Toon posts:

High-end gaming build advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ingmar75
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 11:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren laptops gebruikt te hebben krijg ik eindelijk de kans om een echte toren in elkaar te zetten, en dan wil ik ook echt meteen wat zwaars maken. (hoge settings, 2560x1440 144hz)
Hoewel deze build pas ergens eind februari gekocht en in elkaar gezet gaat worden, probeer ik nu een goed gevoel te krijgen voor dingen waar ik op moet letten bij het selecteren van onderdelen.
Dit is dan ook de eerste keer dat ik een systeem zelf samenstel, wel heb ik eerder een pc voor wat vrienden in elkaar gezet, maar ik had niet geholpen met het selecteren van onderdelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou bereid zijn om een op z'n meest €2700 neer te tellen (inclusief monitor en toetsenbord).
Maar als ik geld kan besparen is dat altijd mooi meegenomen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis, een Logitech G502, niet echt belangrijk, maar goed.
Ik kom van een laptop af dus buiten de muis kan er niet veel mee naar de desktop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment doel ik op maar 1 GPU en twee SSD's voor opslag, met de optie om daar eventueel wat bij te plaatsen later.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, als de producten maar een goede levensduur/performance verhouding hebben.

Ga je overklokken?
Nog niet, ik ga hier een jaar of twee later pas naar kijken, voor nu een systeem dat sterk is zonder overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Advies, zoals eerder vermeld ben ik nu meer aan het rondkijken, wellicht heb ik dingen over het hoofd gezien.
Dat ik geen HDD in het lijstje gezet heb klopt, qua opslag is het opgetelde totaal van 2,5TB voldoende voor mij, en ik wil eigenlijk van HDDs af.
Zodra het moment dat ik alles ga bestellen dichtbij komt ga ik nog eens goed kijken naar hoe de prijzen zijn veranderd in de tussentijd, en dan zal ik mijn lijst gebruiken als basis.

De lijst
Ik heb de moederboard en CPU los gezet zodat ik makkelijker Intel en AMD naast elkaar kan houden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 649,-€ 649,-
1Fractal Design Meshify C€ 70,46€ 70,46
1HP 27xq Zwart€ 376,-€ 376,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 66,06€ 66,06
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 74,90€ 74,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 128,95€ 128,95
1BitFenix Whisper BWG650M€ 93,-€ 93,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 83,80€ 83,80
1Samsung 860 EVO m.2 2TB€ 394,-€ 394,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.936,17
Intel
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 290,-€ 290,-
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,90

AMD
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,50

[Voor 29% gewijzigd door ingmar75 op 01-11-2018 10:58. Reden: Bijgewerkt wegens geaccepteerd advies.]

Alle reacties

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:26

ThePsycho

Biertje?

Je kan bij je ssd's even kijken naar de corsair mp510, die zien er goed uit, en een mooi prijsje voor de 960gb. Hier liggen de snelheden net wat hoger, net als de verwachte levensduur. (De 480gb is net 20 euro duurder dan de intel variant)

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• ingmar75
@killie01
Dat is een goede, ik zal de 480GB voor nu in mijn lijst zetten, wellicht verhoog ik later naar de 960GB.

(Zal ik de lijst in de post ook bijwerken in geval van geaccepteerd advies of laten voor wat het is?)

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Je kan hem zeker bijwerken, als je er zeker over bent. Hou rekening dat je dan het best de hele lijst opnieuw kan plaatsen zodat de prijs klopt ;)

Nog een puntje. Ik weet niet of je gebruik wilt maken van freesync. Maar dat werkt niet met de nvidia kaarten. (Zelf nooit gebruikt, zet altijd standaard v-sync aan) maar wel iets om op te letten als dat een reden is waarom je de monitor hebt gekozen.

Mag ik vragen waarom je voor een 2TB ssd gaat? Even kijken of je er vaak mee werkt en de 500MB/s t.o.v. 200MB/s echt nodig hebt, anders heb je zo een 4TB western digital voor een stuk minder centen

Denk aan deze optie:
https://tweakers.net/pric...ve-(256mb-cache)-4tb.html

[Voor 29% gewijzigd door ThePsycho op 31-10-2018 16:31]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• ingmar75
killie01 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:28:
Nog een puntje. Ik weet niet of je gebruik wilt maken van freesync. Maar dat werkt niet met de nvidia kaarten. (Zelf nooit gebruikt, zet altijd standaard v-sync aan) maar wel iets om op te letten als dat een reden is waarom je de monitor hebt gekozen.
Gsync was een mooie bonus geweest, maar ik kan wel zonder, dat deze monitor freesync heeft is niet zo gek, de meeste monitoren die ik gezien heb ondersteunen dat. Voor nu is de monitor in de lijst ook een soort placeholder, een doel (de res/refresh combinatie). Plus hij ziet er niet verkeerd uit.
Mag ik vragen waarom je voor een 2TB ssd gaat? Even kijken of je er vaak mee werkt en de 500MB/s t.o.v. 200MB/s echt nodig hebt, anders heb je zo een 4TB western digital voor een stuk minder centen
Zoals ik al in mijn post zei wil ik van harde schijven af, en 2TB vul ik (nog) niet zo snel, als ik meer ruimte nodig heb zal er waarschijnlijk een derde schijf bij komen, en die zou best een flinke HDD kunnen worden, maar dat is voor na de initiële build.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

ingmar75 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

Gsync was een mooie bonus geweest, maar ik zou wel zonder kunnen, dat deze monitor freesync heeft is niet zo gek, de meeste monitoren die ik gezien heb ondersteunen dat. Voor nu is de monitor in de lijst ook een soort placeholder, een doel (de res/refresh combinatie). Plus hij ziet er niet verkeerd uit.

[...]

Zoals ik al in mijn post zei wil ik van harde schijven af, en 2TB vul ik (nog) niet zo snel, als ik meer ruimte nodig heb zal er dus waarschijnlijk een derde schijf bij komen, en die zou best een flinke HDD kunnen worden, maar dat is voor na de initiële build.
Dan is het zeker een mooie monitor. :)

Excuus, het stukje over de hdd's had ik even gemist. Dan kom ik zelf ook op deze ssd uit als goede optie!

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 09:11
Waarom een overpriced 8700K en geen AMD? Daarnaast moet je Z370 voor een 8700K. Je kast vind ik eerlijk gezegd een grap voor een build met deze prijs. Koop iets meer kwaliteit, zoals Fractal Design.
850Watt is veel te zwaar, 650Watt voldoet meer dan genoeg.
SSD kan een stuk goedkoper: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 2TB
Voor alleen gamen heb je ook totaal geen Nvme SSD nodig. Bespaar je centen.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

• ingmar75
@untflanked
Wat de kast betreft had ik eerst een duurdere staan, maar deze is qua afmetingen vrijwel hetzelfde en het enige verschil wat ik zie is dat deze geen geluidsdemping heeft en een paar minder usb poorten aan de voorkant. Ik ga dan ook niet voor een kast met een raam en lampjes.

Qua processor kan het nog alle kanten op, zoals ik zei zal ik er over een paar maanden nog eens goed naar kijken qua prijzen en dan de componenten echt vaststellen (moet ook gelijk een andere moederboard voor een amd)
De SSD zou inderdaad wat goedkoper kunnen, ik kijk ook naar hoe lang zo'n ding mee zal gaan, niet dat 700TB written slecht is.

In ieder geval bedankt voor de feedback.

[Voor 8% gewijzigd door ingmar75 op 31-10-2018 18:28]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 09:11
Begrijpelijk, wat vind je van: pricewatch: Fractal Design Meshify C
Ik heb zelf de R6 en het is een prachtige kast, maar er zit vrij veel loze ruimte in. Dan doet de Meshify het beter. Ligt er natuurlijk aan waar de kast hebt staan, als hij niet naast je staat op hoorhoogte is geluidsdemping niet nodig. Die SSD's gaan gewoon ellenlang mee, daar hoef je geen samsung over crucial voor te kiezen. Als je over een paar maanden pas wilt kopen: Zen3.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ingmar75 Kijk eens in deze sectie voor AMD build. zet gewoon 2700X in zoekscherm bovenaan Desktop Aankoopadvies verder heb je een Z390 (budget) moederbord gekozen.
Er is een betere Z370 voor de i7-8700k pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon ook geschikt voor OC.(aangezien er weinig bekend is over de Z390, zou ik daar mee wachten) Verder heb je een best zware voeding gekozen die minder kan, en een (insteek) SSD m.2 heb je ook als Sata (verschil in prijs merk je wel, maar in prestaties nauwelijks)

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 31-10-2018 18:49]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ingmar75
@Hackus Dat ik beter een Z370 kan halen klopt, de Z390 was was ik vergeten te veranderen eerder.
Ik had namelijk eerst een i7 9700k staan omdat die maar voor €7 duurder in de pricewatch stond.
Untflanked zei het ook al maar ik heb nog niet de tijd gehad om mijn post te updaten.

Ook ben ik aan het kijken voor een vergelijkbare mobo/cpu combinatie voor AMD om naast de lijst te zetten.

• ingmar75
@untflanked
Voor nu de Meshify C neergezet.
Ik hou er wel van om lekker wat ruimte te hebben en de Meshify C komt me wat klein over, ik ga maar even wat reviews kijken.
Tevens heb ik de CPU en moederboard in hun eigen lijst gezet en gesplit tussen AMD en Intel, houd ze wat makkelijker uit elkaar.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij een 2700X hoeft geen X moederbord. en X370 is voor de ryzen1000 serie. X470 is voor de ryzen2000.
ook met een B450 moederbord kun je RAM op +- 3000MT/s instellen en lichte overclock ook.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ingmar75
@Hackus Moederboard vervangen met de MSI B450 Tomahawk, en een wat lagere voeding neergezet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ken de voeding niet die je hebt gekozen, maar zelf vaker pech gehad met coolermaster voedingen.
deze is wel goed en voldoende pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M

• ingmar75
@Hackus Ik heb liever te veel dan te weinig, daarom pakte ik een 850w, die overigen maar ongeveer een tientje duurder is.

[Voor 4% gewijzigd door ingmar75 op 31-10-2018 19:36]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ingmar75 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:34:
@Hackus Ik heb liever te veel dan te weinig, daarom pakte ik een 850w, die overigens ongeveer maar een tientje duurder is.
hoeveel watt is geen kwaliteitsgarantie. en je systeem zal met vette overclock ook geen 700w vragen.
hier kun je gericht advies vragen over voedingen, misschien heb je wel een hele goede gekozen. ik ken de voeding niet maar wel die ik adviseer. Voeding advies en informatie topic - Deel 34

• ingmar75
@Hackus Ik zal je woord er maar voor nemen. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee