Vraag

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02 11:43
Ik zoek een?
Ik zoek een (zeer) snelle Android toestel met een (bijna) pure Android ervaring. Ik denk alleen OxygenOS of Android One dus. Moet per se dual sim hebben - anders was ik er al uit en haalde ik gewoon de Pixel 3.

Dus:
- snel
- pure Android ervaring / geen bloatware
- dual sim
- niet te groot

Wat is je budget?
Tot ~€1000, minder is welkom.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zou graag iets hebben wat supersnel is (apps snel laden, apps in de geheugen kunnen laten draaien ipv elke keer opnieuw op te starten). Moet NFC hebben. Moet per se dual sim zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb niks gevonden wat aan al mijn vereisten voldoet :(
Pixel 3 - ideaal in alles behalve dus dual sim
OnePlus 6T - grootte....
Nokia 7.1 - gaat die mij de snelle snappy experience kunnen leveren waar ik naar op zoek ben? is meer een mid-range toestel, geen flagship, en in Nederland alleen beschikbaar met 3GB RAM....

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een toestel van 68mm breedte en ik ben bang om iets groters te kopen ivm gebruiksgemak met 1 hand. Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover. Heeft het zin om een kleiner toestel te halen of moet ik deze eis laten vallen en leren leven met een supergroot toestel zoals de OnePlus 6T omdat de beste toestellen tegenwoordig nou eenmaal groot zijn?
Of moet ik mijn aankoop nog langer uitstellen in de hoop dat er een toestel komt die wel aan alles voldoet?

Bij voorbaat dank voor uw inzichten _/-\o_

Alle reacties

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Sony XZ2 Compact ? Komt nog het meest in de buurt van de flagship modellen, maar is redelijk ... eh ... compact :P

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 20:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

u_nix_we_all schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:35:
De Sony XZ2 Compact ? Komt nog het meest in de buurt van de flagship modellen, maar is redelijk ... eh ... compact :P
Die is wel behoorlijk dik, hoor.

@Jacob123 Die Nokia 7.1 is best lekker snappy. Je merkt door de cleane AndroidOne weinig van dat er een midrange in zit. Toestel zelf ligt ook lekker in de hand. Je zal met Android niet gauw apps in het geheugen draaien, aangezien die door Android zelf gemanaged worden ivm stroomverbruik. Anders zou je nog even tot begin volgend jaar moeten wachten tot Nokia hun nieuwe vlaggenschip aankondigt. Schijnt best een aardig apparaat te worden volgens de geruchten. Snapdragon 845 en genoeg geheugen, ook weer AndroidOne.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02 11:43
Ja dat heb ik ook wel gelezen over de Nokia 7.1. Maar toch... 3GB RAM? Dat is toch alles behalve future-proof.

Over de vlaggenschip van volgend jaar (Nokia 9) - zijn er aanwijzingen om aan te nemen dat dat niet weer een gigantisch toestel wordt? De 8 Sirocco was dat namelijk zeker wel...

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:28
Dat formaat issue heb ik ook, heel lang de Oneplus X gebruikt. Wilde vanwege t formaat de Pixel 3 halen, alleen vind ik die te duur voor wat het biedt.

Zat overigens al lange tijd naar de LG v30 te kijken, die ik eigenlijk iets te groot vond. Toch heb ik de V30 gekocht als 'tussen toestel' voor 340 euro met abbo, en vind hem nog steeds 'iets' te groot.

Je zou dus voor jezelf na moeten gaan of je wil wachten (bijna alle fabrikanten hebben inmiddels hun nieuwe 'flagships' geïntroduceerd, dus dat wachten kan best nog lang duren) of gaan voor een goedkoper 'tussen' oplossing of leren 'leven' met een groot toestel :)

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 15:00
Herkenbaar probleem. Steeds groter wordende flagships helpt niet mee om klein formaat toestel met alle extra's te vinden. Heb zelf een oneplus 6,maar mocht oneplus ooit een compact versie maken dan zou het meteen instant buy zijn.

Pixel 3 is idd te duur en geen dual sim
Sony Xperia zx2 compact is een optie, echter niet snel met updates en niet al te beste camera en software.

Voor de toekomst zie ik niet direct een kleine toestel met high end specs.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 02:50
Ik zou dan voor de Galaxy S9 gaan: pricewatch: Samsung Galaxy S9 Dual Sim 64GB Zwart
Ook 68 millimeter breed, snel, dual sim en NFC. En dan een custom ROM flashen voor stock android. De enige andere optie is de Sony Xperia compact serie

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik zou de OnePlus gewoon proberen, bevalt het formaat echt niet, kun je die goed tweedehands kwijt.
Zelf had ik ook steeds een formaat issue, en loop nu toch met een 6,3 inch Note 8 rond en ben er aan gewend geraakt.

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 16:20
Is Honor10 geen alternatief? Die is snel, heeft NFC en is niet te groot.

edit: geen schone android natuurlijk

[Voor 21% gewijzigd door stefanmiler op 08-11-2018 20:12]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit probleem heb ik ook nadat mijn Huawei P9 op de grond gevallen was. Ik loop nu met een 2de hands iPhone 7 rond. Ik ben er heel erg tevreden mee en het formaat is eigenlijk perfect en de telefoon is erg snel. Is misschien niet wat je wilt horen, maar bij Android kon ik echt niks passends vinden.
/edit: ik zocht wel in de 300 - 400 euro range.

[Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 08-11-2018 20:16]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:41
Belsimpel verkoopt overigens ook de Nokia 7.1 met 4GB RAM. :)

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-03 21:35
u_nix_we_all schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:35:
Daar dacht ik ook direct aan.
En Sony staat toch bekend om zijn snelle updates en het is bijna stock Android.

Dell XPS 15 9510 · Pixel 4a · NVIDIA SHIELD TV

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee