Vraag

• Wesje65
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
Hi,

Ik heb een vraag over mijn thuisnetwerk.

Ik heb een connectbox van ziggo. Momenteel zijn erwerkzaamheden in de wijk waardoor de Connectbox niet werkt. Op zich kan ik daarmee leven en de storing uitzitten. Wat mij echter verbaast is het volgende:

Als er werkzaamheden in de wijk zijn, dan zou ik inderdaad geen internet kunnen hebben. Echter mijn thuisnetwerkje zou toch gewoon moeten kunnen blijven draaien? Zodat ik eventueel mijn thermostaat, soundbar en andere apparaten moet kunnen gebruiken. Per slot van rekening hebben deze niet continu een verbinding met internet nodig.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe dat zit?

Alvast hartelijk dank.

Alle reacties

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 21:24
Je connectbox is door ziggo aangepast terwijl ze werkzaamheden uitvoeren? Je interne netwerk zou inderdaad gewoon beschikbaar moeten blijven tenzij ziggo dus iets aanpast. Kun je nog wel inloggen op de connectbox?

Ik heb zelf geen ziggo dus heel veel zinnigs kan ik er niet over zeggen.

Kun je andere apparatuur pingen binnen je netwerk? Als dat zo is moet alles wat geen internet vereist gewoon werken.

[Voor 42% gewijzigd door Randleman op 01-11-2018 09:55]

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Wat voor een thermostaat? En wat probeer je op je soundbar te doen? Iets streamen gaat natuurlijk niet werken, tenzij het vanuit je eigen netwerk komt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, het blijft werken. Ik ga ervanuit dat je modem/router dus ook DHCP serveert en dus IP-adressen uitdeelt aan je apparaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 14:58
Nou ja weet je zeker dat ze geen verbinding met internet nodig hebben.

Ik heb een domotica systeem dat juist wel altijd internet nodig heeft. de hub verbind met de cloud en de app ook. ook al ben ik thuis....

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 12:14
Als je een Toon en Sonos hebt, werkt dat inderdaad niet zonder internet.
Die hebben beide een actieve internet verbinding nodig, tenzij je vanaf een mediaserver streamt

• Wesje65
Randleman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:53:
Je connectbox is door ziggo aangepast terwijl ze werkzaamheden uitvoeren? Je interne netwerk zou inderdaad gewoon beschikbaar moeten blijven tenzij ziggo dus iets aanpast. Kun je nog wel inloggen op de connectbox?

Ik heb zelf geen ziggo dus heel veel zinnigs kan ik er niet over zeggen.

Kun je andere apparatuur pingen binnen je netwerk? Als dat zo is moet alles wat geen internet vereist gewoon werken.
Dat dacht ik dus ook. Ik kan echter niet eens meer verbinden naar mijn thuisnetwerkje, dus ook niet naar de ziggo box.

Pingen lukt ook niet.

• Wesje65
Montaner schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:53:
Wat voor een thermostaat? En wat probeer je op je soundbar te doen? Iets streamen gaat natuurlijk niet werken, tenzij het vanuit je eigen netwerk komt.
Het betreft hier een Honeywell Lyric T6R, en een Heos Soundbar. Ik probeer niet te streamen of van buitenaf mijn thuisnetwerk te benaderen om de thermostaat te regelen. Wat wellicht niet duidelijk was in mijn situatieschets, is dat ik mijn apparaten niet eens kan connecten naar mijn netwerkje.

• Wesje65
MAX3400 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:53:
Ja, het blijft werken. Ik ga ervanuit dat je modem/router dus ook DHCP serveert en dus IP-adressen uitdeelt aan je apparaten.
Precies, dat dacht ik dus ook. En dat enkel de route naar buiten (via internet) wordt gebruik als default gateway. Of zeg ik nu iets geks?

• Wesje65
ewoutw schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:53:
Nou ja weet je zeker dat ze geen verbinding met internet nodig hebben.

Ik heb een domotica systeem dat juist wel altijd internet nodig heeft. de hub verbind met de cloud en de app ook. ook al ben ik thuis....
Hmmmm,..... zeker weten doe ik het niet. Maar het leek mij onlogisch. Ook het feit dat ik niet kan connecten naar mijn thuisnetwerk vind ik vreemd.

• Wesje65
Dr Pro schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:54:
Als je een Toon en Sonos hebt, werkt dat inderdaad niet zonder internet.
Die hebben beide een actieve internet verbinding nodig, tenzij je vanaf een mediaserver streamt
Ik heb een Honeywell Lyric T6R en een Heos Soundbar.

Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 01-11-2018 17:21]

• ewoutw
Wesje65 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:15:
[...]

Hmmmm,..... zeker weten doe ik het niet. Maar het leek mij onlogisch. Ook het feit dat ik niet kan connecten naar mijn thuisnetwerk vind ik vreemd.
Als de de apparaten wel buiten de deur kan bedienen maar geen port-forward heb moeten instellen dan loggen ze waarschijnlijk ergens in de cloud in. Al geprobeerd de devices te pingen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18
Stel een statisch IP adres in de range waarin het modem zit en kijk of je dan uberhoubt het modem kunt bereiken. Dikke kans dat je modem gewoon totaal niets meer doet zonder internet vanuit ziggo en dus ook geen IP adressen uitdeelt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ewoutw
Shunt schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:25:
Stel een statisch IP adres in de range waarin het modem zit en kijk of je dan uberhoubt het modem kunt bereiken. Dikke kans dat je modem gewoon totaal niets meer doet zonder internet vanuit ziggo en dus ook geen IP adressen uitdeelt.
Dan zou ik gewoon eens beginnen met de ipconfig. Heb ik een IP?
nee, Ziggo boos op bellen :( .
ja, dan pingen :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18
ewoutw schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:32:
[...]

Dan zou ik gewoon eens beginnen met de ipconfig. Heb ik een IP?
nee, Ziggo boos op bellen :( .
ja, dan pingen :)
Hij geeft al een aantal keer aan niet te kunnen pingen. Wat zou nogmaals pingen dan voor verschil gaan maken als ik vragen mag? :O
Gewoon checken of je een niet apipa adres hebt en als je dat wel hebt even een adresje invoeren (meestal in de 192.168.1.X range of wat je modem normaal uitdeelt.) en dan kijken of je wel het modem kunt pingen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 19:42
Het lijkt erop dat de LAN verbinding van die ziggo modems afhankelijk is van de WAN verbinding, zoals @Pieter274 in Nog steeds DHCP probleem bij 3e modem/router ook lijkt te ervaren voor zover ik kan nagaan.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Jaap81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 20:33
kan het niet zo eenvoudig zijn als een apparaat wat niet wil connecten met het wifinetwerk wanneer er geen internet verbinding achter zit? Mijn android telefoon verbreekt ook automatisch de verbinding als het wifinetwerk geen internet verbinding heeft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee