Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Office laptop die minimaal 6 jaar meegaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:25
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Familielid is opzoek naar een nieuwe laptop.
Die gene staat open voor een laptop met windows of een Macbook Air.
Een MacBook
Wordt veel gebruikt met office producten en gaat vaak mee, dus onder de 1,5kg
Familielid heeft ook een Iphone

Wat is je budget?
De max is rond de €1300 (Prijs van Macbook air 2018)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt vaak meegenomen (gewicht) en batterijduur is ook belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ultrabook 13" die licht is als het langer dan 6 jaar meegaat.

Persoonlijk vind ik dat er minimaal een SSD erin moet zitten (voor OS)

Nieuw lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Apple MacBook Air 2018 13,3" i5 1,6GHz, 128GB (Qwerty) (Spacegrijs)€ 1.268,06€ 1.268,06
1Apple MacBook Pro 2017 13,3" 128GB ssd Spacegrijs (Qwerty)€ 1.279,-€ 1.279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.547,06

Oud lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple MacBook Air 2018 13,3" i5 1,6GHz, 128GB (Qwerty) (Spacegrijs)€ 1.268,06€ 1.268,06
1Dell XPS 13 9370-cnx37001€ 1.299,-€ 1.299,-
1HP Envy 13-ah0320nd€ 1.199,-€ 1.199,-
1HP Pavilion 13-an0370nd€ 899,01€ 899,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.665,07

Edit: Macbook air kleur gewijzigd.
Edit 2: Familielid wilt alleen Apple Macbook (pro.air) hebben, dus openingspost aangepast.

[Voor 22% gewijzigd door Dutchredgaming op 07-11-2018 20:46]

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Ik zou zeker voor de MacBook Air gaan. Zeker omdat de laptop minimaal 6 jaar mee moet gaan. Je hebt echter nooit de garantie hoe lang een laptop meegaat, maar de 15" MacBook Pro 2011 van mijn moeder draait nog als een zonnetje. Wel 2x gerepareerd binnen een speciaal reparatieprogramma. De 2e keer heb ik er ook een nieuwe accu in laten zetten.

[Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2018 23:14]

• Dutchredgaming
syltheboy schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:10:
Ik zou zeker voor de MacBook Air gaan. Zeker omdat de laptop minimaal 6 jaar mee moet gaan. Je hebt echter nooit de garantie hoe lang een laptop meegaat.
Persoonlijk knaagt de dual core aan mij van macbook air. Als het quad core is was het bijna perfect.

Review QNAP TS-230 NAS

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Voor Office en de meeste 'simpele' taken is een dual core prima.

[Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2018 23:15]

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:44
Dutchredgaming schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:14:
[...]

Persoonlijk knaagt de dual core aan mij van macbook air. Als het quad core is was het bijna perfect.
.. jeetje mijn ouders hebben nog een core duo Windows pc uit 2008 staan voor “Office en dergelijke”.
Wat denk je allemaal nodig te hebben voor Office? :+

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Man, Office draait ook prima op een MacBook Core2Duo. Je RAM en SSD zijn de belangrijkste factoren. Briefjes tikken en berekeningstjes maken in Excel is peanuts voor een MacBookje. (die van mij draait Office 2011 met gemak, is een MacBook 2008 model)

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:52

ST10©DE

Dus.............

Ik zou zeker geen MacBook nemen. Tenzij je graag wil dat je laptop vaak gerepareerd moet worden. HP heb ik goede ervaringen mee, en die envy’s zijn echt mooie dingen

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:34
Hoe goed is de gebruiker met computers? Apple heeft bij mij wel voorkeur bij de 13 in een dozijn gebruiker. Kan weinig vernachellen aan het OS.

18 September lekker fietsen in Limburg

• Dutchredgaming
WouterL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:18:
[...]

.. jeetje mijn ouders hebben nog een core duo Windows pc uit 2008 staan voor “Office en dergelijke”.
Wat denk je allemaal nodig te hebben voor Office? :+
sypie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:19:
Man, Office draait ook prima op een MacBook Core2Duo. Je RAM en SSD zijn de belangrijkste factoren. Briefjes tikken en berekeningstjes maken in Excel is peanuts voor een MacBookje. (die van mij draait Office 2011 met gemak, is een MacBook 2008 model)
Familielid wilt een lichtere en kleiner (dunner) laptop.

Dat snap ik, maar de huidige laptop heeft 5400rpm hdd. Dus daarom is de huidige traag
Ramon 73 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:28:
Hoe goed is de gebruiker met computers? Apple heeft bij mij wel voorkeur bij de 13 in een dozijn gebruiker. Kan weinig vernachellen aan het OS.
Alleen met Windows gewerkt.
Zelf heb ik ook wel eens met MacOS gewerkt, dus ik kan de basics wel uitleggen

[Voor 24% gewijzigd door Dutchredgaming op 01-11-2018 23:32]

Review QNAP TS-230 NAS

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:30:
Familielid wilt een lichtere en kleiner (dunner) laptop.

Dat snap ik, maar de huidige laptop heeft 5400rpm hdd. Dus daarom is de huidige traag
Het eerste punt kan ik begrijpen. Het tweede punt zou ik toch écht voorstellen om een SSD te installeren. In de meeste gevallen knapt een oude laptop er aardig van op en kan de gebruiker weer flink wat tijd vooruit.

• Dutchredgaming
sypie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:39:
[...]

Het eerste punt kan ik begrijpen. Het tweede punt zou ik toch écht voorstellen om een SSD te installeren. In de meeste gevallen knapt een oude laptop er aardig van op en kan de gebruiker weer flink wat tijd vooruit.
Na gevraagd, maar echt een nieuwe (kleiner en lichter).
De familielid is wel geïnteresseerd in alternatieve van een macbook air (2017/2018).

Het lijstje in bij openings post heb ik tot nu toe ontdekte alternatieven.

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Ondertussen heb ik de volgende lijst opgebouwd met volgende producten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple MacBook Pro 2017 13,3" 128GB ssd Spacegrijs (Qwerty)€ 1.299,-€ 1.299,-
1Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T€ 729,-€ 729,-
1Asus VivoBook Flip TP412UA-EC059T€ 729,-€ 729,-
1Asus VivoBook S14 S410UA-EB093T€ 699,-€ 699,-
1Dell XPS 13 9370-cnx37001€ 1.299,-€ 1.299,-
1HP Envy 13-ah0320nd€ 1.199,-€ 1.199,-
1HP Pavilion 13-an0370nd€ 899,01€ 899,01
1HP ProBook 430 G5 2SY24ET€ 848,21€ 848,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 8.969,28

Ik krijg steeds te vraag, wat is beter: de macbook air 2018 of macbook pro 2017 zonder touchbar.

Ik heb de non apple door stuur krijg ik de volgende reactie "is niet mooi"

Ik ben bang dat hetzefde topic word als deze Macbook air 2018 of Macbook pro 2017

Review QNAP TS-230 NAS

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:40
"Niet mooi", is dat alle kritiek?

Wil het familielid Microsoft Office blijven gebruiken?
Wil het familielid de laptop kunnen laten repareren tegen kosten lager dan de nieuwprijs?

https://nl.ifixit.com/Device/Dell_XPS_13
https://nl.ifixit.com/Dev..._Pro_13%22_Touch_Bar_2018

Want een XPS met x jaar on-site repair is toch ideaal? (maximaal 4 voor dit model zie ik)
Het enige nadelige vooroordeel is de Killer 1435 802.11ac 2x2 netwerkaart, maar die problemen zullen ondertussen toch wel gefixt zijn mag ik hopen?

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Met jouw eisen vind ik nog steeds zo'n 315 laptops in de pricewatch. Zijn die allemaal niet goed dan?

categorie: Laptops

Persoonlijk zou ik niet voor de nieuwe Macbook Pro of Air gaan om een paar redenen; 1) ik merk nog teveel kinderziektes met USB-C en 2) het toetsenbord is dramatisch slecht en luidruchtig. De ingebouwde fingerprintscanner (met een fancy naam Touch ID genoemd) is wel erg handig overigens. De oude Macbook Air heeft een beter toetsenbord maar helaas een erg slecht scherm dus die zou ik ook niet aanraden.

Ik zou in jouw geval waarschijnlijk voor de Surface Laptop 2 gaan. Die komt met een quadcore CPU, goed scherm, goed toetsenbord, magnetische lader (dus niet je laptop van de tafel trekken), erg licht (1,25kg), inloggen met Windows Hello (gezichtsdetectie), 14,5 uur batterijtijd bij video kijken en aansluitingen waar je wat aan hebt zonder dongles....
Overigens is de Surface Laptop 1 nu erg schappelijk geprijsd en kom je met een dual core ook weg dan is dat misschien ook wel een optie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ramon schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:05:
Ik zou in jouw geval waarschijnlijk voor de Surface Laptop 2 gaan. Die komt met een quadcore CPU, goed scherm, goed toetsenbord, magnetische lader (dus niet je laptop van de tafel trekken), erg licht (1,25kg), inloggen met Windows Hello (gezichtsdetectie), 14,5 uur batterijtijd bij video kijken en aansluitingen waar je wat aan hebt zonder dongles....
Overigens is de Surface Laptop 1 nu erg schappelijk geprijsd en kom je met een dual core ook weg dan is dat misschien ook wel een optie.
De Surface laptop 2 is vorige maand aangekondigd in VS, het duurt nog een tijdje voordat het beschikbaar is in NL.
De Surface laptop 1 krijg je wel Windows S, die je voor een bedrag kan upgraden naar Pro.
Voor de genoemde toepassingen is Windows S voldoende, maar je loopt snel tegen beperkingen aan als je iets meer wilt doen.

Verder ben ik wel te spreken over de Surface Laptop, ik heb het een tijdje gebruikt.
Windows Hello werkt heel goed en vooral Alcantra toetsenbord geeft het een luxe gevoel wat andere notebooks niet hebben.
Zeker als je veel moet typen en je handen erop rusten, geeft het een zeer aangenaam gevoel.
Over de duurzaamheid kan ik echter niks zeggen, want ik moest het weer inleveren toen ik switchte van bedrijf.
Als ik een notebook voor mezelf zou aanschaffen, zou ik zeker de Surface laptop overwegen.

Note: Dit was de enige notebook waar ik het geluid goed vond klinken, alle notebooks die ik tot nu toe heb gehad was het geluid blikkerig, hol, dof, slecht.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:49
GoT schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:44:
[...]

De Surface laptop 2 is vorige maand aangekondigd in VS, het duurt nog een tijdje voordat het beschikbaar is in NL.
De Surface laptop 1 krijg je wel Windows S, die je voor een bedrag kan upgraden naar Pro.
Voor de genoemde toepassingen is Windows S voldoende, maar je loopt snel tegen beperkingen aan als je iets meer wilt doen.
Ik dacht dat je tegenwoordig Windows 10 in "S-mode" kreeg die je gratis uit kan zetten en dan heb je Windows 10 Pro?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• kdekker
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Als je kennis niet eerder met een macbook heeft gewerkt, dan moet je je afvragen of de overstap van Windows naar mac OS als vervelend ervaren kan gaan worden. Ik weet ook niet hoe goed Office documenten tussen Office-for-Windows en Office-for-Mac uitwisselbaar zijn.

De laptops die je noemt zijn allemaal consumenten modellen (even afgezien van de Mac, die je misschien een consumenten of managers laptop kunt noemen). Je kunt ook kijken bij de zakelijke modellen, zoals Dell Latitude, Lenovo Thinkpad T (of misschien, als het budget dat toelaat, Thinkpad X) of de HP z-book/spectre.

Zakelijke modellen hebben doorgaans betere garantie, Windows pro versie, makkelijker te repareren/uit te breiden onderdelen en een steviger behuizing.. Als je 6 jaar (of langer) met een laptop wilt kunnen werken, zijn dat wellicht argumenten die juist voor een zakelijk model pleiten.

Staar je niet blind op gewicht/grootte van een laptop. Realiseer je dat hoe kleiner/hoe lichter ook gepaard gaat met 'hoe slechter warmte afgevoerd kan worden'. Prestaties (=hitte ontwikkeling) en dun gaan dus niet samen. En dun en fijn toetsenbord vaak ook niet.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 21:18

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Is een Surface Pro geen optie? Die zijn nog lichter dan laptops. Voor mijn moeder was dat een reden om een surface pro 3 te kopen.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Anoniem: 834459
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Mijn persoonlijke voorkeur heeft de Dell Xps uit jou lijstje.
Even een paar redenen
-Prachtig design
-dun en licht
-Voor zover ik heb gelezen prima performance, zeker voor office gebruik.
-Naar mijn mening heerlijk toetsenbord. Ik heb er een tijdje op mogen tikken en ik was heel snel gewend.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 01:20
Office op apple is van wat ik begrepen heb toch wel flink beperkter dan office op windows. Ook werkt het lang niet zo goed als office op windows.

• Dutchredgaming
Na lang overleg met familielid wilt de familielid alleen een Apple product hebben.
Die gene twijfelt tussen Macbook Pro 2017 (zonder touchbar) of Macbook Air 2018.

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple MacBook Pro 2017 13,3" 128GB ssd Spacegrijs (Qwerty)€ 1.279,-€ 1.279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.547,06

Ik weet niet hoe de nieuwere generatie CPU gaat op boxen met macbook pro

Ps. Persoonlijk vind ik die ASUS Vivo Book, Dell XPS of Surface Laptop 3 een interessanter keuze, maar de klant is koning

offtopic:
Want OSX is veel beter geoptimaliseerd en gaat jaren mee (na 6 jaar geen updates meer 8)7 )

[Voor 6% gewijzigd door Dutchredgaming op 07-11-2018 20:51]

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True