Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:16
Als ik de simkaart uit mijn telefoon verwijder kan ik dan nog wel de Apps gebruiken die ik geinstalleerd heb
met de WIFI verbinding in huis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Android
Ik heb gegoogeld maar vindt alleen info over contacten die verdwijnen op je telefoon...

Beste antwoord (via rens-br op 01-11-2018 17:43)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
De meeste wel. Wat weerhoud je om het te proberen?

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39
Wat weerhoud je om het zelf te proberen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
De meeste wel. Wat weerhoud je om het te proberen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dat gaat gewoon werken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:53
Nu is daar natuurlijk wel een hele makkelijke manier om erachter te komen..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een smartphone is niet meer gekoppeld aan een SIMkaart maar in bijna alle gevallen aan je account zoals je Apple ID of Google.

Het mooie is; als je thuis bent, kan je best even testen of de SIM eruit kan en wat er wel/niet meer werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 14:24
Gewoon telefoon uitzetten. Sim verwijderen.
Achterthuis neerleggen aanzetten en vlug naar binnen. Wel ramen en deuren gesloten houden. Als er na een uur niets gebeurt is dan kan je veilig je toestel pakken en kijken wat er dan nog werkt.
Contacten mits de juiste procedures gevolgd staan er nog gewoon op. Nagenoeg alles is gekoppeld....Google, Apple of Microsoft. Simkaart wordt haast eigenlijk niet meer als opslag gebruikt

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hansw1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:43:
Als ik de simkaart uit mijn telefoon verwijder kan ik dan nog wel de Apps gebruiken die ik geinstalleerd heb
met de WIFI verbinding in huis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Android
Ik heb gegoogeld maar vindt alleen info over contacten die verdwijnen op je telefoon...
contacten kun je ook importeren op je toestel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Denk dat TS nog denkt dat de contacten nog op je simkaart staan zoals het in de vorige eeuw nog van toepassing was. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-05 00:36
Nee niet doen! Je telefoon kan dan een iCloud lock krijgen en ontploffen!1!!!!11!!!1 :+

Grapje, er zal waarschijnlijk niks aan de hand zijn. en alles werkt waarschijnlijk nog

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 09:16
Enkel whatsapp zal uiteindelijk niet meer werken aangezien die gekoppeld is met uw simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

metteko schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:02:
Enkel whatsapp zal uiteindelijk niet meer werken aangezien die gekoppeld is met uw simkaart.
Werkt gewoon zonder Sim ! alleen niet opnieuw instellen. gewoon sim verwijderen blijft het werken

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 30-10-2018 18:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

Mappy

Piramide van Austerlitz

metteko schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:02:
Onjuist. WhatsApp is gekoppeld aan je telefoonnummer.

Bij installatie van WhatsApp op een nieuwe telefoon bijvoorbeeld moet je een smsje of telefoontje kunnen ontvangen en de code in WhatsApp invoeren. Dit hoeft niet per se op hetzelfde toestel te zijn.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb de Huawei P Smart bestelt en las vast de gebruiksaanwijzing die op de website staat van Coolblue.
Daar staat de functie Huawei Share waarmee je gegevens kunt overzetten
Maar omdat ik van mijn zoon zijn oude Huawei P7_L10 tot nu toe in gebruik heb staat volgens mij deze functie niet op deze telefoon.
Omdat ik steeds meer problemen met Apps kreeg die ik niet kon installeren vanwege de versie Android442
heb ik de knoop doorgehakt om een nieuwe aan te schaffen en 3 jaar updates garandeerd volgens een review op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik snap het niet @Hansw1 de oude telefoon is dusdanig oud dat je bepaalde apps niet eens meer krijgt of kan installeren. En Huawei Share werkt ook niet. Nou heb je een nieuwe gekocht maar waarom wil je de oude dan nog gebruiken zonder SIM? En welke gegevens kan je er wel afhalen naar de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik wilde vandaag vast als voorbereiding de Simkaart verwijderen ( ik heb ook nog vaste telefoon als uitwijk),
Ik krijg morgen de nieuwe binnen.
Omdat ik de Canal Digitaal App op mijn telefoon vanavond nog wil gebruiken voor tv ontvangst.
Maar bij nader inzien kan ik ook tot morgen wachten en eventueel aan mijn zoon vragen hoe dit moet
Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Mappy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Onjuist. WhatsApp is gekoppeld aan je telefoonnummer.

Bij installatie van WhatsApp op een nieuwe telefoon bijvoorbeeld moet je een smsje of telefoontje kunnen ontvangen en de code in WhatsApp invoeren. Dit hoeft niet per se op hetzelfde toestel te zijn.
Exact: ik heb whatsapp op mijn simcard loze tablet draaien. Gevalideerd met mijn telefoon, dat weer wel...
Hansw1 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:15:
om een nieuwe aan te schaffen en 3 jaar updates garandeerd volgens een review op tweakers

bron GSMArena
Launch Announced 2017, December
Status Available. Released 2017, December
Vanaf datum eerste release! Ik weet niet hoe lang deze telefoon uit is, maar reken je niet al te rijk met 3 jaar...
/edit: dus vanaf december nog 2 jaar....

[ Voor 34% gewijzigd door 26779 op 30-10-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

26779 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:58:
[...]
Vanaf datum eerste release! Ik weet niet hoe lang deze telefoon uit is, maar reken je niet al te rijk met 3 jaar...
Gepost: 06-04-2018 • 06:00 reviews: Huawei P smart - Slimme keuzes in een budgetphone
Bovendien zit de telefoon in het Android Enterprise Recommended-programma en daarmee garandeert de fabrikant drie jaar lang beveiligingsupdates voor dit toestel.
Dus nu nog 2.5 jaar ongeveer dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste,

Volgens de helpdesk van Huawei kan ik met Phone Clone App de gegevens overzetten van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon met een of andere Q code

Iemand hier ervaring mee

Mvg Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat houdt je tegen om het te proberen? Of loop je ergens tegenaan?
Ik neem aan dat de Phone Clone app zo gebruiksvriendelijk is dat zelf mijn niet super-technische moeder eruit zou komen.

Normaal gesproken zouden alle app's gewoon moeten werken. het enige wat de SIM-kaart doet is de verbinding met je provider regelen. En als je geen mobiel internet hebt kan je altijd nog de bypass via Wifi gebruiken :).

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 31-10-2018 15:27 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hansw1 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:22:

Volgens de helpdesk van Huawei
...
Iemand hier ervaring mee
De helpdesk heeft er ervaring mee, je hebt zometeen 2 Huawei-devices dus ze kunnen je toch even telefonisch helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Hansw1 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:22:
Beste,

Volgens de helpdesk van Huawei kan ik met Phone Clone App de gegevens overzetten van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon met een of andere Q code

Iemand hier ervaring mee

Mvg Hans
Ja, werkt goed. Je krijgt vanuit Android gewoon stap-voor-stap instructies, dus zelfs als "onzekere oudere" (no offense maar zo kom je wel over) moet dat simpel te doen zijn. Enige voorwaarde is dat je begrijpend kunt lezen ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Klinkt misschien vreemd in de oren :
Ik had tot 2 jaar geleden alleen een Nokia waar je alleen mee kon bellen ( Daar is een telefoon volgens mij voor ).
Omdat kleinkinderen regelmatig wilde appen kwam ik er niet meer onderuit om de oude telefoon van mijn zoon hier voor te gebruiken.
Omdat deze nu verouderd is viel mijn keuze op de Smart vanwege de prijs en cashbackactie bij Coolblue
deze week en service van updates
Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 14:24
Eigenlijk zou je dan een simpel toestel moeten hebben zonder al te veel poes pas.
Whatsapp, eventueel messenger en of Facebook.

Wat ik altijd adviseer. Ga er eens rustig een avondje ervoor zitten en maak als je dat al niet hebt een google of ms account aan en zet in dat account al je contacten. Eventueel even één keer in de maand alles mooi onderhouden of bijwerken....kan gewoon op een pc/laptop gedaan worden.
Even wat werk aan, maar bespaard je later veel moeite.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hansw1 dit betreft een Android toestel, dus schopje van OSP naar AND. Daarnaast heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Daarnaast geven een aantal mensen hier al aan dat je het ook gewoon kan proberen. Je kan weinig kapot maken en mocht je tijdens het proberen echt tegen dingen aanlopen, dan kunnen we je daar heel eenvoudig mee helpen.

@de rest, Flauwe HK reacties heeft de TS niks aan, laat die dan gewoon achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb nu alles op mijn nieuwe telefoon staan en hij funtioneert goed.
Ik kan van mijn provider xs4all gratis een virusscanner installeren op mijn telefoon.
Heeft dit nu wel nut, want ik zie dat apps al worden gecontroleerd op de telefoon door een of ander Google programna
Pagina: 1