Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Python code proper maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:43
Hallo,

Om te leren werken met python en te leren programmeren ben ik een , voor mij , nuttig projectje gestart om de prijs van aandelen uit te lezen.
Bedoeling is dat ik met beautifulsoup de waarde kan scrapen, opslaan in een txt file en dan uitlees met zabbix.

Het aandeel wordt opgeslagen als bv 13,250. Ik wil enkel de waarde voor de komma dus 13.
Wat ik doe is van een string naar een float gaan, dan naar een integer en dan terug naar een string.
Andere opties gaven steevast een error. De integer kan ik bv niet opslaan in de bpost.txt file, daarvoor moet ik er eerst een string van maken ....

Alles werkt hoe ik het wil alleen had ik graag wat tips gekregen om het anders / properder te doen.

#import libraries
import urllib2
from bs4 import BeautifulSoup

bpost_page = 'https://www.beursduivel.be/Aandeel-Koers/60010228/bpost.aspx'
page = urllib2.urlopen(bpost_page)
soup = BeautifulSoup(page, 'html.parser')

bpost_box = soup.find(id="60010228LastPrice")
bpost = bpost_box.text.strip()
bpost = float(bpost.replace(",","."))
bpost = int(bpost)
bpost = str(bpost)

file = open("bpost.txt","w")
file.write(bpost)
file.close

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True