moeten worden.

Verwijderd

100 posts en niemand die even een linkje neer poot naar www.codeproject.com wat eigenlijk precies is wat jullie willen maken..

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 02-12 12:55

Tim Schuhmacher

abasios

Op zaterdag 21 juli 2001 13:09 schreef Yarvieh het volgende:
100 posts en niemand die even een linkje neer poot naar www.codeproject.com wat eigenlijk precies is wat jullie willen maken..
maar wat wil je hier mee zeggen. Dat het onzinnig is om een codebase te maken. Of hier kunnen we (ze) van leren?

Ik vind het een erg goed en leuk idee. suc6

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien moet de mogelijkheid er komen om geld te vragen voor je code?
Zeg maar 15,- per distributie. Als er dan 100 man zijn die jjouw code wel willen hebben....
nee dat werkt niet. Dan gaan Pietje en Jantje samen kopen, en geven het weer door aan Heintje (die namen ook he?)

Hmz. Ik ga gewoon mij niet meer bemoeien met dit project, ik heb nog meer (teveel zelfs ;( ) dingen te doen :)

Suc6 r-mee verder.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het op zich een goed idee, had het idee een jaar geleden ook al om een soortgelijke site te maken..maar het is er nooit van gekomen (goh, gebeurt zelden dat ik projecten niet afmaak ;) )
Maar ik zou het persoonlijk handiger/beter vinden als er gewoon een codebase.tweakers.net komt met de layout, user-management van tweakers komt. Probleem is dan wel dat je de code van Femme moet gebruiken....waar hij ongetwijfeld niet zo heel blij mee zal zijn. Maar het is nu een beetje het wiel opnieuw uitvinden, en ik denk dat de functies die worden gevraagd gemakkelijk in het t.net design kunnen worden geplaatst.

Verder heb ik weinig te doen deze vakantie en vind ik het een nederlands developer site wel een goed plan...dus count me in! :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(wie verandert dat 'freezed' even in 'frozen'? staat erg dom...)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 20:40 schreef Onno het volgende:
*LOL* :D

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 20:40 schreef Onno het volgende:
* ACM doet dat wel even :) :o
Beter zo?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Veeeel beter... :)

Verwijderd

I speak English very well, alleen nog niet zo snel, maar dat komt nog wel ;) *kuch*

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Zoals ACM al een lange tijd weet zijn Woeitje en ik ook al een lange tijd ermee bezig. URL en alles is al aangevraagd.

Het zou toch wel jammer zijn dat alles wat ik er tot nu toe voor heb gemaakt voor niks is gedaan omdat anderen de site afmaken... Er zijn toch al heel veel uren in gestoken...

gene waar ik nu mee bezig bent is een Code Highliting, en dan niet zo'n standaard php ding, maar ZELF een 100% dynamische highlighting maken die dus in principe met ALLE talen om moet kunnen gaan dvm simpele confiruratiefiles.

't zou jammer zijn als het deels voor niks is dat ik hier al lang mee bezig ben...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 23:09 schreef rolandketel het volgende:
't zou jammer zijn als het deels voor niks is dat ik hier al lang mee bezig ben...
Misschien dat jij en woeitje je aan kunnen melden bij "het team" en dat we dan met jullie code verder gaan. (Of dat jij en woeitje het codebase deel blijven doen, en een aantal anderen nieuws/howto's/etc doen).

Dat jullie de url al hadden, had ik zo gauw niet aan gedacht. Maar hebben jullie ook al goede hosting? (speciaal hiervoor aangevraagd??)

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Woeitje had al ruimte bij WideXS, die ruimte gebruikt hij voor meerdere sites (op een virtual server dat mij bij stond)
De domeinnaam had hij al geregeld:
http://www.codelibrary.nl/

Ik ben zelf druk bezig met de codehighlighting, dat is nogal heel veel werk.

Kijk ik wil me idd wel aanmelden voor dat project, maar alles waar ik tijd voor heb gaat na mn werk, in de avonduren als ik tijd over heb. Super veel zullen jullie aan mij niet hebben, maar ik wil best als een SUB-Team dienen, zoals waar ik nu mee bezig ben.

Verwijderd

Wat dacht je van dev >:) con 1?

Verwijderd

Development Console 1e

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

* Engineer heeft ook een klein beginnetje gemaakt voor een script site :)

http://www.efteling.f2s.com/scriptsite

Verwijderd

Wat wel een leuke optie zou zijn als je je eigen programmatjes er zou kunnen neerzetten zodat andere mensen er op kunnen schieten (commentaar geven/bugs reporten enz.) dit is in P&W verboden maar dit lijkt me zeer entertaining voor de "testers" en zeer nuttig voor de maker.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 04:08 schreef hdd het volgende:
/me heeft ook een klein beginnetje gemaakt voor een script site :)

http://www.efteling.f2s.com/scriptsite
je counter werkt ook :)

35 previews waaronder 4 van mij >:)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 22:27
Op vrijdag 20 juli 2001 22:09 schreef RobinVR het volgende:
is het niet makkelijker als de accounts gesynced worden met die van tweakers.net / GoT, anders zitten je straks alweer met drie verschillende accounts :(.
[offtopic]
= Micrsoft passport

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik moet zeggen dat ik het zo wel heel vaag vind allemaal. Het lijkt mij veel beter als Femme, ACM en nog een paar lui eerst een goed functioneel ontwerp maken. Het is ook handig als Femme duidelijk maakt hoe hij dit met Tweakers.net laat samenwerken. Ik denk dat het gewoon niet handig is om zomaar hiermee te beginnen.

Dus mijn voorstel: Maak een topic waarin je het functioneel ontwerp post (of maak het in PDF of zo) en laat iedereen daar dan op reageren om aanvullingen/correcties te geven :) Het is misschien saai, maar de uiteindelijke site moet niet goed worden, maar perfect! En daar heb je gewoon een degelijk FO voor nodig :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Engineer

Engineer

Software

Op zondag 22 juli 2001 11:47 schreef Xtentic het volgende:

[..]

je counter werkt ook :)

35 previews waaronder 4 van mij >:)
En nu staat ie weer op 0 maar met een ip ban functie erbij >:) >:)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 11:51 schreef ErectionJackson het volgende:
En daar heb je gewoon een degelijk FO voor nodig :)
We zijn al met een ontwerp van slag gegaan, zie de 3e sticky in P&W.
Maar dat is natuurlijk nog maar een beginnetje.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
ACM: We zijn al met een ontwerp van slag gegaan.
Ik denk op zich dat ErectionJackson wel een goed punt heeft. We weten nog totaal niet in welke mate het in Tweakers.net geintegreerd gaat worden. Op die manier kan je denk ik niet goed een voorstel maken.

Wordt het een vleugel a la Fokzine? Komt het bij Tweakers.net in?

Als het echt een complete developer site met nieuws, forum enzovoorts enzovoorts gaat worden, zou het nog weleens erg veel (Nederlandse) bezoekers kunnen trekken. Daarom moet er goed over worden nagedacht.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik heb even geleden een mini XML-applicatie geschreven voor tutorials. Meer informatie staat in [topic=168927] (tweede/derde pagina). Misschien is het een idee om hier eens naar te kijken, want als je een standaard formaat kunt maken waarin tutorials geschreven worden, zijn ze ook makkelijk uit te wisselen en aan te passen. Dan ontwikkelen we samen een soort TutorialML. Met behulp hiervan kun je je site veel dynamischer en schaalbaarder maken.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 13:44 schreef mbravenboer het volgende:
Wordt het een vleugel a la Fokzine? Komt het bij Tweakers.net in?
Helaas is het tweakers.net management team momenteel enigszins onderbezet. Ik ben bang dat ik er pas antwoord op kan hebben over ~2 weken :'(
Op zondag 22 juli 2001 14:13 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik heb even geleden een mini XML-applicatie geschreven voor tutorials. Meer informatie staat in [topic=168927] (tweede/derde pagina). Misschien is het een idee om hier eens naar te kijken, want als je een standaard formaat kunt maken waarin tutorials geschreven worden, zijn ze ook makkelijk uit te wisselen en aan te passen. Dan ontwikkelen we samen een soort TutorialML. Met behulp hiervan kun je je site veel dynamischer en schaalbaarder maken.
Zoiets zou inderdaad helemaal niet onhandig zijn. Ik zelf ben voor mijn stage al een tijdje met LaTeX bezig en dan merk je wel, dat als je je niet druk om de layout hoeft te maken, het een stuk sneller kan.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Functioneel ontwerp is er al redelijk.

op dit moment ben ik bezig met een aantal use-cases. (de standaard dingen: inloggen zoeken etc)

die wil ik eigenlijk wel met een paar andere mensen af maken. Dan een class & flow diagram en dan goede programmeurs zoeken ;)

ik ben trouwens voorstander van een aparte site, maar wel lid van de tweakers familie. (dus niet geintegreerd in de frontpage maar meer ala got ;))

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik zou de site het design geven van het nieuwe ontwerp van Tweakers.net die Femme ergens had laten slingeren. 2 pngs waren dat volgens mij. Weet iemand nog toevallig waar die te vinden zijn?

• HGM
  • Niet online

HGM

Waarom niet gewoon een zelfde opzet als sitechecks.nl (er is blijkbaar door iemand ookal een domeinnaam vastgelegd). Dan kan er ook eventueel een apart team komen en hoeft er ook niet gewacht te worden op het MT van T.net (aangezien ze het daar blijkbaar te druk hebben).

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4.png

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4_2.png

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 14:42 schreef HGM het volgende:
(aangezien ze het daar blijkbaar te druk hebben).
Mja, het ligt meer aan de tijd van het jaar...
Op zondag 22 juli 2001 14:44 schreef ErectionJackson het volgende:
Check this:

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4.png
http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4_2.png

:)
Die zijn al vrij oud, ik weet niet of het nog ooit Femme's bedoeling was die te plaatsen.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zondag 22 juli 2001 15:10 schreef ACM het volgende:
Die zijn al vrij oud, ik weet niet of het nog ooit Femme's bedoeling was die te plaatsen.
Ja, I know. Ik weet wel dat Femme de site er niet zo uit ging laten zien. Ben wel benieuwd trouwens naar de ontwerpen waar ie nu mee bezig is :)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Wat ook wel handig zou zijn is dat je ipv how-to's, code-snippets, etc. ook links naar GoT-P&W-threads kunt voorstellen/invoeren. En bij de search ook een "Zoek in GoT " optie.

Verwijderd

ACM: Ik zelf ben voor mijn stage al een tijdje met LaTeX bezig en dan merk je wel, dat als je je niet druk om de layout hoeft te maken, het een stuk sneller kan.
Dan heb je nog het voordeel van de macro's van LaTex. Met kaal TeX (en zelf macro's maken etc) schiet het minder vlug op.

</off-topic>

• Logic
  • Laatst online: 02-12 20:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Waarom niet dit forum (lees: code) hergebruiken en iets aanpassen?
Dit forum heeft zich zelf toch allang bewezen dat het goed werkt?
Dus een copietje draaien en dan uiterlijk wat aanpassen , wat groepen veranderen en klaar?
Of zie ik dit verkeerd?

If it bleeds, it can be killed!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 09:44 schreef Logic het volgende:
Waarom niet dit forum (lees: code) hergebruiken en iets aanpassen?
Dit forum heeft zich zelf toch allang bewezen dat het goed werkt?
Dus een copietje draaien en dan uiterlijk wat aanpassen , wat groepen veranderen en klaar?
Of zie ik dit verkeerd?
Dit forum is helemaal niet geschikt voor zoiets.
Daarnaast is GoT geen eigenaar van de source.

Verwijderd

Wasigh, je hebt ff in UML-diagrammetjes een opzet gemaakt !?
Of heb je nu alleen een Use Case Diagram !?

Kun je die dingen dan ff online zetten, kunnen we er allemaal ff naar kijken..

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 17:53 schreef ACM het volgende:

[..]

Dit forum is helemaal niet geschikt voor zoiets.
Daarnaast is GoT geen eigenaar van de source.
Ja, en strax, nadat ik mij uit de naad heb lopen werken, is t.net WEl de eigenaar van de source?
Denkut niet.

Verwijderd

Nielsz: Ja, en strax, nadat ik mij uit de naad heb lopen werken, is t.net WEL de eigenaar van de source? Denkut niet.
All Your Source Are Belong To T.net >:)

Misschien is het handig als ACM & Co wat meer details kunnen geven (zowel over specs als over dit soort dingen) voordat er verkeerde (of goede? :?) ideeen ontstaan?

/me krijgt ondertussen een beetje de indruk dat de mods misschien de FAQ moeten lezen (dat stukje over script requests)... Heeft /me daar gelijk in? :?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 00:15 schreef Nielsz het volgende:
Ja, en strax, nadat ik mij uit de naad heb lopen werken, is t.net WEl de eigenaar van de source?
Denkut niet.
Nope, zie stukje omlaag:
Op dinsdag 24 juli 2001 06:41 schreef Arien het volgende:
All Your Source Are Belong To T.net >:)

Misschien is het handig als ACM & Co wat meer details kunnen geven (zowel over specs als over dit soort dingen) voordat er verkeerde (of goede? :?) ideeen ontstaan?
Specs zijn toch redelijk duidelijk ondertussen?
http://www.tweakers.net/nieuws/-603408
/me krijgt ondertussen een beetje de indruk dat de mods misschien de FAQ moeten lezen (dat stukje over script requests)... Heeft /me daar gelijk in? :?
Lees hiervoor ook mijn reply op MrX.
RobinVR en ik helpen beiden mee, dus zie het meer als Wasp.

Zolang er geen akkoord over bestaat met t.net is het alleen maar op de t.net servers gehost.
t.net heeft er zelf belang bij, om zoiets te hosten (en dat zal ik wel niet hoeven uit te leggen) maar t.net wordt verder geen eigenaar van jouw stukje software.
Zie het meer als een joint venture (jij/wij een site, zij de hosting, liefst beiden van goede kwaliteit)

Buiten dat lijkt er weer een verkeerde aanname te bestaan dat ik voor t.net werk, dat is niet zo.
Ik ben net zo goed vrijwilliger als jullie, dus ik heb er zelf ook geen baat bij om "de source aan t.net te geven".

Simpel gezegd:
Jij/wij maakt/maken de software.
T.net draait de software, omdat jouw eigen server de capaciteit wellicht niet heeft.

Maar dan met nadruk op "draait", waarschijnlijk moeten we er nog samen met het "Management Team" een mooi contractje voor bouwen, maar dat is nu dus tijdelijk (weekje of anderhalf nog) erg lastig.

Daarnaast, zal in dat contract ook zoiets moeten komen:
"Als t.net geld verdient aan deze site, dan willen wij er ook geld mee verdienen" (wat dan weer verder gespecificeerd moet worden).

Als iemand nog steeds twijfelt, stel je vragen.

Verwijderd

ACM: Specs zijn toch redelijk duidelijk ondertussen?
Persoonlijk zie ik het graag gedetailleerder, maar ok je kunt je er een beeld bij vormen.
Lees hiervoor ook mijn reply op MrX. RobinVR en ik helpen beiden mee, dus zie het meer als Wasp.
Sorry, die reply had ik niet gezien. |:(
Buiten dat lijkt er weer een verkeerde aanname te bestaan dat ik voor t.net werk, dat is niet zo. Ik ben net zo goed vrijwilliger als jullie, dus ik heb er zelf ook geen baat bij om "de source aan t.net te geven".
Dat weet ik en ik volgde ook niet zo bewust die gedachtengang. Het ging mij erom dat er bij meerdere mensen de indruk was (of begon te komen in mijn geval) dat het de richting op ging van een verkapt script-request.
Daarnaast zal in dat contract ook zoiets moeten komen:
"Als t.net geld verdient aan deze site, dan willen wij er ook geld mee verdienen" (wat dan weer verder gespecificeerd moet worden).
Dat was al weer meer dan waar ik persoonlijk aan dacht. Not that I'd mind. :P

Dank je voor je antwoorden. :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als het hele codebase-verhaal alleen maar op Tweakers.net-servers draait is het verder geen onderdeel van T.net, dus het eigendom van T.net wordt het al helemaal niet. Als jullie daar graag een contract voor willen hebben dan kan dat natuurlijk.

Je zou de codebase op kunnen nemen in een soort Developer-hoek op de site, misschien direct gekoppeld aan de Devschuur-forums.
Als het een complete site moet worden met nieuws en forums etc. gaat dat niet werken, dan moet je het als een soort Fokzine-achtige partnersite opzetten.

Verdeling van eventuele inkomsten kunnen we het dan later nog wel over hebben.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

* chem bied wel z'n uitmuntend meesterlijk php-kunsten aan

lol ;)

maar goed, mocht er vraag zijn naar een beetje hulp ofzo, dan wil ik best helpen... iig wil ik wel een versiontracker.com-achtig systeem opzetten...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mart!
  • Laatst online: 30-10 10:59
Als ik de specs bekijk op http://www.tweakers.net/nieuws/-603408 , is het dan misschien niet een idee om een deel van de Tweakers.net code/layout te hergebruiken?

Dingen die je zo over kan nemen:
- Login / logout functionaliteit
- Nieuws met reply mogelijkheid (Dev.nieuws mbt scripting/programming/tools/etc)
- Reviews (voor HowTo's, Artikelen, Tutorials, reviews, tests, etc)
- Update tracker

Alleen de codebase zou dan nog gescript moeten worden.
Wat me nog een zinvolle toevoeging lijkt is een linksdatabase, gecatagoriseerd op bv. taal, naar interessante Developmentsites. (Nog beter: nieuwe links krijgen standaard het cijfer 6. Bezoekers kunnen links aanpassen met +1 of -1. Als het cijfer (evt. onzichtbaar zodat je niet beinvloed wordt) 0 wordt, wordt de link verwijderd)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 24 juli 2001 10:46 schreef Mart! het volgende:
Als ik de specs bekijk op http://www.tweakers.net/nieuws/-603408 , is het dan misschien niet een idee om een deel van de Tweakers.net code/layout te hergebruiken?

Dingen die je zo over kan nemen:
- Login / logout functionaliteit
- Nieuws met reply mogelijkheid (Dev.nieuws mbt scripting/programming/tools/etc)
- Reviews (voor HowTo's, Artikelen, Tutorials, reviews, tests, etc)
- Update tracker

Alleen de codebase zou dan nog gescript moeten worden.
Wat me nog een zinvolle toevoeging lijkt is een linksdatabase, gecatagoriseerd op bv. taal, naar interessante Developmentsites. (Nog beter: nieuwe links krijgen standaard het cijfer 6. Bezoekers kunnen links aanpassen met +1 of -1. Als het cijfer (evt. onzichtbaar zodat je niet beinvloed wordt) 0 wordt, wordt de link verwijderd)
nix mis met opnieuw beginnen... ik weet ZEKER dat met een goed plan, kleine hergebruikte code, concepten en ervaring dat je in korte tijd dit af kan hebben... btw www.webdevx.nl heb ik hier nog liggen, misschien nog bruikbaar?

• Nielsz
  • Niet online
Maar, WAT is nu precies het verschil met t.net?
Want ik was er dus al ff aan begonnen, maar hoe verder ik kwam, hoe meer het op t.net ging lijken, qua functionaliteit. Dus ook een stuk text waar je reacties op kan geven en kan waarderen, moderators enzo.

• mbravenboer
Nielsz: Maar, WAT is nu precies het verschil met t.net?
Wat mij betreft zou Tweakers.net met alleen developer stuff + codebase inderdaad een goede opzet zijn.

Een vleugel zoals fokzine spreekt mij nog steeds erg aan! :)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 16:53 schreef Nielsz het volgende:
Maar, WAT is nu precies het verschil met t.net?
Van de moderators op t.net en/of GoT zijn er maar weinig die echt kunnen proggen.
Op dinsdag 24 juli 2001 16:56 schreef mbravenboer het volgende:
Wat mij betreft zou Tweakers.net met alleen developer stuff + codebase inderdaad een goede opzet zijn.

Een vleugel zoals fokzine spreekt mij nog steeds erg aan! :)
Mij ook wel, wat ik in gedachten had, kon in principe meerdere kanten op...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

OK, hier mijn bijdrage aan de discussie (zal het heel kort houden met steekwoorden en me beperken tot de opzetfase)

1. Wie wordt eigenaar van de code.(programmeurs? T.net? Open source?)

2. Open een apart forum in de devschuur voor de codebase. Regel toegang voor alleen die GoTters die meer dan 50 posts hebben in de devschuur. (Deze post is ook al niet meer te lezen door de hoeveelheid posts/replies)

3. Begin een discussie over de inhoud en de structuur van de codebase zodat je een mySQL database kunt ontwerpen.

4. Laat de groep ontwerpers niet alleen uit PHP-ers bestaan, maar zet er iemand tussen die ervaring/kennis heeft met/van interfaces.

5. Overtuig je van de steun voor het project van de t.net crew/admins/DB (dagelijks bestuur).

Denk dat je niet te veel op de code van t.net moet leunen. Frontpage van t.net is meer een nieuwssysteem terwijl codebase veel meer een knowledgebase is. Wat niet wil zeggen dat je delen van de t.net code niet zou kunnen gebruiken.

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

* RobzQ is net terug van vakantie maar had het draadje nog wel gelezen met een trage griekse verbinding.

Goed idee, is er nog voortgang?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 17:47 schreef RobzQ het volgende:
* RobzQ is net terug van vakantie maar had het draadje nog wel gelezen met een trage griekse verbinding.

Goed idee, is er nog voortgang?
Ja, RobinVR en ik gaan zometeen over de finale specs kletsen ;)

• Elissen
  • Laatst online: 24-02 12:16
Ik mis nog iets: het niveau
immers, bijvoorbeeld in een OO-taal is een stuk met veel typecasting lastiger dat een "plat" stuk.
En natuurlijk zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken.

-Mail me voor commentaar op mark@elissen.com (ik zit niet zo vaak op internet; geen kabel oid)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

arien: (en anderen) wat mis je nog in de speclist..?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 23 juli 2001 18:22 schreef Tizzwat het volgende:
Wasigh, je hebt ff in UML-diagrammetjes een opzet gemaakt !?
Of heb je nu alleen een Use Case Diagram !?

Kun je die dingen dan ff online zetten, kunnen we er allemaal ff naar kijken..
we hebben in de speclist de actoren en de actions bepaald, en ik heb voor een aantal actions een use-case gemaakt.

verder heb ik weinig op papier staan. ik wil dat best doen. maar ik kijk eerst de kat een beetje uit de boom

Verwijderd

wasigh: Wat mis je nog in de speclist..?
/me wacht nog even tot ACM met de final speclist komt. (Zie paar replies omhoog.)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 29 juli 2001 00:20 schreef Arien het volgende:

[..]

/me wacht nog even tot ACM met de final speclist komt. (Zie paar replies omhoog.)
daarover zijn we nu aan het chatten:
irc.tweakers.net #codebase

feel free to join ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 00:25 schreef wasigh het volgende:
daarover zijn we nu aan het chatten:
irc.tweakers.net #codebase

feel free to join ;)
Inderdaad :)

• Michael
  • Laatst online: 22-11 17:28
Op woensdag 25 juli 2001 08:28 schreef cutter het volgende:
OK, hier mijn bijdrage aan de discussie (zal het heel kort houden met steekwoorden en me beperken tot de opzetfase)

1. Wie wordt eigenaar van de code.(programmeurs? T.net? Open source?)
Misschien moet je de coder dat zelf laten kiezen?
2. Open een apart forum in de devschuur voor de codebase. Regel toegang voor alleen die GoTters die meer dan 50 posts hebben in de devschuur. (Deze post is ook al niet meer te lezen door de hoeveelheid posts/replies)
Dat is extreem zielig, ik zou daar bv met mijn 40 posts ofzo geen eens mogen komen?

Terwijl ik misschien wel meer ervaring heb dan de gemiddelde persoon die 200 posts heeft :-)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 01:44 schreef Michael het volgende:
Zal ook gebeuren...
Dat is extreem zielig, ik zou daar bv met mijn 40 posts ofzo geen eens mogen komen?

Terwijl ik misschien wel meer ervaring heb dan de gemiddelde persoon die 200 posts heeft :-)
Dat was niet mijn bedoeling en zal dan ook niet gebeuren....
Misschien wel een forum, waar alleen mensen mogen posten met bepaalde rechten... maar verder?

Verwijderd

wasigh: Daarover zijn we nu aan het chatten: irc.tweakers.net #codebase. Feel free to join ;)
Ik hoop dat jullie er later ook nog zijn?

Moet nog werken... :( (tussen GoT door :P)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 29 juli 2001 01:58 schreef Arien het volgende:

[..]

Ik hoop dat jullie er later ook nog zijn?

Moet nog werken... :( (tussen GoT door :P)
het is hier nu 2:00 in de nacht en eigenlijk zijn we allemaal pitten, de volgende keer zullen we proberen beter aan te geven.. (hoe laat is het waar jij nu zit? (mexico?))

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 02:00 schreef wasigh het volgende:
het is hier nu 2:00 in de nacht en eigenlijk zijn we allemaal pitten, de volgende keer zullen we proberen beter aan te geven.. (hoe laat is het waar jij nu zit? (mexico?))
Misschien nog wel handig om een soort "finale open meeting" te houden net voor het proggen daadwerkelijk van start gaat... Maar of dat "tijd technisch" haalbaar is ? Ik ben bang van niet.

Verwijderd

wasigh: Het is hier nu 2:00 in de nacht en eigenlijk zijn we allemaal pitten.
Niet waar. :P
De volgende keer zullen we proberen beter aan te geven.
Okay. :)
Hoe laat is het waar jij nu zit? (mexico?)
19.00 (en ja, nog even)

Verwijderd

lekkere lange topic :)

helemaal doorgelezen..... en nog wakker :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zondag 29 juli 2001 01:44 schreef Michael het volgende:

[..]

[..]

En als de coder ervoor kiest om de site te verkopen? T.net kan er dan geen gebruik meer van maken. Of als de coder het gehad heeft met t.net en ze wil pesten? Of wat als hij failliet gaat en de siterechten vallen in zijn inboedel? Dit moet echt wel beter geregeld worden lijkt mij.

En met een hidden forum bedoel ik alleen maar mee dat het moeilijker is voor coderippers om mee te kijken in de keuken.

Verwijderd

Dag mensen, ik ben weer terug van vakantie en heb er weer zin in :)

Jullie hebben mijn naam vast al wel langs zien komen (als jullie de hele draad gelezen hebben). Ik was dus bezig met een codelibrary, en had inderdaad al een domein geregged. Dat domein maakt me niet uit. Het lijkt me sowiezo beter dat het onder tweakers.net kan vallen omdat je je dan niet opnieuw aan hoeft te melden enzo.
Aangezien ik toch niet zoveel tijd meer had om dat ding in me uppie af te bouwen vind ik het fijn dat er andere mensen mee bezig zijn :) Wel hou ik me aanbevolen als er hulp nodig is voor onderhouden/moderaten en eventueel later uitbereiden. Leuke links zoeken etc.

Mensen die me willuh spreken kunnen icq-en icq#:43640865

• Nielsz
  • Niet online
Gaat er nog wat mee gebeuren of bloed dit dood?

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Op woensdag 01 augustus 2001 00:37 schreef Nielsz het volgende:
Gaat er nog wat mee gebeuren of bloed dit dood?
Jij was toch onderandere bezig aan een code base?
Jij mag het zeggen dus, werkt je ernog hard aan?

• mbravenboer
Wasigh, ACM en ik hebben pas overlegd over een preciezere specificatie van de eisen en de manier waarop dit aangepakt zou moeten gaan worden.

Als het goed is zijn Wasigh en/of ACM hiermee nog bezig.

Het is in ieder geval beter als er goed over nagedacht gaat worden voordat er gewerkt gaat worden. Projecten die over-enthousiast gestart worden zijn vaak gedoemd ten onder te gaan.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Momenteel ligt het wat stil, omdat ik er overdag niet ben en wasigh er 's avonds niet is ;(
En toen vroegen "ze" ook nog of ik wilde helpen met het invoeren van een backup in de DB van GoT...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

en het ligt ook stil omdat acm of mbravenboer mij een samenvatting zou sturen. van de laatste chat en die heb ik niet ontvangen. daarom kan ik er door de week niet aan werken..

dus als die gestuurd word dan maak ik vanavond veel usecases en gooi die morgen online

• mbravenboer
wasigh: en het ligt ook stil omdat acm of mbravenboer mij een samenvatting zou sturen
Ik heb geen log gehad van de chat, dus dan kan ik ook weinig maken :) . Ik heb aangenomen dat een ander hem kennelijk maakt. Ik wil het gerust alsnog doen als iemand mij de log stuurt.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 01 augustus 2001 13:13 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik heb geen log gehad van de chat, dus dan kan ik ook weinig maken :) . Ik heb aangenomen dat een ander hem kennelijk maakt. Ik wil het gerust alsnog doen als iemand mij de log stuurt.
Ik heb hier helaas ook geen log, dus wordt het even wachten op ACM :) ik sms hem wel even ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 13:13 schreef mbravenboer het volgende:
Bij deze dan ;)
Op woensdag 01 augustus 2001 13:21 schreef wasigh het volgende:
Ik heb hier helaas ook geen log, dus wordt het even wachten op ACM :) ik sms hem wel even ;)
Jaja... alsof ik mijn sms lees :P

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Hoewel het misschien lijkt dat er niets gebeurd, is er achter de schermen het een en ander aan de gang.

Omdat we een systeem willen bouwen waar iedereen tevreden mee is, en omdat we willen zorgen dat het voor de programmeurs duidelijk is wat ze moeten bouwen ben ik bezig met een usecase beheer site. Deze komt tussen een week en 2 weken online (hoop ik)(als iemand nog een java enabled host heeft hou ik me aanbevolen)

Op de site wordt het mogelijk voor de opdrachtgevers om de usecases (ed)samen te stellen en voor de bezoekers om commentaar te leveren op de use-cases. (Databasemodel etc)

tegen die tijd laten we het jullie weten

• Engineer

Engineer

Software

hoe staat het ervoor? :)

• razor-x
Op maandag 13 augustus 2001 23:46 schreef hdd het volgende:
ooooooohh is dit een kick???

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 13 augustus 2001 23:55 schreef razor-x het volgende:

[..]

ooooooohh is dit een kick???
Wel een goeie :)

• razor-x
Op maandag 13 augustus 2001 23:59 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Wel een goeie :)
Ja zekers ik moet er goed naar kijken voordat ik het zag :D

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 23:46 schreef hdd het volgende:
Wasigh is nog steeds bezig, mijn stage vergt nog steeds veel tijd etc...

Dus beetje hetzelfde :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik heb gister een dag vrij gehad en aardig wat kunnen maken.. ik verwacht nog steeds de 1e versie van de usecase site eind van de week onine te hebben..

ACM is zo vriendelijk om zijn server gedeeltelijk beschikbaar te stellen
[many tnx]
Dan kunnen de opdrachtgevers de usecases gaan schrijven. En kan iedereen daar commentaar op gaan leveren. Denk je goede usecases te kunnen schrijven meld je dan even (liefst bij ACM)

Als de usecases af zijn, gaan we het datamodel maken. Ondertussen zal er ook aan de gui gewerkt gaan worden. Als het datamodel af is gaan we op zoek naar php-programmeurs/scripters die het geheel willen implementeren.

De bedoeling is dat je te allen tijden invloed kunt hebben op hoe de site fucntioneel en grafisch eruit komt te zien. Maak daar dan ook gebruik van...
We houden jullie op de hoogte...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik had nog zitten denken, het zou ook wel handig zijn als er een soort boekbespreek deel in de codebase komt. Een soort shopsurvey alleen dan voor boeken.

Vinden jullie dit ook handig, of is het overbodig?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 09:17 schreef wasigh het volgende:
Ik had nog zitten denken, het zou ook wel handig zijn als er een soort boekbespreek deel in de codebase komt. Een soort shopsurvey alleen dan voor boeken.

Vinden jullie dit ook handig, of is het overbodig?
Namens mijn collega die naast me zit:
"Jaa dat zou ook wel een leuk idee zijn"

en namens mezelf, "ja is ook leuk"

;)

Verwijderd

Jazeker is dat handig (8>

• Jelmer
  • Nu online
Dan kunnen ze op school misschien eindelijk een paar goede boeken uitzoeken :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Wedden, op een gegeven moment komt hier het volgende uit:
Sitechecks, GoT-a-like-forum en Codebase bijelkaar gestampt tot een grote Nederlandse site over sites en related stuff.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 15 augustus 2001 10:32 schreef Blue-eagle het volgende:
Sitechecks, GoT-a-like-forum en Codebase bijelkaar gestampt tot een grote Nederlandse site over sites en related stuff.
You lost me there ....

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 10:32 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeld, maar omdat het vooral programmeer gerelateerd is denk ik dat je het ook strict daarbij moet houden. Dus geen site checks, hooguit code checks oid. Alleen gerelateerd nieuws, (book) reviews enz.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Okay ik begrijp het nu..

wees maar niet bang.. de specificaties liggen vast. zoals je kunt lezen in het 3e sticky topic.
Ik had alleen een idee om iets toe te voegen en wilde daar jullie mening over hebben. Als jullie het niets vinden dan laten we het achterwege zo simpel als dat..

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 15 augustus 2001 13:04 schreef wasigh het volgende:
de specificaties liggen vast. zoals je kunt lezen in het 3e sticky topic.
3e topic is verdwenen :?

Is dit goed of slecht nieuws?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 13:53 schreef RobzQ het volgende:

[..]

3e topic is verdwenen :?

Is dit goed of slecht nieuws?
goed nieuws :)

die topic zit ergens tussen en is 'un'-sticky gemaakt, omdat ACM d8 dat iedereen zo langzamerhand wel wist hoe het ervoor stond.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Wat dachten jullie van een foutmelding parser >:)

Parse error on line 14:
Dit betekend dat je waarschijnlijk een haakje ergens... blablablabla ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 20 augustus 2001 14:01 schreef Timpie2000 het volgende:
Wat dachten jullie van een foutmelding parser >:)

Parse error on line 14:
Dit betekend dat je waarschijnlijk een haakje ergens... blablablabla ;)
Als jij hem maakt >:)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 20 augustus 2001 13:57 schreef woeitje het volgende:

[..]

goed nieuws :)
Da'z mooi :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Wanneer krijgen we resultaten, jongens?

• brammetje
  • Laatst online: 12-01 11:31
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken..

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 20 augustus 2001 15:14 schreef Blue-eagle het volgende:
Wanneer krijgen we resultaten, jongens?
Wanneer ajax landskampioen word >:)

[serieus]
Hangt een beetje af hoeveel php-ers mee willen werken.... en hoe veel tijd die hebben en hoe goed ze naar ons luisteren
Op maandag 20 augustus 2001 15:16 schreef PlayR het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken..
Ajax fan? >:)
[on-topic] yep dit gaat lukken, anders verloot ik al mijn java boeken(en als iets me dierbaar is ;))

[edit: link naar vormalig sticky topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/188910/1?limit=25]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 20 augustus 2001 15:33 schreef wasigh het volgende:

[..]

Ajax fan? >:)
[on-topic] yep dit gaat lukken, anders verloot ik al mijn java boeken(en als iets me dierbaar is ;))
daar houik je aan ;)

(/me heeft nog niet zoveel Java boeken nl.)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 20 augustus 2001 15:42 schreef chem het volgende:

[..]

daar houik je aan ;)

(/me heeft nog niet zoveel Java boeken nl.)
En als het wel lukt krijg ik dan jouw GBA :9~

• brammetje
  • Laatst online: 12-01 11:31
Op maandag 20 augustus 2001 15:33 schreef wasigh het volgende:
uhm.. getal onder de 100 ofzo?
Pagina: 1 2 3 Laatste