Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

mid gaming build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• retchet4
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-08-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen met de bedoeling dat ik na deze build weer een lange tijd meekan

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1000euro

Ik heb al een voeding
corsair vengeance 750M

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel zeer hard of ik nu een AMD GPU wil of een Nvidea GPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijk systeem dat zo lang mogelijk kan meegaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI B450 Gaming Plus€ 99,90€ 99,90
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 579,-€ 579,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,50€ 59,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,-€ 61,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 137,65€ 137,65
1Samsung 860 EVO 500GB€ 83,91€ 83,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.185,96

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@retchet4 welk beeldscherm gebruik je nu of ga je upgraden ?
Misschien is een RTX2070 niet eens van belang

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• retchet4
@Hackus Ik gebruik nu de AOC G2460PF, kan zijn dat ik die in de toekomst als secundair scherm ga gebruiken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@retchet4 icm met de FreeSync optie op dat scherm kun je goed een Vega64 halen. Als je een ander scherm gaat gebruiken en geen FreeSync optie of wel G-Sync dan is de RTX een prima keuze. 1440p 144Hz zou ik dan naar gaan kijken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• retchet4
Dus als ik van plan ben om een 1440p 144Hz G-sync scherm te kopen best voor de RTX gaan dan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

retchet4 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:16:
Dus als ik van plan ben om een 1440p 144Hz G-sync scherm te kopen best voor de RTX gaan dan?
yep, of zonder G en Freesync ook. Freesync is van AMD en werkt niet op Nvidia kaart

• retchet4
ligt het aan mij of zijn er veel meer monitoren beschikbaar met freesync dan Gsync? :D

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:27
retchet4 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:45:
ligt het aan mij of zijn er veel meer monitoren beschikbaar met freesync dan Gsync? :D
Klopt. Heeft met licentiekosten te maken. Of beter gezegd: dat er licentiekosten zijn voor G-sync.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:17

TechnoNoob

I'm just a noob.

Klopt. Heeft met licentiekosten te maken. Of beter gezegd: dat er licentiekosten zijn voor G-sync.
Yep, freesync is softwarematig meen ik, en gsync hardware matig, er moet een gsyncmodule à €200 in geplaatst worden.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

• retchet4
@Hackus @Nat-Water @TechnoNoob Heb nu even zitten zoeken, en het komt erop neer dat wanneer ik een rtx koop, de monitor idd 200euro meer gaat kosten, (toch al snel 700euro). Terwijl als ik een vega koop (die dan ongeveer evenveel kost als de RTX) al een curved 35inch scherm voor 500euro heb.
Maar is die Vega even futureproof als die RTX? en heb je die samenwerking van GPU en monitor echt nodig?
Kan ik indien ik voor de vega ga, later nog overstappen naar Nvidea? (is de eerste keer dat ik dit soort dingen onderzoek en zelf een systeem wil in mekaar zetten dus sorry voor al de vragen :D)

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:27
Ik kan alleen de laatste vraag voor je beantwoorden. Ik heb de getallen van Vega niet in mijn hoofd, en nog nooit met FreeSync / G-Sync gewerkt. Maar je kan iniedergeval wel altijd je Vega uit je kast trekken en een Nvidia GPU erin gooien, natuurlijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@retchet4 Je kunt ook zonder beide kopen, oa pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver maar je weet zelf wanneer je wilt updaten. je kunt ook kijken voor eerst een RX580 tot je een nieuw scherm haalt. (evt gebruikte) ik gaf de Vega64 aan tvv je RTX2070 (die beter is dan Vega)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True