Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren laptops gebruikt te hebben krijg ik eindelijk de kans om een echte toren in elkaar te zetten, en dan wil ik ook echt meteen wat zwaars maken. (hoge settings, 2560x1440 144hz)
Hoewel deze build pas ergens eind februari gekocht en in elkaar gezet gaat worden, probeer ik nu een goed gevoel te krijgen voor dingen waar ik op moet letten bij het selecteren van onderdelen.
Dit is dan ook de eerste keer dat ik een systeem zelf samenstel, wel heb ik eerder een pc voor wat vrienden in elkaar gezet, maar ik had niet geholpen met het selecteren van onderdelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou bereid zijn om een op z'n meest €2700 neer te tellen (inclusief monitor en toetsenbord).
Maar als ik geld kan besparen is dat altijd mooi meegenomen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis, een Logitech G502, niet echt belangrijk, maar goed.
Ik kom van een laptop af dus buiten de muis kan er niet veel mee naar de desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment doel ik op maar 1 GPU en twee SSD's voor opslag, met de optie om daar eventueel wat bij te plaatsen later.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, als de producten maar een goede levensduur/performance verhouding hebben.
Ga je overklokken?
Nog niet, ik ga hier een jaar of twee later pas naar kijken, voor nu een systeem dat sterk is zonder overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Advies, zoals eerder vermeld ben ik nu meer aan het rondkijken, wellicht heb ik dingen over het hoofd gezien.
Dat ik geen HDD in het lijstje gezet heb klopt, qua opslag is het opgetelde totaal van 2,5TB voldoende voor mij, en ik wil eigenlijk van HDDs af.
Zodra het moment dat ik alles ga bestellen dichtbij komt ga ik nog eens goed kijken naar hoe de prijzen zijn veranderd in de tussentijd, en dan zal ik mijn lijst gebruiken als basis.
De lijst
Ik heb de moederboard en CPU los gezet zodat ik makkelijker Intel en AMD naast elkaar kan houden.
Intel
AMD
Na jaren laptops gebruikt te hebben krijg ik eindelijk de kans om een echte toren in elkaar te zetten, en dan wil ik ook echt meteen wat zwaars maken. (hoge settings, 2560x1440 144hz)
Hoewel deze build pas ergens eind februari gekocht en in elkaar gezet gaat worden, probeer ik nu een goed gevoel te krijgen voor dingen waar ik op moet letten bij het selecteren van onderdelen.
Dit is dan ook de eerste keer dat ik een systeem zelf samenstel, wel heb ik eerder een pc voor wat vrienden in elkaar gezet, maar ik had niet geholpen met het selecteren van onderdelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou bereid zijn om een op z'n meest €2700 neer te tellen (inclusief monitor en toetsenbord).
Maar als ik geld kan besparen is dat altijd mooi meegenomen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis, een Logitech G502, niet echt belangrijk, maar goed.
Ik kom van een laptop af dus buiten de muis kan er niet veel mee naar de desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment doel ik op maar 1 GPU en twee SSD's voor opslag, met de optie om daar eventueel wat bij te plaatsen later.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, als de producten maar een goede levensduur/performance verhouding hebben.
Ga je overklokken?
Nog niet, ik ga hier een jaar of twee later pas naar kijken, voor nu een systeem dat sterk is zonder overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Advies, zoals eerder vermeld ben ik nu meer aan het rondkijken, wellicht heb ik dingen over het hoofd gezien.
Dat ik geen HDD in het lijstje gezet heb klopt, qua opslag is het opgetelde totaal van 2,5TB voldoende voor mij, en ik wil eigenlijk van HDDs af.
Zodra het moment dat ik alles ga bestellen dichtbij komt ga ik nog eens goed kijken naar hoe de prijzen zijn veranderd in de tussentijd, en dan zal ik mijn lijst gebruiken als basis.
De lijst
Ik heb de moederboard en CPU los gezet zodat ik makkelijker Intel en AMD naast elkaar kan houden.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | € 649,- | € 649,- |
1 | Fractal Design Meshify C | € 70,46 | € 70,46 |
1 | HP 27xq Zwart | € 376,- | € 376,- |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 66,06 | € 66,06 |
1 | Logitech G413 (Qwerty US) Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 128,95 | € 128,95 |
1 | BitFenix Whisper BWG650M | € 93,- | € 93,- |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 83,80 | € 83,80 |
1 | Samsung 860 EVO m.2 2TB | € 394,- | € 394,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.936,17 |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 290,- | € 290,- |
1 | MSI Z370 SLI PLUS | € 139,90 | € 139,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 429,90 |
AMD
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 107,50 | € 107,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 433,50 |
[Voor 29% gewijzigd door ingmar75 op 01-11-2018 10:58. Reden: Bijgewerkt wegens geaccepteerd advies.]