Hallo,
Om te leren werken met python en te leren programmeren ben ik een , voor mij , nuttig projectje gestart om de prijs van aandelen uit te lezen.
Bedoeling is dat ik met beautifulsoup de waarde kan scrapen, opslaan in een txt file en dan uitlees met zabbix.
Het aandeel wordt opgeslagen als bv 13,250. Ik wil enkel de waarde voor de komma dus 13.
Wat ik doe is van een string naar een float gaan, dan naar een integer en dan terug naar een string.
Andere opties gaven steevast een error. De integer kan ik bv niet opslaan in de bpost.txt file, daarvoor moet ik er eerst een string van maken ....
Alles werkt hoe ik het wil alleen had ik graag wat tips gekregen om het anders / properder te doen.
#import libraries
import urllib2
from bs4 import BeautifulSoup
bpost_page = 'https://www.beursduivel.be/Aandeel-Koers/60010228/bpost.aspx'
page = urllib2.urlopen(bpost_page)
soup = BeautifulSoup(page, 'html.parser')
bpost_box = soup.find(id="60010228LastPrice")
bpost = bpost_box.text.strip()
bpost = float(bpost.replace(",","."))
bpost = int(bpost)
bpost = str(bpost)
file = open("bpost.txt","w")
file.write(bpost)
file.close
Om te leren werken met python en te leren programmeren ben ik een , voor mij , nuttig projectje gestart om de prijs van aandelen uit te lezen.
Bedoeling is dat ik met beautifulsoup de waarde kan scrapen, opslaan in een txt file en dan uitlees met zabbix.
Het aandeel wordt opgeslagen als bv 13,250. Ik wil enkel de waarde voor de komma dus 13.
Wat ik doe is van een string naar een float gaan, dan naar een integer en dan terug naar een string.
Andere opties gaven steevast een error. De integer kan ik bv niet opslaan in de bpost.txt file, daarvoor moet ik er eerst een string van maken ....
Alles werkt hoe ik het wil alleen had ik graag wat tips gekregen om het anders / properder te doen.
#import libraries
import urllib2
from bs4 import BeautifulSoup
bpost_page = 'https://www.beursduivel.be/Aandeel-Koers/60010228/bpost.aspx'
page = urllib2.urlopen(bpost_page)
soup = BeautifulSoup(page, 'html.parser')
bpost_box = soup.find(id="60010228LastPrice")
bpost = bpost_box.text.strip()
bpost = float(bpost.replace(",","."))
bpost = int(bpost)
bpost = str(bpost)
file = open("bpost.txt","w")
file.write(bpost)
file.close