Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:19
Vanmorgen werd mijn aandacht getrokken door dit artikel: Cranensonck wil geen asielzoekers meer uit veilige landen (Eindhovens dagblad 3-11-2018).

De geluiden had ik al eerder gehoord. Kennelijk vormen deze mensen een enorm probleem omdat ze zich tijdens het verblijf in het AZC nogal eens misdragen.

Dat kan ik begrijpen. Het gevoel van "niets te verliezen en niets te winnen" maakt niet bepaald het beste in de mens los.

Wat ik niet snap: waarom gaan er zoveel mensen zo'n kansloze procedure in? Je gaat toch niet voor de lol weg uit (vul land in) om ergens ver weg in een AZC te gaan zitten niksen? Iemand die hier iets over weet?

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:44

YellowCube

Wait...what?

t_captain schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:20:

Wat ik niet snap: waarom gaan er zoveel mensen zo'n kansloze procedure in? Je gaat toch niet voor de lol weg uit (vul land in) om ergens ver weg in een AZC te gaan zitten niksen? Iemand die hier iets over weet?
Waarschijnlijk omdat de vooruitzichten in je eigen land nog beroerder zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-10 15:47
t_captain schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:20:
Als ze maar lang genoeg hier blijven, mogen ze uiteindelijk toch wel blijven. Nederland heeft dat keer op keer al toegestaan.
En als ze uiteindelijk toch terug moeten, krijgen ze een zak geld als "oprotpremie" mee. Tot die tijd moeten ze hier verzorgd worden, en af en toe wat rechtzaken aanspannen om de boel te rekken. Tel daarbij op dat we amper straffen hebben voor misdadigers, en ze hier i.t.t. in hun eigen land poeslief worden behandeld als ze zich misdragen, en je hebt een recept voor problemen.

Voor zover ik weet is er niet een asielzoeker die Nederland als EU-land van binnenkomst heeft (de enige uitzonderingen zitten af en toe bevroren in een landingsgestel), dus ze zouden volgens het Verdrag van Dublin allemaal moeten worden teruggestuurd.

RemcoDelft wijzigde deze reactie 03-11-2018 13:32 (25%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
YellowCube schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:26:
[...]

Waarschijnlijk omdat de vooruitzichten in je eigen land nog beroerder zijn.
Dat geldt voor drie kwart van de landen op de wereld.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07:56
Waarom zouden de mensen weten dat het een kansloze procedure is? Ik betwijfel ten zeerste dat ze dat van te voren doornemen. En zelfs, stel dat ze het doen, kan het zomaar zo zijn dat de kansloze procedure in Nederland nog beter is dan waar ze nu zitten. Een veilig land is niet altijd een land waar je goed kan leven.

Ze zoeken simpelweg een beter leven dan wat ze nu hebben. Dan is het niet gek dat je in een land zoals Nederland terercht komt.

Nat-Water wijzigde deze reactie 03-11-2018 13:32 (39%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Nat-Water schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:29:
Waarom zouden de mensen weten dat het een kansloze procedure is? Ze zoeken simpelweg een beter leven dan wat ze nu hebben. Dan is het niet gek dat je in een land zoals Nederland terercht komt.
Het is geen populaire opvatting, maar hier in het AZC is het bekend dat hele groepen Noord Afrikanen (die echt wel weten dat ze geen kans maken) puur vanwege de kleine criminaliteit hierheen komen, het hele dorp leegroven en na een standje weer vrolijk terug naar Afrika mogen. Dat geldt ook voor bepaalde landen in Oost Europa. Dat ze geen kans maken is inmiddels echt wel bekend, het zijn landen waar ons land niet onbekend is, regelmatig verkeer tussen is (familie misschien die heen en weer gaat).
Het gaat om bendes die heel goed weten hoe het zit en gewoon op rooftocht gaan.

En je ziet steeds meer gelijke verhalen uit het hele land, bepaalde volkeren geven steevast (criminele) overlast.
Kampen, Rotterdam, Cranendonk, Schalkhaar...

Het is algemeen bekend dat er rottigheid uit die landen komt om te profiteren van onze asielregels.
Probleem is een oplossing vinden, ook mensen uit die regio mogen asiel aanvragen, ook al is het bij voorbaat nutteloos. Straffen lijken we niet (genoeg) te doen als ik het artikel mag geloven, misschien is dat een optie.

Fly-guy wijzigde deze reactie 03-11-2018 13:50 (7%)

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:27

defiant

Moderator General Chat
Dit is een vraag en geen discussie of stelling, aangezien de vraag al min of meer is beantwoord en discussie die er onvermijdelijk op volgt uiteindelijk toch uitmondt in een grote overlap met: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3 of een andere actueel topic zoals Argumenten voor of tegen een kinderpardon doe ik hier een slot op.

Climate dashboard

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True